معرفی و دانلود کتاب راهنمای دیوانه نشدن از دست مامان و بابا

عکس جلد کتاب راهنمای دیوانه نشدن از دست مامان و بابا
قیمت:
۷۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای دیوانه نشدن از دست مامان و بابا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای دیوانه نشدن از دست مامان و بابا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای دیوانه نشدن از دست مامان و بابا

دین برنت در کتاب راهنمای دیوانه نشدن از دست مامان و بابا، به نوجوانان توضیح می‌دهد که چرا والدینشان روی بعضی از موضوعات حساس هستند و چطور باید اعتراضات و شکایت‌های آن‌ها را بشنوند و درک کنند. دکتر برنت که متخصص عصب‌شناسی است، در این راهنما ریشه‌ی علمی خیلی از اختلافات والدین و فرزندان را با زبانی ساده و طنز تشریح می‌کند و به بچه‌ها می‌آموزد که چگونه در حل این تعارض‌ها بکوشند.

درباره‌ی کتاب راهنمای دیوانه نشدن از دست مامان و بابا

کتاب‌هایی که به رابطه‌ی والدین و فرزندان نوجوان می‌پردازند، عموماً والد را مخاطب قرار می‌دهند و با او صحبت می‌کنند. این کتاب‌ها اغلب نوجوان و تغییرات او را مسبب این اختلافات می‌دانند و از این موضوع می‌گویند که والدین چطور آن‌ها را درک کنند، حرف‌هایشان را بشوند و مشکلات بینشان را حل کنند. اما مشکلات میان والدین و نوجوانان، همیشه از طرف فرزند نیست. بخشی از این اختلافات از خود پدرها و مادرها نشات می‌گیرد و رفتار آن‌هاست که به تعمیق آن دامن می‌زند. در این وضعیت باید چه کرد؟ آیا یک کتاب آموزشی وجود دارد که به بچه‌ها یاد دهد چطور والدینشان را بفهمند و با آن‌ها کنار بیایند؟!

معرفی و دانلود کتاب راهنمای دیوانه نشدن از دست مامان و بابا

دکتر دین برنت (Dean Burnett)، عصب‌شناس و از مشهورترین چهره‌های رسانه‌ای در حوزه‌ی علوم مغز و اعصاب، کسی است که این کار را کرده. او در کتاب راهنمای دیوانه نشدن از دست مامان و بابا (Why Your Parents Are Driving You Up the Wall and What To Do About It) تلاش کرده به مهم‌ترین اعتراض‌ها و شکایت‌های والدین اشاره کند و آن‌ها را ازنظر علمی توضیح دهد. مثل‌اینکه چرا دائماً از اینکه بچه‌ها با گوشی همراه کار می‌کنند، شکایت دارند. یا چرا آن‌قدر روی تمیزی اتاق حساسیت به خرج می‌دهند. یا چرا همیشه اصرار دارند بچه‌هایشان بیشتر و سخت‌تر درس بخوانند. برنت به‌روشنی می‌گوید که این مسائل چرا والدین را درگیر خود می‌کند و نوجوان‌ها چطور باید این موقعیت‌های سخت را کنترل کنند.

اختلاف پدر و مادر و فرزند نوجوانشان همیشه وجود داشته. بچه‌ها به‌مرور که از کودکی‌شان فاصله می‌گیرند، با والدینشان دچار تعارض‌های عمیق‌تری می‌شوند. این مسأله همواره در طول تاریخ محل بحث بوده تا جایی که حتی فیلسوفی مثل سقراط هم در باب آن صحبت کرده. دلایل زیادی هم برای آن ذکرشده؛ از اختلاف سنی تا تغییر نسل و عقاید. به نظر می‌رسد این تضاد بخشی از تکامل رابطه‌ی بین آن‌هاست. به اعتقاد دین برنت، ریشه‌ی خیلی از این اختلافات به کارکردهای متفاوت مغزی آن‌ها بازمی‌گردد. به عبارت بهتر، مغز نوجوان متفاوت‌تر از مغز پدر و مادرش کار می‌کند و همین هم باعث می‌شود حرف یکدیگر را نفهمند. پدرها و مادرها عموماً بر مبنای غریزه و آزمون‌وخطا پیش می‌روند، چون یک دستورالعمل مشخص و قطعی برای تربیت فرزند وجود ندارد. طبیعتاً این ابهام به تضادهای میان آن‌ها دامن می‌زند و باعث می‌شود حتی موضوعات ساده و پیش‌پاافتاده‌ی یکدیگر را هم درک نکنند. برنت در کتاب راهنمای دیوانه نشدن از دست مامان و بابا تلاش می‌کند این موضوع را ازمنظر عصب‌شناسی تشریح کند. او به بچه‌ها یاد می‌دهد چطور با درک این مسأله در حل اختلاف‌ها بکوشند.

کتاب راهنمای دیوانه نشدن از دست مامان و بابا را مریم رئیسی ترجمه و نشر پرتقال آن را چاپ و منتشر کرده است.

در نکوداشت کتاب راهنمای دیوانه نشدن از دست مامان و بابا

  • کتابی فوق‌العاده مفید و کاربردی که با شوخی و خردمندی نوشته شده. (آدام کِی، نویسنده)

کتاب راهنمای دیوانه نشدن از دست مامان و بابا برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به نوجوانان پیشنهاد می‌شود. اگر از دست پدر و مادرتان زله شده‌اید، این راهنمای کاربردی را بخوانید!

در بخشی از کتاب راهنمای دیوانه نشدن از دست مامان و بابا می‌خوانیم

پس تو در شرایط مختلف، آدم متفاوتی می‌شوی. مغزت اینطوری برنامه‌ریزی شده. اما اگر در شرایطی قرار بگیری که مجبور شوی این دو شخصیت را باهم ترکیب کنی، اوضاع سخت و استرس‌زا می‌شود. تا حالا شده وقتی با دوستانت یا والدینت بیرون هستی، با یکی از معلمانت روبه‌رو شوی؟ آدم حسابی معذب است و حس عجیبی دارد، نه؟

بخشی از دلیلش این است که تو هرگز بیرون از مدرسه معلمانت را نمی‌بینی، پس فرضت بر این است که اصلاً توی مدرسه زندگی می‌کنند؛ (شاید مثلاً عین خون‌آشام‌های حوصله‌سربر، ایستاده توی کمد وسایل دانش‌آموزها می‌خوابند). ولی دلیل دیگرش هم این است که تو جلوی معلمانت همان آدمی نیستی که جلوی والدینت یا دوستانت هستی. اینکه بخواهی هر دو شخصیت را حفظ کنی، یعنی مغزت درگیر این می‌شود که بین دو مجموعه‌قانون مجزا کدام را باید
اجرا کند.

مثل این است که دو برنامه‌ی موردعلاقه‌ات هم‌زمان از تلویزیون پخش شوند. یک کانال دارد انیمیشن کمدی مسخره‌ای نمایش می‌دهد و کانال دیگر درامی جدی با حضور انواع اژدها و تبر و خون! هر دو را دوست داری، ولی اگر آن اسب سخنگوی متلک‌پران از توی انیمیشن اولی بپرد وسط صحنه‌های جنگ خونین برنامه‌ی دومی، اوضاع حسابی پیچیده و گیج‌کننده می‌شود و درنهایت هم مزه‌ی هر دو از بین می‌رود.

فهرست مطالب کتاب

این کتاب مناسب چه کسانی است؟
قبل از اینکه شروع کنیم
فصل 1: مگر اینجا هتل است؟
فصل 2: بلند شو دیگر! بهترین قسمت روز را از دست می‌دهی ها!
فصل 3: دوران مدرسه، بهترین دوران زندگی‌ات است!
فصل 4: مثلا برای چه انقدر افسرده و بی‌حالی؟
فصل 5: می‌شود یک دقیقه آن گوشی را بگذاری زمین؟!
فصل 6: وقتی بزرگ شدی خودت می‌فهمی!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای دیوانه نشدن از دست مامان و بابا
نویسنده
مترجممریم رئیسی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات273
زبانفارسی
شابک978-622-274-567-7
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی نوجوان، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای دیوانه نشدن از دست مامان و بابا

زارعی
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
کتاب خوبیه و به نظرم خوندن این کتاب علاوه بر بچه‌ها میتونه برای پدر و مادر هم مفید باشه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای دیوانه نشدن از دست مامان و بابا

برای دریافت کتاب راهنمای دیوانه نشدن از دست مامان و بابا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.