معرفی و دانلود کتاب دیوار

برای دانلود قانونی کتاب دیوار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دیوار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دیوار

اثری مهم و ارزشمند از بزرگ‌ترین نویسندگان سراسر جهان. کتاب دیوار مجموعه‌ای گران‌بهاست که به همت صادق هدایت ترجمه و گردآوری شده و هفت داستان کوتاه فلسفی و روان‌شناختی از ژان پل سارتر، فرانتس کافکا، آنتون چخوف، الکساندر لانژکیلاند، گاستون شرو و آرتور شنیتسلر را شامل می‌شود. داستان‌هایی که عمیق‌ترین پرسش‌ها را به جانتان سرازیر می‌کنند و شما را تا مدت‌ها پس از اتمام داستان مشغول خود می‌سازند.

درباره کتاب دیوار:

اوایل قرن چهاردهم شمسی بود که صادق هدایت تصمیم گرفت مجموعه‌ای از برجسته‌ترین داستان‌های کوتاه را در یک کتاب گرد هم جمع کند. انتخاب‌های او بسیار هوشمندانه بود؛ از کافکا گرفته تا چخوف، سرآمدترین‌ها در این اثر جمع شده‌اند. این کتاب بعدها بر بسیاری از نویسندگان ایرانی تاثیر گذاشت و چراغ راه آنان در داستان‌نویسی شد. هدایت نام کتاب خود را از تنها مجموعه داستان ژان پل سارتر (Jean Paul Sartre) به نام دیوار (The Wall) برگرفته است. دیوار که به عنوان اولین داستان این مجموعه انتخاب شده، به روایت زندگی یک زندانی می‌پردازد که در آستانه‌ی اعدام است. به او گفته شده اگر محل زندگی یک جمهوری‌خواه را فاش کند، زندگی‌اش در امان خواهد بود. این موضوع او را با معنای زندگی، پوچی و دغدغه‌های وجودی درگیر می‌سازد.

داستان دوم و سوم از فرانتس کافکا (Franz Kafka)، نویسنده‌ی بزرگ چک انتخاب شده است. در "جلو قانون" کافکا قانون را به عنوان فضایی فیزیکی ارائه می‌دهد. تمام داستان درباره‌ی مردی‌ست که می‌خواهد از دروازه‌ای عبور کند؛ دروازه‌ای که به او اجازه‌ی ورود به جایی به نام قانون را می‌دهد. این داستان اعتراضی‌ست تمثیلی نسبت به قوانین وضع‌شده. داستان چهارم که کلاغ پیر نام دارد، از خشمی می‌گوید که انسان‌ها در سال‌های آخر زندگی خود تجربه می‌کنند. خشم از جوان‌ترها، خشمی که ناشی از حسرت زندگی نکرده و راه‌های نرفته است و خشم به‌ علت نداشتن شور جوانی. این داستان به قلم الکساندر لانژکیلاند (Alexander Kielland‎) به تالیف درآمده است.

داستان بعدی، به نام تمشک تیغ‌دار اثر آنتوان چخوف (Anton Chekhov) روزگار قبل از روسیه را به تصویر می‌کشد. مردان حبشه نوشته‌ی نویسنده‌ی نام‌دار فرانسوی، گاستون شرو (Gaston Cherau) داستانی دل‌نشین از آهویی باردار است که زمان وضع حملش نزدیک است. آرتور شنیتسلر (Arthur Schnitzler) نیز در آخرین داستان به ماجرای فداکاری دو برادر می‌پردازد. درون‌مایه‌ی فلسفی، اگزیستانسیال و روان‌شناختی در تمام داستان‌های این مجموعه دیده می‌شوند. داستان‌هایی که در عین حال که ساده به نظر می‌آیند، شما را دچار چالش می‌کنند. ترجمه‌ی شیوای صادق هدایت یکی از ویژگی‌هایی‌ست که دو چندان به جذابیت این اثر افزوده است.

کتاب دیوار مناسب چه کسانی است؟

اگر از خواندن داستان‌های کوتاه لذت می‌‌برید و قصد دارید اثری کوتاه از نویسندگان برجسته مطالعه کنید، از این مجموعه داستان غافل نشوید.

با صادق هدایت بیشتر آشنا شویم:

کمتر کسی است که نام بوف کور به گوشش نخورده باشد. این رمان که مشهورترین اثر صادق هدایت است، یکی از مهم‌ترین آثار ادبی ایران به شمار می‌رود. هدایت را پدر داستان‌نویسی نوین می‌نامند. می‌توان او را یکی از موثرترین و جریان‌سازترین روشنفکران و نویسندگان در تاریخ ایران به شمار آورد. علاوه بر آثار فراوانی که توسط خود هدایت ترجمه یا تالیف شده‌اند، افراد بسیار زیادی در وصف او سخن‌ها گفته و نوشته‌اند. تاثیر افرادی همچون بهرام بیضایی، غلامحسین ساعدی، رضا قاسمی و بسیاری دیگر از صادق هدایت قابل انکار نیست. سه قطره خون، سگ ولگرد و علویه خانم از جمله کتاب‌هایی است که توسط او به نگارش درآمده‌اند. ‎

در بخشی از کتاب دیوار می‌خوانیم:

از صبح زود تکه‌هاى بزرگ ابر روى آسمان را پوشانده بود. هوا ملایم، نیم‌گرم و کسل‌کننده بود؛ مانند روزهاى خفه که پس‌ از مدتى ابرها وعده باران مى‌دهند و بالاخره نمى‌بارند. این هوا روى کشتزار سنگینى مى‌کرد. ایوان ایوانیچ بیطار و پروفسور بورگین، نفس‌زنان راه مى‌رفتند و کشتزار به‌نظرشان بى‌پایان مى‌آمد. از دور به دشوارى آسیاهاى بادى میرونوسیستکو را مى‌شد تشخیص داد. دست راست یک‌دسته تپه‌هاى پست ممتد مى‌شد که در افق پشت دهکده ناپدید مى‌گردید. این دونفر شکارچى مى‌دانستند که در آن جا کنار رودخانه، چمنزار، بیدهاى سبز و خرم و خانه‌هاى اشرافى وجود دارد. از بالاى یکى از تپه‌ها، یک کشتزار دیگر به همان بزرگى دیده مى‌شد، با تیرهاى تلگراف و یک قطار راه‌آهن که مانند کرم مى‌خزید و مى‌گذشت. روزهایى که هوا خوب است، شهر هم دیده مى‌شود؛ اکنون در آرامش به‌نظر مى‌آمد که همه طبیعت فرمانبردار و اندیشناک است. ایوان ایوانیچ و بورگین حس مى‌کردند که عشق این کشتزار به سرشان زده بود و هردو آن‌ها فکر مى‌کردند که مملکت آن‌ها چقدر بزرگ و زیباست.

بورگین گفت: «دفعه پیش در انبار کدخدا پروکفى مى‌خواستید حکایتى برایم نقل بکنید.» آرى حکایت برادرم را مى‌خواستم بگویم. ایوان ایوانیچ آه بزرگى کشید و چپق خود را آتش زد تا حکایتش را شروع بکند؛ ولى درست در همین وقت باران گرفت و پنج‌دقیقه بعد باران درشت و سنگینى شد؛ به‌طورى‌که نمى‌شد پیش‌بینى کرد که کى بند خواهد آمد. ایوان ایوانیچ و بورگین اندیشناک ایستادند. سگ‌ها که خیس شده بودند، دم‌ها را بین پاهایشان گرفته با حالت غمناکى به آن‌ها نگاه مى‌کردند. بورگین گفت: «باید به جایى پناهنده بشویم. برویم پیش آلیوخین، دور از ما نیست.»

- برویم.

کمرشان را سفت کردند و همینطور از روى مرزهاى دروشده، راه جلو خودشان را درپیش گرفتند، تا اینکه از جاده‌اى سردرآوردند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
دیوار: ژان پل‌سارتر
جلو قانون: فرانتس کافکا
شغال و عرب: فرانتس کافکا
کلاغ پیر: ‌الکساندر لانژکیلاند
تمشک تیغ‌دار: آنتوان چخوف
مرداب حبشه: گاستون شرو
کور و برادرش: دکتر آرتور شنیتسلر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دیوار
نویسنده، ، ، ، ،
مترجمصادق هدایت
ناشر چاپیانتشارات مجید
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک987-964-453-056-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
16000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دیوار

حانیه موسوی
۱۴۰۱/۱۲/۱۹
عمیق بود
تفکر برانگیز
و گاهی غمناک
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب دیوار

برای دریافت کتاب دیوار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.