معرفی و دانلود کتاب صوتی سوگ: راهنمایی برای سخت‌ترین روزهای زندگی

عکس جلد کتاب صوتی سوگ: راهنمایی برای سخت‌ترین روزهای زندگی
قیمت:
۳۷۰۰۰ ۱۸,۵۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سوگ: راهنمایی برای سخت‌ترین روزهای زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سوگ: راهنمایی برای سخت‌ترین روزهای زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سوگ: راهنمایی برای سخت‌ترین روزهای زندگی

همه می‌دانیم که مرگ خانواده و عزیزان از اتفاقات اجتناب‌ناپذیر این دنیاست اما همه نمی‌دانیم با بحران روحی پس از آن چگونه رویارو شویم. کتاب صوتی سوگ: راهنمایی برای سخت‌ترین روزهای زندگی، نوشته‌ی بریجیت مک نالتی به مخاطب می‌آموزد که چطور با گذشت زمان بر اندوه درگذشت عزیزان غلبه کرده و به زندگی بازگردد.

درباره‌ی کتاب صوتی سوگ: راهنمایی برای سخت‌ترین روزهای زندگی

قانون طبیعت می‌گوید که زندگی هر فرد با به دنیا آمدن آغاز شده و با مرگ به پایان می‌رسد. حتی اگر در کتاب‌های زیست‌شناسی یا فلسفی با این جمله برخورد نکرده باشیم، باز هم در درون خود کاملاً به آن ایمان داریم. البته این را هم می‌دانیم که تجربه‌ی واقعی چنین رخدادی هرگز آسان نخواهد بود. برای برخی از از انسان‌ها غم از دست دادن عزیزان با همه دشواری‌اش روزی به پایان می‌رسد و شخص زندگی گذشته‌ی خود را از سر می‌گیرد اما برای برخی دیگر مسئله از این هم دشوارتر است. اعتیاد، افسردگی و یا حتی خودکشی، واکنش بسیاری از انسان‌ها به مرگ کسانی است که دوستشان می‌داشتند.

شاید این‌طور به نظر برسد که تسلط بر اندوه و غلبه بر احساسات به میزان قدرت درونی فرد بستگی دارد. انسان قوی بر مشکلات روحی‌اش پیروز می‌شود و انسان ضعیف به‌طور مثال دست به خودکشی می‌زند. باید بگوییم که بریجیت مک نالتی (Bridget McNulty) با این نکته مخالف است. از دیدگاه او مقابله با مشکلات روحی نوعی مهارت است که به آموزش آگاهانه نیاز دارد. کتاب صوتی سوگ (The Grief Handbook)، همان راهنمایی است که به ما آموزش می‌دهد چطور با مرگ عزیزانمان کنار بیاییم.

یکی از باورهای غلطی که در فرهنگ ما جا خوش کرده این اعتقاد است که زمان همه چیز را حل می‌کند، اما واقعیت این است که زمان هیچ چیزی را حل نمی‌کند! زمان هیچ زخمی را درمان نمی‌کند، تنها آن را به زخم کهنه‌ای بدل می‌کند که همچنان به مراقبت نیاز دارد. باید با اتفاقات تلخ زندگی روبه‌رو شویم و توانایی پذیرش آن‌ها در خود ایجاد کنیم. نویسنده در گام اول به شما نشان می‌دهد که از دست دادن عزیزان چه حالت‌های روحی را در بازماندگان ایجاد می‌کند. خوب است بدانید بریجیت مک نالتی که در گذشته مادر خود را از دست داده و بحران روحی آن را نیز پشت سر گذاشته، تجربیات زیسته‌ی خود را در اختیار شما قرار می‌دهد. در کتاب صوتی سوگ از پیشنهادات غیرممکن یا شعارهای غیرمنطقی خبری نیست. نویسنده نه در کسوت یک مشاور یا روانشناس، بلکه به‌عنوان یک دوست یا همدم به شما درس زندگی می‌دهد.

با شنیدن کتاب صوتی سوگ یاد می‌گیرید که از گذشته عبور کنید و برای رسیدن به آینده‌ای بهتر بر رفتارها و روحیات خود کنترل داشته باشید. آینده هنوز روشن است و برای درک زیبای آن باید از تاریکی‌های گذشته بگذرید. می‌آموزید که با وجود ناراحتی عمیق، به‌خاطر کسانی که در زندگی‌تان هستند و شادی و سلامتی شما زندگی را برای آن‌ها شیرین‌تر می‌کند، بر اندوه خود پیروز شوید.

کتاب صوتی سوگ را با برگردان زهره مرصوص و صدای معصومه عزیز محمدی می‌شنوید. کتاب حاضر به همت نشر صوتی شادن پژواک روانه‌ی بازار کتاب شده است.

در نکوداشت کتاب سوگ: راهنمایی برای سخت‌ترین روزهای زندگی

  • کتاب سوگ دست شما را می‌گیرد و همدلی و شفقت را به شما ارزانی می‌کند. این کتاب به شما کمک می‌کند تا از بدترین روزهای زندگی خود عبور کنید. (آمازون)

کتاب صوتی سوگ: راهنمایی برای سخت‌ترین روزهای زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

علاقمندان کتاب‌های روانشناسی، خودسازی و خودیاری شنیدن این کتاب را دست‌کم یکبار باید تجربه کنند. اگر به دنبال اثری هستید که شما را برای مقابله با آسیب‌های روحی پس از درگذشت اعضای خانواده، دوستان، اطرافیان و... آماده کند، مطمئن باشید که کتاب صوتی سوگ برای شما نوشته شده است.

با بریجیت مک نالتی بیشتر آشنا شویم

بریجیت مک نالتی نویسنده‌ی انگیزشی و یکی از بنیانگذاران «زندگی شیرین»، بزرگترین انجمن دیابت آنلاین آفریقای جنوبی و سردبیر مجله‌ی وابسته به این انجمن است. او درحال‌حاضر با همسر، پسر و دخترش در کیپ‌تاون آفریقای جنوبی زندگی می کند. اثر حاضر نخستین کتابی است که از این نویسنده به فارسی برگردانده شده.

در بخشی از کتاب صوتی سوگ: راهنمایی برای سخت‌ترین روزهای زندگی می‌شنویم

یکی از سخت‌ترین چیزهایی که طی هفته‌ها و ماه‌های بعد از مرگ مادرم درگیرش بودم، ناباوری رفتنش بود. حالا که دیگه مادر نداشتم، مسخره بود که دنیا ادامه داشته باشه. انگار که آب از آب تکون نخورده. طبعاً بخشی از این حالت مربوط به ضربه‌ی روحی بود و فکر کنم جزء جدانشدنی هر مرگیه. حتی اگر از قبل پیش‌بینی‌ش کرده باشیم.

این واقعیت ناگهانی و غیرمنتظره که شخصی همین چندی پیش زنده بود و حالا دیگه برای همیشه نفس نمی‌کشه، چنان جدایی بی‌رحمانه‌ایه که به ضربه‌ی روحی اضافه میشه. هرچند در کنار این ناباوری، احساس وحشتناک دیگه‌ای هم بود. انگار دنیا از مدارش خارج شده بود و یه جای کار می‌لنگید. تازه نه از اون لنگیدن‌های جزئی و پیش‌پا‌افتاده. برعکس، از اونایی که همه چیز رو زیر‌و‌رو می‌کنه.

همین‌طور بی‌هدف پرسه می‌زدم و با نگاه به زنان سالخورده، توی ذهنم سنشون رو حساب می‌کردم. اگه بزرگتر از مادرم به نظر می‌اومدن، حرصم درمی‌اومد که هنوز زنده‌اند و مادر من مرده. اگه مادر و دختری رو می‌دیدم که باهم قهوه می‌خورن یا توی خیابون قدم می‌زنن چپ‌چپ نگاهشون می‌کردم. یاد همه‌ی کسانی می‌افتادم که رابطه‌ی خوبی با مادرشون ندارن و با خودم فکر می‌کردم چرا این بدشانسی نصیب اونا نشد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
11 دقیقه
معرفی - پیشگفتار
44 دقیقه
فصل اول: ضربه‌ی روحی و ناباوری
36 دقیقه
فصل دوم: ویژگی‌های عجیب و غریب
15 دقیقه
فصل سوم: نامه‌ای برای سوگ
30 دقیقه
فصل چهارم: بازگشت به زندگی
15 دقیقه
فصل پنجم: به سوی آینده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سوگ: راهنمایی برای سخت‌ترین روزهای زندگی
نویسنده
مترجمزهره مرصوص
راویمعصومه عزیز محمدی
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۲۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی
۳۷۰۰۰ ۱۸,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سوگ: راهنمایی برای سخت‌ترین روزهای زندگی

علی غلامی
۱۴۰۲/۵/۵
درود و مهر خدمت همه دوستان. کتاب سوگ به نظربنده کتاب متوسطی ست. درواقع فقط آن قسمتی که برای متوفی نامه نگاری میشودبه دردمن خورد. باقی کتاب تکرارمکررات است. بنده که تازه مادر خود را از دست داده‌ام و باوجود گذشت ۱۰ماه از این واقعه هنوز نتوانسته‌ام آن رافراموش کنم که هیچ انگار اولین روز از دست دادن از مادرم هست. بعد مراجعه به روانپزشک مقداری دارو تجویز شده است که بی تاثیرنبودند. موقعی که با این کتاب در کتابراه آشنا شدم انتظارداشتم این کتای بتواند قسمت عمده‌ای ازمشکلاتم راحل کند که درواقع چنین نبود. نمیدانم شایدخوب ترجمه نشده باشد یا شاید هم دراصل کتاب پرباری نیست. ازحق که نگذریم صدای گوینده خوب است وصداگذاری خوبی انجام شده است. درکل ارزش گوش کردن رادارد. با تشکر از کارشناسان کتابراه. 😍❤️❤️❤️
الهام مرتضوی
۱۴۰۲/۹/۱۱
این کتاب برای من مفید بود. در شرایط سخت و دردناک سوگ که فکر میکردم هرگز دیگران غم و اندوه من را درک نمی‌کنند و اینکه شاید احساسات من بیش از حد عمیق و غیر عادی هست و همین باعث انزوای شدید من شده بود، این کتاب واقعا به من کمک کرد و متوجه شدم که افراد زیادی در دنیا هستند که سوگ عزیزانشان را به همین از شدت تجربه میکنند. بسیار ممنونم عزیزان کتابراه بابت موقعیت عالی که فراهم کردند تا افراد برطبق نیاز و سلیقه‌ی خودشان از کتابهای عالی بهره ببرند.
مژده محمودی
۱۴۰۲/۶/۵
با گذشت ۶۰ روز از فوت مادرم هیچ چیز در این اتفاق برام بهتر یا بگم عادی نبود... این کتاب اولین چیزی که بهم گفت این بود که من فکر میکردم فقط من یک سری حال هارو دارم «مثل عذاب وجدان» ولی گویا همه گیر هستش و به من یاد داد الان وقتش نیست که به خودم گیر بدم و باید رها کنم و این حس‌های بد و تلخ عادیه و من همه رفتارهای هم عادیه... نوشتن افکار خیلی خیلی تاثیر خوب دارهاین کتاب رو به چند نفری پیشنهاد دادم گوش دادنش خالی از لطف نبود
زهرا امیرپناه
۱۴۰۱/۱۱/۲۹
خیلی خوب بود من تازه پدر از دست دادم تسلی خاطرم بود مخصوصا راهکار نامه که انگار آرامش عجیبی بهم دست داد جالتر از اون روزی که نامه رو نوشتم پدرم شب به خوابم اومد بغلم کرد و کلی دلداریم داد هر چند صبح روز بعد خیلی بیتاب نبودنش بودم ولی در عین حال آرامش داشتم
Golsa Abasi
۱۴۰۲/۱/۲۳
کمکم کرد
و منو بعد از یه درد بزرگ که تاحالا انقد نزدیکش نبودم، سر پام نگه داشت و البته یادم داد که چطور میتونم حتی قوی‌تر از قبل بشم، یادم داد که چطور درک کنم، و بتونم به بقیه کمک کنم
محشر بود همین
فرزانه ابراهیم زاده
۱۴۰۲/۶/۲۹
برای کسانی مثل من که در سوگ هستن مناسبه.. از تجربیات خودش وقتی سوگوار مرگ عزیزش بود میگه و راه حل‌هایی نشون میده.. صدای گوینده خیلی خوب بود.. با سپاس فراوان از کتابراه؛ راوی و نویسنده کتاب
نسیم منصوری
۱۴۰۲/۵/۱۴
این کتاب بهم کمک کرد بدونم تنها نیستم و خیلی از آدما تو جای جای زمین حس بد من رو تجربه کردن و باهاش کنار اومدن
اگر در سوگ عزیزی هستید این کتاب کمک حالتون هست
محبوبه نقش زن
۱۴۰۳/۱/۲
در ایام سوگ پدرم خیلی به من وخانواده‌ام کمک کرد تا با این غم کنار بیاییم و متوجه شدیم خیلی از کارها و رفتارهای ما در این ایام طبیعی است
Amir Aa
۱۴۰۲/۱/۷
به کسانی که عزیزانشون رو از دست دادن، خیلی خیلی پیشنهاد میکنم، چون حرف دل شما رو میزنه،، امیدوارم خداوند تحمل و صبر به داغدیدگان بده
شایسته خسروی
۱۴۰۲/۳/۷
کتابی عالی
تمام حس‌هایی که در سوگ تجربه میکنیم توصیف میکنه دعوت به مثبت اندیشی نمیکنه و واقعیت رو به تصویر میکشه
نیلوفر
۱۴۰۲/۱/۸
کتاب خوبیه برای اونایی که عزیزی ازدست دادن برای اونایی که هیچکس نمیتونه غمشون رودرک کنه
زرینه دادخواه
۱۴۰۲/۸/۲۶
برای شرایط سخت سوگواری کتاب خوبی بود
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سوگ: راهنمایی برای سخت‌ترین روزهای زندگی

برای دریافت کتاب صوتی سوگ: راهنمایی برای سخت‌ترین روزهای زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.