معرفی و دانلود کتاب راه مری کی: اصول جاودان برترین زن کارآفرین آمریکا

عکس جلد کتاب راه مری کی: اصول جاودان برترین زن کارآفرین آمریکا
قیمت:
29500 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راه مری کی: اصول جاودان برترین زن کارآفرین آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راه مری کی: اصول جاودان برترین زن کارآفرین آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راه مری کی: اصول جاودان برترین زن کارآفرین آمریکا

کتاب راه مری کی: اصول جاودان برترین زن کارآفرین آمریکا، اثر تاثیر برانگیز مری کی اش، مدرک کاملی است که نشان می‌دهد تشویق و تحسین نه تنها برای زندگی خصوصی، بلکه برای تجارت نیز واجب است. وقتی مردم را تحسین می‌کنید، علائق شخصی و دایره‌ی رشد فردی آنان را تحت تأثیر قرار می‌دهید.

تحسین در تجارت می‌تواند اثر مثبت و مستقیمی بر نتایج کار مردم داشته باشد. تحسین و تشویق مردم، فضای ثمربخشی را پدید می‌آورد که موجب اعتماد به نفس می‌گردد.

اغلب کتاب‌های راهبری توسط مردان - و برای مردان - نوشته شده است. با اینکه زنان می‌توانند مطالب زیادی از این کتاب‌ها بیاموزند، اما ما نمی‌توانیم خود را از روی همتای مذکرمان، شبیه‌سازی کنیم، زیرا با هم تفاوت داریم. 

مری کی (Mary Kay Ash) در کتاب راه مری کی (The Mary Kay Way) از تفاوت‌های خاص طرز فکر زنان و مردان می‌گوید. این تفاوت‌ها، پایین‌تر یا ناسازگار با «آنگونه که یک مرد می‌اندیشد» نیست. یکی از اهداف تأسیس مری کِی این بود که جوّی بیافریند که «فکر کردن مانند یک زن»، عیب نباشد. در شرکت او، اینگونه حساسیت‌ها و استعدادها که غالباً «شمّ زنانه» نام دارد، پرورش داده می‌شود، نه اینکه سرکوب شود. 

برخلاف بسیاری از کسانی که تجارت جدیدی را آغاز می‌کنند، پول، انگیزه‌ی اصلی مری کی اش نبود؛ آنقدرها هم پولدار نبود که برایش اهمیت نداشته باشد؛ در واقع همه‌ی پس‌اندازش را در این راه گذاشته بود. این تفکر باید موفق می‌شد وگرنه هرگز فرصتی برای ادامه تجارت خود پیدا نمی‌کردم. 

مری کی اش یک زن بازرگان آمریکایی و مؤسس شرکت Mary Kay Cosmetics بود. او در 12 مه 1918 در Hot Wells تگزاس متولد شد. ‌اش به‌عنوان یک پیشگام برای زنان در کسب‌وکار به‌حساب می‌آمد و توانست یک امپراتوری بزرگ در حوزه لوازم‌آرایش بنا کند. 

مری کی اش درباره این کتاب می‌گوید: امروز من به‌عنوان مؤسس و رئیس شرکت مری کِی، بالاخره کتابی درباره‌ی راهبری می‌نویسم که آغازش به سال 1963 باز می‌گردد. آنچه تئوری بود، هم‌ اکنون به واقعیت پیوسته است. 

در بخشی از کتاب راه مری کی می‌خوانیم:

قانون طلایی به ما می‌آموزد «با دیگران آن کن که بر خود می‌پسندی.» این قانون در کتب مقدس از جمله انجیل متی، باب 7، آیه 12 آمده است و امروز بیش از هر زمان دیگری معنی دارد. درست است که برای همه ارزش دارد، ولی عجب قانون کاملی برای راهبری است!

متأسفانه امروزه افراد زیادی قانون طلایی را کلیشه‌ی ناخوشایندی می‌دانند، ولی این قانون هنوز هم بهترین کلید راهبری است. در تشکیلات مری کِی، ما آنرا خیلی جدّی می‌گیریم. همه‌ی تصمیم‌های راهبری ما براساس قانون طلایی گرفته می‌شوند.

تبعیت از قانون طلایی می‌تواند منجر به موفقیت شود.

زمانی که برای اولین بار نشستم تا کتابی درباره‌ی نحوه‌ی عملکرد یک شرکت بنویسم، دوست داشتم راهنمایی برای راهبران تهیه کنم که از آن به‌ عنوان دستورالعمل کار با مردم استفاده کنند. به عنوان مادر و مادربزرگ، شم‌ّ مادرانه‌ام مرا وا می‌داشت تا برای همکارانم، کاری را انجام دهم که یک مادر برای فرزندش می‌کند -یعنی بهترین کاری که از دستش بر می‌آید.

سال‌های زیادی از عمر خود را برای دیگران کار کرده بودم، پس عمیقاً می‌دانستم جوابگو بودن به دیگران یعنی چه.

با آغاز تجارت خودم و اجرای روش راهبری‌ای که اشتیاق‌ آفرین باشد، با خود عهد کردم که شرکتم، هرگز اشتباهاتی را که در شرکتهای دیگر شاهدشان بودم تکرار نکند؛ شرکت‌هایی که با آن‌ها کار کرده بودم. باید با مردم عادلانه رفتار شود؛ همیشه فکر می‌کنم، «من اگر جای این شخص بودم، دوست داشتم چگونه با من رفتار شود؟» همیشه، هرگاه دنبال راه‌ حلی برای مشکل مردم می‌گردم، همین سوال را از خود می‌پرسم. و وقتی این کار را می‌کنم، حتی سخت‌ترین مشکلات نیز، زود حل می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
قانون طلایی راهبری
شما با مردم رشد می‌کنید
علامت ناپیدا
مردم را به موفقیت تشویق کنید
هنر گوش دادن
ساندویچ کردن نقد، میان دو لایه‌ی ضخیم تشویق
کار را که کرد؟ آنکه تمام کرد
اشتیاق ... کوه‌ها را جابه‌جا می‌کند!
سرعت راهبر، معادل سرعت گروه است
مردم از چیزی که در ساختنش سهیم باشند، حمایت می‌کنند
فلسفه‌ی درهای باز
به دیگران کمک کن تا به آنچه می‌خواهند دست‌ یابند تا خودت به آنچه می‌خواهی برسی
به اصول خود پایبند باشید
اهمیت افتخار
نباید به افتخارات گذشته بسنده کنید
خطر پذیر باشید
کار کنید و از آن لذت ببرید
تا وقتی کسی چیزی نفروشد، اتفاقی نیفتاده است!
هرگز پشت ضوابط و فخر فروشی پنهان نشوید
حلّال مشکلات باشید
استرس کمتر
پرورش مردم از درون
زندگی با قانون طلایی، در کار و بیرون از آن
«نتیجه»: راهبرانی که راهبر می‌سازند: میراث زنده‌ی مری کِی
از همین مترجم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راه مری کی: اصول جاودان برترین زن کارآفرین آمریکا
نویسنده
مترجمنیما عربشاهی
ناشر چاپیانتشارات بیان روشن
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات232
زبانفارسی
شابک978-600-94186-5-7
موضوع کتابکتاب‌های کارآفرینی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
29500 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راه مری کی: اصول جاودان برترین زن کارآفرین آمریکا

هلیا وقار
۱۴۰۰/۱/۲۵
کتاب فوق العاده‌ای برای همه است نه فقط کسانی که نتورک کار میکنن، چون شیوه‌های برخوردی موثر رو‌به خوبی یاد میده و روی طرز تفکر و‌نگرش واقعا تاثیرگذاره این کتاب😍👌🏻 من به همراه دوستام میخونمش👌🏻👌🏻
مریم متاجی
۱۳۹۸/۱/۲۹
این کتاب یه کتاب با محتوای پرورش مدیریتی هست و بال زبانی ساده و مفهوم نوشته و ترجمه شده، از نظر من خیلی عالیه و پیشنهاد میدم
علیرضا قاسمیان
۱۳۹۹/۴/۲۲
کتاب عالی و خوبی هست. به عنوان یک نتورکر، جزو ده کتاب تاثیر گذاری بود که خوندم
حمید
۱۴۰۱/۲/۱۰
کتاب بسیار فوق العاده است در زمینه تیم سازی و با متن ساده و روان که یکی از مزیت‌های این کتاب است
Saleh Rezaei
۱۳۹۷/۸/۱۲
کتابی فوق العاده...
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب راه مری کی: اصول جاودان برترین زن کارآفرین آمریکا

برای دریافت کتاب راه مری کی: اصول جاودان برترین زن کارآفرین آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.