معرفی و دانلود کتاب صوتی معمای کارائیب

عکس جلد کتاب صوتی معمای کارائیب
قیمت:
78000 تومان - 8.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی معمای کارائیب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی معمای کارائیب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی معمای کارائیب

تعطیلات خوشایند خانم مارپل با قتلی شوکه‌کننده خراب می‌شود! این کارآگاه محبوب آگاتا کریستی در کتاب صوتی معمای کارائیب به سفری طولانی می‌رود تا بیماری رماتیسمش را بهبود ببخشد، اما وقوع قتلی مرموز این روزهای آفتابی را به تلاشی خستگی‌ناپذیر برای کشف سرنخ تبدیل می‌کند... .

درباره‌ی کتاب صوتی معمای کارائیب

خانم مارپل یکی از متفاوت‌ترین کارآگاهان ادبیات جنایی است که به محبوبیتی غیرمنتظره دست یافت. این پیرزن با دستانی که گاه به خاطر رماتیسم می‌لرزند و نگاهی مهربان که هیچ چیز از چشمش دور نمی‌ماند می‌تواند دشوارترین پرونده‌های قتل را حل کند. باید اعتراف کرد که علاقه‌ی زنی با این سن‌وسال به چنین معماهایی کمی نامتعارف است، اما آگاتا کریستی از نویسنده‌هایی است که معمولی‌ترین شخصیت‌ها را به قهرمانانی شگفت‌انگیز تبدیل می‌کند و کتاب صوتی معمای کارائیب (A Caribbean Mystery) هم اثری از این دست است.

در این شماره از ماجراهای خانم مارپل، او به دلیل هوای مرطوب و سرد محل زندگی‌اش دچار رماتیسم شده و پزشکان، توصیه کرده‌اند برای مداوا به سرزمینی گرمسیر سفر کند. برادرزاده‌اش، ریموند ترتیبی می‌دهد عمه‌ی عزیزش مدتی را در ساحل دریای کارائیب بگذراند. تماشای موج دریا، نسیم گرمی که استخوان‌های دردمند او را نوازش می‌داد و مشاهده‌ی مردم بومی لحظات لذت‌بخشی را برای خانم مارپل رقم زدند. شاید تنها بخش دوست‌نداشتنی اقامت در این ساحل زیبا، حضور سرگردی پیر است که عادت داشت درباره‌ی ماجراجویی‌هایش لفاظی کند. البته جای نگرانی نیست، چون بانوی کتاب صوتی معمای کارائیب خوب می‌داند چطور با آدم‌های پرحرف کنار بیاید: او به هیچ کدام از سخنان سرگرد پال گریو گوش نمی‌کرد.

حقیقت این است که خانم مارپل با وجود مهربانی ذاتی و ظاهر آرام، روش‌هایی پنهانی برای فرار از دست افراد ناخوشایند داشت. اگر در مواقعی -مثل این سفر- ناچار می‌شد مدتی کسی را تحمل کند از راه‌هایی استفاده می‌کرد که توجه کمتر کسی را بر می‌انگیخت، مثلاً: فکر کردن به برادرزاده‌ی مهربانش درحالی که برای سرگرد سر تکان می‌داد، مطالعه‌ی کتابی که نیمه‌باز مانده بود، مرور خاطراتش از دهکده و تخیل مکالمه‌هایی که نیمه‌تمام رها شده بودند. البته اگر حتی لحظه‌ای به ذهن خانم مارپل خطور می‌کرد که سرگرد پال گریو مدتی بعد به شکلی مشکوک از دنیا می‌رود قطعا با دقت بیشتری به حرف‌های او گوش می‌داد. اما خب هیچ انسانی بی‌نقص نیست و در هوای لذت‌بخش جزایر کارائیب، چه کسی به اتفاقات ناراحت‌کننده فکر می‌کند؟

کتاب صوتی معمای کارائیب روایت تلاش‌های خانم مارپل برای حل این پرونده‌ی مرگ است. آیا سرگرد پال گریو به قتل رسیده؟ او قطعاً آدم حوصله‌سربری بود اما چه کسی جان یک پیرمرد را به دلیل حرافی می‌گیرد؟ ساکنین هتل معتقدند این واقعه به دلیل فشار خون، مشکل قند، غذای مسموم یا مرگ طبیعی اتفاق افتاده است. اما کارآگاه داستان به موضوع مشکوک است و خب، خانم مارپل هیچ معمایی را نیمه کاره رها نمی‌کند!

اقتباس از کتاب صوتی معمای کارائیب

شبکه‌ی BBC در دهه‌ی نود میلادی تصمیم به ساخت مجموعه‌ای تلویزیونی با حضور این شخصیت گرفت. اولین قسمت سریال در سال 1984 منتشر شد و به دلیل استقبال بالا تا سال 1992 ادامه یافت. جوان هیکسون، هنرپیشه‌ی بریتانیایی که ایفاگر نقش خانم مارپل بود دوبار نامزد جایزه‌ی بفتا شد. جالب است بدانید او در سن 78 سالگی این پیشنهاد کاری را پذیرفت و چهره‌ی او در سراسر جهان با این نام گره خورده است. داستان کتاب معمای کارائیب را می‌توانید در قسمت اول فصل ششم مجموعه‌ی خانم مارپل مشاهده کنید.

علاوه بر این مجموعه، فیلم دیگری با بازی جولیا مک کنزی در سال 2013 و در کشور انگلستان ساخته شد. همچنین BBC نمایشی رادیویی در سال 1997 با صداپیشگی جون ویتفیلد منتشر کرد. یک فیلم تلویزیونی نیز در سال 1983با حضور هلن هیز در آمریکا ساخته شد.

کتاب صوتی معمای کارائیب مناسب چه کسانی است؟

شنیدن این اثر معمایی - جنایی را به طرفداران این ژانر و علاقه‌مندان به کارآگاهان زن پیشنهاد می‌کنیم.

با آگاتا کریستی بیشتر آشنا شویم

یکی از بی‌نظیرترین نویسندگان زن در جهان که بسیار افتخارآفرین ظاهر شده است، آگاتا کریستی (agatha christie) است. او که عنوان ملکه‌ جنایت را از آن خودش کرده، در سال 1890 در شهر دوون انگلستان به دنیا آمد. کریستی در ابتدا در بیمارستان مشغول به کار بود. اما، پس از ازدواج با همسرش که یک باستان شناس بود، به شهرها و کشورهای مختلفی سفر کرد. آگاتا کریستی کتاب قتل در قطار سریع السیر شرق را در یکی از همین سفرها و در هتلی در استانبول نوشت. او نام 66 داستان جنایی و پرفروش را در کارنامه فعالیت‌های حرفه‌ای خودش دارد که از میان آن‌ها می‌توان به «قتل‌های الفبایی» و «شبح مرگ بر فراز نیل» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی معمای کارائیب می‌شنویم

البته خانم مارپل تنها فرد سالخورده مجلس نبود، بلکه نمایندگان تمام گروه‌های سنی در سالن حضور داشتند. مردان ثروتمند سالخورده همراه همسران سوم یا چهارمشان و زوج‌های میانسالی که از شمال انگلستان آمده بودند و خانواده شادی همراه فرزندان از کاراکاس. کشورهای گوناگون آمریکای جنوبی نیز هرکدام نماینده‌ای داشتند و همگی با صدای بلند، به زبان اسپانیایی یا پرتغالی بدون وقفه حرف می‌زدند.

زمینه‌ی انگلیسی استوار و محکمی نیز وجود داشت که عبارت بود از دو کشیش، یک پزشک و یک قاضی بازنشسته. حتی یک خانواده چینی نیز در این بین به چشم می‌خوردند. خدمات اتاق غذاخوری اساسا توسط زنان ارائه می‌گردید، پیشخدمت‌ها همگی دختران بلندقامت و تیره‌پوست بودند که با رفتاری مغرورانه و باوقار در لباس سفید مخصوص از مهمانان پذیرایی می‌کردند... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
34 دقیقه
قسمت اول
27 دقیقه
قسمت دوم
39 دقیقه
قسمت سوم
58 دقیقه
قسمت چهارم
50 دقیقه
قسمت پنجم
38 دقیقه
قسمت ششم
58 دقیقه
قسمت هفتم
40 دقیقه
قسمت هشتم
42 دقیقه
قسمت نهم
58 دقیقه
قسمت دهم
60 دقیقه
قسمت یازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی معمای کارائیب
نویسنده
مترجمنگین ازدجینی
راویامیر فرحان نیا
ناشر چاپینشر ثالث
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
78000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی معمای کارائیب

M R
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
داستان فوق العاده‌ای بود از آگاتا کریستی که از شنیدنش بسیار لذت بردم. هر چند شخصا داستانهای کارآگاه پوآرو رو همیشه ترجیح میدم اما این کتاب که داستان سفر خانم مارپل به کارائیب بود به خوبی داستان‌های پوآرو بود. ماجرا مربوط به مرگ ناگهانی یکی از مسافران هتلی هست که خانم مارپل در انجا اقامت داره و گرچه همه شواهد نشون دهنده مرگ طبیعی مسافر هست اما خانم مارپل به مرگ اون شک میکنه و حدس میزنه جنایت و قتل اتفاق افتاده. در ادامه خانم مارپل سعی میکنه راز این مرگ و در واقع قتل پیچیده رو کشف کنه که بسیار جذاب و سرگرم کننده است. ضمنا خوانش کتاب بسیار خوب و قابل قبول بود.
Shiva Shahbazi
۱۴۰۲/۴/۱۴
کلا من عاشق داستان‌های آگاتا کریستی بودم و هستم، ولی واقعا این گویندگی اصلا جالب نبود، مخصوصا وقتی سعی می‌کرد تقلید صدای شخصیت‌ها رو‌ بکنه، اصلا لحن و تن صدای جالبی نبود وقتی مثلا میخاست بجای خانم مارپل یا خانمها صحبت بکنه، و نیازی هم نبود این صداها رو دربیاره، بهتر بود ساده صحبت میکرد. امتیاز فقط بخاطر خود داستان هست.
پريا رضايي
۱۴۰۲/۴/۱۴
باسلام به کتابراه عزیز
من کتابهای آگاتا کریستی رو دوس دارم
توی این کتاب شخصیتها مثل همیشه زیاد بودن و در نهایت قاتل بعد از اینکه چند نفررو میکشه مشخص میشه
و این همیشه واسه من خنده دار بوده که بعد از اینکه خانم مارپل یا پوارو دنبال علت قتل اول میرن
بعدش مرتب قتل اتفاق میوفته
ولی در کل خوبه
S Beigi
۱۴۰۲/۲/۲۵
اگر علاقه مند به داستان‌های معمایی-جنایی هستین به هیچ وجه کتابهای آگاتا کریستی رو از دست ندین (از جمله همین کتاب). با اینکه قبلا فیلمش رو دیده بودم اما از شنیدنش واقعا لذت بردم😊
گویندگی هم خوب بود. ولی کتاب قبلی از آگاتا کریستی رو که شنیدم، با صدای خانم خواجه نصیر بود که اون رو بیشتر پسندیدم🙏🏻
Tata
۱۴۰۲/۱۲/۳
کتاب جالبی بود، نمیشد حدس زد ماجرا از چه قراره. با این که کتاب های آگاتا کریستی رو خیلی دوست دارم اما نمی دونم چرا با شخصیت خانم مارپل زیاد نمیتونم ارتباط برقرار کنم. به هر حال اگر عاشق داستان‌های جنایی هستید، اصلا داستان‌های آگاتا کریستی رو از دست ندید. با تشکر از کتابراه.
حسین میرزایی
۱۴۰۲/۱/۱۱
علیرغم موضوع خوب صدای گوینده مخصوصا وقتی با هدفون گوش میکنی انگاری با آب توی دهنش داره صحبت میکنه همش با خودم داشتم اب دهنمو قورت میدادم که صدای این اقا صاف بشه…. تعجبم یه گوینده اماتور هم این موارد رو رعایت میکنه
امتیاز هم بخاطر متن کتاب بود
Pari Akbaribamanbigi
۱۴۰۲/۱/۵
این داستان رو خیلی دوست داشتم, و بنظرم اصلا کسل کننده نبود، صدای گوینده هم برام دلنشین بود. این کتاب رو به دوستانی که از کتابهای جنایی لذت میبرند پیشنهاد میدم
بانو ایرانی
۱۴۰۲/۷/۳۰
با سلام. بیش از حد و به میزان خسته کنندگی جزییات و حاشیه‌های غیرضروری که کمکی به اصل داستان نمیکردند داشت
حوصله سربر بود به دلیل متن الکی طولانی
پگاه امامی
۱۴۰۱/۶/۸
واقعا زمانی که کتاب‌های ژانر جنایی برای شنیدن تمام میشود دست به دامن خانم مارپل و پوآرو میشوم انگاررکه قسمتی از سریال را میبینید
Maryam Hosseinzadeh
۱۴۰۲/۱۱/۲۸
گوینده در ایجاد نقش‌های متعدد کمی یکنواخت بود. می شود با کمی ایجاد حالت در صدای خوانش نقش‌ها را تفکیک شده تر ایجاد کرد. با تشکر از همه عوامل
Fariba
۱۴۰۲/۶/۲۷
آگاتا کریستی عزیز و داستانهای جذابش حتی اگر تکراری هم باشه و قبلا فیلمش رو دیده باشم بازم همیشه برام لذت بخشه. ممنون از کتابراه
HR
۱۴۰۱/۱۰/۲۷
جذاب و پر کشش اما کمی کش دار. اگر خلاصه تر بود ارزش روایی بیشتری داشت. اگر فیلمش رو ندیدی خوندش رو توصیه میکنم
M Etminanzade
۱۴۰۱/۶/۲۳
سلام کتاب خوبی بود البته کمی حس این در انسان ایجاد میشود که دیگه برا نسل اکنون اندکی قدیمی و بیرنگ بو است. ممنون
زهرا بهرامی
۱۴۰۱/۶/۱۸
راوی عالی بود داستان پر تعلیق و غیرقابل حدس بود ولی به نظرم هوش خانم مارپل باورپذیر نیست و این جذابیت داستانو کم می‌کنه
Monir Naghikhani
۱۴۰۱/۵/۱۸
مثل تمامی آثار خانم کریستی که من همه فیلمها وکتابهایشان را بارها خوانده ودیده‌ام ولی باز هم دوستشان دارم، با تشکر فراوان
مشاهده همه نظرات 28

راهنمای مطالعه کتاب صوتی معمای کارائیب

برای دریافت کتاب صوتی معمای کارائیب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.