معرفی و دانلود کتاب رازهایی درباره خواب

عکس جلد کتاب رازهایی درباره خواب
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رازهایی درباره خواب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رازهایی درباره خواب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رازهایی درباره خواب

ریچارد وایزمن در کتاب رازهایی درباره خواب، یکی از عناوین پرفروش نیویورک تایمز، با ارائه‌ی راهکارهایی مفید به شما کمک می‌کند تا با داشتن خوابی عمیق و سرشار از آرامش، زندگی خود را تغییر دهید.

درباره‌ی کتاب رازهایی درباره خواب:

همه‌ی ما در زمان‌هایی خاص از شبانه روز چشم‌هایمان را می‌بندیم، به تمامی اتفاقات اطراف بی‌توجه می‌شویم و سفر فوق‌العاده‌ای به دنیای دیگر را تجربه می‌کنیم. در این بازه‌ی زمانی امکان دارد با افراد مشهور ملاقات نمایید، در آسمان‌ها پرواز کنید و یا صحنه‌های وحشتناک و دلهره‌آور مانند افتادن از یک پرتگاه را ببینید! اما خوشبختانه دوباره بیدار می‌شوید و زندگی عادی خود را آغاز می‌کنید؛ انگار که هیچ اتفاق غیرمنتظره‌ای نیفتاده است.

شاید فکر کنید که دیدن این اتفاقات یک تجربه‌ی کوتاه است؛ اما اصلا اینطور نیست. همه‌ی ما به طور میانگین، یک سوم از شبانه روز را در خواب می‌گذرانیم که یک ربع آن به خواب دیدن و رویاپردازی سپری می‌شود. متأسفانه انسان‌های کمی می‌دانند که چه اتفاقاتی در این زمان برایشان می‌افتد.

کتاب رازهایی درباره خواب (Night school: wake up to the power of sleep) شما را به سفری عمیق درباره‌ی رمز و رازهای علوم خواب می‌برد. با خواندن این کتاب متوجه خواهید شد که هر شب چه اتفاقاتی در مغز شما در حال رخ دادن است، یاد می‌گیرید چگونه با کابوس‌ها مقابله نمایید و از خواب خود نهایت لذت را ببرید. هرگز فراموش نکنید که رویاهای ذهنی شما می‌توانند زندگیتان را دگرگون کنند.

اکثر مردم تصور می‌کنند که ذهن آرام و خوابیده هیچ تأثیری روی زندگی ندارد. در صورتیکه مطالعات تحقیقاتی درباره‌ی خواب و رویاهای شبانه روز نشان می‌دهد که هر شب ما سفر فوق‌العاده‌ای را در خواب آغاز می‌نماییم که تمام اتفاقات در آن روی فکر، عملکرد و احساسات ما در زمانیکه هشیار هستیم، تأثیر می‌گذارند. با خواندن این کتاب متوجه خواهید شد که چگونه با دانستن حقایق علمی درباره‌ی خواب شبانه روز، زندگیتان در تمام زمینه‌ها تغییر می‌کند.

کتاب رازهایی درباره خواب برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به افرادی که می‌خواهند با شناخت پدیده‌ی خواب، آرامش بیشتری در زندگی داشته باشند، پیشنهاد می‌شود.

با ریچارد وایزمن بیشتر آشنا شویم:

او در سال 1966 در لندن به دنیا آمده است. ریچارد وایزمن (Richard Wiseman) زندگی حرفه‌ای خود را به عنوان یک تردست آغاز نمود، سپس تصمیم گرفت در دانشگاه لندن رشته‌ی روانشناسی را ادامه دهد و در نهایت دکترای این رشته را از دانشگاه ادینبرو دریافت کرد.

در بخشی از کتاب رازهایی درباره خواب می‌خوانیم:

پوست انسان‌ها نرم، صاف و محکم به نظر می‌رسد و این به دلیل حضور کلاژن است. با افزایش سن، میزان کلاژن در بدن کاهش پیدا می‌کند و باعث ایجاد چین وچروک و پیری پوست می‌شود. در طول چندین شب بی‌خوابی بدن انسان هورمون استرس به نام کورتیزول را آزاد می‌کند. این هورمون از تولید کلاژن جلوگیری می‌کند و موجب ایجاد گودی زیرچشم، خطوط روی صورت و یک پوست پژمرده می‌شود. چنین تاثیراتی می‌تواند عواقب عجیبی به دنبال داشته باشد. در یک مطالعه، محققان از داوطلبان که یک خواب 8 ساعته خوب داشتند عکس گرفتند و مجددا از همان داوطلبان بعد از 31 ساعت بیدار ماندند عکس گرفتند سپس عکس‌های داوطلبان بعد از این دو مطالعه با یکدیگر مقایسه شد، داوطلبانی که برای 31 ساعت بیدار مانده بودند پوست پژمرده‌تر، ناسالم‌تر با جذابیت کمتر را داشتند. همچنین مطالعات دیگر، در ادامه این تحقیق مشخص کرد که بی‌خوابی موجب قرمزی چشم، افزایش دایره‌های تیره در زیر چشم، پوست تیره‌تر وچین و چروک بیشتر می‌شود. پیام این تحقیق روشن است، تمام شواهد بی‌خوابی، بر روی چهره و پوست نمایان‌گر می‌شود.

بیدار ماندن طولانی و احساسات پس از کمبود خواب نه تنها بر روی سلامت فیزیکی شما تاثیر می‌گذارد بلکه بر روی روح وسلامت روان شما نیز ممکن است تاثیر بگذارد. روان‌شناسان با تحقیقات فراوان در درازمدت متوجه شده‌اند افرادی که به اندازه‌ی کافی نمی‌خوابند از یک سری مشکلات ذهنی رنج می‌برند. برای مثال؛ حدود نود درصد افسرده‌ها در طی تحقیقاتی اعلام کردند که برای خوابیدن یا بیدار شدن در طول شبانه روز با مشکلات جدی دست و پنجه نرم می‌کنند. افرادی با اختلالات دوقطبی گاه بسیار پر انرژی هستند و به گونه‌ای دیوانه‌وار عمل می‌کنند و گاه بسیار ناراحت و افسرده هستند. چنین بی‌نظمی‌هایی باز هم به مشکلات خواب مرتبط است. افرادی که انرژی کاذب دارند که بیماری شیدایی نامیده می‌شود، اغلب تنها 3 ساعت در شبانه روز می‌خوابند و در برخی افراد گزارش شده است که حتی چندین روز نخوابیده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: بیدار شدن
فصل اول: در شب
فصل دوم: چگونه شاد، سالم، توانمند و باهوش باشیم
فصل سوم: رمز و رازهای داشتن یک خواب فوق‌العاده
فصل چهارم: در خواب رفتن و ترس شبانه
فصل پنجم: یادگیری در خواب و قدرت چرت زدن‌های نیمروزی
فصل ششم: به سرزمین رویاها خوش آمدید
فصل هفتم: خواب درمانی
فصل هشتم: خواب‌های خوب و شیرین ببینید
نتیجه گیری: زمانی برای خوابیدن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رازهایی درباره خواب
نویسنده
مترجمزهرا مجیدی پور، آزاده کوچک پور
ناشر چاپیانتشارات تحول
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات214
زبانفارسی
شابک978-622-622668-4
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رازهایی درباره خواب

Elham Zaerzadeh
۱۴۰۱/۶/۱۰
ترجمه یک خورده ضعیف بود، اگه به این موضوع علاقمندید کتاب چرا می‌خوابیم دکتر متیو واکر رو شدیداً پیشنهاد می‌کنم که با دید کاملا علمی به این موضوع می‌پردازند.
علیرضا مرزبان نسب
۱۴۰۰/۵/۱۸
توصیه می‌کنم کتابی هست که نویسنده سعی داشته به جواب خوبی دست پیدا کنه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب رازهایی درباره خواب

برای دریافت کتاب رازهایی درباره خواب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.