معرفی و دانلود کتاب راهنمای مربیگری فوتسال یوفا

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای مربیگری فوتسال یوفا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای مربیگری فوتسال یوفا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای مربیگری فوتسال یوفا

کتاب راهنمای مربیگری فوتسال یوفا راهنمای جامع و کاملی است که اتحادیه‌ی فوتبال اروپا آن را منتشر کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. وقتی حرف از فوتسال می‌شود، آدم‌ها ناخودآگاه به فوتبال فکر می‌کنند، اما فوتسال در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته و به‌ رشته‌ای کاملاً مستقل تبدیل شده است. در کتاب حاضر با ماهیت کلی این رشته‌ی ورزشی آشنا می‌شوید و دانش تئوری شما از فوتسال افزایش می‌یابد. همچنین در بخش‌هایی از کتاب، تمرینات متنوع و جدیدی برای سنین مختلف طراحی و ارائه شده است.

درباره‌ی کتاب راهنمای مربیگری فوتسال یوفا

اواخر سال 2012، میلادی اتحادیه‌ی فوتبال اروپا (یوفا) تصمیم به ارائه‌ی مدرک سطح B یوفا گرفت تا فعالیت‌های مربوط به آموزش مربیگری فوتسال را ارتقاء دهد. در راستای نیل به همین هدف مجموعه کارگاه‌های آموزشی‌ای جهت آشنایی انجمن‌های ملی با معیارهای سنجش برای دریافت این مدرک برگزار شد و در زمینه‌ی برگزاری این دوره‌ها نیز حمایت‌های بسیار گسترده‌ای صورت گرفت. این حمایت‌ها همچنان ادامه دارند و یوفا نیز به‌دنبال پیشرفت بیشتر در زمینه‌ی مربیگری می‌باشد. با همین اهداف، هیئت اجرایی فوتبال اروپا، در یک پروژه‌ی گروهی کتابچه‌ای با موضوع راهنمای مربیگری فوتسال را تهیه و تدوین کرده است.

معرفی و دانلود کتاب راهنمای مربیگری فوتسال یوفا

کتاب راهنمای مربیگری فوتسال یوفا (UEFA Futsal Coaching Manual) نوشته‌ی گروه نویسندگان، راهنمایی جامع و بسیار ارزشمند برای جامعه‌ی جهانی فوتسال است. از این نظر که هم دارای بخش تئوری و هم بخش کاربردی می‌باشد. در بخش تاریخچه‌ی این کتاب می‌خوانیم که مبدأ شکل‌گیری رشته‌ی ورزشی فوتسال به سال 1930 میلادی باز می‌گردد. جایی‌که یک مربی اروگوئه‌ای به نام خوان کارلوس سریانی با در نظر گرفتن شرایط بچه‌هایی که به فضای باز برای بازی دسترسی نداشتند، راه‌حلی را پیشنهاد داد. او قوانینی را از ورزش‌های داخل سالن مانند بسکتبال و هندبال اقتباس کرد و بعد ابعاد زمین بازی و دروازه‌ها، تعداد بازیکنان دو تیم، مدت زمان و قوانین مربوط به دروازه‌بانان را مشخص ساخت. این ورزش جدید، با استقبال زیادی در کشور اروگوئه روبه‌رو شد و پس از آن نیز در سراسر آمریکای جنوبی به سرعت گسترش یافت. در سال‌های بعد، فوتسال کم‌کم به یک رشته‌ی جهانی پرطرفدار تبدیل شد.

در کتاب راهنمای مربیگری فوتسال یوفا می‌خوانیم که نقش مربیان، در تمامی مراحل این بازی، از مسابقات گرفته تا تمرینات، بسیار کلیدی و مهم می‌باشد و این مسئله تنها به‌خاطر جایگاهشان نیست، بلکه به‌خاطر کارهایی که به‌عنوان یک مربی، راهنما و تسهیل‌گر انجام می‌دهند می‌باشد. با توجه به این حقیقت، متن پیش رو می‌تواند برای مخاطبانش بسیار کاربردی و ارزشمند باشد.

کتاب راهنمای مربیگری فوتسال یوفا را دکتر فرهاد دریانوش، سیدمحمد ناظم‌الشریعه، ابوالفضل فیجان و ایمان ستوده به فارسی ترجمه کرده‌اند. انتشارات حتمی نیز این کتاب را منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب راهنمای مربیگری فوتسال یوفا برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کلیه‌ی بازیکنان، مربیان و علاقه‌مندان رشته‌ی ورزشی فوتسال کاربردی می‌باشد.

در بخشی از کتاب راهنمای مربیگری فوتسال یوفا می‌خوانیم

رهبری و تشکیل تیم

در این مرحله، باید بین مربیان جوان و مربیان با عملکرد ممتاز تمایز قائل شویم.

مربیان جوان

مربیان جوان، نقش مهمی در رشد آموزشی کودکان ایفا می‌کنند. سبک رهبری آن‌ها (استبدادی یا مشارکتی) کیفیت رشد کلی کودکان، مانند نحوه‌ی سازماندهی جلسات، توانایی آن‌ها در ارتقای روحیه‌ی تیمی، روشی که آن‌ها با نوجوانان رفتار می‌کنند، ملاک‌های ارزشیابی که استفاده می‌کنند (نتیجه‌محور یا عملکردمحور،) تکنیک‌های انگیزشی که به کار می‌گیرند را شکل می‌دهد.

سبک رهبری‌شان به بازیکنان دیکته می‌کند که تنها بر روی نتیجه یا عملکرد متمرکز شوند. مورد دوم را می‌توان به عنوان تلاش اختصاص‌داده‌شده برای پیشرفت سطح شخصی و کمک به پیشرفت تیم تعریف کرد. بنابراین سبک رهبری انتخاب‌شده، تأثیر قابل‌توجهی بر روی همه‌ی نکاتی که در بالا ذکر شد، دارد.

فهرست مطالب کتاب

بخش‌های تئوری
1: دانش فوتبال
1-1: ورزش فوتسال
1-2: واژه‌شناسی پایه
1-3: مفاهیم پایه
1-4: مراحل رشد بازیکن
2: مدیریت و رهبری تیم
2-1: نقش مربی
2-2: مراحل مختلف آموزش بازیکنان
2-3: رهبری و تشکیل تیم
2-4: برنامه‌ریزی و برنامه‌نویسی آموزشی
3: روش‌شناسی و اصول تکنیکی
3-1: اصول آموزشی
3-2: جلسه‌ی تمرین
3-3: طراحی تمرینات
3-4: سبک‌های مربیگری
بخش‌های کاربردی
1: تکنیکی/تاکتیکی
1-1: مقدمه‌ای بر تاکتیک‌ها
1-2: تاکتیک‌ها در فوتسال
1-3: اصول فوتسال
1-4: توانایی فنی (تکنیکی)
1-5: تاکتیک‌های گروهی
1-6: سیستم‌های بازی
1-7: ضربات شروع مجدد
1-8: تمرینات ویژه برای دروازه‌بانان
2: آمادگی جسمانی
2-1: مقدمه
2-2: خصوصیات فوتسال
2-3: گرم کردن و حرکات کششی
2-4: استقامت
2-5: تمرینات سرعتی
2-6: انعطاف‌پذیری
2-7: قدرت
2-8: هماهنگی
2-9: بازگشت به حالت اولیه
2-10: تمرینات آماده‌سازی
3: مسئولیت‌های مربی
3-1: سازمان‌دهی و رهبری جلسات مربیگری
3-2: مدیریت مسابقه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای مربیگری فوتسال یوفا
نویسنده
مترجمفرهاد دریانوش، ابوالفضل فیجان، ایمان ستوده، سید محمد ناظم الشریعه
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات217
زبانفارسی
شابک978-600-355-398-9
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای مربیگری فوتسال یوفا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای مربیگری فوتسال یوفا

برای دریافت کتاب راهنمای مربیگری فوتسال یوفا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.