معرفی و دانلود کتاب راهنمای ضروری مراقبت از سالمندان: حمایت اجتماعی و پیشگیری از سالمندآزاری

عکس جلد کتاب راهنمای ضروری مراقبت از سالمندان: حمایت اجتماعی و پیشگیری از سالمندآزاری
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای ضروری مراقبت از سالمندان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای ضروری مراقبت از سالمندان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای ضروری مراقبت از سالمندان: حمایت اجتماعی و پیشگیری از سالمندآزاری

کتاب راهنمای ضروری مراقبت از سالمندان اثری جامع و کاربردی در زمینه توانمندسازی سالمندان و آشنایی افراد جامعه با حقوق ایشان است که به قلم زهرا محبوبی نیه به رشته تحریر درآمده. این اثر با رویکردی روانشناختی به مهم‌ترین دغدغه‌ها، مسائل و نیازهای سالمندان می‌پردازد.

درباره کتاب راهنمای ضروری مراقبت از سالمندان:

یکی از دغدغه‌های پیش روی زهرا محبوبی نیه از نگارش کتاب راهنمای ضروری مراقبت از سالمندان (Essential guide to caring for the elderly) شرح دقیق و جامعی از روند سالمندی می‌باشد. نگارنده‌ کتاب، روانشناس سلامتی است که مسئولیت پیش‌بینی، پیشگیری و درمان آسیب‌ها و مسائل روانی بیماری‌های مزمن را بر عهده دارد. لذا او وظیفه خود دانسته برای ارتقا، حفظ و نگهداری سلامت سالمندان و همچنین افزایش آگاهی، پیش‌بینی و پیشگیری از مسائل، دغدغه‌ها و بیماری‌های مزمن، از سنین قبل از سالمندی، مثل جوانی و میانسالی و حتی پیشتر از آن قبل از‌ ایجاد نطفه دست به کار نگارش‌ این کتاب شود.

کتاب پیش رو شامل دو بخش و 7 فصل است که در بخش نخست به بررسی تاریخچه، نظریه‌ها و دغدغه سالمندان و در بخش دوم به راهکارهای ضروری مراقبت از سالمند وجلوگیری از سالمند آزاری پرداخته شده است.

از مزایای این نگارش می‌توان به این اشاره کرد که نوع بشر برای داشتن پیری سالم‌تر وموفق‌تر بایستی از دوران کودکی، جوانی، خصوصا میانسالی خود را توانمند و آگاه سازد چرا که پیشگیری بهتر از درمان است.

خواندن کتاب راهنمای ضروری مراقبت از سالمندان به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

مخاطب‌ این کتاب، عموم افراد جامعه هستند، خصوصا کسانی که در دوره جوانی و میانسالی قرار دارند. همچنین این اثر برای افرادی که در منزل، سالمند دارند یا با سالمندان سر وکار دارند گزینۀ بسیار مناسبی برای خواندن است؛ زیرا در آن آگاهی و میراثی ضروری و پر اهمیت نهفته شده که والدین می‌توانند سینه به سینه به نسل‌های جوان‌تر و فرزندان خود انتقال دهند.

در بخشی از کتاب راهنمای ضروری مراقبت از سالمندان می‌خوانیم:

یکی از نظریه‌های برخاسته از روان‌شناسی مثبت گرا نظریه امید است. ‌این نظریه نیز مثل سایر نظریه‌های جدید با ارائه استدلال اکتشافی نسبت به آن چه شایع است شروع شد. ‌این نظر که اهداف شخص قابل دستیابی است پایه اصلی نظریه‌هایی بود که امیدواری را تعریف می‌کردند. ‌این تعریف کاملی از امید نبود اگر چه بسیاری از دانشمندان آن را قبول داشتند. برای به دست آوردن تعریفی جدید از امید، ابتدا از افراد زیادی خواسته شد تفکرات امیدوارانه خود را بیان کنند، بعد از مصاحبه‌های غیر رسمی زیاد آشکار شد که افراد به راه‌های رسیدن به اهداف و انگیزه‌های زیر بنایی آنها اشاره می‌کردند. بنابراین‌این فرایند شامل دو مولفه بود: راه‌ها و عامل. افکار امیدوارانه عقایدی را نشان می‌دهند که فرد می‌تواند از طریق آنها راه‌های رسیدن به اهداف مورد تمایل را پیدا کند و برای استفاده از آنها برانگیخته شود. همچنین‌این نظریه امید را به عنوان سائقی برای هیجانات و سلامتی افراد می‌داند.

هم نظریه امید اسنایدر و هم تعریف امید بر شناخت‌هایی تأکید می‌کند که بر اساس افکار هدفدار ساخته شده‌اند. امید را می‌توان به عنوان افکار هدفدار تعریف کرد که در آن شخص تفکر راهبردی (توانایی درک شده برای پیدا کردن راهی برای رسیدن به اهداف دلخواه) و تفکر عاملی310 (انگیزه لازم برای استفاده از آن راه‌ها) را به کار می‌برد.

معمولاً اعمال بشر هدفدار هستند، ولی اهدافی که به اندازه کافی ارزشمند باشند و هوشیارانه دنبال شوند به عنوان امید شناخته می‌شوند. اهداف ممکن است کوچک یا بزرگ باشند، و یا بر حسب دسترسی به آن از آسان تا خیلی سخت تغیر کنند. در نهایت به نظر اسنایدر امید عبارت است از "توانایی درک شده برای تولید راه‌هایی به سمت اهداف خوشایند، همراه با انگیزه درک شده برای استفاده از آن راه‌ها تا فرد به هدف مورد نظر برسد.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: بررسی تاریخچه، نظریه‌ها و دغدغه سالمندان
فصل اول: سالمندی آخرین مرحله‌ی رشد
مقدمه
فصل دوم: سالمندی و نظریه‌ها
بخش دوم: راهکارهای ضروری مراقبت از سا‌لمند و جلوگیری از سالمند آزاری
فصل سوم: بیماری‌های مزمن و راهکار مدیریت آن برای بهبودی و سلامتی
فصل چهارم: شیوه ارتباط و رفتار با سالمندان جهت ارتقا، حفظ ونگهداری سلامت
فصل پنجم: آگاهی‌های عمومی مرتبط با سلامت سالمندان
فصل ششم: سالمند آزاری و سوء رفتار نسبت به سالمند
فصل هفتم: مراقبت‌های پایان حیات، مرگ و سوگواری
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای ضروری مراقبت از سالمندان: حمایت اجتماعی و پیشگیری از سالمندآزاری
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آقائی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات320
زبانفارسی
شابک978-622-7624-40-3
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای ضروری مراقبت از سالمندان

ژیلا دانایب
۱۴۰۱/۱/۱۹
خوب بود و برای تحقیق و نوشتن پیشینه پایان نامه مناسب است
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای ضروری مراقبت از سالمندان

برای دریافت کتاب راهنمای ضروری مراقبت از سالمندان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.