معرفی و دانلود کتاب خوابیدن مثل ببر

عکس جلد کتاب خوابیدن مثل ببر
قیمت:
8000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خوابیدن مثل ببر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خوابیدن مثل ببر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خوابیدن مثل ببر

کتاب خوابیدن مثل ببر به قلم مری لوگ، از عناوین پرفروش نیویورک تایمز در سال 2013 در قالب داستانی آموزنده و تصاویری جذاب به موضوع مهم بی‌خوابی در کودکان پرداخته است. این کتاب ماجرای دختر بچه‌ای است که شب‌ها نمی‌خواهد بخوابد و به هر بهانه‌ای از خوابیدن فرار می‌کند.

موضوع کتاب خوابیدن مثل ببر چیست؟

داستان «خوابیدن مثل ببر» (Sleep like a tiger) از آنجایی آغاز می‌شود که شب شده اما دختر کوچولو خسته نیست و نمی‌خواهد بخوابد، پدر و مادر او به جای اینکه به دختر خود، برای خوابیدن اصرار کنند، روشی دیگر را به کار می‌گیرند، پدر و مادرش به او می‌گویند که می‌تواند نخوابد، اما شب‌ها باید صورتش را بشوید، لباس خوابش را بپوشد و مسواکش را بزند، پدر و مادر شروع به گفتن قصه‌هایی از خوابیدن حیوانات مختلف مانند گربه‌ها، خفاش‌ها، نهنگ‌ها، حلزون‌ها، خرس‌ها و ببرها می‌کنند و برای او تعریف می‌کنند که هر کدام از این حیوانات به چه شکل می‌خوابند. بعد از گفتن قصه‌ها، پدر و مادر به دخترکوچولو می‌گویند که حالا اگر می‌خواهد می‌تواند بیدار بماند اما دختر بچه‌ که از شنیدن این که همه‌ی حیوانات می‌خوابند تعجب کرده و خوابش گرفته به راحتی به خواب می‌رود.

بی‌خوابی ممکن است در هر دوره‌ای از کودکی اتفاق بیفتد و دلایل متعددی از جمله تنش، استرس و یا مصرف دارویی خاص و... داشته باشد. تکنیک «قصد متناقض Paradoxical intention» یکی از راه‌حل‌های شناخته‌شده برای درمان بی‌خوابی در کودکان است.

اما منظور از «قصد متناقض» چیست؟ این روش تکنیکی است که به جای مبارزه و یا حذف مسئله، به تشدید آن می‌پردازد. در کتاب «خوابیدن مثل ببر» این روش را به کار گرفته و به‌جای بدرفتاری و تنبیه دخترشان با آرامش با او رفتار می‌کنند. در انتهای کتاب می‌بینیم که این روش پاسخ داده و دختر به راحتی به خواب می‌رود.

جوایز کتاب «خوابیدن مثل ببر»:

- جایزه کَلدکات برای تصویرگری کتاب پاملا زاکارنسکی
- جایزه شارلوت زولوتوف برای نویسنده کتاب مری لوگ

مری لوگ را بیشتر بشناسیم:

مری لوگ (Mary Logue) نویسنده‌، شاعر و مترجم صاحب‌نام و خبره‌ای است. «خوابیدن مثل ببر» اولین تجربه مری لوگ در نگارش کتاب‌های تصویری برای کودکان است، بیشتر کتاب‌های او در ژانری معمایی هستند. لوگ 28 کتاب از زبان فرانسه به انگلیسی برای کودکان ترجمه کرده است.

کتاب خوابیدن مثل ببر مناسب چه کسانی است؟

این کتاب با داستانی دلنشین و خواندنی برای کودکان 4 تا 7 سال سرگرم‌کننده و جذاب است، همچنین کتاب خوابیدن مثل یک ببر برای کودکانی که مشکل بی‌خوابی دارند نیز کمک‌کننده خواهد بود.

در بخشی از کتاب خوابیدن مثل ببر می‌خوانیم:

دخترک از پدر و مادرش پرسید: «تمام موجودات دنیا می‌خوابند؟»
آن‌ها گفتند بله سگمان همین الان خودش را جمع کرده و سر جای همیشگی‌اش خوابیده و گربه‌مان جلو بخاری، که گرم‌ترین جای خانه است، لالا کرده...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خوابیدن مثل ببر
نویسنده
مترجمپروین علی پور
ناشر چاپیانتشارات سروش
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات40
زبانفارسی
شابک978-964-12-1048-1
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خوابیدن مثل ببر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خوابیدن مثل ببر

برای دریافت کتاب خوابیدن مثل ببر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.