معرفی و دانلود کتاب رادیولوژی برای پزشکان عمومی

عکس جلد کتاب رادیولوژی برای پزشکان عمومی
قیمت:
۴۵۰۰۰ ۲۲,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رادیولوژی برای پزشکان عمومی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رادیولوژی برای پزشکان عمومی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رادیولوژی برای پزشکان عمومی

کتاب رادیولوژی برای پزشکان عمومی نوشته‌ی فرد متلر، میلتون گیوبرتو، کارولین واس و کریستوفر اربینا، با هدف آموزش روش‌های استفاده از رادیولوژی و دستگاه‌های تصویربرداری در علوم پزشکی تهیه و تنظیم شده است.

درباره کتاب رادیولوژی برای پزشکان عمومی

رادیولوژی یا پرتوشناسی (Radiologie) یکی از رشته‌های تخصصی پزشکی است که از امواج و پرتوهای مختلفی همچون پرتوی‌های ایکس برای تشخیص و درمان بیماری‌ها بهره می‌گیرد. این تخصص پس از اتمام دوره‌ی پزشکی عمومی و بعد از گذراندن یک دوره‌ی چهارساله‌ی رزیدنتی ارائه می‌شود.

پیشرفت و توسعه در زمینه‌ی دستگاه‌های تصویربرداری و تکنولوژی و نحوه‌ی استفاده از این دستگاه‌ها برای پزشکان و حتی متخصصان کاملاً شناخته‌شده نیست. فرد متلر (Fred Mettler)، میلتون گیوبرتو (Milton Guiberteau)، کارولین واس (Carolyn Voss) و کریستوفر اربینا ( Christopher E. Urbina) در کتاب رادیولوژی برای پزشکان عمومی (Primary care radiology‬) به بسیاری از ابهامات و سؤالات پیرامون نحوه‌ی استفاده از رادیولوژی و تصویربرداری پاسخ می‌دهند.

کتاب حاضر در نه فصل و با این عناوین نوشته شده است: معرفی، تصویربرداری از سر و گردن، تصویربرداری از قفسه سینه، تصویربرداری از پستان، تصویربرداری از سیستم قلبی و عروقی، تصویربرداری از شکم، تصویربرداری از سیستم ادراری و تناسلی، تصویربرداری از سیستم اسکلتی و تصویربرداری از بخش‌های غیراسکلتی کودکان.

کتاب رادیولوژی برای پزشکان عمومی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به پزشکان عمومی و دانشجویان رشته‌ی پزشکی توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب رادیولوژی برای پزشکان عمومی می‌خوانیم

وضعیت یا پوزیشن بیمار مهم است زیرا بر میزان بزرگنمایی موقعیت ارگان‌ها و میزان جریان خون تاثیر می‌گذارد و در نتیجه در تفسیر تصویر اهمیت فراوانی دارد. برای مثال، اندازه قلب در تصاویر AP از PA بزرگتر به نظر می‌رسد زیرا در تصویرAP قلب از فیلم دورتر است و توسط واگرایی و دور شدن اشعه‌های رسیده به فیلم دچار بزرگنمایی می‌شود. قلب در تصاویر خوابیده (سوپاین) نیز نسبت به ایستاده بزرگ‌تر است زیرا در حالت خوابیده دیافراگم بالا رانده شده و قلب را بزرگ‌تر به نظر می‌رساند در تصاویر پرتابل لوله مولد اشعه ایکس نسبت به رادیوگرافی استاندارد سینه که در حالت ایستاده انجام می‌شود فاصله کمتری از بیمار دارد که باز هم موجب بزرگنمایی قلب است. یک مثال دیگر مربوط به میزان جریان خون ریوی است که در حالت خوابیده به پشت خون بیشتری به بخش فوقانی ریه‌ها سرازیر می‌شود.

استفاده از مواد حاجب امکان مشاهده ساختمان‌های آناتومیکی را که به طور عادی قابل مشاهده نیستند فراهم می‌کند. برای مثال تزریق ماده حاجب به داخل وریدها یا شرائین مشاهده عروق را ممکن می‌کند که اگر تصویر برداری به روش استاندارد صورت گیرد، عروق را سفید می‌بینیم اما در روش‌های جدیدتر که از کامپیوتر استفاده می‌کنند ممکن است عروق را سیاه نشان دهند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول. معرفی
فصل دوم. سر و گردن
فصل سوم. تصویربرداری از قفسه سینه
فصل چهارم. تصویربرداری پستان
فصل پنجم . سیستم قلبی - عروقی
فصل ششم. تصویربرداری از شکم
فصل هفتم. سیستم ادراری - تناسلی
فصل هشتم. سیستم اسکلتی
فصل نهم. تصویربرداری از بخش‌های غیراسکلتی کودکان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رادیولوژی برای پزشکان عمومی
نویسنده، ، ،
مترجمپروین علی پور، محمدحسین ترکی
ناشر چاپینشر بشری
سال انتشار۱۳۸۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات278
زبانفارسی
شابک964-7203-43-8
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۵۰۰۰ ۲۲,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رادیولوژی برای پزشکان عمومی

مهدی سیاری
۱۴۰۲/۷/۲۲
ای کاش کمی در تفسیر کلیشه تفسیر ساده تری بیان میداشتند. در مجموع بسیار ارزشمند و مفید میباشد
سجاد میرزایی
۱۴۰۲/۱۲/۱۷
کاش جمع و جورتر بود ولی درکل مفید بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب رادیولوژی برای پزشکان عمومی

برای دریافت کتاب رادیولوژی برای پزشکان عمومی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.