معرفی و دانلود کتاب دکتر جکیل و آقای هاید: متن کوتاه شده

عکس جلد کتاب دکتر جکیل و آقای هاید: متن کوتاه شده
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دکتر جکیل و آقای هاید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دکتر جکیل و آقای هاید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دکتر جکیل و آقای هاید: متن کوتاه شده

کتاب دکتر جکیل و آقای هاید نوشتۀ رابرت لوئیس استیونسون پرفروش‌ترین کتاب ژانر وحشت در وبسایت آمازون است. این کتاب، داستان مهیج و ماجراجویانه‌ای از دوگانگی شخصیت را روایت می‌کند که خواننده را تا پایان کتاب میخکوب خواهد کرد. نویسنده در این اثر به شرح داستانِ دکتر جکیل می‌پردازد که دارویی ساخته تا جنبه‌های نیک و بد وجودش را از یکدیگر متمایز کند.

دربارۀ کتاب دکتر جکیل و آقای هاید

اثری که هم‌اکنون پیش روی شماست، کتاب دکتر جکیل و آقای هاید (The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde and Other Stories) نوشتۀ رابرت لوئیس استیونسون (Robert Louis Stevenson)، یکی از معروف‌ترین داستان‌های ادبیات انگلیسی است. این اثر به نوعی ذات دوگانهٔ انسان را نشان می‌دهد و نمود داستان دلخراشی از خیر و شر است.

ماجرای عجیب کتاب از این قرار است: آقای اوترسون یک سری اتفاقات عجیب‌وغریب بین دوست قدیمی خود دکتر جکیل و یک جنایتکار قاتل به نام ادوارد هاید را بررسی می‌کند. او به دنبال کشف این نکته است که چرا دکتر جکیل خوش‌اخلاق ناگهان شروع به ارتباط با آقای هاید کرده؟ چرا آن‌ها هیچ‌وقت با هم دیده نمی‌شوند؟ نویسنده در این شاهکار هیجان‌انگیز و مهیج داستانی را روایت می‌کند که در نهایت منجر به افشای هویت واقعی آقای هاید می‌شود.

این اثر که برای اولین بار در سال 1886 منتشر شد، یکی از مشهورترین آثار کلاسیک ادبیات انگلیسی است که در ژانر وحشت و ادبیات فراطبیعی پرفروش‌ترین کتاب آمازون شده. همچنین، این کتاب پرفروش به بسیاری از زبان‌های زنده دنیا ترجمه شده است. در واقع، استیونسون جزو بیست‌وشش نویسندۀ برجسته‌ای‌ست که آثارش بیشترین ترجمه را در جهان داشته‌اند. داستان دکتر جکیل و آقای هاید به حدی معروف شد که تأثیر قابل توجهی بر فرهنگ عامه گذاشت؛ به شیوه‌ای که عبارت «جکیل و هاید» به ضرب‌المثلی در زبان انگلیسی تبدیل شده است و برای اشاره به افرادی به کار می‌رود که ظاهری خوب و موجه و باطنی شیطانی دارند.

لازم به ذکر است کتاب حاضر به صورت متن کوتاه‌شده به فارسی ترجمه شده و در انتشارات افق به چاپ رسیده است.

اقتباس سینمایی از کتاب دکتر جکیل و آقای هاید

از رمان دکتر جکیل و آقای هاید چندین اقتباس سینمایی و تلویزیونی متفاوت صورت گرفته است؛ از جمله فیلمی کم‌نظیر با همین عنوان به کارگردانی ویکتور فلمینگ که در سال 1941 ساخته و اکران شد. گفتنی‌ست این اثر کاندیدای سه اسکار در سال 1942 بوده است.

نکوداشت‌های کتاب دکتر جکیل و آقای هاید

  • این کتاب آنقدر هیجان‌انگیز است که نمی‌توان دست از خواندن آن کشید، حتی اگر کمی ترسناک باشد! (گاردین)
  • این رمان کلاسیک داستان دلخراشی از خیر و شر، دوگانگی بنیادین قرن نوزدهم، روایت می‌کند: احترام ظاهری و شهوت درونی. از این کتاب به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های راهنمای دوران ویکتوریا یاد شده و از معروف‌ترین داستان‌های ادبیات انگلیسی است. (آمازون)

کتاب دکتر جکیل و آقای هاید برای چه کسانی مناسب است؟

اثر حاضر برای همه سنین، به‌ویژه نوجوانان مناسب است. اگر شما هم به داستان‌های معمایی، ترسناک و ژانر وحشت علاقه‌مند هستید، خواندن این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با رابرت لوئیس استیونسون بیشتر آشنا شویم

رابرت لوئیس استیونسون نویسندۀ اسکاتلندی قرن نوزدهم و خالق اثر کلاسیک و پرفروش دکتر جکیل و آقای هاید است. از دیگر آثار این نویسندۀ برجسته می‌توان به رمان‌های «جزیره گنج، پیکان سیاه، فرزند ربوده شده و مرده دزد» اشاره کرد. او همچنین، خالق داستان‌های کوتاهی نظیر «مارکهایم و تفریحات شب در جزیره» است. محتوای بیشتر آثار او در زمینۀ ماجراجویی و معمایی‌ست. او در بیشتر سال های عمر درگیر بیماری ریوی بود، اما با وجود ضعف سلامت خود آثار پرباری را به عرصه تحریر درآورد و به نقاط مختلفی از جهان سفر کرد. او در نهایت در 44 سالگی درگذشت.

در بخشی از کتاب دکتر جکیل و آقای هاید می‌خوانیم

آترسون چیزى را که مى‌دید، باور نمى‌کرد. بله، در این‌جا هم دوباره مثل آن وصیت‌نامه‌ى ابلهانه که مدت‌ها قبل، آن را به نویسنده‌اش پس داده بود، صحبت از "ناپدید شدن" بود؛ و دوباره مسئله‌ى ناپدیدشدن و هنرى جکیل یک‌جا و با هم آمده بود. اما در آن وصیت‌نامه این فکر شوم را هاید به سر دکتر انداخته بود و کاملاً روشن بود که هاید چه هدف وحشتناکى دارد. اما معناى مطلبى که لانیون نوشته بود چه بود؟ خیلى کنجکاو شده بود؛ طورى‌که مى‌خواست به دستور لانیون اعتنایى نکند و فورى سر از ته و توى این راز در آورد، اما شرافت حرفه‌اى و تعهدش نسبت به دوست مرحومش قید و بند خیلى سختى بود. براى همین پاکت در مخفى‌ترین گوشه‌ى گاوصندوق محرمانه‌اش جاى گرفت.

اما تحمل همراه با کنجکاوى نسبت به یک چیز، با غلبه بر آن فرق دارد. بنابراین شاید نشود باور کرد که از آن به بعد آترسون با همان شور و شوق میل داشت با دوست زنده‌اش رفت و آمد داشته باشد. با وحشت و نگرانى اما دلسوزانه به یادش بود. حتى باز رفت که او را ببیند، ولى شاید از این‌که باز دکتر قبول نکرد، نفس راحتى کشید. چون شاید قلباً ترجیح مى‌داد جلوى در و در هواى آزاد و وسط سر و صداى شهر با پول گفت و گو کند تا این‌که به او اجازه بدهند وارد خانه شود و با صاحب‌خانه‌ى گوشه‌گیر و مرموزى صحبت کند که با رضایت خودش بندگى کسى را قبول کرده بود. اما پول خبرهاى زیاد خوبى به او نداد. از قرار معلوم دکتر حالا بیش از پیش خودش را در اتاق بالاى آزمایشگاه حبس کرده بود. گاهى حتى همان‌جا مى‌خوابید. افسرده بود و خیلى ساکت شده بود. مطالعه هم نمى‌کرد. انگار چیزى ذهنش را به خود مشغول کرده بود. آترسون آن‌قدر به شنیدن این‌جور اخبار یک‌نواخت عادت کرده بود که رفته رفته سر زدن‌هایش به خانه‌ى دکتر جکیل کم شد.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ى نویسنده و کتاب
1: قضیه‌ى در
2: به دنبال آقاى هاید
3: دکتر جکیل خیالش کاملاً راحت بود
4: قضیه‌ى قتل کارو
5: قضیه‌ى نامه
6: حادثه‌ى شگفت‌انگیز دکتر لانیون
7: قضیه‌ى پشت پنجره
8: شب آخر
9: گزارش دکتر لانیون
10: گزارش کامل هنرى جکیل درباره‌ى این قضیه‌ى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دکتر جکیل و آقای هاید: متن کوتاه شده
نویسنده
مترجممحسن سلیمانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-964-369-510-1
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دکتر جکیل و آقای هاید

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دکتر جکیل و آقای هاید

برای دریافت کتاب دکتر جکیل و آقای هاید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.