معرفی و دانلود کتاب رابطه بین وابستگی خاص نسبت به همسر و سبک‌های دلبستگی

عکس جلد کتاب رابطه بین وابستگی خاص نسبت به همسر و سبک‌های دلبستگی
قیمت:
18000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رابطه بین وابستگی خاص نسبت به همسر و سبک‌های دلبستگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رابطه بین وابستگی خاص نسبت به همسر و سبک‌های دلبستگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رابطه بین وابستگی خاص نسبت به همسر و سبک‌های دلبستگی

فریبا کوه نشین طارمی در کتاب رابطه بین وابستگی خاص نسبت به همسر و سبک‌های دلبستگی، صمیمیت زناشویی را یک ارزیابی کلی از وضعیت رابطه زناشویی یا رابطه عاشقانه کنونی فرد معرفی می‌کند.

خانواده را مؤسسه یا نهاد اجتماعی معرفی کرده‌اند که ناشی از پیوند زناشویی زن و مرد است. از جمله مظاهر زندگی اجتماعی انسان، وجود تعامل سالم و سازنده میان انسان‌ها و برقرار بودن عشق به همنوع و ابراز صمیمیت و همدلی به یکدیگر است. خانواده محل ارضای نیازهای مختلف جسمانی و عقلانی و عاطفی است و داشتن آگاهی از نیازهای زیستی و روانی و شناخت چگونگی ارضاء آن‌ها و تجهیز شدن به تکنیک‌های شناخت تمایلات زیستی و روانی ضرورتی انکار ناپذیر است. رضایت یک فرد از زندگی زناشویی به منزله رضایت وی از خانواده محسوب می‌شود و رضایت از خانواده به مفهوم رضایت از زندگی بوده و در نتیجه تسهیل در امر رشد و تعالی و پیشرفت مادی و معنوی جامعه خواهد شد.

صمیمیت زناشویی می‌تواند انعکاسی از میزان شادی افراد از روابط زناشویی و یا ترکیبی از خشنود بودن به واسطه بسیاری از عوامل مختص رابطه زناشویی باشد. می‌توان صمیمیت زناشویی را به عنوان یک موقعیت روان شناختی در نظر گرفت که خود به خود به وجود نمی‌آید بلکه مستلزم تلاش هر دو زوج است. به ویژه در سال‌های اولیه، صمیمیت زناشویی بسیار بی‌ثبات است و روابط در معرض بیشترین خطر قرار دارند.

صمیمیت زناشویی به شادی و لذت از روابط میان زوج‌ها مرتبط است. صمیمیت زناشویی به معنای داشتن احساس مطلوب از ازدواج است. کاپلان و مادوکس بیان می‌کنند که صمیمیت زناشویی یک تجربه شخصی در ازدواج است که تنها توسط خود فرد در پاسخ به میزان لذت رابطه زناشوی قابل ارزیابی است. آن‌ها باور دارند که صمیمیت زناشویی به انتظارات افراد بستگی دارد. 

برای چندین دهه است که صمیمیت زناشویی مورد مطالعه قرار می‌گیرد. محققان به هنگام مطالعه صمیمیت زناشویی در طول دوران ازدواج دریافتند که تمایل به پیروی از مسیر U شکل دارد. در طی مراحل اولیه ازدواج، رضایت زناشویی افزایش می‌یابد و در طی 10 تا 20 سال بعد رو به کاهش می‌گذارد و بعد از اینکه فرزندان خانه را ترک می‌کنند، زوجین مجال بیشتری برای تقویت رابطه زناشویی و صمیمیت بیشتر می‌یابند. پژوهش‌های انجام شده در کتاب رابطه بین وابستگی خاص نسبت به همسر و سبک‌های دلبستگی در زمینه کاهش اولیه در میزان صمیمیت زناشویی U شکل بودن این روند را ثابت کرده‌اند، اما پاسخ‌‌های محکمی در زمینه این تغییر ارائه نداده‌اند.

این کاهش میزان صمیمیت زناشویی غالبا به افزایش استرس در طول این دوران (اواسط دوران زناشویی) مرتبط است، استرس‌هایی چون کنار آمدن با رسیدن فرزندان به سن جوانی، مراقبت از والدین سالخورده، احساس پوچی، مسائل مالی و بازنشستگی.

وابستگی به عنوان یکی از مهمترین ویژگی‌های است که در بسیاری از مشکلات بالینی از جمله اختلال وحشت زدگی و هراس از مکان‌های باز افسردگی و اختلافات زناشویی دیده می‌شود. بسیاری از پرسشنامه‌های خود گزارشی جنبه‌های متفاوتی از وابستگی، از جمله افسردگی ثانوی، سبک شناختی نا بهنجار یا ویژگی‌های شخصیتی را می‌سنجد. علی رغم مشکلات فراوان مرتبطی که در کتاب رابطه بین وابستگی خاص نسبت به همسر و سبک‌های دلبستگی نیز به آن اشاره شده است، با حفظ و یا درمان مشکلات مربوط به حوزه روابط زناشویی مقیاسی به منظور سنجش رابطه زناشویی وجود ندارد. بیشترین تمرکز در زمینه‌های وابستگی در روابط زناشویی، بر روابط خصومت آمیز بنا شده است. گزارش‌های بالینی و یافته‌های حاصل از مطالعات کنترل شده حاکی از آن است که همسر آزاران به شدت به همسرانشان وابسته هستند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: کلیات
اهمیت و ضرورت
بررسی اهداف اثر
اهداف فرعی
فرضیه‌ها
تعاریف مفهومی
صمیمیت زناشویی
فصل دوم: پیشینه موضوع این اثر علمی
علائم و نشانگان
دلبستگی
مبانی روان پزشکی نظریه دلبستگی
نظریه دلبستگی
مبانی کردار شناختی نظریه دلبستگی
نظریه ی یادگیری در مورد دلبستگی
مراحل دلبستگی
نظریه‌ی بالبی در مورد دلبستگی
نظریه مری اینزورث در مورد دلبستگی
سبک‌های دلبستگی
نقش پدر در دلبستگی
دلبستگی در بزرگسالان
صمیمیت زناشویی
صمیمیت در ازدواج
صمیمیت واقعی
عملکرد جنسی
صمیمیت و خود افشاسازی
مشکلات صمیمیت در مردان
مشکلات صمیمیت در زنان
مشکلات جنسی
عوامل موثر بر صمیمیت جنسی
پیشینه پژوهش
فصل سوم: روش پژوهش
روش پژوهش
معرفی متغیرهای مستقل وابسته
نمونه و روش نمونه گیری
ابزارهای پژوهش در این کتاب
اعتبار پرسشنامه وابستگی خاص نسبت به همسر
روش روایی همگرا
پرسشنامه سبک‌های دلبستگی
پایایی و اعتبار پرسشنامه سبک‌های دلبستگی
پرسشنامه صمیمیت زناشویی 
روایی و پایایی
روش تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم: یافته‌های پژوهش
مقدمه
یافته‌های توصیفی
آمار استنباطی
فرضیه دوم: بین سبک دلبستگی و صمیمیت زناشویی رابطه وجود دارد
فصل پنجم: نتیجه گیری و جمع بندی نهایی
پیش درآمد
فرضیه یکم: بین وابستگی خاص نسبت به همسر و صمیمیت زناشویی رابطه وجود دارد
فرضیه دوم: بین سبک دلبستگی و صمیمیت زناشویی رابطه وجود دارد
فرضیه سوم: وابستگی خاص نسبت به همسر و سبک‌های دلبستگی توان پیش بینی صمیمیت زناشویی را دارند
محدودیت‌ها
پیشنهادات مولف
پیشنهادات کاربردی
پیوست: پرسشنامه سبک‌های دلبستگی بزرگسالان سیمپسون
پرسشنامه وابستگی خاص به همسر (مردان) 
پرسشنامه وابستگی خاص به همسر (زنان) 
پرسشنامه صمیمیت زناشویی
منابع
فارسی
منابع انگلیسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رابطه بین وابستگی خاص نسبت به همسر و سبک‌های دلبستگی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات قانون یار
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-600-8077-39-8
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
18000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب رابطه بین وابستگی خاص نسبت به همسر و سبک‌های دلبستگی

برای دریافت کتاب رابطه بین وابستگی خاص نسبت به همسر و سبک‌های دلبستگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.