معرفی و دانلود کتاب رازهای تاج محل

عکس جلد کتاب رازهای تاج محل
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رازهای تاج محل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رازهای تاج محل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رازهای تاج محل

اگر می‌خواهید با زیباترین و شگفت‌انگیزترین بنای کشور هند آشنا شوید کتاب رازهای تاج محل را مطالعه کنید! توماس هوبلر و دوروتی هوبلر رازهای عاشقانه‌ و خواندنی این ساختمان تاریخی را برای شما به تصویر می‌کشند.

درباره‌ی کتاب رازهای تاج محل:

هر سال بیشتر از دو میلیون بازدیدکننده به شهر آگرای هند می‌روند. برخی از این مسافران تنها برای دیدن یکی از شناخته‌ شده‌ترین ساختمان‌های جهان به نام تاج محل آمده‌اند. بسیاری از محققان معتقدند که این ساختمان جزو زیباترین بناهای جهان به شمار می‌رود.

تاج محل شامل مجموعه‌ای از ساختمان‌ها و باغ‌های بسیار زیباست که چهل و دو هکتار وسعت دارد. این بنای شگفت‌انگیز در ساحل رودخانه یامونا، رودخانه اصلی شمال هند مستقر است. معمولا افرادی که اطلاعات کافی از تاج محل ندارند، فکر می‌کنند که این ساختمان یک کاخ است، در صورتی که اینطور نیست!

تاج محل مقبره‌ای‌ست که در آن جسد حاکمی به نام شاه جهان و همسرش ممتاز محل در آنجا قرار گرفته است. نام تاج محل فرم کوتاه شده‌ای از اسم آن‌هاست. شاه جهان همسرش را عاشقانه دوست داشت، هنگامیکه ممتاز محل چهاردهمین فرزندش را به دنیا آورد، از دنیا رفت و در همان زمان شاه جهان قول داد مقبره‌ای بسیار باشکوه برای او بسازد. بنابراین تاج محل بیانگر عشق آتشین شاه جهان به همسرش است.

تاج‌ محل اگرچه تقریباً چهار صد سال پیش ساخته شده ولی به نمادی از هند مدرن تبدیل شده است. هند دارای 1/2 میلیارد نفر، دومین کشور پرجمعیت در جهان به شمار می‌رود.

توماس هوبلر (Thomas Hoobler) و دوروتی هوبلر (Dorothy Hoobler) در کتاب رازهای تاج محل (Where is the Taj Mahal) سعی دارند تا دلیل ساخته شدن بنای تاج محل را با زبانی ساده و نگاهی داستان‌گونه برای شما شرح دهند.

کتاب رازهای تاج محل برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه این کتاب را به کودکان و نوجوانانی که می‌خواهند اطلاعات عمومی خود را نسبت به بناهای تاریخی جهان افزایش دهند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب رازهای تاج محل می‌خوانیم:

در فصل تعطیلات سال نو، زنان کاخ همیشه یک نمایشگاه در قلعه سرخ برگزار می‌کردند. آن‌ها چیزهایی را در یک بازار خیریه می‌فروختند. این یکی از معدود مواردی بود که زنان مسلمان بدون حجاب در ملأعام دیده می‌شدند.

برای کمک به یکی از غرفه‌ها دختری چهارده ساله حضور داشت. او از یک خانواده اصیل ایرانی بود، اما یک شاهزاده خانم نبود. خرم در غرفه او ایستاد و یک تکه شیشه بزرگ مانند الماس خرید. گفته می‌شود که او ده هزار روپیه پرداخت کرد. (که در آن زمان خیلی گران بود)

اما او فقط برای جلب نظر دختر جوان زیبا، هر مبلغی را می‌پرداخت. روز بعد، او از پدرش اجازه خواستگاری خواست. پدرش با یک شرط موافقت کرد: خرم باید پنج سال صبر کند و در آن مدت، او نمی‌توانست به هیچ وجه دختر را ببیند.

در آن سال‌ها اتفاقات زیادی رُخ داد. پدر خرم مقدمات ازدواج وی با ممتاز یک خانم ایرانی را فراهم کرد (شاه اجازه داشتن چهار همسر رسمی را داشت) و حتی با وجود داشتن دو برادر بزرگتر، خرم را وارث تاج و تخت نامیده بودند. این بدان معنا بود که او پس از مرگ جهانگیر امپراتور خواهد شد. این افتخار معمولاً نصیب پسر بزرگ حاکم می‌شد. بعلاوه از خرم در ارتش نیز به عنوان فرمانده یاد شد.

در طول این سال‌ها، دختر ایرانی همیشه عاشق واقعی باقی ماند. وقتی پنج سال تمام شد، خرم قول خود را به پدرش یادآوری کرد؛ و در 27 مارس 1612، روزی برای یک ازدواج سعادتمند انتخاب شد و این زوج جوان با یکدیگر ازدواج کردند.

فهرست مطالب کتاب

رازهای تاج محل
فصل 1: کودکی شاد
فصل 2: عاشقان جوان
فصل 3: همیشه با هم
فصل 4: فاجعه
فصل 5: یک طرح
فصل 6: طرح بزرگ‌تر می‌شود
فصل 7: تزئین با جواهرات
فصل 8: باغ‌ها
فصل 9: اسارت
فصل 10: فرسودگی
فصل 11: افتخار هند مدرن
فصل 12: اکتشافات بیشتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رازهای تاج محل
نویسنده،
مترجمابوالفضل طاهریان ریزی
ناشر چاپیانتشارات طاهریان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات100
زبانفارسی
شابک978-622-284-108-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رازهای تاج محل

Reza Bbz
۱۴۰۱/۱۰/۶
بسیار ساده و شیرین بیان شده 👌🏻
Ayda Sadeghi
۱۴۰۱/۲/۱۱
خیلی خوب بود مرسی ممنون
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب رازهای تاج محل

برای دریافت کتاب رازهای تاج محل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.