معرفی و دانلود کتاب دفاع از جیکوب

عکس جلد کتاب دفاع از جیکوب
قیمت:
77500 تومان - 8.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دفاع از جیکوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دفاع از جیکوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دفاع از جیکوب

کتاب دفاع از جیکوب نوشته‌ی ویلیام لندی به ماجرای مرد شریفی می‌پردازد که فرزندش متهم به قتل شده است و او اکنون میان اصول زندگی‌ای که به آن‌ها باور داشته و فرزندش باید یکی را انتخاب کند. این رمان جنایی و هیجان‌انگیز یکی از پرفروش‌ترین عناوین نیویورک تایمز محسوب می‌شود.

معرفی رمان دفاع از جیکوب:

در رمان جذاب و خواندنی دفاع از جیکوب (Defending Jacob) با اَندی باربِر آشنا می‌شوید. او حدود بیست سال است که در کسوت دستیار دادستان خدمت کرده است. اندی به عنوان مردی شریف و محترم شناخته می‌شود و در کنار خانواده، زندگی آرام و خوشی را سپری می‌کند تا این‌که در شهر آن‌ها جنایتی رخ می‌دهد و تمامی ساکنان شهر در بهت و حیرت فرو می‌روند. اما اندی در موقعیت بدتری قرار دارد؛ چراکه متهم اصلی این پرونده پسر عجیب و خجالتی او یعنی جیکوب است.

زندگی اندی و سایر اعضای خانواده‌اش تبدیل به کابوسی بی‌پایان می‌شود فشارها، اهانت همسایه‌ها و... تهدیدهای دیگری است که این خانواده را در شرایط سختی قرار می‌دهد. از طرف دیگر، اندی نیز دچار کشمکش درونی است که آزمون دشواری برای وی به شمار می‌آید. به راستی والدین تا کجا حاضرند از فرزندان خود حمایت کنند؟

زمانی که این کتاب جذاب را می‌خوانید ویلیام لندی (William Landay) شما را با این سوال مواجه می‌کند که میان اخلاقیات و عزیزانتان به خصوص فرزندتان کدام را انتخاب می‌کنید و تا کجا حاضرید برای نجات آن‌ها پیش بروید؟

اقتباس از رمان دفاع از جیکوب:

در سال 2020 یک مینی سریال جذاب با اقتباس از رمان دفاع از جیکوب منتشر شد که توانست از بسیاری از منتقدان امتیاز قابل قبولی دریافت کند.

افتخارات کتاب دفاع از جیکوب:

- جایزه منتقدان برای بهترین رمان
- یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های نیویورک تایمز

نکوداشت‌های کتاب دفاع از جیکوب:

- داستان بسیار هوشمندانه نوشته شده است. هیچ‌چیز قابل‌پیش‌بینی نیست، هیچ‌کدام از حدسیات درست از آب درنمی‌آیند. (نیویورک‌تایمز)
- داستان قتلی پرهیجان و پراحساس. پایان تکان‌دهنده‌اش خواننده را وادار می‌کند هر بار که داستان را به یاد می‌آورد از ترس زیر پتویش پنهان شود. (روزنامه پیپِل)

ویلیام لندى را بیشتر بشناسیم:

ویلیام لندی نویسندۀ دو رمان دیگر با عنوان‌های Mission Flats (برندۀ جایزۀ داگر برای بهترین رمان جنایی) و The Strangler (نامزد دریافت جایزۀ منتقدان مجلۀ اِسترند برای بهترین رمان جنایی سال) است. این نویسنده در حال حاضر در بوستن زندگی می‌کند.

در بخشی از کتاب دفاع از جیکوب می‌خوانیم:

صبح زود روز بعد صدایی در تاریکی شنیدم که از اتاق جِیکوب می‌آمد؛ صدای ناله بود. قبل از اینکه چشمانم را باز کنم، جسمم راه افتاده بود. تِلو‌تِلوخوران روی پاهایم ایستادم. دوروبَر پایۀ تخت این‌پاآن‌پا کردم. هنوز گیج خواب بودم. از تاریکی اتاق‌خواب بیرون رفتم. از میان نور ضعیف سپیده‌دَم تابیده در راهرو گذشتم و به تاریکی اتاق جِیکوب رسیدم. کلید برق را زدم و نور را با دیمر تنظیم کردم. اتاق جِیکوب همیشه پر از خرت‌و‌پرت است؛ کتانی‌های گنده، لپ‌تاپ مَک‌بوکِ پر از برچسب، تبلت آیفون، کتاب‌های مدرسه، کفش‌های بوکس، کتاب‌های داستان جلدنازک یا جلدشومیزی. روی همۀ اینها کارت‌های قدیمی بیس‌بال چسبانده بود و همین‌طور روی کتاب‌های طنز.

در گوشهٔ اتاق ایکس‌باکس به تلویزیون قدیمی وصل شده بود. سی‌دی‌های بازی و دستگاه روی هم تلنبار شده بود، با بازی‌هایی اغلب از نوع ایفای نقش، لباس‌های کثیف. بااینکه لوری دو دسته لباس تمیز و تا‌زده و مرتب برایش آماده کرده بود، جِیکوب آن‌ها را در کمد لباسش نگذاشته بود؛ چراکه این‌طوری می‌توانست هرکدام از لباس‌ها را که می‌خواهد، راحت از لای بقیه بیرون بکشد. روی قفسۀ کتابخانۀ کوچکش چند تا جام قهرمانی داشت؛ مربوط به زمانی که در فوتبال جوانان بازی می‌کرد. او ورزشکار حرفه‌ای نبود. همۀ بچه‌ها از این جام‌ها دارند؛ آن‌هم زمانی که حتی به‌راحتی نمی‌توانند جام را از جایش بلند کنند. چند تایی مجسمۀ کوچک را همچون اشیاء مقدس آن جا چیده بود؛ گویی آن‌ها را نادیده گرفته بود. تقریباً به چشمش نمی‌آمدند.

پوستر صحنۀ مبارزه از فیلمی قدیمی مربوط به سال 1970 روی دیوار نصب شده بود؛ پنجۀ مرگ. در عکس مردی با لباس کاراته با مشتی جانانه دیوار آجری را خرد می‌کند. این جملات تبلیغات فیلم روی پوستراست: «شاهکار هنرهای رزمی! مبارزه، یکی بعد از دیگری! دیدن تکنیک‌های ممنوعۀ شکستن اجسام هوش از سرتان می‌برد! از دیدن مبارز جوانی که یک‌تنه جنگ‌سالاران خبیث را به مبارزه می‌طلبد، به وجد خواهید آمد!»

فهرست مطالب کتاب

بخش اول
فصل اول: در محضر هیئت‌منصفه
فصل دوم: همه آمده بودند
فصل سوم: بازگشایی مدرسه
فصل چهارم: بازی با ذهن
فصل پنجم: همه می‌دانند کار تو بوده
فصل ششم: تبار
فصل هفتم: انکار
فصل هشتم: پایان
بخش دوم
فصل نهم: احضاریۀ دادگاه
فصل دهم: پلنگ‌ها
فصل یازدهم: دویدن
فصل دوازدهم: اعترافات
فصل سیزدهم: 179 روز
فصل چهاردهم: پرسش‌وپاسخ
فصل پانزدهم: کارآگاه‌بازی
فصل شانزدهم: شاهد
فصل هفدهم: من کاری نکردم
فصل هجدهم: بازگشتِ موضوع ژنِ آدم‌کشی
فصل نوزدهم: اتاق برش
فصل بیستم: یکی از پسرها اینجا بود و آن‌یکی دیگر نه
فصل بیست‌و‌یکم: مراقب انتقام یک مرد بیمار باش
فصل بیست‌ودوم: قلبی دوبرابر کوچک‌تر از اندازۀ معمول
فصل بیست‌وسوم: او
بخش سوم
فصل بیست‌و‌چهارم: برای یک مادر فرق می‌کند
فصل بیست‌وپنجم: مدیر مدرسه، دختر عینکی، مرد چاق اهل سامرویل، اُرکِل، مدیر ضبط استودیو، زن خانه‌دار و خانم دندان‌ارتودنسی و دیگر حاملان حقیقت
فصل بیست‌وششم: ما را می‌پایند
فصل بیست‌وهفتم: مقدمه
فصل بیست‌و‌هشتم: رأی هیئت‌منصفه
فصل بیست‌و‌نهم: راهب در آتش
فصل سی‌ام: سومین تذکر
فصل سی‌ویکم: تلفن را قطع کن
فصل سی‌ودوم: فقدان مدرک
فصل سی‌وسوم: پدر اولیِری
فصل سی‌وچهارم: جِیک دیوانه شده بود
فصل سی‌وپنجم: آرژانتین
فصل سی‌و‌ششم: یک نمایش حسابی
بخش چهارم
فصل سی‌وهفتم: زندگی پس از مرگ
فصل سی‌و‌هشتم: سختی کار پلیس‌ها
فصل سی‌و‌نهم: بهشت
فصل چهلم: راه گریزی نیست
نویسنده: ویلیام لندی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دفاع از جیکوب
نویسنده
مترجمشیرین محمدی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات496
زبانفارسی
شابک978-600-461-128-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
77500 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دفاع از جیکوب

الهام. ت
۱۳۹۹/۵/۱۳
با وجود این که داستان جنایی است اما همان اول کار همه چیز رو میریزه وسط و تا آخر هیچ هیجان جدیدی بهش اضافه نمیشه الا چند صفحه آخر در کل انتظار یک داستان هیجان انگیز نداشته باشید
تیما اطایا
۱۴۰۰/۵/۲
داستان خوبی بود. نمیشه گفت یه داستان جناییه. میشه گفت داستانی درباره پسری متهم به یک جنایته. پایان داستان غیرمنتظره بود. به نظرم داستان منحصر به فرد و متفاوتی داره.
لیدا لطفی
۱۳۹۹/۹/۱۳
من سریالشو دیدم فوق العاده بود کتاب تازه شروع کردم به نظر من خوبه
لیلا شیرازی
۱۳۹۹/۵/۴
زیاد جالب نبود. می تونست بهتر باشه.
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب دفاع از جیکوب

برای دریافت کتاب دفاع از جیکوب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.