معرفی و دانلود کتاب راهنمای درک روابط انسانی: انسانی که فکر می‌کردید می‌شناسید

عکس جلد کتاب راهنمای درک روابط انسانی: انسانی که فکر می‌کردید می‌شناسید
قیمت:
۵۰۵۰۰ ۳۵,۳۵۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای درک روابط انسانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای درک روابط انسانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای درک روابط انسانی: انسانی که فکر می‌کردید می‌شناسید

دنیا از دریچه‌ی چشم یک دانشمند مبتلا به اوتیسم!... کامیلا پنگ در کتاب راهنمای درک روابط انسانی، تلاش دارد با کمک علم، زندگی، عشق و روابط انسانی را توضیح دهد. پنگ که به اختلال اوتیسم و اِی‌دی‌اچ‌دی مبتلاست و تجربه‌ی زیستی متفاوتی با دیگران دارد، با نگارش این کتاب می‌کوشد روابط روزمره‌ی انسانی را با اصول علمی تشریح کند. کتاب حاضر جایزه‌ی انجمن سلطنتی بریتانیا را به دست آورده است.

درباره‌ی کتاب راهنمای درک روابط انسانی

آیا برنامه‌ای ازپیش‌تعیین‌شده برای درک انسان‌ها وجود دارد؟ آیا طرحی هست که با تبعیت از آن بتوان آدم‌ها و روابطشان را درک کرد؟ احتمالاً پاسخ همه به این سؤال منفی است. ما هیچ دستورالعملی برای روابط روزمره‌ی زندگی مثل همدلی کردن یا احترام گذاشتن نداریم اما برای کامیلا پنگ (Camilla Pang) این‌طور نبوده! این نویسنده وقتی در کودکی این سؤالات را از مادرش پرسید و همین پاسخ‌ها را شنید، قانع نشد. او تصور می‌کرد باید توضیحی برای رفتارهای غریزی ما وجود داشته باشد. به این خاطر که کامیلا به اوتیسم مبتلا بود، نمی‌توانست مثل اطرافیانش، انسان‌ها را درک کند و همیشه به دنبال چرایی ساده‌ترین رفتارهای روزانه می‌گشت. نمی‌توانست خیلی از احساساتش را بروز دهد و یا در مواقع نادرستی این کار را می‌کرد. کامیلا برای توضیح این مشکل به ابزاری پناه برد که هم درمورد درستی‌اش مطمئن بود و هم می‌توانست با آن به‌خوبی کار کند: علم!

نویسنده دارای مدرک دکترای زیست‌شناسی محاسباتی بوده و با ساختار ذهن و بدن انسان کاملاً آشناست. بنابراین، سعی می‌کند با کمک علم، آنچه را توضیح‌ناپذیر می‌نماید، تشریح کند. کتاب راهنمای درک روابط انسانی (Explaining Humans) حاصل تحقیقات و جست‌و‌جوهای علمی اوست. کتاب حاضر به احساسات معمول و روزمره‌ی همه‌ی ما می‌پردازد؛ مثل ترس، کمال‌گرایی، ارتباطات، همدلی، تصمیم‌گیری و تعارضات. آنچه این اثر را از نمونه‌های مشابهش متمایز می‌کند نگاه نویسنده است؛ فردی که از نُرم‌های اجتماعی تا حدودی فاصله دارد و به همین سبب از زاویه‌ای بیرونی به روابط انسانی نگاه می‌کند.

اختلال طیف اوتیسم (ASD) نوعی ناتوانی ذهنی است که معمولاً بر روی روابط و تعاملات اجتماعی فرد تأثیر می‌گذارد و باعث رفتارهای خاص و تکراری در عملکرد او می‌شود. کامیلا پنگ در کتابش به این موضوع اشاره می‌کند که در سنین کودکی وجود این اختلال در او تشخیص داده شد. بعدتر مشخص شد به ADHD و اختلال اضطراب فراگیر (GAD) هم مبتلاست. ترکیب این سه اختلال باعث شد او تبدیل به فردی غیرعادی و حساس شود. کسی که از فهم و پردازش رویدادهای عادی زندگی هم عاجز بود و در آستانه‌ی فروپاشی روانی قرار داشت. اما از سوی دیگر، این وضعیت به او نبوغی فوق‌العاده در ریاضیات و علوم بخشید و موجب شد تا قدرت گسترده‌ای در پردازش و تحلیل به دست آورد.

در نتیجه، پنگ برای فرار از وضعیت بغرنجش به علم پناه می‌برد و در این وادی است که آرامش می‌یابد. از نظر او، برای هر پدیده‌ای در دنیا باید توضیحی علمی وجود داشته باشد و این نکته شامل انسان و روابط انسانی نیز می‌شود. با این ایده، او کتاب راهنمای درک روابط انسانی را می‌نویسد و تمام تلاشش را می‌کند تا با کمک علم بفهمد دنیای انسانی چطور کار می‌کند؛ با تحلیل رفتار پروتئین‌ها، یادگیری ماشین، مولکول‌های شیمی، سلول‌های سرطانی و... . کامیلا پنگ این فرایند را مثل یادگرفتن زبان خارجی می‌داند. در این پروسه هم خودش روابط انسانی را تا حد زیادی درک کرد و هم به دیگران یاری رساند تا از جنبه‌ی دیگری به آن‌ها نگاه کنند. همین نکته باعث شده کتاب او به یک دفترچه‌ی راهنمای کاربردی تبدیل شود.

کتاب راهنمای درک روابط انسانی، با تحسین و استقبال منتقدین روبه‌رو شد و یکی از مهم‌ترین جایزه‌های علمی بریتانیا را از آن خود کرد. بسیاری از نشریات این کتاب را در لیست بهترین آثار علمی سال 2020 قرار دادند و نگاه و تحلیل متفاوت کامیلا پنگ را ستودند. اثری که پیش رو دارید را انتشارات آسمان نیلگون با ترجمه‌ی بنفشه شریفی‌خو منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب راهنمای درک روابط انسانی

  • برنده‌ی جایزه‌ی انجمن سلطنتی بریتانیا در بخش کتاب علمی در سال 2020
  • یکی از بهترین کتاب‌های علمی سال به انتخاب گاردین
  • یکی از بهترین کتاب‌های علمی سال به انتخاب فایننشال تایمز

نکوداشت‌های کتاب راهنمای درک روابط انسانی

  • عمیق، صریح و مهم. مطالعه‌ی این کتاب آموزشی و عامه‌فهم برای درک انسان‌ها ضروری است. کتاب راهنمای درک روابط انسانی به‌شدت من را تحت‌تأثیر قرار داد. (لورا جین ویلیامز، نویسنده)

  • این اثر واقعاً استثنایی است. کامیلا پنگ از علم برای توضیح مشکلات روابط انسانی، خطرات کمال‌گرایی و چالش‌های اتیکت اجتماعی استفاده کرده و کتابی بسیار آموزنده، بامزه و پرنشاط، برای همه‌ی ما نوشته است. (جینا ریپون، عصب‌شناس، پژوهشگر اوتیسم و نویسنده)

  • کتاب بامزه و جذاب کامیلا پنگ، راهنمایی ساده برای مفاهیم علمی است. (مجله‌ی BBC Science Focus)

  • نقشه‌ای علمی از طبیعت انسانی و همه‌ی هنجارهای اجتماعی عجیب و غریبش. (مجله‌ی Bustle)

کتاب راهنمای درک روابط انسانی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید با عشق و دیگر روابط انسانی از منظر علم آشنا شوید، می‌توانید اثر حاضر را مطالعه نمایید.

با کامیلا پنگ بیشتر آشنا شویم

کامیلا پنگ (متولد 1992)، زیست‌شناس و نویسنده‌ی بریتانیایی است. در کودکی تشخیص داده شد که به اختلال اوتیسم و اختلال کم‌توجهی و بیش‌فعالی (ADHD) مبتلاست، اما این باعث توقف او در زندگی نشد. پنگ دکترایش را در رشته‌ی زیست‌شناسی محاسباتی از دانشگاه لندن گرفته و برای مقطع پست دکترا، بر روی داروهای بیماری‌های سیستم عصبی تحقیق می‌کند. او جوان‌ترین برنده‌ی جایزه‌ی انجمن سلطنتی برای کتاب‌های علمی است و اولین رنگین‌پوستی به شمار می‌رود که به این افتخار نائل‌ آمده. کامیلا پنگ از فعالین اختلال اوتیسم محسوب می‌شود و در جهت آگاهی‌بخشی درمورد این اختلال تلاش می‌کند.

در بخشی از کتاب راهنمای درک روابط انسانی می‌خوانیم

تقریباً برای هر چیز دیگری در دنیا حداقل یک دفترچه‌ی راهنما وجود داشت، اما هیچ راهنمایی وجود نداشت که به من بیاموزد چطور باید در دنیا به سر بُرد؛ که برای زیستن در دنیا آماده‌ام کند؛ به من بیاموزد وقتی شخصی گرفتار بحران است دست دور شانه‌اش بیندازم و دلداری‌اش بدهم؛ وقتی دیگران می‌خندند بخندم و با گریه‌ی دیگران گریه کنم. می‌دانستم که باید برای هدفی به این سیاره آمده باشم و با گذر سال‌ها، هر قدر درکم از شرایط خود و علاقه‌ام به علم افزایش پیدا کرد، فهمیدم که هدف من همین است؛ دفترچه‌ی راهنمایی را که همیشه نیاز داشتم خواهم نوشت. راهنمایی که انسان‌ها را برای کسانی که مانند من درکشان نمی‌کردند توضیح دهد و به آن‌هایی که گمان می‌کردند مشکلی در درک انسان‌ها ندارند، دید تازه‌ای بدهد. راهنمای زندگی برای غریبه‌ها. این کتاب.

همه چیز از ابتدا واضح و قابل‌ دسترس به نظر نمی‌رسید. من کسی بودم که سال آخر دبیرستان هنوز کتاب‌های دکتر سوس را می‌خواندم. درواقع، خواندن کتاب داستان باعث ترسم می‌شود، اما می‌شود گفت روش منحصر به فرد فعالیت ذهنم و علاقه‌ی وافرم به علم، تمام کمبود‌های دیگرم را جبران می‌کند.

اجازه دهید توضیح بدهم. دلیل این‌که هرگز احساس طبیعی بودن نمی‌کردم این است که من فردی معمولی نیستم. من به اختلال طیف اوتیسم (ASD)، اختلال کم‌توجهی ‌– بیش‌فعالی (ADHD) و اختلال اضطراب فراگیر (GAD) مبتلا هستم. زمانی که همه‌ی این اختلال‌ها در کنار هم جمع شوند، می‌توانند عملاً زندگی هر انسانی را غیرممکن کنند. من اغلب در زندگی چنین حسی داشته‌ام. ابتلا به اوتیسم مانند این است که کامپیوتر نداشته باشی، ولی مشغول بازی کامپیوتری باشی؛ دیگ و دیگچه نداشته باشی، اما آشپزی کنی؛ و یا بدون داشتن نت‌های موسیقی ساز بنوازی. افراد مبتلا به اختلال طیف اوتیسم معمولاً در درک و پردازش وقایع زندگی در سطح روزمره با مشکل مواجه هستند: ما معمولاً توان فیلتر کردن آنچه را که می‌بینیم و می‌گوییم نداریم، به راحتی منقلب می‌شویم و رفتارهای نامتعارفی از خود بروز می‌دهیم و همه‌ی این‌ها می‌توانند باعث شوند توانایی‌هایمان نادیده گرفته شوند و مورد بی‌توجهی قرار بگیرند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
چطور (واقعاً) متفاوت فکر کنیم؟
چطور بخش‌های عجیب وجودمان را در آغوش بگیریم؟
چطور کمال‌گرایی را کنار بگذاریم؟
چطور ترس را حس کنیم؟
چطور به هارمونی و هماهنگی دست پیدا کنیم؟
چطور دنباله‌رو دیگران نباشیم؟
چطور به اهدافمان دست پیدا کنیم؟
چطور با دیگران همدلی کنیم؟
چطور با دیگران ارتباط برقرار کنیم؟
چگونه از اشتباهاتمان درس بگیریم؟
چطور مؤدب باشیم؟
کلام آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای درک روابط انسانی: انسانی که فکر می‌کردید می‌شناسید
نویسنده
مترجمبنفشه شریفی خو
ناشر چاپیانتشارات آسمان نیلگون
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات244
زبانفارسی
شابک978-622-7633-57-3
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۰۵۰۰ ۳۵,۳۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای درک روابط انسانی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای درک روابط انسانی

برای دریافت کتاب راهنمای درک روابط انسانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.