معرفی و دانلود کتاب دنیای زیر آب‌های خلیج نیلگون فارس: اطلس دریایی موجودات غیرزنده‌ی آب‌های خلیج فارس

عکس جلد کتاب دنیای زیر آب‌های خلیج نیلگون فارس: اطلس دریایی موجودات غیرزنده‌ی آب‌های خلیج فارس
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دنیای زیر آب‌های خلیج نیلگون فارس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دنیای زیر آب‌های خلیج نیلگون فارس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دنیای زیر آب‌های خلیج نیلگون فارس: اطلس دریایی موجودات غیرزنده‌ی آب‌های خلیج فارس

کتاب دنیای زیر آب‌های خلیج نیلگون فارس نوشته‌ی نویسنده‌ی پرکار، یاسین قاسمی بجد است. او در این کتاب، اشیا و تأسیسات و تجهیزات انسان‌ساخت موجود در پهنه‌ی خلیج‌فارس را معرفی و بررسی می‌کند و در این مسیر، برای تحلیل بهتر و دقیق‌تر سازوکار این فناوری‌های زیردریایی و تأثیراتشان، از متون و مقالات و تصاویر فراوان بهره می‌برد.

درباره‌ی کتاب دنیای زیر آب‌های خلیج نیلگون فارس

پژوهشگران حوزه‌های مختلفْ خلیج‌فارس را از جنبه‌های تاریخی، جغرافیایی، باستان‌شناختی، زمین‌شناختی و سیاسی بررسی کرده‌اند و کتاب‌ها و مقاله‌های بسیار متنوعی درباره‌ی آن نوشته‌اند؛ اما به نظر می‌رسد تاکنون پژوهش‌هایی کافی در زمینه‌ی اشیا و تأسیسات و تجهیزات انسان‌ساخت موجود در این خلیج نیلگون انجام نشده است؛ ازاین‌رو یاسین قاسمی بجد با روش استنادی و کتابخانه‌ای و با استفاده از متون و مقالات و مطالب اینترنتی، این جنبه‌ی مهم از خلیج‌فارس را بررسی کرده که ماحصل آن کتاب دنیای زیر آب‌های خلیج نیلگون فارس است.

این کتاب شامل هفت گفتار است. نویسنده در هر گفتار به‌ترتیب، تأسیسات نفت و گاز، کابل‌های زیردریایی، کشتی‌های غرق‌شده، مین‌های دریایی، زیردریایی‌ها، باستان‌شناسی دریایی و گنجینه‌های عظیم و زباله‌ها و آلودگی‌های دریایی موجود در آب‌های خلیج‌فارس را بررسی می‌کند.

تعداد زیادی تصویر موثّق و باکیفیت نیز در این هفت گفتار درج شده است. این تصاویر را بیشتر از منابع خارجی و خصوصاً از اینترنت تهیه کرده‌اند؛ اما کوشیده‌اند تا به فضای زیر آب‌های خلیج‌فارس مربوط باشد. یاسین قاسمی بجد اذعان کرده که کیفیت برخی از تصاویر عالی نیست؛ ولی به‌علت اطلاعات ارزشمندی که دارند، آن‌ها را نیز در میان تصاویر دیگر قرار داده است.

انتشارات جزیره‌ی کتاب این اثر را روانه‌ی بازار نشر کرده است.

کتاب دنیای زیر آب‌های خلیج نیلگون فارس به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

مطالعه‌ی این کتاب برای محققان و پژوهشگران سودمند است. همچنین منبع معتبری برای مطالعات دانش‌پژوهان و دانشجویان رشته‌های مختلف علوم انسانی و مهندسی، مانند علوم سیاسی و عمران و... خواهد بود. علاوه بر این، تمام علاقه‌مندان به مطالعات خلیج‌فارس می‌توانند از مطالب این کتاب بهره ببرند.

یاسین قاسمی بجد را بیشتر بشناسیم

یاسین قاسمی بجد متولد 21 دی 1367 در زاهدان است. او بیش از صد کتاب با مضامین متافیزیک، خودیاری، موفقیت و کسب‌وکار تألیف یا ترجمه کرده است و یک مجموعه شعر هم دارد. کتاب‌های «در جست‌وجوی خدا»، «ماله‌کش اعظم» و «عایشه عایشه است» ازجمله آثار تألیفی اویند و کتاب‌های «آتش و خشم»، «365 راز فنگ‌شویی» و «اسرار کیهانی» ازجمله آثاری‌اند که ترجمه کرده است.

این نویسنده و هنرمند توانا دستاوردهای زیادی دارد و اقدامات مهمی انجام داده، ازجمله اینکه عضو مجمع فعالان زیست‌محیطی ایران بوده و توانسته است از تخریب قلعه‌ی پرتغالی‌ها در جزیره‌ی هرمز جلوگیری کند. همچنین در جشنواره‌های ادبی داخلی، برنده‌ی کتاب سال دانشجویی دانشگاه تهران و برنده‌ی قلم زرین نویسندگی شده است.

یاسین قاسمی بجد در عکاسی هم مهارت دارد و در جشنواره‌های داخلی و خارجی مختلف، جوایز متعددی را از آن خود کرده که به بخشی از آن‌ها اشاره می‌کنیم: مقام نخست جشنواره‌ی ملی عکس خلیج‌فارس را در بخش رشادت و جوانمردی کسب کرد، در سومین جشنواره‌ی بین‌المللی عکس نارین در کشور قرقیزستان، عکس «سرقت خورشید» او برنده‌ی جایزه‌ی Honorable Mention شد. در اولین جشنواره‌ی بین‌المللی جرج بارکر 2022 در کانادا، دو عکس او در بخش عکس هوایی و آزاد رنگی، امتیاز لازم برای دریافت القاب PSA و فیاپ را کسب کرد.

در بخشی از کتاب دنیای زیر آب‌های خلیج نیلگون فارس می خوانیم

خداوند، انسان را از نظر عقلی به سایر موجودات هستی برتری بخشید و آدمی از این نیروی عقل بهره برد و دست به اختراعاتی برای کشف عجایب آسمان‌ها و دریاها زد و توانست هواپیماها و سفینه‌ها را به پهنای آسمان بفرستد و نیز توانست کشتی‌ها را برای حرکت در دریا بسازد؛ اما تنها خود را به حرکت و دیدن پدیده‌های موجود بر روی دریا محدود نکرد و دست به تولید زیردریایی زد.

«ژول ورن»، نویسنده‌ای بود که حدود 190 سال پیش، سفر به اعماق دریاها و اقیانوس‌ها به کمک زیردریایی را تخیل کرد. او زمانی این سفرها را پیش‌بینی نمود که هنوز وسیله‌ی کاملاً مناسبی برای این کار اختراع نشده بود (اسلامی و بابایی، 1393، 18). «زیردریایی»، نوعی کشتی است که می‌تواند در زیر آب نیز حرکت کند، در آن غوطه‌ور بماند و یا حتی بر روی کف بستر دریا قرار گیرد و به ژرفاهایی برسد که غواصان به آن دسترسی ندارند. این وسیله می‌تواند به هر طرف در عمق آب حرکت کند. زیردریایی، مخزن‌هایی دارد که با پرشدن آنها از هوا بالا می‌آید. هر وقت کارکنان زیردریایی بخواهند به زیر آب بروند، تلمبه‌های مخصوصی را به کار می‌اندازند که مخزن‌ها را از آب پر می‌کند؛ با این کار، زیردریایی به زیر آب می‌رود. بنابراین، با تنظیم مقدار آب درون مخزن‌ها، می‌توان زیردریایی را در عمق دلخواه نگه داشت.

می‌بینید که طرز کار بسیاری از چیزهایی که سخت و پیچیده به نظر می‌آیند، ساده است! (اسلامی و بابایی، 1393، 19). زیردریایی‌ها دو نوع هستند: زیردریایی‌های غیرنظامی (علمی و گردشگری) و زیردریایی‌های نظامی که با زرادخانه‌ای از جنگ‌افزارها، به اژدر و موشک مسلح می‌باشند (اسلامی و بابایی، 1393، 18). پیشرفت بزرگ در ساخت زیردریایی‌ها، معرفی انرژی هسته‌ای به این عرصه بود که باعث شده تا شعاع عمل زیردریایی‌های هسته‌ای به طور قابل‌توجهی افزایش پیدا کند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
گفتار اول: تأسیسات نفت و گاز موجود در زیر آب‌های خلیج‌فارس
سکوهای دریایی ثابت
سکوهای شابلونی (جاکت)
سکوهای وزنی
سکوهای جک‌آپ
سکوهای برجی مهارشده
سکوهای دریایی تطبیقی
سکوهای نیمه‌شناور
سکوهای پایه کششی
سکوهای کشتی‌سان
سکوهای اسپار
لوله‌های انتقال نفت و گاز در زیر آب
گفتار دوم: کابل‌های زیردریایی موجود در زیر آب‌های خلیج فارس
کابل‌های ارتباطی زیردریایی
کابل‌های قدرت زیردریایی
گفتار سوم: کشتی‌های غرق‌شده در خلیج فارس
کشتی رافائل (سواحل بوشهر)
کشتی یونانی (جزیره‌ی کیش)
سایر کشتی‌های مغروق در آب‌های ایران
کشتی داما
کشتی‌ سوخته‌ و بارج مغروق در جزیره‌ی لارک
کشتی ایران اجر
ناوچه‌ی سهند
ناوچه‌ی جوشن
کشتی سونگ بونگ
کشتی‌های مغروق در آب‌های امارات
کشتی دارا:
کشتی اینچ‌کیپ 1 و 2
گفتار چهارم: مین‌های دریایی موجود در زیر آب‌های خلیج‌فارس
مین‌های تماسی
مین‌های نفوذی
مین‌های دریایی ایران در خلیج فارس
گفتار پنجم: زیردریایی‌های موجود در زیر آب‌های خلیج‌فارس
زیردریایی‌های ایران در خلیج فارس
گفتار ششم: باستان‌شناسی دریایی و گنجینه‌های عظیم مدفون در زیر آب‌های خلیج فارس
باستان‌شناسی دریایی در خلیج فارس
گفتار هفتم: زباله‌ها و آلودگی‌های دریایی موجود در آب‌های خلیج فارس
پیوست‌ها و ضمائم
پیوست 1. تاریخچه‌ی غواصی و کار در زیر آب
تاریخچه‌ی غواصی
تاریخچه‌ی غواصی در ایران
پیوست 2. غواصی در کشتی‌های مغروق
گزیده‌ی منابع
کتاب‌ها
مقالات
منابع اینترنتی
راویان
سخن آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دنیای زیر آب‌های خلیج نیلگون فارس: اطلس دریایی موجودات غیرزنده‌ی آب‌های خلیج فارس
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات جزیره کتاب
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات210
زبانفارسی
شابک978-964-233-465-0
موضوع کتابکتاب‌های جغرافیا و زمین شناسی، کتاب‌های علوم نظامی
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دنیای زیر آب‌های خلیج نیلگون فارس

برای دریافت کتاب دنیای زیر آب‌های خلیج نیلگون فارس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.