معرفی و دانلود کتاب رام کننده

عکس جلد کتاب رام کننده
قیمت:
۵۲۰۰۰ ۲۶,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رام کننده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رام کننده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رام کننده

جان‌های عزیز، گرفتار در دایره‌ طلسمی که شبیه به گرداب همه‌چیز را درون خود می‌بلعد... کتاب رام کننده نوشته‌ی محمدرضا کاتب داستانی با قصه‌های تودرتو و سرشار از معما و تعلیق است. این کتاب داستان پسر نوجوانی را به‌تصویر می‌کشد که باید خودش را از دام یک طلسم ناشناخته نجات دهد. رمان پیش‌روی شما، همچون یک فیلم سینمایی آن‌قدر تعلیق و گره دارد که شما را تا پایان داستان، مشتاق و کنجکاو در کنار خودش می‌نشاند.

درباره‌ی کتاب رام‌کننده

تابه‌حال با یک طلسم حقیقی روبه‌رو شده‌اید؟ اصلا شما به طلسم و اتفاقاتی که پیرامون آن رخ می‌دهد اعتقاد دارید؟ اگر روزی در دایره‌ی یک نفرین قرار بگیرید چه می‌کنید؟!

محمدرضا کاتب در کتاب رام کننده روایتی معمایی و تعلیق‌برانگیز را روایت می‌کند که شخصیت اصلی آن یک پسر نوجوان و بی‌نام است! کسی که به طلسمی به نام «تله» گرفتار شده! طلسمی که شبیه به موج دریا، هر کسی را که در مقابل آن قرار بگیرد مبتلا می‌کند و طلسم‌شدگان این توانایی را می‌یابند که دیگران را آلوده کنند. البته یک راه رهایی از این طلسم وجود دارد و آن یافتن پادزهر تله است...

فضای رازآلود، معمایی و کمی ترسناک کتاب رام کننده شما را در مقابل دنیای جدیدی از فضای مرموز قرار می‌دهد که تا پیش از این، آن را تجربه نکرده‌اید. محمدرضا کاتب، تقلای پسر نوجوان را برای پیدا کردن پادزهر خنثی‌کننده با هنرمندی خاصی به تصویر کشیده و فضاسازی داستان آنقدر شفاف است که گاهی خودتان را به جای شخصیت اصلی و در تلاش برای یافتن پادزهر طلسم می‌یابید!. در پیِ این تلاش برای یافتن راه خروج از طلسم، مرحبا که ناپدری پسر است به او می‌گوید که راه خروج از طلسم در دستان پدر واقعی‌اش، «زمان» است. پس بهتر است پیش از آنکه توسط تله نابود شود و دیگران را هم به نابودی ببرد، نزد او برود.

رمان رام کننده اثر محمدرضا کاتب، در نگاه اول، داستانی روایی، خطی و ساده است اما پیچیدگی‌های ظریف و معماگونه‌ی آن شما را به یک ماجرای عجیب می‌برد که برای همراه شدن با اتفاقات آن، به تامل و تعمق بیشتری نیاز دارید. این ویژگی سهل ممتنع، به جذابیت داستان افزوده و آن را به داستانی استعاری و سمبلیک تبدیل کرده است. این رمان دارای دو فصل بلند است و دیالوگ‌ها و گاهی مونولوگ‌های شخصیت‌ها، ساختار آن را می‌سازد. رمان رام‌کننده به‌قلم محمدرضا کاتب توسط انتشارات چشمه منتشر شده و درونمایه‌ای فلسفی، رازآلود و خاص دارد که قطعا برای طرفداران داستان و رمان‌های ایرانی جذاب خواهد بود.

کتاب رام‌کننده مناسب چه کسانی است؟

افرادی که به ادبیات داستانی معاصر ایران و همچنین رمان‌های پرتعلیقِ پست‌مدرن با درون‌مایه‌های فلسفی و روان‌شناختی علاقه‌مند هستند، از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

درباره‌ی محمدرضا کاتب بیشتر بدانیم

محمدرضا کاتب (متولد 1345) با نگارش کتاب «هیس» توانست نظر جامعه ادبی، نویسندگان و مخاطبان جدی را به خودشان جلب کند. رمانی که توانست به‌عنوان رمان برگزیده‌ سال منتقدان و نویسندگان مطبوعات کشور معرفی شود. محمدرضا کاتب، علاوه‌بر تخصص در زمینه‌ی نویسندگی، با فعالیت‌های حرفه‌‌‌ای در حوزه‌ی فیلم‌سازی و فیلمنامه‌نویسی نیز شناخته می‌شود و از میان فیلمنامه‌های او می‌توان به «لاک‌پشت‌ها پرواز نمی‌کنند» و «سرخی سیب کال» اشاره کرد. «وقت تقصیر»، «آفتاب‌پرست نازنین»، «بی‌ترسی»، «بالزن‌ها» و... تعدادی از رمان‌های منتشرشده به قلم او هستند.

در بخشی از کتاب رام کننده می‌خوانیم

به عروسی‌شان دیگر چیز زیادی نمانده بود. یک شب وقتی زمان به اتاق خورشید آمد او را آن‌جا ندید. هر شب خورشید از مدت‌ها قبل انتظارش را می‌کشید. زمان اتاق‌ها را گشته بود. خبری از خورشید نبود. همه‌جا را گشته بود به‌جز سرداب که از تو درش قفل بود. از میان شبکه‌های چوبی سرداب نگاهی تو انداخت. غیر از تاریکی هیچ‌چیزی پیدا نبود. بی‌آن‌که خورشید را ببیند، او را میان تاریکی دید. نمی‌فهمید چرا او خودش را توی سرداب حبس کرده. نمی‌خواست کاری برخلاف میل او بکند. رفته بود از سرداب بیرون. و روزها و شب‌های بعد هم همین ماجرا بود. وقتی عمویش به زمان گفت که خورشید چیزی تو این چند‌ روزه نخورده، زمان در را شکسته بود. و چراغ به‌دست وارد سرداب شده بود. خورشید با چشم‌های بسته روی تختی دراز کشیده بود. صدای نفس‌هایش می‌گفت بیدار و خشمگین است. زمان چراغ را خاموش کرد. میان تاریکی و نم سرداب در سکوت نشسته بود و انتظار چیزی را می‌کشید که خودش را بهش نشان بدهد. دیگر احتیاجی به حرف ‌زدن هم نبود. از سرداب زد بیرون: عمویش به زمان گفته بود که خورشید دیگر قصد ازدواج با او را ندارد.

زمان تمام روز میان درخت‌های پاییززده‌ی باغ در انتظار می‌نشست و به سرداب خیره می‌شد. بالاخره روز ازدواج‌شان از راه رسید و شب شد و خورشید از سرداب بیرون نیامد: با چشم‌های بسته تمام روز بی‌حرکت گوشه‌ای افتاده بود. و با خودش در حال جنگی بی‌نتیجه بود. نمی‌توانست قبول کند که زمان یک تله‌کننده است. و آدم‌های زیادی را کشته و عده‌ای را بیمار و رنجور کرده و... دیگر حالا خورشید مطمئن بود پدرش، مادرش و برادرهایش به‌ دست زمان تله و یا کشته شدند.

فهرست مطالب کتاب

رام‌کننده
لمس

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رام کننده
نویسنده
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات232
زبانفارسی
شابک978-964-362-752-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۲۰۰۰ ۲۶,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رام کننده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رام کننده

برای دریافت کتاب رام کننده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.