معرفی و دانلود کتاب دیر شکوفا شدگان

عکس جلد کتاب دیر شکوفا شدگان
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دیر شکوفا شدگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دیر شکوفا شدگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دیر شکوفا شدگان

اثری شگفت‌انگیز در رابطه با اینکه چگونه ممکن است بتوانیم زندگی خود را حتی در میان‌سالی هم متحول کنیم! کتاب دیر شکوفا شدگان از ریچ کارلگارد، با عقاید جوامع مختلف که برای رسیدن به موفقیت محدودیت‌های سنی قائل شده‌اند و به همه القا می‌کنند که اگر نتوانند در اوایل جوانی راهشان را پیدا کنند، دیگر هیچ‌گاه موفق به کشف خود نخواهند شد، مقابله می‌کند.

درباره‌ی کتاب دیر شکوفا شدگان

در هر جامعه‌ای که زندگی کنیم، با انبوهی از باورهای کمالگرایانه روبه‌رو هستیم که ما را محدود می‌کنند. این باورها به ما القا می‌کنند که زمان خیلی کمی برای موفقیت داریم. از همان سال‌های اول زندگی، با شروع مدرسه و قرارگرفتن در یک جامعه از هم‌سن‌وسالان، مقایسه‌ها شروع می‌شوند و این رقابت تنگاتنگِ سرعتی هم آغاز می‌شود. مجبوریم همه‌چیز را، از کسب نمرات عالی گرفته تا موفقیت در کلاس‌های ورزشی و یاد گرفتن یک یا چند زبان جدید، با بهترین نتایج بگذرانیم؛ چون اصولاً پدر و مادرها معتقدند همه‌ی این‌ها، مواردی هستند که رسیدن به آن‌ها ضروری‌ست و در آینده هم فرصتی برایشان وجود ندارد. چرا که به مرور وارد رقابت‌های جدیدی می‌شویم و برای این که از پسشان بر بیاییم، باید از قبل، مهارت‌های پیش‌نیاز را کسب کرده باشیم. اما واقعیت چیز دیگری‌ست. سن شکوفایی در هر زمینه‌ای، با توجه به تمام عواملی که در شکوفایی‌ها دخیل‌اند، برای همه‌ی افراد متفاوت است و نمی‌توان یک استاندارد کلی را برای همه در نظر گرفت. ریچ کارلگارد (Rich Karlgaard) در کتاب دیر شکوفاشدگان (Late Bloomers) به همین موضوع پرداخته و مثال‌هایی را در این کتاب گردآوری کرده که عین حقیقت‌اند و این قوانین از پیش تعیین شده را نقض می‌کنند. مثال‌هایی که به ما ثابت می‌کند هنوز هم زمان کافی برای شکوفایی وجود دارد.

معرفی و دانلود کتاب دیر شکوفا شدگان

توقعات والدین، اطرافیان و جامعه، تنها به سال‌های کودکی و نوجوانی محدود نمی‌شوند. اتفاقاً این توقعات، با بالاتر رفتن سن افراد، روزبه‌روز بزرگ‌تر و حتی گاهی دست‌نیافتنی‌تر می‌شوند. زمانی که در سنین پایین‌تری هستیم، از نظر پدر و مادرها، تنها لازم است نمرات خوبی کسب کنیم، معلم‌ها را از خود راضی نگه داریم، یک زبان جدید را بیاموزیم و در کلاس‌هایی که ثبت‌نام می‌شویم، نتایج خوبی را به دست آوریم؛ در حالی که مدت زمان کمی برای کسب همه‌ی این نتایج «عالی» وجود دارد. اما بعدها، باید در یک رشته‌‌ی تحصیلی آینده‌دار و در یک دانشگاه خوب پذیرفته شویم، با معدل قابل‌قبولی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شویم و بعد هم یک شغل شگفت‌انگیز و پول‌ساز پیدا کنیم. اگر هم بتوانیم کسب‌وکار خودمان را راه بیندازیم که چه بهتر! اما همه‌ی این‌ها باید قبل از سی‌سالگی محقق شوند، چون در غیر این‌صورت غیرممکن خواهند شد! کتاب دیر شکوفاشدگان، اثری برای از بین بردن تمام این باورهای غلط است؛ اثری که به ما اطمینان می‌دهد هر زمانی که مسیر درست زندگی خود را پیدا کنیم، می‌توانیم در آن قدم برداریم و موفق شویم.

افرادی که دیرتر به شکوفایی می‌رسند، در فرهنگ عامه، توسط معلمان و کارفرمایان، توسط والدین، و حتی به دید خودشان، کم‌ارزش هستند. وجود افرادی که ستاره‌ی بختشان درخشان‌تر از دیر شکوفا شدگان بوده و از همان ابتدا توانسته‌اند مسیر درست را پیدا کنند و در آن گام بردارند باعث شده تا به این باور برسیم که این محدودیت‌های سنی واقعاً وجود دارند. با این حال، واقعیت این است که در حال گذراندن اولین تجربه‌ی زیستن هستیم و بنابراین تا تصمیم به خروج از محدوده‌ی امنمان نگیریم و تا به سراغ امتحان کردن کارها و راه‌های مختلفی نرویم، آن مسیر درست را پیدا نخواهیم کرد.

طبق آن‌چه در کتاب دیر شکوفا شدگان می‌خوانیم، توضیحی علمی برای اینکه چرا بسیاری از ما در میان‌سالی -یا به طور کلی دیرتر از حد معمول- در زندگی خود شکوفا می شویم، وجود دارد. توانایی‌های مغز ما در سنین مختلف به اوج خود می‌رسد و زمان اوج هر فرد با دیگری متفاوت است. گفتنی‌ست افرادی که دیرتر شکوفا می‌شوند نقاط قوت پنهانی دارند که مورد توجه بسیاری از کارفرمایان قرار می‌گیرد. این افراد زمان را صرف کشف خود و مسیر درست زندگی‌شان می‌کنند؛ بنابراین ویژگی‌های شخصیتی‌ای مانند کنجکاوی، بینش، شفقت، انعطاف‌پذیری و خرد را در خود تقویت می‌کنند.

کتاب دیر شکوفا شدگان بر اساس سال‌ها تحقیق، تجربه‌ی شخصی، مصاحبه با دانشمندان علوم اعصاب، روانشناسان و افراد بی‌شماری که در مراحل مختلف شغلی هستند نشان می‌دهد که چگونه و چه زمانی به پتانسیل‌های حقیقی خود دست پیدا می‌کنیم.

مطالعه‌ی این اثر به ما کمک می‌کند تا به دنبال کشف پتانسیل‌های خود باشیم و حتی اگر احساس می‌کنیم طبق معیارهای جامعه، از سن شکوفایی خود فاصله گرفته‌ایم، باز هم برای رسیدن به آن تلاش کنیم و اطمینان پیدا کنیم که چنین فرصت‌هایی نامحدودند و به پایان نمی‌رسند. خواندن این اثر ثابت می‌کند که باورهای محدودکننده چه‌قدر نادرست و زیان‌آورند. کتاب دیر شکوفا شدگان توسط الهام طاهری به فارسی برگردانده شده و به کوشش نشر نیماژ به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب دیر شکوفا شدگان

  • طبق بسیاری از فرهنگ‌ها، موفقیت در سال‌های جوانی بسیار ارزشمندتر از دستاوردهای سال‌های بعد است. کتابی که پیش رو داریم، ثابت می‌کند استعدادها اغلب دیرتر شکوفا می‌شوند؛ زمانی که تجربیات به دانش افراد اضافه شده‌اند. (The Wall Street Journal)
  • با خواندن این کتاب، احساس می‌کنید که ای کاش زودتر آن را خوانده بودید، اما حقیقت این است که احتمالاً هیچ زمان بهتری برای خواندن آن وجود نداشته است. ریچ کارلگارد در این اثر به دنبال رساندن این پیام است که دیر شکوفا شدگان اغلب درخشان‌ترین‌ها هستند. اگر فردی را می‌شناسید که توانایی‌های او نادیده یا دست‌کم گرفته شده‌اند، بلافاصله اهمیت این پیام را درک خواهید کرد. (Adam Grant، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)
  • دیر شکوفا شدگان کتاب بسیار مهمی است و زندگی میلیون‌ها کودک و بزرگسال را بهبود می‌بخشد - تقریباً زندگی همه‌ی ما. (Steve Forbes، مدیرعامل Forbes Media)
  • این اثر یک جواهر واقعی است. یکی از ویژگی‌های چشمگیر بشر، انتقال احساسات، افکار و رفتارهای ما به اطرافیانمان است که خیلی اوقات می‌تواند مخرب باشد، مانند ارزش‌گذاری بیش از حد پوچ برای دستاوردهای جوانی. کارلگارد بیان می‌کند که والدین و سیستم‌های آموزشی باید برای صبر، تجربه و خرد ارزش قائل شوند. (Dr. Bruce Perry, M.D., Ph.D.)
  • این کتاب یک حقیقت اساسی انسانی را روشن می‌کند؛ اینکه هر یک از ما می‌توانیم به توانایی‌های خود پی ببریم و پتانسیل‌های خود را مورد استفاده قرار دهیم، و تفاوتی ندارد که در چه سنی به این حقایق پی ببریم. در واقع زندگی یک مسابقه نیست، یک سفر است. (Arianna Huffington، موسس Thrive Global)

کتاب دیر شکوفا شدگان برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر را به تمام افرادی که به دنبال رشد و شکوفایی بییشتر در زندگی‌ خود هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب دیر شکوفا شدگان می‌خوانیم

آیا حالا همه‌چیز فرق کرده است؟ افراد زودشکوفا در تیتر خبرها قرار دارند؛ اما آیا به همان اندازه که رسانه‌ها به ما اعلام می‌کنند، موفق‌اند؟ درواقع، بسیاری از زودشکوفاها به‌طرز وحشتناکی رنج می‌برند. فشار دستیابی به موفقیت زودهنگام به خودکشی سه دانش‌آموز در سال تحصیلی 2014-2015 در دبیرستان گان، مدرسه‌ی دولتی در پالو آلتوی کالیفرنیا، حدود پنج‌کیلومتری دانشگاه نخبگان استنفورد منجر شد. هر سه دانش‌آموزان خوبی بودند که برای موفقیت زودهنگام تلاش می‌کردند. تا ماه مارس در همان سال تحصیلی، چهل‌ودو دانش‌آموز مدرسه‌ی گان به دلیل فکر خودکشی تحت درمان بودند یا بستری شدند.

داستان آن‌ها غیرمعمول نیست. میزان افسردگی و اضطراب در میان جوانان در ایالات متحده در طی پنجاه سال افزایش یافته است. امروزه نسبت به دهه‌ی 1960، تعداد دانش‌آموزان دبیرستان‌ها و کالج‌ها که ملاک‌های تشخیصی اختلال اضطراب یا افسردگی وخیم دارند، پنج تا هشت‌برابر است. مراکز کنترل بیماری به‌تازگی دریافته‌اند در میان دانش‌آموزان دبیرستانی در ایالات متحده، «طی دوازده ماه پیش از نظرسنجی، 16درصد خودکشی جدی، 13درصد برنامه‌ریزی برای خودکشی و 8درصد تلاش برای پایان‌دادن به زندگی گزارش شده است.»

این اعداد هولناک‌اند. به‌نظر می‌رسد مانند بسیاری از روندهای فرهنگی در آمریکا، اضطرابمان را هم صادر کرده‌ایم. بررسی سازمان بهداشت جهانی در سال 2014 نشان می‌دهد افسردگی علت شماره‌ی یک بیماری و ناتوانی در نوجوانان سراسر جهان است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: وسواس شکوفایی زودهنگام ما
فصل 2: خطای بی‌رحمانه‌ی سنجش انسان
فصل 3: زمان‌سنج منعطف‌تر برای توسعه‌ی انسانی
فصل 4: ارزش صبرکردن دارد؛ شش نقطه‌قوت افراد دیرشکوفا
فصل 5: فرهنگ سالم خودتان را بسازید
فصل 6: رها کنید! توصیه‌ای ساختارشکنانه برای افراد دیرشکوفا
فصل 7: قدرت خارق‌العاده‌ی خودناباوری
فصل 8: رشدتان کند است؟ گلدانتان را عوض کنید و به باغچه‌ی بهتری بروید
فصل 9: افراد دیرشکوفا؛ در درازمدت
گفتار پایانی
درباره‌ی نویسنده
یادداشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دیر شکوفا شدگان
نویسنده
مترجمالهام طاهری
ناشر چاپیانتشارات نیماژ
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات296
زبانفارسی
شابک978-600-367-748-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دیر شکوفا شدگان

Sh...🌸
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
سلام کتاب را تازه تهیه کردم عنوان جذاب و کِشنده‌ای داره اما مطالبش رو که از نظر گذروندم زیاد جالب نبود البته عناوین فهرست و توضیحات برای تبلیغ کتاب باعث جذب به کتاب شده، مثلا بیش از ۱۰۰ صفحه انتهایی کتاب فقط رفرنس دهی و توضیح در مورد اشخاص و... که در کتاب آمده. به این قیمت اصلا نمی‌ارزه اصلا.. درکل بدنیست ولی من زیاد شگفت زده نشدم از مطالب کتاب آنهم بااین قیمت بالای کتاب.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب دیر شکوفا شدگان

برای دریافت کتاب دیر شکوفا شدگان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.