معرفی و دانلود کتاب توهم نبوغ: خطاهای شناختی رایج چگونه هوشمان را به چالش می‌کشند

عکس جلد کتاب توهم نبوغ: خطاهای شناختی رایج چگونه هوشمان را به چالش می‌کشند
قیمت:
۸۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب توهم نبوغ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب توهم نبوغ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب توهم نبوغ: خطاهای شناختی رایج چگونه هوشمان را به چالش می‌کشند

کتاب توهم نبوغ به دنیای خودفریبی‌ها و سوگیری‌های شناختی‌ای که انسان نسبت به خود دارد، می‌پردازد. دیوید مک‌رینی در این کتاب، مفروضات رایج در مورد عقلانیت را به چالش می‌کشد و شیوه‌هایی را که ذهن از طریق آن‌ها باعث می‌شود داستان‌های نادرست را باور کنیم، آشکار می‌سازد.

درباره‌ی کتاب توهم نبوغ

شاید تا به اکنون فکر می‌کردید هر احساس یا فکری که داشتید، درست بوده است و ذهن شما توضیحات قابل قبول برای آن داشته است. اما با خواندن کتاب توهم نبوغ: خطاهای شناختی رایج چگونه هوشمان را به چالش می‌کشند (You Are Not So Smart)، متوجه خواهید شد که شما هر روز خودتان را فریب داده‌اید و از میزان ناآگاهی‌ای که دارید، بی‌خبر هستید. شما در هر سن و جایگاهی که باشید، به راوی غیرقابل‌اعتماد داستان زندگی خود تبدیل شده‌اید و این روند را ادامه می‌دهید.

دیوید مک‌رینی (David Mcraney) در هر فصل از کتاب توهم نبوغ: خطاهای شناختی رایج چگونه هوشمان را به چالش می‌کشند شما را با موضوعات جدیدی روبه‌رو می‌کند که بعد از مرور آن‌ها خواهید فهمید چندان هم باهوش نیستید و فقط با کمک سوگیری‌های شناختی و مغالطه‌های رایج، توانسته‌اید خود را فریب دهید تا بتوانید با واقعیت کنار بیایید.

او تحقیقات و داستان‌های مرتبط را به‌گونه‌ای طنزآمیز بیان می‌کند و مخاطب را با خود همراه می‌کند تا درباره محدودیت‌های ذهن انسان بیندیشد. مک‌رینی تلاش دارد مفاهیم پیچیده روان‌شناختی را با زبانی ساده و قابل‌فهم برای همه بیان کند تا خواننده بدون درگیری با معانی پیچیده، محتوای اصلی کتاب را درک کند. به‌گونه‌ای که گویی این کتاب مانند یک دوره روان‌شناسی است که قسمت‌های سخت و حوصله‌سربر آن حذف شده و فقط بخش‌های مفرح و جذاب آن باقی مانده است.

معرفی و دانلود کتاب توهم نبوغ

کتاب توهم نبوغ: خطاهای شناختی رایج چگونه هوشمان را به چالش می‌کشند، یک کاوش فکری و سرگرم‌کننده درباره محدودیت‌های ذهن انسان است و شامل حجم زیادی از مطالعات و تحقیقات صورت‌گرفته در دنیای واقعی است. این کتاب توصیه‌های عملی زیادی درباره چگونگی غلبه بر تعصبات و پیش‌فرض‌ها ارائه می‌دهد تا خوانندگان بتوانند از سوگیری‌های شناختی خود، آگاهی داشته باشند و تصمیمات منطقی‌تر و بهتری بگیرند. این کتاب از سوی نشریاتی مانند نیویورک‌تایمز، وال‌استریت ژورنال و فوربس مورد تحسین واقع شده و تاکنون به ۲۰ زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده است. سبک نوشتاری جذاب، مثال‌های جالب و مرتبط، پوشش جامع سوگیری‌های شناختی و... این کتاب را به منبع مهمی تبدیل کرده است.

به طور کلی، هدف اصلی کتاب توهم نبوغ: خطاهای شناختی رایج چگونه هوشمان را به چالش می‌کشند، یادآوری این نکته است که ذهن انسان می‌تواند با استفاده از ترفندهای زیادی، خود را فریب دهد؛ بنابراین این کتاب برای هر کسی که می‌خواهد ذهن خود را بشناسد و نحوه‌ی تصمیم‌گیری آن را بهتر درک کند، منبع ارزشمندی است.

نکوداشت‌های کتاب توهم نبوغ

  • با خواندن این کتاب دیگر به مغز خود اعتماد نخواهید کرد. شگفت‌انگیز است! (الکس بوز، نویسنده)
  • کتاب توهم نبوغ: خطاهای شناختی رایج چگونه هوشمان را به چالش می‌کشند، راهنمایی عملی است برای شناخت محدودیت‌های آگاهی ما. (ویلیام پاندستون، نویسنده‌ی کتاب آیا به‌اندازه کافی باهوش هستید که در گوگل کار کنید؟)
  • این کتاب مجموعه‌ای از تحقیقات روان‌شناختی است که به‌صورت داستان‌های جالب درآمده تا شما آن‌ها را بهتر درک کنید. هرچقدر هم که باهوش هستید باز هم این کتاب را بخوانید. (الکسیس اوهانیان، یکی از بنیان‌گذاران Reddit.com)
  • اگر می‌خواهید باهوش‌تر شوید کتاب توهم نبوغ: خطاهای شناختی رایج چگونه هوشمان را به چالش می‌کشند را بخوانید. (دیوید ایگلمن، عصب‌شناس)

کتاب توهم نبوغ مناسب چه کسانی است؟

این کتاب را به کسانی که به روان‌شناسی، اقتصاد رفتاری و حوزه‌ی توسعه‌ی فردی و خودسازی علاقه دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب توهم نبوغ: خطاهای شناختی رایج چگونه هوشمان را به چالش می‌کشند می‌خوانیم

در دوران دانشجویی، سه سال پیشخدمت رستوران بودم و می‌توانم جواب این سؤال را بدهم. اگر آشپزخانه برای یک میز سفارش اشتباه می‌زد، می‌دانستم انعام من است که به فنا رفته. تقصیر من نبود، اما مردم جوری بهم سرکوفت می‌زدند انگار مقصرم. اگر غذا سرد بود یا سوخته، یا استیک به‌جای پخته، نیم‌پز بود، مشتری‌ها نارضایتی‌شان را با ندادن انعام ما ابراز می‌کردند، یا از آن بدتر با پرت کردن سکه‌ای روی میز. بعضی‌ها مؤدبانه رفتار می‌کنند، اما فقط تا آن لحظه‌ی سرنوشت‌سازی که باید در ازای گرفتن پول، رأی عدم اعتمادشان را اظهار کنند. بقیه خشن و گستاخ می‌شوند و در حال جویدن لقمه، مدیر رستوران را احضار می‌کنند. پیشخدمتی رستوران نوعی رنجش غریب در دخترها و پسرهای پیشخدمت ایجاد می‌کند. هرگز پیشخدمتی را ندیده‌ام که نفهمد قرار است انعام ناجوری بگیرد. کم پول دادن به یک نفر، هرگز به آن شخص درس عبرت نمی‌دهد. طی آن سه سال می‌دانستم خدمات بیشتر به موقعیت وابسته هستند تا به سرشت من. می‌توانستم با یک برخورد خوب و کمی چرب‌زبانی، یا با گپ زدن با مشتری‌ها در مواقع مناسب، از شدت عواقب شرایطی که خارج از اختیارم بود بکاهم؛ اما هروقت یک جای کار می‌لنگید، مشتری‌ها بازهم مرا سرزنش می‌کردند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: شما
1: اثر پیش‌زمینه
2: افسانه‌بافی
3: سوگیری تأییدی
4: سوگیری گذشته‌نگر
5: مغلطه‌ی هفت‌تیرکش تگزاس
6: دست‌دست کردن
7: سوگیری روال‌نگر
8: درون‌نگری
9: راه‌حل دم‌دستی
10: اثر تماشاگر
11: اثر دانینگ کروگر
12: ارتباط‌‌پنداری
13: وفاداری به برند
14: توسل به مرجعیت
15: توسل به نادانی
16: مغلطه‌ی پهلوان‌پنبه
17: مغله‌ی توسل به شخص
18: مغلطه‌ی جهان‌عدل‌انگاری
19: بازی کالاهای عمومی
20: بازی آخرین پیشنهاد
21: اعتباردهی ذهنی
22: القائات کیش
23: گروه‌زدگی
24: رهیافت حسی
25: عدد دانبار
26: محبوبیت
27: سوگیری خودبرآورانه
28: اثر نورافکن
29: اثر سوم‌شخص
30: تخلیه‌ی روانی
31: اثر اطلاعات غلط
32: متابعت
33: مقاومت در برابر انهدام
34: طفره‌روی اجتماعی
35: توهم شفافیت
36: درماندگی اکتسابی
37: درک تجسمی
38: اثر لنگراندازی
39: توجه
40: خودمعلولی
41: پیشگویی‌های خودبرآورانه
42: لحظه
43: سوگیری انطباقی
44: رهیافت مصداقی
45: توهم کنترل
46: خطای بنیادین اِسناد
پی‌نوشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب توهم نبوغ: خطاهای شناختی رایج چگونه هوشمان را به چالش می‌کشند
نویسنده
مترجمنگار شجاعی
ناشر چاپینشر مون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات304
زبانفارسی
شابک978-622-5914-23-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب توهم نبوغ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب توهم نبوغ

برای دریافت کتاب توهم نبوغ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.