معرفی و دانلود کتاب دوران طلایی دل شکستگی

عکس جلد کتاب دوران طلایی دل شکستگی
قیمت:
۴۳,۲۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دوران طلایی دل شکستگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دوران طلایی دل شکستگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دوران طلایی دل شکستگی

کتاب دوران طلایی دلشستگی دربردارنده‌ی نُه داستان کوتاه است که همگی آن‌ها از آثار برگزیده‌ی جایزه‌ی معتبر اُ. هنری سال 2005 بوده‌اند. این داستان‌ها که متعلق به نویسندگانی از سرتاسر دنیا، از اروپا تا آمریکای شمالی تا آمریکای جنوبی، هستند به مضامین مختلف فردی و اجتماعی می‌پردازند. لورا فورمن، سردبیری این دوره از جایزه را بر عهده داشته است.

درباره‌ی کتاب دوران طلایی دل‌شکستگی

ویلیام سیدنی پورتر یا آن‌چنان‌که معروف است، اُ. هنری از مشهورترین نویسندگان داستان کوتاه انگلیسی‌زبان بود. او که در اواخر قرن نوزدهم می‌زیست، از پیشگامان این ژانر محسوب می‌شد. اُ. هنری که حدود چهارصد داستان نوشته، در این فرم داستانی چنان متبحر و سرآمد بود که خیلی از نویسندگان هنوز هم از تکنیک‌های او استفاده می‌کنند. پس از درگذشت این نویسنده، جایزه‌ای به نام او و به افتخارش برپا شد. این جایزه قرار بود به حفظ و ترویج داستان‌های کوتاه کمک کند. داوران جایزه‌ی اُ. هنری، هرساله تعدادی داستان کوتاه انگلیسی‌زبان که در نشریات مهم آمریکای شمالی مثل نیویورکر و هارپرز چاپ شده‌اند را انتخاب می‌کنند و در یک کتاب به چاپ می‌رسانند. کتاب دوران طلایی دل‌شکستگی (The Golden Era of Heartbreak)، مربوط به برگزیدگان سال 2005 این جایزه است. در این کتاب نُه داستان کوتاه وجود دارد که روایت‌ها و مضامین مختلفی دارند. لورا فرومن (Laura Furman) به‌عنوان سردبیر این دوره تلاش کرده داستان‌هایی را از نویسندگان زن و مرد سرتاسر دنیا، از قاره‌ی اروپا تا آمریکا انتخاب کند تا تکثر و تنوع ایده‌ها و روایت‌ها حفظ شود.

معرفی و دانلود کتاب دوران طلایی دل شکستگی

جایزه‌ی اُ. هنری سال 2005 با یاد آنتوان چخوف برگزار شد. این دوره مصادف با صدمین سال‌مرگ این نمایشنامه‌نویس و داستان‌نویس نابغه‌ی روسی بود. چخوف ابزوردیسم و کمدی خاصی داشت که همچنان درخشان و تازه به نظر می‌رسند و می‌توان از آن‌ها الهام گرفت. نکته‌ی مهم در مورد او این است که در دوره‌ای می‌زیست که جامعه‌ی روسیه در حال تحولات بزرگی بود. واکنش استعاری، کنایی و بدبینانه‌ی او به این تغییرات را می‌توان در نمایشنامه‌ها و داستان‌های کوتاهش دید و کاملاً حس کرد. آنجا که او از باغ آلبالوی ویران و تبرهایی که درخت‌ها را قطع می‌کنند می‌گوید، می‌تواند پیشگویی چخوف از آینده‌ی سرزمینش باشد. کما اینکه فقط دو سال بعد از مرگ او در روسیه انقلاب برپا شد و سرنوشت آنجا برای همیشه تغییر کرد. لورا فورمن در برگزاری جایزه‌ی این دوره نیز به همین رویه نظر داشت و کوشید آثاری را انتخاب کند که نشان‌دهنده‌ی تغییرات سیاسی و اجتماعی یا حتی فردی هستند. داستان‌های کتاب دوران طلایی دل‌شکستگی اگرچه ازنظر قصه و حتی فرم روایی با هم تفاوت دارند، ولی ازلحاظ محتوایی و تماتیک می‌توان آن‌ها را نزدیک به هم دانست. داستان‌هایی که در سرزمین‌های مختلف رخ می‌دهند ولی همگی نشانه‌ای از تغییر در خود دارند و به شکل مستقیم یا غیرمستقیم تحولاتی را پیشگویی می‌کنند.

آن پچت، نویسنده‌ی نامزد پولیتزر، ریچارد روسو، نویسنده‌ی برنده‌ی پولیتزر و کریستینا گارسیا، ژورنالیست و نویسنده‌ی آمریکایی-کوبایی سه داور اصلی جایزه‌ی اُ. هنری سال 2005 بودند. کتاب دوران طلایی دل‌شکستگی را انتشارات نیستان با ترجمه‌ی لیدا طرزی منتشر کرده است.

دربار‌ه‌ی مجموعه‌ی برگزیدگان جایزه‌ی اُ. هنری

مجموعه‌ی برگزیدگان جایزه‌ی اُ. هنری (PEN/O. Henry Prize Stories)، متشکل از داستان‌های برنده‌ی جایزه‌ی اُ. هنری و بهترین داستان‌های کوتاه سال است که در نشریات آمریکایی یا کانادایی چاپ ‌شده‌اند. هدف این مجموعه پاسداشت فرم اصیل داستان کوتاه و حفظ و اشاعه‌ی آن‌هاست. از سال 2009 این جایزه با همکاری بنیاد قلم آمریکا داستان‌ها را انتخاب می‌کند. نشر نیستان تمام این سری را در دست ترجمه دارد و تاکنون سی‌وشش جلد از آن را منتشر نموده است.

در نکوداشت کتاب دوران طلایی دل‌شکستگی

  • این مجموعه را عموماً به‌عنوان مهم‌ترین و بااعتبارترین جایزه‌ی ملی داستان کوتاه در نظر می‌گیرند. (ماهنامه‌ی آتلانتیک)

کتاب دوران طلایی دل‌شکستگی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این مجموعه‌ی مهم به علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب دوران طلایی دل شکستگی می‌خوانیم

آقای چیتام گفت، «ببین، بعد از آنکه خواهرت مُرد‌» اینجا صدایش شکست. ادامه داد، «خیلی ساده است. من با یک نفر دیگر آشنا شده‌ام.» یک دقیقه سکوت. «حقیقت این است.»

فکر کردم گریه دانی تا قیامت ادامه پیدا می‌کند ولی ظاهراً خوابش بُرد. در کیسه خوابم مرتب این پهلو و آن پهلو شدم، بعد ردای خواهر سلستاین را پوشیدم، چراغ‌قوه را برداشتم و از چادر بیرون خزیدم. آتش هیس‌هیس می‌کرد. آخرین شراره‌ها را در بستر خاکستر لگد کردم. آقای چیتام خرناس می‌کشید و دانی می‌گفت، «بابا؟» و آقای چیتام می‌گفت، «چیه؟» ولی بعدش چیزی نمی‌گفتند، هرچند مدت طولانی ایستادم و گوش کردم.

نور چراغ‌قوه را روی سنگهای مسطح حاشیه دریاچه انداختم و راه افتادم. نشستم، پاهایم را آویزان کردم و نور را کُشتم. فکر می‌کنم برای خودم متأسف بودم. ناگهان حس کردم سال‌هاست که رفته‌ایم. یکشنبه بود؟ دَه قلوه سنگ برداشتم برای شمردن دعاهایم. سنگ‌ها در دستانم صدا می‌کردند. دعای «پدر ما» را شروع کردم ولی صدایم غیرطبیعی بود. سنگها را مثل تاس میان انگشتانم تکان دادم. یکی‌شان را در دریاچه پرت کردم، و کمی بعد صدی قُلپ را شنیدم. آنجا که سنگ گم شد حلقه‌هایی درست شدند. فکر کردم چیزی به زبان لاتین بگویم ولی جُز «آمین» یک کلمه هم یادم نیامد. فریاد زدم، «آمین!» و پژواک صدایم را شنیدم که کوچک‌تر و کوچک‌تر می‌شد.

فهرست مطالب کتاب

دوران طلایی دل‌شکستگی اثر مایکل پارکر
فانتزی یازده انگشتی‌ها اثر بِن فانتین
هزاران هزار تَن از ما اثر چارلز دی آمبروزیو
قزل‌آلای خال‌دار اثر ران رَش
کریستی اثر کیتلین مِکی
زن غرق‌شده اثر فرانسِس دپونتس پی‌بلز
تَردستی اثر تسا هادلی
گروگذاشته تو را من آزاد می‌کنم اثر شرمن آلکسی
تاریخ موجز مردگان اثر کوین بروکمایر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دوران طلایی دل شکستگی
نویسنده
مترجملیدا طرزی
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات191
زبانفارسی
شابک978-964-337-839-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دوران طلایی دل شکستگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دوران طلایی دل شکستگی

برای دریافت کتاب دوران طلایی دل شکستگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.