معرفی و دانلود کتاب مجموعه قطعات دوئت برای گیتار و فلوت

عکس جلد کتاب مجموعه قطعات دوئت برای گیتار و فلوت
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه قطعات دوئت برای گیتار و فلوت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه قطعات دوئت برای گیتار و فلوت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مجموعه قطعات دوئت برای گیتار و فلوت

پیتر دراپر در کتاب مجموعه قطعات دوئت برای گیتار و فلوت، ده‌ها قطعه‌ی معروف و کلاسیک تاریخ موسیقی را گردآوری و آن‌ها را برای دونوازی گیتار و فلوت تنظیم کرده است. دراپر در این کتاب آموزشی تلاش کرده موسیقی رنسانس را تا دوران معاصر پوشش دهد. در همین راستا او 48 قطعه‌ی ماندگار از موسیقی‌دان‌های بزرگ همچون باخ، موتزارت، برامس، بتهوون، شوپن، شوبرت، ویوالدی و گرانادوس را برای نوازندگان سطح متوسط بازنویسی کرده است.

درباره‌ی کتاب مجموعه قطعات دوئت برای گیتار و فلوت

فلوت یکی از قدیمی‌ترین سازهای ساخت بشر است. محققان در کاوش‌های خود در اروپا، به سازهایی پنجاه‌هزارساله دست یافتند که بی‌شباهت به فلوت امروزی نبود. این ابزار موسیقی در ابتدا از چوب ساخته می‌شد، به همین خاطر امروز هم فلوت را در دسته‌ی سازهای بادی چوبی قرار می‌دهند. بااین‌وجود مدت‌هاست که در ساخت آن از انواع آلیاژها استفاده می‌شود. فلوت همیشه سازی قابل‌اعتنا و مهم بود و بسیاری از آهنگسازان مهم تاریخ از آن در موسیقی و سازبندی خود استفاده کرده‌اند. اوج این گرایش در عصر الیزابت و قرن هفدهم بود که فلوت به سازی غالب تبدیل شد تا حدی که خیلی از نوازندگان چیره‌دست تلاش می‌کردند آن را فرابگیرند. دیگر ساز مهم این دوران، گیتار بود. گرچه گیتار بیشتر در میان عوام محبوب بود و مردم عادی دوستش داشتند، اما گاهی آهنگسازان بزرگ هم برای آن نت می‌نوشتند و از آن در ارکسترشان استفاده می‌کردند. این دو ساز در طول قرن‌های بعدی تغییراتی به خود دیدند و بسیار مدرن‌تر شدند. بااین‌همه همچنان محبوب هستند و بسیاری دوست دارند آن‌ها را یاد بگیرند. کتاب مجموعه قطعات دوئت برای گیتار و فلوت (Guitar & Flute Duets) نوشته‌ی پیتر دراپر (Peter Draper) اثری است که می‌کوشد قطعات مهم تاریخ موسیقی را برای دونوازی با این سازها بازنویسی کند. دراپر در این کتاب 48 قطعه از دوران رنسانس تا عصر حاضر را گردآوری و آن‌ها را مجدداً تنظیم کرده تا بتوان با گیتار و فلوت آن‌ها را نواخت.

خیلی از نوازندگانی که از سطوح ابتدایی بالاتر می‌روند، دوست دارند قطعاتی جدی‌تر بنوازند. قطعاتی مهم که آهنگسازان بزرگ و قدرتمند آن‌ها را نوشته باشند. پیتر دراپر که از گیتاریست‌های بزرگ دهه‌های پیشین بود، سعی کرد این خلأ را تا حدی جبران کند. او در کتاب مجموعه قطعات دوئت برای گیتار و فلوت، نت‌هایی از نوابغی مثل بتهوون، موتزارت، ویوالدی، باخ، برامس، شوپن، شوبرت و هندل را انتخاب و تلاش کرده آن‌ها را برای دونوازی گیتار و فلوت آماده کند. دراپر در این کتاب به نوازندگان سطح متوسط توجه داشته و قعطات را برای این گروه از هنرآموزان تنظیم کرده است.

کتاب مجموعه قطعات دوئت برای گیتار و فلوت را میثم میریان برای موسسه نشر تولید علم فرزانگان برنا ترجمه کرده است.

کتاب مجموعه قطعات دوئت برای گیتار و فلوت برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به اساتید، نوازندگان و هنرآموزان سازهای گیتار و فلوت پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب مجموعه قطعات دوئت برای گیتار و فلوت می‌خوانیم

فلوت و گیتار در کنار هم تاریخ پر‌افتخاری که از اجدادشان یعنی ساز‌های اُلوس و چیتارا ریشه گرفته‌اند را در خود جای داده‌اند. در عصر الیزابت، غالب نوازندگان به نواختن فلوت ریکوردر و لوت می‌پرداختند و پس از سال 1650، آهنگسازان بزرگ آن دوران از ترکیب فلوت و گیتار در آثارشان بهره می‌گرفتند. شاید به همین دلیل بود که گیتار برای بیش از دو قرن تنها ساز عامیانه محسوب می‌شد، هرچند آهنگسازان نامداری چون برلیوز و شوبرت هم از آن برای تصنیف آثار آهنگ‌سازی خود بهره جستند. با‌این‌حال، بازنویسی و تنظیم قطعات توسط این دو آهنگساز دریچه‌های جدیدی برای نوازندگان گیتار و فلوت فراهم کرده‌است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مجموعه قطعات دوئت برای گیتار و فلوت
نویسنده
مترجممیثم میریان
ناشر چاپی موسسه نشر تولید علم فرزانگان برنا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات97
زبانفارسی
شابک979-0-9014601-1-9
موضوع کتابکتاب‌های آموزش موسیقی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مجموعه قطعات دوئت برای گیتار و فلوت

برای دریافت کتاب مجموعه قطعات دوئت برای گیتار و فلوت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.