معرفی و دانلود کتاب ذهن‌ها چگونه تغییر می‌کنند: علم شگفت‌انگیز باور، عقیده و متقاعدسازی

عکس جلد کتاب ذهن‌ها چگونه تغییر می‌کنند: علم شگفت‌انگیز باور، عقیده و متقاعدسازی
قیمت:
44900 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ذهن‌ها چگونه تغییر می‌کنند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ذهن‌ها چگونه تغییر می‌کنند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ذهن‌ها چگونه تغییر می‌کنند: علم شگفت‌انگیز باور، عقیده و متقاعدسازی

دیوید مک رینی در کتاب ذهن‌ها چگونه تغییر می‌کنند چگونگی باور کردن مسائل و چرایی ادامه دادن و کنار گذاشتن باورها و عقاید را بررسی می‌کند. این کتاب راهنمایی برای تغییر ذهنیت خود و دیگران بدون دست‌کاری فریب‌کارانه و اجبار بلکه از طریق همدلی و گفت‌وگو است. وب‌سایت پورچلایت در سال 2022 این کتاب را به‌عنوان کتاب سال بازاریابی و فروش معرفی کرد.

درباره‌ی کتاب ذهن‌ها چگونه تغییر می‌کنند

افراد و گروه‌های مختلف عقاید و باورهای خود را درست‌ترین و بهترین شیوه‌های توصیف جهان می‌دانند. این باعث می‌شود که تغییر باورهای دیگران کار دشواری به نظر برسد. دیوید مک رینی (David McRaney) در کتاب ذهن‌ها چگونه تغییر می‌کنند (How Minds Change) با اشاره به ارتباط عمیق بین مغز، ذهن و فرهنگ چرایی پافشاری افراد بر باورهایشان را شرح می‌دهد. او با مثال‌هایی از سیاست، مد، شبکه‌های اجتماعی و باورهای مذهبی نشان می‌دهد که راه‌های زیادی برای اثرگذاری بر ذهن، باورها و اعتقادات دیگران وجود دارد. از نظر دیوید مک رینی راز تأثیرگذاری و اقناع در شناخت کارکردهای زبانی و شیوه‌های گفت‌وگو نهفته است.

بسیاری از پژوهشگران معتقدند که فضای فکری جهان بیش‌ازپیش دو قطبی شده است. مکانیسم‌های خودفریبی در چنین شرایطی بسیار پرکاربرد هستند. دیوید مک رینی تلاش می‌کند نشان دهد که حتی سرسخت‌ترین مؤمنان نیز می‌توانند درنهایت ممکن است نظرات خود را تغییر دهند زیرا بخش زیادی از باورها نه بر اساس استدلال‌های منطقی که تنها از طریق فرایندهایی شکل گرفته‌اند که افراد ناخودآگاه برای فریب خود مورد استفاده قرار می‌دهند. در کتاب ذهن‌ها چگونه تغییر می‌کنند با روایت یکی از اعضای سابق کلیسای باپتیست وستبورو آشنا می‌شویم که بحث‌های توئیتری باعث دگرگونی افکارش و کاهش رویکردهای افراط‌گرایانه‌ی در او شده است. دیوید مک رینی سراغ توطئه‌باورهایی می‌رود که از اعتقادات خود دست کشیده‌اند و نشان می‌دهد که با استفاده از شیوه‌ی درست گفت‌وگو می‌توان بسیاری از باورهای افراطی رایج در جامعه را منسوخ کرد.

نقش داستان‌گویی در تغییر ذهن و اعتقادات یکی از مسائلی است که توجه دیوید مک رینی را به خود جلب کرده است. او در کتاب ذهن‌ها چگونه تغییر می‌کنند با ارجاع به نویسندگانی مانند ویل استور (Will Storr) نشان می‌دهد که در بیشتر مجادله‌ها کسی پیروز می‌شود که داستانی بهتری را برای دیگری یا شنوندگان تعریف کرده است. مناظره‌های انتخاباتی یکی از مثال‌های جالب برای اثبات این واقعیت است. برخورد مغز با روایت داستانی و استدلال منطقی به گونه‌های متفاوتی است و افراد باید با توجه به موضوع، هدف و محیط شیوه‌های متنوعی از مباحثه را تمرین کنند. دیوید مک رینی معتقد است که اقناع و متقاعدسازی نه تلاشی برای شکست حریف فکری و نه برتری اخلاقی است. او تأکید می‌کند که قبل از مباحثه باید اهداف خود را برای طرف مقابل مطرح کنیم. اگر ما به‌قصد تغییر عقیده‌ی یک نفر وارد گفت‌وگو شویم به‌سختی موفق خواهیم شد. بهترین راه برای پیش بردن یک گفت‌وگوی سازنده تلاش برای درک افکار، انگیزه‌ها و نیت‌های طرف مقابل است.

اگر افراد فکر کنند که موضوع یکی از طرفین این است که آن‌ها ساده‌لوح، متوهم، احمق و یا عضو یک گروه کج‌فهم و بد هستند، قطعاً مقاومت خواهند کرد و تمام استدلال‌های منطقی و علمی بی‌فایده خواهد بود. دیوید مک رینی با مثال‌های فراوانی نشان می‌دهد که اگر خود فرد نخواهد، نمی‌توان او را برای تغییر نظراتش ترغیب کرد. کتاب ذهن‌ها چگونه تغییر می‌کنند تکنیک‌هایی را برجسته می‌کند که بر انگیزه‌های فردی تمرکز می‌کنند و لزوماً به دنبال نفی باورهای دیگران نیستند. مردم به اعتقادات خود پایبند هستند زیرا اعتقاد داشتن به یک باور قبلی هزینه‌ی روانی کمتری را به همراه دارد و افراد در چنین شرایطی بیشتر احساس امنیت می‌کنند.

کتاب ذهن‌ها چگونه تغییر می‌کنند بینش‌های روشنگری در ارتباط با واقعیت و مفاهمه ارائه می‌کند. این کتاب توسط میلاد سبزه‌آرای لنگرودی به فارسی ترجمه شده و انتشارات اندیشه آگاه آن را منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب ذهن‌ها چگونه تغییر می‌کنند

  • با خواندن این کتاب چگونگی شکل دادن به باورها، نگرش‌ها و ارزش‌هایمان را می‌فهمیم و متوجه می‌شویم که دیدگاه‌هایمان به طرز شگفت‌آور و ساده‌ای می‌توانند تغییر کنند. (لوگان اوری – نویسنده کتاب «راهنمای تنها نمردن»)

  • کتاب ذهن‌ها چگونه تغییر می‌کنند بزرگ‌ترین دستاورد دیوید مک رینی تا‌ کنون است... که دید شما نسبت به جهان را تغییر داده و کمکتان می‌کند دیگران را تغییر دهید. (ویل استور – نویسنده کتاب «بازی موفقیت»)

  • در عصری که مردم به دلیل قطبی‌شدن و قبیله‌گرایی نسبت به همدیگر احساس جدایی می‌کنند، دیوید از مفاهیم محض دانشگاهی فراتر رفته و راهبردهای مشخصی را برای شکل دادن به گفتگوهای هدفمند ارائه می‌دهد. این راهبردها می‌توانند دیدگاه‌ها را تغییر داده و افراد را به هم پیوند دهند. (جان لوی – نویسنده کتاب «شما دعوتید»)

  • اگر پیش‌ازاین از نوشته‌های دیوید مک رینی خوشتان نمی‌آمد، این کتاب نه‌تنها نظرتان را عوض می‌کند، بلکه توضیح می‌دهد که چگونه چنین تغییر نگرشی رخ خواهد داد. (دین برنت – نویسنده کتاب «مغز احمق»)

  • کتابی بسیار نادر، شگفت‌انگیز و جالب راجع‌به موضوعی بسیار مهم. (روری ساترلند – نویسنده کتاب «کیمیاگری»)

  • یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های انسان بودن، نه‌تنها توانایی به‌روز کردن باورهایمان، بلکه توانایی تغییر افکار دیگران است. دیوید مک رینی به شما کمک می‌کند تا بتوانید بدون توسل به زور و اجبار، دیگران را متقاعد کنید. (جی‌ون باول – نویسنده کتاب «قدرت ما»)

  • این کتاب سفری جذاب در میان علوم اعصاب و روان‌شناسی است که نشان می‌دهد چگونه نظرات و ایده‌هایمان را شکل داده و به‌روز می‌کنیم. کتابِ ذهن‌ها چگونه تغییر می‌کنند، کتابی است که جامعه‌مان در حال حاضر به‌شدت به آن نیاز دارد. دیوید مک رینی به ما نشان می‌دهد که چگونه ارتباط برقرار کرده، توجه کنیم و پتانسیل تغییر در خودمان و دیگران را دریابیم. (اسکات بری کافمن – نویسنده کتاب «تعالی: علم جدید درزمینه‌ی خودشکوفایی»)

  • اگر در این سفر پرهیجان که از فعالان مدنی گرفته تا دانشمندان و اعضای برخی فرقه‌ها را شامل می‌شود به دیوید مک رینی ملحق شوید به سرزمینی غیرمنتظره و شگفت‌انگیز خواهید رسید. او به ما نشان می‌دهد که چگونه گفتگوهای همدلانه و توأم با بخشش می‌توانند جایگزین بحث‌هایی شوند که در یک طرف آن حتماً باید کسی بازنده باشد و چگونه همدلی واقعی می‌تواند اختلافات عمیق را از بین ببرد. کتابِ ذهن‌ها چگونه تغییر می‌کنند، کتابی ایدئال در این هنگامه‌ی پرمخاطره ما است. (دانیل چ. پینک – نویسنده کتاب «قدرت پشیمانی»)

  • کتابی خواندنی، خوش‌بینانه، روشنگر و حتی الهام‌بخش. (گاردین)

  • کتابی جذاب در مورد هنر و علم متقاعد کردن. کتاب درخشان دیوید مک رینی شما را وادار می‌کند تا در دیدگاه‌های خود در مورد چگونگی انگیزه دادن به دیگران برای تجدیدنظر در دیدگاه‌هایشان تجدیدنظر کنید. در زمانی که بسیاری از ذهن‌ها بسته به نظر می‌رسند، این کتاب یک تحلیل استادانه از آن چیزی است که برای باز کردن این ذهن‌ها لازم است. (آدام گرانت – نویسنده کتاب «دوباره فکر کن»)

کتاب ذهن‌ها چگونه تغییر می‌کنند برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به گفت‌وگو و کسانی جذاب است که می‌خواهند دنیا را به جای بهتری برای خود و دیگران تبدیل کنند. اگر دوست دارید باعث موفقیت خود و اطرافیانتان در زندگی شخصی و حرفه‌ای شوید می‌توانید از توصیه‌ها و توضیحات این کتاب استفاده کنید.

با دیوید مک رینی بیشتر آشنا شویم

دیوید مک رینی روزنامه‌نگار و نویسنده‌ی آمریکایی است. او که به مسائل مربوط به ارتباط بین مغز، ذهن و فرهنگ علاقه‌مند است پادکست پرطرفدار و کتاب پرفروشی به نام «شما چندان باهوش نیستید» را در سال 2009 منتشر کرد و توجه خوانندگان و شنوندگان بسیاری را در سراسر جهان جلب کرد و به 17 زبان مختلف ترجمه شد. «توهم باهوشی 2» و «شما احمق نیستید» کتاب‌های دیگر دیوید مک رینی هستند که به فارسی ترجمه شده‌اند.

در بخشی از کتاب ذهن‌ها چگونه تغییر می‌کنند: علم شگفت‌انگیز باور، عقیده و متقاعدسازی می‌خوانیم

پژوهش‌ها نشان می‌دهند که اگرچه مردم در زیر سؤال بردن دلایل خودشان افتضاح هستند اما به‌خوبی می‌توانند دلایل دیگران را نقد کنند. در پژوهشی در سال 2014 که مرسیه به طراحی آن کمک کرد، تیمی از دانشمندان سوئیسی در حوزه علوم شناختی به رهبری امانوئل تروش به بررسی این موضوع پرداختند.

در این پژوهش آزمودنی‌ها یکسری سؤالات را می‌خواندند، به نتیجه‌گیری‌هایی می‌رسیدند و سپس استدلال‌هایی را در دفاع از آن نتیجه‌گیری‌ها می‌نوشتند. برای مثال، آزمودنی‌ها در مورد فروشگاهی می‌خواندند که انواع میوه‌ها و سبزیجات را می‌فروخت. برخی سیب‌هایی که این فروشگاه می‌فروخت ارگانیک نبودند. سپس دانشمندان از آن‌ها پرسیدند، در مورد اینکه آیا این فروشگاه میوه‌های ارگانیک دارد یا خیر، چه جمله‌ای را می‌توان با اطمینان گفت؟ نتیجه‌گیری درست این است که فقط می‌توان با اطمینان گفت برخی میوه‌های فروشگاه ارگانیک نیستند. بااین‌حال، بسیاری از شرکت‌کنندگان این پژوهش این‌طور نتیجه گرفتند که هیچ‌یک از میوه‌های فروشگاه ارگانیک نیستند.

فهرست مطالب کتاب

درباره نویسنده
آنچه دیگران در مورد کتاب گفته‌اند
مقدمه
فصل اول: پساحقیقت
فصل دوم: جوراب‌ها و کفش‌های کروک‌بند
فصل سوم: عدم تعادل
فصل چهارم: کلیسای وستبورو
فصل پنجم: حقیقت قبیله‌ای است
فصل ششم: استدلال
فصل هفتم: متقاعدسازی
فصل هشتم: معرفت‌شناسی خیابانی
فصل نهم: تغییر اجتماعی
جمع‌بندی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ذهن‌ها چگونه تغییر می‌کنند: علم شگفت‌انگیز باور، عقیده و متقاعدسازی
نویسنده
مترجممیلاد سبزه آرای لنگرودی
ناشر چاپیانتشارات اندیشه آگاه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات272
زبانفارسی
شابک978-622-93339-4-5
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
44900 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ذهن‌ها چگونه تغییر می‌کنند

نوش آفرین سلیمانی
۱۴۰۲/۳/۱۸
کتاب بسیار نگاه جدید و علمی به مقوله دانستن و دانش ما دارد خصوصا اینکه برای لحظاتی فرد را متحیر کرده و دچار تردید می‌کند که ایا انچه را که من به طور یقین در موردش سخن می‌گفتم یا باورش داشتم چقدر با ذات حقیقت و واقعیت قرابت و نزدیکی دارد.
من خود ترغیب به بازنگری و تامل بیشتر در باورها و اندیشه شده
هایم و تصمیم گرفته‌ام که دیگر با سماجت بر اندیشه‌ها و نگرش هایم به عنوان حقیقت محض پا فشاری نکنم و بیشتر از دیگاه کارشناسان بهره بگیرم چرا که علم موشکافانه تر حقایق را بررسی می‌کند و صحت و سقم آنرا می‌سنجد حال انکه حواس و دانش اندک فرد به تنهایی قادر به کشف حقیقت نیست.
visa group
۱۴۰۲/۳/۱۵
این کتاب متن بسیار قوی داره. درباره این موضوع هست که آیا واقعا میشه نظرات افراد رو تغییر داد؟ نویسنده اولش فکر میکرده که نمیشه این کار رو کرد اما وقتی دیده که نظر یکی از رهبران تئوری‌های توطئه عوض شده اومده این موضوع رو به صورت علمی بررسی کرده. کتاب بسیار خواندنی هست.
الهام رجایی
۱۴۰۲/۴/۳
این کتاب را جدیدا در کتابراه دیدم و عنوانش بسیار مرا جذب کرد و خریداری و مطالعه کردم.
برخلاف کتابهای حیطه‌ی خودشناسی و توسعه فردی که غالبا تکرار هستند، این کتاب مطالب جدید و ارزنده‌ای به من داد که در کمتر کتابی در این حوزه دیده بودم.
انتهای کتاب به درک ما از اجتماع و روابطمان میپردازد.
توصیه می‌کنم حتما این کتاب را مطالعه نمایید.
محمد جواد محبی
۱۴۰۲/۴/۱۳
کتاب جذابی هست از این نظر که انسان را در مورد چیزی که خیلی بهش اعتقاد داره، محک میزنه
و
شاید نکته مهمتر اینکه چطور افراد دیگه که شاید عقیده‌ای کاملا متفاوت با ما داشته باشند، میتونن انسانهای خوبی باشند (در فصلی که در مورد کلیسای باپتیست نوشته شده)
مشکات
۱۴۰۲/۳/۱۸
این کتاب بسیار مناسب برای کسانی است که خودشون عقاید سفت و سختی دارند یا افرادی اینچنینی در اطراف خود دارند. بسیار خواندنی و عالی هم ترجمه شده
masud gol
۱۴۰۲/۱۲/۱۷
سلام کتاب بیش از حد بعضی داستان‌ها را کش داده بود به درد بازاریابی نمی‌خورد بیشتر در مورد تغییر باورها است آنهم نه با جمع بندی منسجم مثال آخر که خودش هم برای مناظره دعوت می‌شود را کامل نکرده
شهلا رحمن نژاد
۱۴۰۲/۳/۱۶
کتاب بسیار عالی و قابل تاملی است. مطالعه کتاب رو به همه پیشنهاد می‌دهم.
با تشکر از ترجمه عالی و روان مترجم.
محمد پویا
۱۴۰۲/۴/۲۴
من این کتاب را دوست داشتم. کتابی که مملو از داستان‌های شگفت‌انگیز و گزارش‌های آگاهی‌بخش است. مک‌رینی یک نویسنده علمی بااستعداد است. 👏🏻✅
فراز
۱۴۰۲/۳/۱۶
کتاب بسیار خوب و کاملا بر اساس داده‌های علمی است. تشکر از ترجمه عالی
عادل آتشین
۱۴۰۲/۱۲/۳
مکانیسم تغییر ذهن و عقیده در بستری روانشناسانه و شناخت این فرآیند
حمید رضا زارعی
۱۴۰۲/۸/۱۷
کتاب خیلی بدرد خوری نیست همینطور خیلی حوصله میخواد بخونیش
علی گرامی
۱۴۰۲/۶/۶
کتاب در زمینه خود قانع کننده و مطالب خوبی را پوشش داده است
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب ذهن‌ها چگونه تغییر می‌کنند

برای دریافت کتاب ذهن‌ها چگونه تغییر می‌کنند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.