معرفی و دانلود کتاب راهنمای تالیف مقاله علمی (برای دانشجویان و معلمان)

عکس جلد کتاب راهنمای تالیف مقاله علمی (برای دانشجویان و معلمان)
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای تالیف مقاله علمی (برای دانشجویان و معلمان) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای تالیف مقاله علمی (برای دانشجویان و معلمان) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای تالیف مقاله علمی (برای دانشجویان و معلمان)

شاید اگر بگوییم امروزه مقاله مهم‌ترین و رایج‌ترین قالب نگارشی در دنیای پژوهش است، بیراه نگفته باشیم. کتاب راهنمای تالیف مقاله علمی (برای دانشجویان و معلمان) اثر محمد حسنی شما را با این قالب مهم آشنا می‌کند و به شما می‌آموزد که چگونه مقاله‌ی خود را به نگارش درآورید.

درباره‌ی کتاب راهنمای تالیف مقاله علمی (برای دانشجویان و معلمان)

نوشتن مقاله در زمانه‌ی ما از اهمیت و جذابیتی کم‌نظیر نزد متفکران و پژوهشگران برخوردار شده است. این فرم نگارشی در رشته‌های گوناگون دانشگاهی، به شیوه‌ای ثابت برای سخن گفتن از ایده‌ها، طرح‌ها و پژوهش‌ها بدل شده و آموختن آن یکی از ملزومات فعالیت در حوزه‌ی علم است.

برای آشنایی شما با مقاله و شیوه‌ی نگارش آن کتاب‌های زیادی به چاپ رسیده است؛ اما ویژگی یک کتاب مناسب در این زمینه، سطح آشنایی مؤلف با مقاله‌ی علمی و توانایی او در توضیح مراحل آن است. کتاب راهنمای تالیف مقاله علمی (برای دانشجویان و معلمان) علمی اثر محمد حسنی، کتابی است که به بهترین وجه، شما را برای نوشتن مقاله‌ی علمی آماده می‌کند. تسلط مؤلف به موضوع و پرداختن به همه‌ی جوانب آن، ویژگی شاخصی است که این کتاب را به یکی از بهترین کتاب‌ها در این حوزه تبدیل کرده است.

محمد حسنی به روشی آسان و ساده‌فهم، تمامی مراحل نگاشتن مقاله‌ی علمی را شرح و بسط داده است؛ بنابراین اگر هیچ اطلاعاتی هم در این زمینه ندارید، با کمک این کتاب می‌توانید به دنیای نگارش مقاله قدم بگذارید. به‌روز بودن و تازگی مطالب این کتاب همچنین برای کسانی که به شکلی حرفه‌ای به این کار اشتغال دارند، بسیار مفید خواهد بود.

راهنمای تالیف مقاله علمی (برای دانشجویان و معلمان) با دربرگرفتن فصل‌هایی چون «آشنایی با مقاله» و «مراحل نگارش مقاله» مانند کتابی مرجع است که دانشجویان و معلمان با مراجعه به آن می‌توانند دانش خود را در این حوزه افزایش دهند. هیچ فرقی نمی‌کند که در چه حوزه‌ و رشته‌ای مشغول به تحصیل و پژوهش هستید؛ مقاله‌ی علمی ضرورتی است که باید آموخته شود و این کتاب به بهترین شکل در این راه به شما یاری می‌رساند.

با محمد حسنی بیشتر آشنا شویم

او معلم و نویسنده‌ای است که سوابق متعددی از تدریس به معلمان و دانشجویان را در کارنامه‌ی خود دارد. همچنین حضور در کمیته‌های علمی همایش‌های گوناگون، او را به فردی مسلط در حوزه‌ی نگاشتن مقالات علمی بدل کرده است. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب‌های «راهنمای اجرای ارزشیابی کیفی توصیفی در کلاس درس»، «آشنایی با ارزشیابی کیفی توصیفی برای والدین دانش آموزان دوره‌ی دبستانی» و « تربیت اخلاقی بر بنیاد نظریه ارزش‌شناسی علامه طباطبایی» اشاره کرد.

کتاب راهنمای تالیف مقاله علمی (برای دانشجویان و معلمان) مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای تمام فعالان حوزه‌ی پژوهش، به‌خصوص دانشجویان و معلمان مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب راهنمای تالیف مقاله علمی (برای دانشجویان و معلمان) می‌خوانیم

نخستین ملاک و معیار تدوین چارچوب یک مقاله «انسجام بیرونی» است. منظور از این ملاک ارتباط چارچوب تدوین‌شده مقاله با دانش روز و حوزه دانشی مرتبط است. ساختار را نمی‌توان به‌گونه‌ای تنظیم نمود مباحث پراکنده از حوزه‌های مختلف دانشی در آن جمع شده باشد. باید چارچوب مقاله ارتباط منطقی و مشخصی با حوزه‌های دانشی مرتبط داشته باشد. این ملاک، شرط اساسی پذیرش مقاله به‌مثابه یک مقاله علمی است. یعنی مقاله باید با گفتمان علمی رایج هم‌آوا و هم‌راستا باشد.

«انسجام درونی» ملاک دوم برای تنظیم چارچوب است. این ملاک از دو جنبه قابل‌توجه است. نخست مرتبط بودن چارچوب با مسئله است و این شرط مهمی برای تنظیم درست چارچوب محسوب می‌شود. اگر این کار در این گام به‌درستی صورت نپذیرد انسجام مقاله در هم می‌ریزد و انبوهی از مطالب نامرتبط جمع خواهد شد. مثال روشن این خطا در تنظیم ساختار آن است که نویسنده‌ای ذیل موضوع «تعارض نقش در بین معلمان دبیرستان‌ها» به مباحث مربوط به ارتقای شغلی آن‌ها توجه اساسی نماید یا در بحث بررسی انواع گزاره‌های شرطی به‌طور مفصل به گزاره‌های حملی، نیز بپردازد. جنبه دوم ملاک سازگاری درونی این است که عناوین و عناصر فرعی چارچوب باید باهمدیگر در ارتباط و هماهنگ باشند. مقاله در جزئیات نیز باید هماهنگی و هم‌سویی لازم را لحاظ نماید.

«ترتیب منطقی» سومین ملاک تنظیم ساختار است. منظور از این ملاک آن است که عناوین اصلی و فرعی مقاله دارای چینش منطقی باشند. قاعدتاً در جریان تنظیم عناوین فرعی مقاله مبحث اصلی‌تر و اساسی‌تر و کلی‌تر در آغاز و مباحث فرعی‌تر، کم‌اهمیت‌تر و جزئی در پایان قرار داده می‌شوند. برای مثال مباحثی چون تعریف، تاریخچه موضوع بر بیان مشروح خود نظریه‌ها و دیدگاه‌های جدید مقدم است. هم‌چنین طرح و توصیف یک نظریه بر نقد آن مقدم است. اصولاً در تنظیم چارچوب مقاله ابتدا باید مقدمات، شواهد و لوازم بحث ابتدا مطرح شود؛ سپس به نتایج و پیامدهای نتایج پرداخت. در غیر این صورت نمی‌توان چینش عناوین فرعی را منطقی دانست.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش نخست: آشنایی با مقاله
تعریف مقاله
انواع مقاله علمی
انواع مجلات علمی
عناصر مقاله
بخش دوم: مراحل نگارش مقاله
گام نخست: انتخاب موضوع
منابع دست‌یابی به موضوع
معیارهای انتخاب موضوع
گام دوم: بیان مسئله (تبدیل موضوع به مسئله)
تفاوت موضوع با مسئله
چگونگی تبدیل موضوع به مسئله
گام سوم: شناسایی مفاهیم اصلی و واژه‌های کلیدی
واژه‌های کلیدی و چگونگی شناسایی آن‌ها
گام چهارم: جستجو و شناسایی منابع و مآخذ بر اساس واژه‌های کلیدی
طبقه‌بندی منابع
منابع تخصصی
منابع نوع اول
منابع نوع دوم
منابع غیرتخصصی
شیوه‌های جستجو در منابع
محصول نهایی این گام
گام پنجم: مرور و مطالعه مقدماتی برخی از منابع و مآخذ
گام ششم: تهیه چارچوب و ساختار مقاله
طراحی چارچوب در مقالات گردآوری
ملاک‌های ارزیابی چارچوب در پیکره مقاله
گام هفتم: مطالعه منابع و مآخذ و جمع‌آوری اطلاعات
شیوه‌های کاربردی برای ثبت و یادداشت‌برداری مطالب
گام هشتم: نوشتن مقاله
از جمله تا پاراگراف
اصول اخلاقی در نگارش مقاله علمی
نگارش مقدمه
نگارش پیکره مقاله
نگارش بخش نتیجه‌گیری و بحث
شیوه ارجاع دهی در مقاله
نگارش چکیده
انتخاب عنوان مقاله
چه مقدار بنویسیم؟
چند نکته کوتاه درباره نگارش مقاله
گام نهم و فرجامین: اصلاح نهایی و ویرایش مقاله
رعایت دستور خط و شیوه نگارش فارسی
نشانه‌گذاری
تنظیمات حروف‌چینی مقاله
فهرست منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای تالیف مقاله علمی (برای دانشجویان و معلمان)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کورش چاپ
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات164
زبانفارسی
شابک978-622-7713-02-2
موضوع کتابنگارش، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای تالیف مقاله علمی (برای دانشجویان و معلمان)

برای دریافت کتاب راهنمای تالیف مقاله علمی (برای دانشجویان و معلمان) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.