معرفی و دانلود کتاب ذرات سازنده‌ی جهان

عکس جلد کتاب ذرات سازنده‌ی جهان
قیمت:
۱۸,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ذرات سازنده‌ی جهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ذرات سازنده‌ی جهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ذرات سازنده‌ی جهان

کاترینا آنتونی و ماریانا ولیو، نویسندگان کتاب ذرات سازنده‌ی جهان، آموزش‌های لازم را پیرامونِ ذره‌های بنیادی به کودکان ارائه می‌دهند. این اثر آموزشی دربردارنده‌ی مطالبی درباره‌ی اتم‌ها، کوارک‌ها، لپتون‌ها و ذرات نیروست.

درباره‌ی کتاب ذرات سازنده‌ی جهان

کتاب ذرات سازنده‌ی جهان (Particles of the universe) آموزش مفاهیمِ فیزیک پیرامون ذره‌های بنیادی، اتم‌ها، ملکول‌ها و اجزای تشکیل‌دهنده‌ی آن‌ها را برای کودکان ساده‌سازی کرده است. کاترینا آنتونی (Katarina Anthony) و ماریانا ولیو (Mariana Velho) با ارائه‌ی مفاهیمی پیچیده در قالب کتابی تصویری، توجه کودکان را جلب می‌کنند.

درک این موضوع که تمام پدیده‌های جهان، همه‌ی اشیا و حتی بدن ما از ذره ساخته شده، امری ضروری به نظر می‌رسد. گویی با فهم این موضوع، می‌توان منطقی‌تر به دنیا نگریست. امروزه نیاز کودکان به جواب‌های علمی، سرراست و قطعی بیشتر شده و شاید کمتر از گذشته با پاسخ‌هایی فانتزی و خیال‌انگیز قانع شوند. اما مهم این است که این پاسخ در چه قالبی به آن‌ها عرضه می‌شود؛ قطعاً کودکان بیشتر پذیرای کتاب‌های تصویری و داستانی هستند، تا کتب خشکِ آموزشی. بنابراین چه راهی بهتر از گنجاندن آموزه‌های علمی در دلِ کتاب‌های مفرح؟ این نکته‌ای است که کتاب ذرات سازنده‌ی جهان را از سایر کتاب‌های آموزشی مجزا می‌سازد.

انتشارات اهورا قلم چاپ و نشر این کتاب را بر عهده داشته است.

کتاب ذرات سازنده‌ی جهان برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان 6 تا 12ساله با خواندنِ این کتاب، نکات زیادی درباره‌ی ساختار تشکیل‌دهنده‌ی اجسام و ذرات یاد می‌گیرند.

در بخشی از کتاب ذرات سازنده‌ی جهان می‌خوانیم

گلوئون‌ها حامل قوی‌ترین نیرو در جهان هستند: نیروی قوی. من یک گلوئون هستم و من چسبی هستم که اتم‌ها را کنار هم نگه می‌دارد!

گلوئون‌ها جرم ندارند. زمانی که کوارک‌ها می‌خواهند رنگ خود را تغییر دهند، بین خودْ گلوئون‌ها را مبادله می‌کنند. آیا به یاد دارید که کوارک‌ها چه رنگ‌هایی می‌توانند داشته باشند؟ نیروی قوی به ساختن دنیای اطراف ما کمک می‌کند! پروتون‌ها و نوترون‌ها را در کنار هم نگه می‌دارد تا هسته‌ی اتم‌ها را بسازد.

فوتون‌ها حامل نیروی الکترومغناطیسی هستند. من یک فوتون هستم! من تنها ذره‌ی بنیادی قابل مشاهده توسط چشم انسان هستم - اما به‌شرطی که انرژی مناسب را داشته باشم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ذرات سازنده‌ی جهان
نویسنده،
مترجمحامی فریدیوسفی
ناشر چاپیانتشارات اهورا قلم
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات21
زبانفارسی
شابک978-600-426-366-5
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک، کتاب‌های فیزیک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ذرات سازنده‌ی جهان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ذرات سازنده‌ی جهان

برای دریافت کتاب ذرات سازنده‌ی جهان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.