معرفی و دانلود کتاب صوتی ایده‌های بزرگ برای ذهن‌های کنجکاو: مقدمه‌ای بر فلسفه

عکس جلد کتاب صوتی ایده‌های بزرگ برای ذهن‌های کنجکاو: مقدمه‌ای بر فلسفه
قیمت:
60500 تومان - 6.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایده‌های بزرگ برای ذهن‌های کنجکاو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایده‌های بزرگ برای ذهن‌های کنجکاو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ایده‌های بزرگ برای ذهن‌های کنجکاو: مقدمه‌ای بر فلسفه

انسانْ فیلسوف به دنیا می‌آید اما همه‌ی انسان‌ها فیلسوف نمی‌میرند. آلن دوباتن در کتاب صوتی ایده‌های بزرگ برای ذهن‌های کنجکاو تلاش می‌کند تا غریزه‌ی پرسشگری را در کودکان زنده نگه دارد. این کتاب که در مجموعه‌ی مدرسه‌ی زندگی قرار دارد، در سال 2018 به فهرست بهترین کتاب‌های گاردین برای کودکان راه یافت.

درباره‌ی کتاب صوتی ایده‌های بزرگ برای ذهن‌های کنجکاو

کودکان همواره به‌واسطه تجربه‌ی دست‌اول و بکر خود با پدیده‌های جهان دچار پرسش‌های بسیاری می‌شوند. مظاهری که برای ما بزرگسالان به عادی‌ترین و بدیهی‌ترین چیزها تبدیل شده‌اند، کودکان را شگفت‌زده می‌کنند و قطاری از سؤالات را در ذهنشان ردیف می‌کنند. ما تا به حال بارها و بارها رنگین‌کمان را دیده‌ایم. اما تصور کنید کسی برای اولین بار یک کمان هفت‌رنگ معلق میان هوا و زمین را ببیند. شما هم جای او بودید شگفت‌زده می‌شدید! و حالا دریایی از سؤال‌ها: رنگین‌کمان چگونه درست شده؟ چرا اسمش را گذاشته‌اند رنگین‌کمان؟ اگر این رنگین‌کمان است، پس اسب تک‌شاخش کو؟ این مواجهه‌ی شگفتی‌برانگیز محدود به پدیده‌های طبیعی نیست. ماشین چگونه حرکت می‌کند؟ هواپیما چرا از توی آسمان نمی‌افتد؟ چرا عقربه‌های ساعت عقب‌عقب نمی‌روند؟ هرچیزی که در جهان پیرامون ما وجود دارد می‌تواند برای کودکان علامت سؤالی بزرگ ایجاد کند. اما این ماجرا جایی سخت می‌شود که پرسش‌های بی‌پایان کودک، رنگ و بوی فلسفی به خود بگیرند. پرسش‌هایی هستی‌شناسانه، اگزیستانسیال، معرفت‌شناسانه، اخلاقی و... که برای والدین کودک هم چالش‌برانگیزند و بسیاری از آن‌ها از یونان باستان تا به امروز ذهن بزرگترین فیلسوفان را به خود مشغول داشته‌اند.

چرا مادربزرگ مُرد؟ آیا من هم می‌میرم؟ خدا کجاست؟ اگر همه‌جا هست چرا همیشه به‌طرف یک جا نماز می‌خوانی؟ اگر دروغ گفتن بد است چرا دیروز به بابا دروغ گفتی؟ یک خطای کوچک در پاسخ به این پرسش‌ها می‌تواند مانند خشت کجی مسیر زندگی کودک را دستخوش تغییرات بزرگ کند. چرا که پاسخ این سؤال‌ها به‌مثابه سنگ بنای اندیشه‌ی کودک، روان او را با تمام ترس‌ها و ادراکی که از جهان دارد شکل می‌دهد. پدر و مادرهای بی‌حوصله‌ای که برای پرسش‌های فرزند کنجکاوشان پاسخ‌های ازسربازکنی سر هم می‌کنند، در مواجهه با این موقعیت می‌توانند روان کودک را دچار آسیب‌هایی بزرگ و ماندگار کنند. بهترین ایده این است که در این مسیر و از زمانی که اولین چراغ‌های پرسشگری در ذهن کودک روشن شد، از یک متخصص کمک بگیریم.

آلن دوباتن (Alain de Botton) در کتاب ایده‌های بزرگ برای ذهن‌های کنجکاو (Big Ideas for Curious Minds: An Introduction to Philosophy) حکم این متخصص را دارد. او در این اثر که در مجموعه‌ی مدرسه‌ی زندگی قرار دارد، راهکارهایی ارائه می‌دهد که این شعله‌ی کنجکاوی و پرسشگری با بزرگ شدن کودک در ذهن او خاموش نشود. دوباتن برخی از بزرگ‌ترین ایده‌های فلسفه را در این اثر برای کودکان مطرح می‌کند و با بیانی ساده به آن‌ها می‌پردازد؛ ایده‌هایی که همواره از ابتدای تاریخ اندیشه ذهن فلاسفه‌ی ادوار باستانی و معاصر را به خود معطوف داشته است. او در هر فصل از این کتاب به‌سراغ یک مفهوم و گزاره‌ی فلسفی می‌رود و در گفت‌وگویی خیالی با چهره‌های مهم و تأثیرگذار تاریخ فلسفه، آن را واکاوی می‌کند.

درباره‌ی مجموعه‌ی مدرسه‌ی زندگی

آلن دوباتن در سال 2008 به همراه جمعی از مربیان و نویسندگان حوزه‌ی روانشناسی، فلسفه و سایر علوم، مؤسسه‌ای به‌نام مدرسه‌ی زندگی (The School of Life Library) به راه انداختند. مدرسه‌ای که در حال حاضر در بسیاری از شهرهای مهم دنیا همچون لندن، پاریس، آمستردام، سئول، استانبول، برلین، ملبورن و... فعالیت می‌کند و مسائل و دغدغه‌های روزمره‌ی زندگی مردم از جمله روابط، کار، معاشرت، آرامش و... را سوژه‌ی اصلی کار خود قرار داده است.

دوباتن درباره‌ی این مدرسه می‌گوید: «ایده‌ی راه‌اندازی مدرسه‌ی زندگی به‌خاطر به چالش کشیدن دانشگاه‌های سنتی و آکادمیک بود. درواقع می‌خواستیم که دانش و فرهنگ را به گونه‌ای سازماندهی کنیم که به سمت زندگی عادی مردم بچرخد.»

مدرسه‌ی زندگی یک برند جهانی به شمار می‌رود و با بیش از 5 میلیون مشترک در یوتیوب، حدود 343 هزار دنبال‌کننده در فیسبوک، بیش از 183 هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام و 160 هزار دنبال‌کننده در توییتر، با سرعت بالایی در حال رشد و گسترش است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی ایده‌های بزرگ برای ذهن‌های کنجکاو

- مقدمه‌ای ایده‌آل برای فلسفه، و همچنین راهی جذاب برای باز کردن مکالمات بین بزرگسالان و کودکان درمورد بزرگ‌ترین سؤالاتی که همه‌ی ما با آن مواجه هستیم. کتاب ایده‌های بزرگ برای ذهن‌های کنجکاو به‌طور خاص و بدون هیچ قید و شرطی برای کتابخانه‌های مدرسه، خانه و جامعه توصیه می‌شود. (Midwest Book Review)

- پیش‌درآمدی بر فلسفه برای خوانندگان جوان... این کتاب ایده‌های بزرگ را بدون تقلیل دادن آن‌ها دسترسی‌پذیر می‌کند، و نشان می‌دهد که به توانایی مخاطبان خود برای دست‌وپنجه نرم کردن با سؤالات واقعی اعتماد دارد. در کتاب ایده‌های بزرگ برای ذهن‌های کنجکاو، فلسفه بی‌فایده، حوصله‌سربر و فقط برای بزرگ‌ترها نیست؛ برای کودکان و نوجوانان پرجنب‌وجوش و پرسشگر هم هست. (Foreword Reviews)

- یک فتح باب عالی برای یک دانش‌آموز راهنمایی علاقه‌مند به فلسفه و یک کتاب مرجع که مطالب بیشتری از ویکی‌پدیا ارائه می‌دهد. اکیداً به کتابخانه‌های مدارسی که به دنبال کتاب‌های مرجع غیرداستانی باکیفیت هستند توصیه می‌شود. (School Library Journal)

- این کتاب نبوغ‌آمیز با معرفی شخصیت‌های برجسته‌ی فلسفه از سراسر جهان در تمام دوران‌ها، و با پرداختن به موضوعاتی مانند «چرا احساس تنهایی می‌کنید»، «ادب مهم است»، «مردم ناراضی هستند، نه بد» و... بینش فلسفی عمیق و ارزشمندی را ارائه می‌دهد. (Laura Dove)

کتاب صوتی ایده‌های بزرگ برای ذهن‌های کنجکاو برای چه کسانی مناسب است؟

اگر کودکی دارید که کاسه‌ی صبرتان از پرسش‌های بی‌پایان او لبریز شده است، یا به هر نحوی با کودکان در ارتباط هستید، شنیدن این کتاب صوتی برای شما ضروری است. همچنین علاقه‌مندان به فلسفه که به‌دنبال مفاهیم فلسفی ساده‌سازی‌شده هستند نیز از این کتاب لذت خواهند برد.

آلن دوباتن را بیشتر بشناسیم

آلن دوباتن با کتاب جستارهایی در باب عشق در ایران و جهان به شهرت رسید. آثار این نویسنده و فیلسوف سوئیسی در ایران با استقبال فوق‌العاده‌ای مواجه شده است. ویژگی متمایزکننده‌ی کتاب‌های دوباتن نثر روان و شیرین او و درهم‌آمیختن مفاهیم فکری و فلسفی با قصه‌پردازی است که در اغلب آثار او به چشم می‌خورد. او تحصیل در رشته‌ی فلسفه‌ی دانشگاه هاروارد را به‌خاطر نگارش آثار خود نیمه‌کاره رها کرد.

«هنر سیر و سفر، تسلی‌بخش‌های فلسفه، پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند، هنر همچون درمان، خوشی‌ها و مصائب کار، یک هفته در فرودگاه، در باب مشاهده و ادراک» از جمله پرطرفدارترین کتاب‌های این نویسنده هستند.

در بخشی از کتاب صوتی ایده‌های بزرگ برای ذهن‌های کنجکاو می‌شنویم

فرض کنید بی‌صبرانه منتظر چیزی هستید. شاید تولدتان نزدیک است، یا تعطیلات در راه است و خیال می‌کنید چقدر به شما خوش می‌گذرد. همه‌چیز فوق‌العاده خواهد بود. هدایایی که می‌خواهید به شما داده می‌شود، یا هر روز در ساحل شنا می‌کنید. همه خوشحالند و مشکلی پیش نمی‌آید. اما وقتی تولدتان فرا می‌رسد، برخی از کادوها قشنگ هستند و برخی دیگر نه، که حتی خوشتان هم نمی‌آید. وقتی به تعطیلات می‌روید دوست دارید شنا کنید. اما نه هر روز. یک روز مجبورید با مادرتان به گالری هنری بروید و روز دیگر، کل روز بارانی است. و وقتی مدام از والدین بخواهید: «الان می‌تونیم ساحل بریم؟» آن‌ها ر ا عصبانی می‌کنید. بدخلق و عصبانی می‌شوید، ناامید می‌شوید. فکر می‌کنید تعطیلات می‌توانست خیلی بهتر از این‌ها باشد. اما اینطور نشد. نکته‌ی جالب این است که با وجود مشکلات، نه تعطیلات و نه جشن تولد چیزهای بدی نیستند. تقریباْ خوش گذشته است؛ فقط آنطور که تصورش را می‌کردید نبوده است. گاهی ممکن است انتظارات به شکل دیگری باشد. ممکن است تصور کنید اتفاق وحشتناکی قرار است بیفتد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد
12 دقیقه
پیشگفتار
12 دقیقه
بخش اول
12 دقیقه
بخش دوم
12 دقیقه
بخش سوم
8 دقیقه
بخش چهارم
10 دقیقه
بخش پنجم
8 دقیقه
بخش ششم
9 دقیقه
بخش هفتم
8 دقیقه
بخش هشتم
11 دقیقه
بخش نهم
8 دقیقه
بخش دهم
9 دقیقه
بخش یازدهم
11 دقیقه
بخش دوازدهم
11 دقیقه
بخش سیزدهم
10 دقیقه
بخش چهاردهم
11 دقیقه
بخش پانزدهم
11 دقیقه
بخش شانزدهم
11 دقیقه
بخش هفدهم
10 دقیقه
بخش هجدهم
12 دقیقه
بخش نوزدهم
9 دقیقه
بخش بیستم
9 دقیقه
بخش بیست‌ویکم
9 دقیقه
بخش بیست‌ودوم
8 دقیقه
بخش بیست‌وسوم
11 دقیقه
بخش بیست‌وچهارم
8 دقیقه
بخش بیست‌وپنجم
10 دقیقه
بخش بیست‌وششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ایده‌های بزرگ برای ذهن‌های کنجکاو: مقدمه‌ای بر فلسفه
نویسنده
مترجممحمد کریمی
راویفریبا فصیحی تاش
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه صوتی
60500 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ایده‌های بزرگ برای ذهن‌های کنجکاو

محمدرضا جوادی
۱۴۰۲/۱/۴
کتابی عالی که به نوع تفکر و رفتار در کودکان حدود ۹ سال میپردازد و چالش‌هایی که در این سن کودکان با آن روبرو هستند را بیان و نیز راهکارهایی بسیار ساده و معقولانه را توصیه میکند.
کتاب شامل بخش‌هایی حدود پانزده دقیقه‌ای میباشد که در هر یک از آن‌ها موضوعی به چالش کشیده میشود و در آخر هر بخش از رهنمودهای یک فیلسوف بزرگ در ارتباط با آن موضوع بهره میگیرد.
جواد محمدی
۱۴۰۲/۱/۹
کتاب‌های آلن دوباتن رو همیشه دوست داشتم و چیزهای زیادی ازشون یاد گرفتم و این کتاب برای افرادی مثل من که معلم دوره متوسطه اول هستم و با نوجوانان سروکار دارم فوق العاده مفید و کاربردی هستش و حتما پیشنهاد میکنم مطالعه کنید
الی علی
۱۴۰۲/۶/۱۶
موضوع کتاب عالی، ترجمه نامناسب به خصوص با توجه به گروه سنی هدف. مجبور میشید دوباره با کاربرد واژه‌ها و تعابیر قابل فهم تر برای بچه‌ها توضیح بدید
Mohammad
۱۴۰۱/۱۲/۲۹
ال دو باتن فلسفه برای کسایی که تازه میخوان فلفسه شروع کنند توصیه میشه
Angel heaven
۱۴۰۱/۱۰/۵
کتاب جالبی بود مخصوصا واسه نوجوانان
maisam ashrafi
۱۴۰۱/۹/۲۸
کتابی خاص در مورد فلسفه
Settti
۱۴۰۱/۹/۸
خوانده شود بی ضرر است
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ایده‌های بزرگ برای ذهن‌های کنجکاو

برای دریافت کتاب صوتی ایده‌های بزرگ برای ذهن‌های کنجکاو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.