معرفی و دانلود کتاب راهنمای کامل فعالیت بدنی در آب برای سلامتی دوران بارداری و پس از زایمان

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای کامل فعالیت بدنی در آب برای سلامتی دوران بارداری و پس از زایمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای کامل فعالیت بدنی در آب برای سلامتی دوران بارداری و پس از زایمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای کامل فعالیت بدنی در آب برای سلامتی دوران بارداری و پس از زایمان

این کتاب یک برنامه‌ی عملی و آموزشی جهت حفظ سلامتی و شادابی بدن در دوران بارداری است. سارا بولیتو و ویکی هتچ در کتاب راهنمای کامل فعالیت بدنی در آب برای سلامتی دوران بارداری و پس از زایمان مربیان تناسب اندام را با مزایای ورزش زنان باردار در آب و شیوه‌های انجام آن آشنا می‌کنند و مادران باردار را در مسیر سلامتی جسمی پیش می‌برد.

درباره‌ی کتاب راهنمای کامل فعالیت بدنی در آب برای سلامتی دوران بارداری و پس از زایمان

ورزش در آب به زنان باردار کمک می‌کند دوران بارداری خود را با عوارض کمتری بگذرانند و در هنگام زایمان نیز درد کمتری را تجربه کنند. فقط کافی است در این دوران از راهنمایی یک مربی آگاه و متخصص به عنوان تسهیلگر در انجام فعالیت‌های ورزشی خود بهره ببرند. هدف از نگارش کتاب راهنمای کامل فعالیت بدنی در آب برای سلامتی دوران بارداری و سلامتی بعد از زایمان (The Complete Guide to Aqua Exercise for Pregnancy and Postnatal Health)، بررسی مزایای ورزش‌های آبی برای زنان باردار است. این اثر با ارائه‌ی برنامه‌های ورزشی ویژه راهنمایی‌هایی عملی و باارزش در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد.

سارا بولیتو (Sarah Bolitho) و ویکی هتچ (Vicky Hatch) در این کتاب نکاتی کلیدی جهت برنامه‌ریزی و ارائه‌ی جلسات ورزشی مبتنی بر آب به زنان باردار ارائه می‌دهند. در بخش اول این اثر به مزایای ورزش در دوران بارداری پرداخته شده و بخش دوم به بررسی تغییرات تشریحی و فیزیولوژیکی قبل و بعد از زایمان اختصاص دارد. همچنین این فصل شما را با پیامدهای قلبی عروقی، تنفسی و اسکلتی عضلانی پس از ورزش‌های آبی به‌خوبی آشنا می‌کند.

در نهایت در بخش سوم و چهارم درباره‌ی خواص آب و تغییرات فیزیولوژیکی از جمله افزایش وزن و توده‌ی بدن در دوران بارداری خواهید خواند و به مزایا و ریسک‌های ورزشی و غیر ورزشی این دوران پی می‌برید. از ویژگی‌های برجسته‌ی این کتاب باید به وجود طیف متنوعی از تمرینات در سطوح مختلف اشاره کرد.

کتاب راهنمای کامل فعالیت بدنی در آب برای سلامتی دوران بارداری و پس از زایمان ترجمه‌ی سمانه ابراهیمی، سمیرا سادات قالیشورانی و الهام دهقان نیری است که انتشارات مبانی آن را منتشر کرده است.

کتاب راهنمای کامل فعالیت بدنی در آب برای سلامتی دوران بارداری و پس از زایمان مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای مربیانی که در دوران قبل و بعد از زایمان، زنان را در انجام فعالیت‌های ورزشی هدایت می‌کنند، منبعی کامل و باارزش است. همچنین خانم‌های بارداری که به سلامت جسمی خود و جنینشان اهمیت می‌دهند می‌توانند از راهنمایی‌های این کتاب بهره ببرند.

با سارا بولیتو بیشتر آشنا شویم

سارا بولیتو در شمال لندن به دنیا آمده و تجربه‌ی سال‌ها برگزاری دوره‌های آموزشی تناسب اندام، اشتیاق او را نسبت به این رشته افزایش داده است. او تاکنون کتاب‌های متعددی را درباره‌ی موضوعاتی چون سلامت روان، بارداری، تغییر رفتار و استرس منتشر کرده.

در بخشی از کتاب راهنمای کامل فعالیت بدنی در آب برای سلامتی دوران بارداری و پس از زایمان می‌خوانیم

ستون فقرات دارای مفاصل بسیاری است که ممکن است تحت تاثیر ریلاکسین و همچنین افزایش وزن رحم و سینه قرار گیرد. هرگز زودتر شروع به تمرکز بر هم‌ترازی صحیح ستون فقرات و وضعیت قامت در دوران بارداری که به عنوان حمایت قوی از عضلات است، نکنید. در طول سه ماهه‌ی اول، اثر اصلی به دلیل افزایش وزن و اندازه سینه‌ها خواهد بود و اگر وضعیت قامتی قبل از آن ضعیف باشد، منحنی کیفوز ستون فقرات در ناحیه قفسه سینه ممکن است افزایش یابد. این به احتمال زیاد به هنگام پیشرفت در بارداری، توسعه می‌یابد و سر و چانه ممکن است شروع به جلو آمدن کند، کوتاهی عضلات سینه‌ای بزرگ، ذوزنقه‌ای و عضلات دلتوئید خلفی، منجر به شانه‌های گرد بیشتر می‌شود.

ستون فقرات همان‌طور که جنین رشد می‌کند و رحم به بیرون از لگن گسترش می‌یابد، وزن و تغییر در مرکز جاذبه ممکن است منحنی لوردوزی را در ستون فقرات کمری افزایش دهد. افزایش کلی وزن در دوران بارداری نیز بر روی مفاصل و دیسک‌های بین مهرهای قرار می‌گیرد که به طور بالقوه منجر به کمر درد می‌شود که می‌تواند خفیف تا شدید باشد. اثرات ریلاکسین در سه ماهه‌ی سوم در اوج خود قرار دارد که با بیشترین وزن و اندازه‌ی شکم و سینه هم‌خوانی دارد. اگر وضعیت قامت در این زمان به خطر بیفتد، شانس احساس ناراحتی در پشت را افزایش می‌دهد. حتی اگر وضعیت حاملگی‌ها به خوبی ادامه پیدا کند، احتمال دارد در چند هفته‌ی انتهایی آسیب ببیند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: مبانی پایه
فصل اول: ورزش در دوران بارداری
فصل دوم: بارداری و مفاهیم آن برای ورزش‌های آبی
فصل سوم: خواص آب
فصل چهارم: چرا ورزش مبتنی بر آب؟
فصل پنجم: شرایط پزشکی بارداری
بخش دوم: مهارت‌ها
فصل ششم: انگیزه و حمایت از مشتریان
فصل هفتم: مسائل حرفه‌ای
بخش سوم: ضمیمه‌ی کاربردی
فصل هشتم: غربال‌گری و طبقه‌بندی خطر
فصل نهم: برنامه‌ریزی و ارائه‌ی تمرین‌های مبتنی بر آب (تمرین‌های آبی)
فصل دهم: تمرینات قبل از زایمان
فصل یازدهم: تمرینات اضافی برای دوره پس از تولد
فصل دوازدهم: نمونه‌ای از کلاس
منابع
پیوست

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای کامل فعالیت بدنی در آب برای سلامتی دوران بارداری و پس از زایمان
نویسنده،
مترجمسمانه ابراهیمی، سمیرا سادات قالیشورانی، الهام دهقان نیری
ناشر چاپیانتشارات مبانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات166
زبانفارسی
شابک978-622-95781-1-7
موضوع کتابکتاب‌های مادر و بارداری، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای کامل فعالیت بدنی در آب برای سلامتی دوران بارداری و پس از زایمان

برای دریافت کتاب راهنمای کامل فعالیت بدنی در آب برای سلامتی دوران بارداری و پس از زایمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.