معرفی و دانلود کتاب راهنمای تربیت فرزند در اوایل نوجوانی

عکس جلد کتاب راهنمای تربیت فرزند در اوایل نوجوانی
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای تربیت فرزند در اوایل نوجوانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای تربیت فرزند در اوایل نوجوانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای تربیت فرزند در اوایل نوجوانی

کتاب راهنمای تربیت فرزند در اوایل نوجوانی راهنمای رسمی وزارت آموزش ایالات متحده برای شناخت نوجوانان و تغییراتی است که فرزندان در این دوره تجربه می‌کنند. دوره‌ای که برای نوجوانان با تغییرات ظاهری، روحی، شناختی و بیولوژیکی زیادی همراه بوده و گاهی منجر به بروز مشکلاتی میان آن‌ها و والدین می‌شود.

درباره‌ی کتاب راهنمای تربیت فرزند در اوایل نوجوانی

نوجوانی برای بسیاری از فرزندان ما، حساس‌ترین دوره زندگی است. کودک در این دوره به واسطه‌ی شناخت بیشتر از خود و جهان پیرامون شروع به تغییر می‌کند. تغییراتی بیولوژیکی و روحی که دوران پرتلاطمی را برای او و والدین رقم خواهد زد و شاید تا مرز کشمکش و درگیری نیز پیش برود. اما آنچه بر والدین واجب است، شناخت هرچه بیشتر فرزندان در این دوره است. درک حقیقتی واضح که او دیگر فرزند معصوم چند سال گذشته نیست و حالا بزرگتر شده و در حال ساخت دنیای جدیدی برای خود است.

کتاب راهنمای تربیت فرزند در اوایل نوجوانی سؤالات محوری زیادی در رابطه با نوجوانان مطرح می‌کند که پاسخ دادن به آن‌ها می‌تواند راهگشای شناخت و حل مشکل والدین با آن‌ها باشد. سوالاتی نظیرِ

  • مرز واگذاری استقلال به نوجوان تا کجا است؟
  • پدر یا مادر خوبی بودن برای یک نوجوان به چه معنی است؟
  • چگونه در محیط مدرسه با فرزندم برخورد کنم و اصولاً مدرسه برای او چه تعریفی دارد؟
  • در سنین ده تا چهارده‌سالگی یا همان نوجوانی، چه تغییراتی در فرزدنمان دیده خواهد شد؟
  • آیا من به عنوان پدر یا مادر تصویر درستی از ذهنیت، دنیا و آنچه در ذهن فرزندم می‌گذرد دارم؟

کتاب راهنمای تربیت فرزند در اوایل نوجوانی به ما می‌آموزد که فرندانمان در دوره‍ی نوجوانی در چند بخش دچار تغییر می‌شوند. تغییرات جسمانی، هیجانی و شناختی که کتاب هر بخش را به صورت مجزا مورد بررسی قرار داده و روش‌های تعامل با این تغییرات را ارائه کرده است.

بخش اصلی توصیه‌های کتاب مربوط به نحوه‌ی برقراری ارتباط با نوجوانان است که در واقع پل ارتباطی والدین با آن‌ها بوده و کمک می‌کند تا والدین شناخت بهتری از فرزندان خود به دست بیاورند. ارتباطی که حالا تغییر کرده و دیگر از جنس ارتباط با کودک در دوره‌ی قبل از نوجوانی نیست و نیاز به تلاش بیشتری از طرف والدین برای به وجود آمدن دارد.

اثر حاضر را انتشارات آزمون‌یار پویا با ترجمه‌ی مژده پورحسین دناک به انتشار رسانده است.

کتاب راهنمای تربیت فرزند در اوایل نوجوانی مناسب چه کسانی است؟

والدینی جوان با فرزندانی تازه پا به بلوغ گذاشته اصلی‌ترین مخاطبین این کتاب هستند. اما به‌صورت کلی، همه‌ی کسانی‌ که تمایل به برقراری ارتباط مؤثر با نسل نوجوان و شناخت دنیای آن‌ها را دارند می‌توانند از کتاب راهنمای تربیت فرزند در اوایل نوجوانی استفاده کنند.

جملات برگزیده‌ی کتاب راهنمای تربیت فرزند در اوایل نوجوانی

  • برای نوجوانتان فرصت‌هایی را جهت موفق شدن فراهم کنید.
  • با فرزندتان تمرین کنید تا از رسانه‌های گروهی و نحوهٔ استفادهٔ مناسب از آن‌ها بیشتر آگاه شود.
  • هر قدر که می توانید دربارهٔ اوایل نوجوانی بیاموزید. اطلاعات خوب به شما کمک می‌کند تا درست تصمیم‌گیری کنید.
  • بهترین روش برای تربیت یک فرزند مهربان، با ادب و محترم، زنده کردن ارزش‌ها و رفتاری‌ست که امیدوارید فرزندتان آن‌ها را در خود بپروراند.

در بخشی از کتاب راهنمای تربیت فرزند در اوایل نوجوانی می‌خوانیم

هنگامی که افراد به نقش خودشان به‌عنوان والدین یک نوجوان اشاره می‌کنند، ممکن است بقیه بزرگسالان با آن‌ها اظهار همدردی کنند. آن‌ها در ذهنشان اتاق خواب‌های بهم‌ریخته‌ای را تجسم می‌کنند که زمین پر از مشق شب جامانده، پاکت چیپس و شلوارهای ورزشی کثیف است. البته نگرانی‌های والدین عمیق‌تر از اتاق‌های نامرتب فرزندانشان است. آن‌ها نگران مشکلاتی هستند که غالبا نوجوانان کم‌سن‌وسال با آن‌ها روبه‌رو هستند از قبیل هیجان‌های متزلزل، نافرمانی، فشارهای همسالان، انگیزه پایین، داروهای مخدر، الکل و حاملگی‌ها.

در سال‌های 10 تا 14 سالگی کودکان دستخوش تغییرات جسمانی، هیجانی و روانی بسیاری می‌شوند. این تغییرات روی هم می‌توانند زندگی نوجوانان را سردرگم کرده و تعادل والدین شان را بهم بزنند. مشکلات اصلی ممکن است به خصوص در کودکانی رخ دهد که در معرض مشکلات تحصیلی قرار دارند.

از سویی دیگر، شما با صحبت کردن با افرادی از قبیل معلم، مشاور و مدیران مدرسه که با نوجوانان کار می‌کنند، با دیدگاه دیگری درباره فرزندتان آشنا می‌شوید. درست است که نوجوانان می‌توانند ناامیدکننده و چالش‌برانگیز بوده و تحمل والدینشان را محک بزنند اما به همان اندازه هم می‌توانند بامزه، کنجکاو، خلاق و مشتاق به یادگیری باشند. همان‌طور که پژوهش‌های علمی تایید می‌کنند بیشتر نوجوانان در جهت فراز و نشیب‌ها اما نه موانع پیش می‌روند. آن‌ها (و والدینشان) با سختی‌هایی روبه‌رو می‌شوند اما می‌توانند سال‌های نوجوانی را با موفقیت به پایان رسانده و افراد بالغی شوند که شغل پیدا می‌کنند، رابطه‌های ارزشمندی را شکل می‌دهند و شهروندان خوبی می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
پیشگفتار
فراز و نشیب‌ها، نه موانع
تغییرات
تغییرات جسمانی
تغییرات هیجانی
تغییرات شناختی
والدین کارآمد
ارتباط
استقلال
اعتماد به نفس
دوستی‌ها
رسانه‌ها
راهنمایی
مشارکت والدین
کتاب خواندن
انگیزه
ارزش‌ها
مشکلات
مصرف الکل یا داروهای مخدر
اختلالات خوردن
افسردگی و خودکشی
ناتوانی‌های یادگیری
نتیجه‌گیری
راهنمایی‌هایی برای کمک به فرزندتان در اوایل نوجوانی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای تربیت فرزند در اوایل نوجوانی
نویسنده
مترجممژده پورحسین دناک
ناشر چاپیانتشارات آزمون یار پویا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات102
زبانفارسی
شابک978-600-7849-73-6
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای تربیت فرزند در اوایل نوجوانی

فاطمه قاسمی
۱۴۰۲/۴/۸
خیلی حس خوبی بهم میده هر صفحه رو که ورق میزنم توی ذهنم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای تربیت فرزند در اوایل نوجوانی

برای دریافت کتاب راهنمای تربیت فرزند در اوایل نوجوانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.