معرفی و دانلود کتاب زایمان بدون درد: از رویا تا واقعیت

عکس جلد کتاب زایمان بدون درد: از رویا تا واقعیت
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زایمان بدون درد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زایمان بدون درد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زایمان بدون درد: از رویا تا واقعیت

کتاب زایمان بدون درد نوشته‌ی گیلبرت گرانت با لحنی دوستانه، دلنشین و دلگرم‌کننده درباره‌‌ی استفاده از انواع روش‌های کاهش درد طی زایمان صحبت می‌کند. نویسنده‌ی این کتاب که خود یک متخصص بیهوشی با سابقه است می‌کوشد تا انواع جنبه‌های درگیر در زایمان را شرح داده و مادرانی را که در انتظار فرزند دلبندشان هستند، با صفر تا صد این عمل آشنا کند.

درباره‌ی کتاب زایمان بدون درد

بارداری و زایمان شرایطی است که بسیاری از زنان در زندگی خود آن را تجربه خواهند کرد. زایمان گرچه عملی حساس، دردناک و حتی برای تازه‌مادران ترسناک است، اما به سبب انتظار شیرینی که در پس آن وجود دارد، قابل تحمل و شاید بتوان گفت شیرین و امیدوارانه است. مادران جوانی که در انتظار کودک دلبند خود هستند، ناچارند متحمل دردی وصف‌ناشدنی شوند و مرحله‌ی زایمان را با تمام سختی و مرارت‌هایش از سر بگذرانند.

اما سوال بسیاری از مادران باردار، به‌ویژه مادرانی که اولین تجربه‌ی بارداری و زایمان خود را طی می‌کنند، این است که آیا می‌توان این درد را تقلیل بخشید یا حتی رویایی‌تر از آن، آیا راهی وجود دارد که به کمک آن درد زایمان را از بین ببریم؟

زایمان بدون درد رویایی است که در صورت محقق شدن می‌تواند بخشی از اضطراب‌های مادران را از بین ببرد. به‌همین‌دلیل تحقیقات زیادی برای دست یافتن به این هدف صورت گرفته است. روش‌هایی مثل زایمان در آب، بیهوشی و سزارین، بی‌حسی موضعی و غیره ازجمله راهکارهایی هستند که ابداع و پیشنهاد شده‌اند؛ اما بهترین روش کدام است؟ کدامیک از این راه‌ها به سلامت بیشتر مادر و نوزاد کمک می‌کند و خطرات و عوارض کمتری را به دنبال دارد؟

گیلبرت گرانت ( Gilbert J.Grant) متخصص بیهوشی با تجربه، در کتاب زایمان بدون درد(Epidural without Guilt) به تمامی این سوالات پاسخ خواهد داد.

این کتاب از دوازده فصل تشکیل شده است و نویسنده در خلال هر فصل می‌کوشد تا درباره‌ی جنبه‌های مختلف زایمان صحبت کرده و با لحنی دوستانه زنان باردار را راهنمایی کند و از اضطراب آن‌ها بکاهد.

گیلبرت گرانت در فصل اول کتاب، به شرح این موضوع می‌پردازد که چرا درد زایمان شبیه به درد بیماری نیست و چه چیزی آن را متمایز می‌کند. نویسنده در فصل دوم و سوم درباره‌ی شیوه‌های کاهش درد زایمان صحبت می‌کند و راهکارهای عملی را به مادران باردار پیشنهاد می‌کند. فصل‌های چهار، پنج و شش به توضیح در باب بی‌حسی نخاعی و اپیدورال اختصاص یافته است و گیلبرت گرانت در آن با زبانی علمی اما ساده و قابل فهم از این روش سخن می‌گوید و وجهه‌ی ترسناک آن را در هم می‌شکند.

فصل‌های بعدی این اثر از مراحل سزارین و کاهش درد پس آن صحبت می‌کند و در نهایت در فصل‌های پایانی به شرح خطرات بی‌حسی اپیدورال می‌پردازد تا خوانندگان با تمام جنبه‌های مثبت و منفی این روش آشنا شده و با دانش کافی و آمادگی لازم به سراغ ان روند.

نویسنده در فصل یازدهم و دوازدهم، دو فصل پایانی کتاب کتاب زایمان بدون درد به افسانه‌هایی اشاره می‌کند که کم‌کم شکل واقعیت به خود گرفته‌اند و جلوه‌ای ترسناک به فرآیند زایمان بخشیده‌اند. گیلبرت گرانت در خلال این دو فصل توضیح می‌دهد کدام باور اشتباه است و چطور می‌توان آن را تغییر داد.

این کتاب به کوشش زینت ساربانی و فروغ طافی به فارسی ترجمه و انتشارات برگ و باد آن را منتشر کرده و به چاپ رسانده است.

در نکوداشت کتاب زایمان بدون درد

  • این کتاب شامل اطلاعات بسیار مهمی برای زنان است که باید پیش از زایمان خود آن‌ها را بدانند. (مجله‌ی کتابخانه)

کتاب زایمان بدون درد برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای زنان بارداری که در آستانه‌ی زایمان قرار داشته یا کسانی که قصد بارداری دارند، مناسب و مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب زایمان بدون درد: از رویا تا واقعیت می‌خوانیم

گاهی حتی با وجود تزریق اپیدورال مادر حین زایمان احساس درد دارد که به چند دلیل ممکن است اتفاق افتد. اول این که دوز داروی تجویز شده ممکن است به اندازه کافی نبوده باشد و برای مادرانی که تجربه چند زایمان دارند نیز هر زایمان شرایط خاص خودش را دارد که متخصص بیهوشی باید به این موارد توجه کند. در اینجا مجددا تاکید می‌کنیم روش کنترل درد توسط بیمار به شما این امکان را می‌دهد که میزان تزریق مواد بی‌حسی را با توجه به میزان درد برای خود تنظیم کنید.

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است مادر پس از تزریق اپیدورال همچنان احساس درد داشته باشد به موقعیت قرارگیری جُفت بستگی دارد. اگر جفت در موقعیت خلفی و عقب رحم باشد موجب کمردرد شدید در مادر می‌شود. همچنین اگر جنین مستقیما روی اعصاب لگن خاصره قرار گرفته باشد حتی با وجود تزریق اپیدورال مادر درد زیادی خواهد داشت.

یکی دیگر از دلایل درد مادر علیرغم تزریق اپیدورال زایمان سریع آن‌ها است و هر چه روند زایمان سریع‌تر باشد مادر آسیب بیشتری خواهد دید. اگر زایمان خیلی سریع پیش رود و داروهای مُسکن هنوز تاثیر خود را نگذاشته باشند مادر درد را احساس خواهد کرد. اگر درد زیادی وجود داشته باشد باید یک دوز دیگر داروی مُسکن تزریق شود تا اثربخشی موثر و سریع‌تری داشته باشد یا بهترین کار این است که تزریق اپیدورال زودتر انجام شود تا اثربخشی به موقعی صورت گیرد. این آسان‌ترین راه برای پیشگیری از درد است و سپس در صورت نیاز دوزهای اپیدورال به فرد تزریق می‌گردد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: علت تالیف این کتاب و فواید مطالعه آن
فصل اول: تفاوت درد زایمان با سایر دردها
فصل دوم: دلایل درد زایمان و استراتژی‌های کاهش این درد
فصل سوم: روش‌های کاهش درد زایمان از گذشته تا کنون
فصل چهارم: اپیدورال متحرک و روند سایر پیشرفت‌ها
فصل پنجم: زمان‌بندی برای کاهش درد
فصل ششم: بی‌حسی اپیدورال و اسپاینال
فصل هفتم: زایمان سزارین
فصل هشتم: کاهش درد پس از زایمان
فصل نهم: خطرات روش بی‌حسی اپیدورال و اسپاینال
فصل دهم: خطرات عدم استفاده از بی‌حسی اپیدورال یا اسپاینال
فصل یازدهم: تصورات نادرست و واقعیت‌ها
فصل دوازدهم: زمانی برای تغییر افکار
منابع
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زایمان بدون درد: از رویا تا واقعیت
نویسنده
مترجمزینت ساربانی، فروغ طافی
ناشر چاپیانتشارات برگ و باد
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-622-98139-4-2
موضوع کتابکتاب‌های مادر و بارداری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زایمان بدون درد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زایمان بدون درد

برای دریافت کتاب زایمان بدون درد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.