معرفی و دانلود کتاب دروغ‌ها و حقایق رژیم‌های غذایی کاهش وزن

عکس جلد کتاب دروغ‌ها و حقایق رژیم‌های غذایی کاهش وزن
قیمت:
۸۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دروغ‌ها و حقایق رژیم‌های غذایی کاهش وزن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دروغ‌ها و حقایق رژیم‌های غذایی کاهش وزن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دروغ‌ها و حقایق رژیم‌های غذایی کاهش وزن

ملودی شوئنفلد و سوزان کلاینر در کتاب دروغ‌ها و حقایق رژیم‌های غذایی کاهش وزن تلاش می‌کنند واقعیت‌های رژیم‌های غذایی مختلف را بازگو کنند و باورهای غلط و شایعه‌هایی که در موردشان وجود دارد را افشا سازند. آن‌ها بیش از ده رژیم غذایی معروف را مرور می‌کنند، زیست‌شناسی و روانشناسی کاهش وزن را توضیح می‌دهند و از این می‌گویند که چطور می‌توان به شکلی اصولی و بادوام وزن خود را کم کرد.

درباره‌ی کتاب دروغ‌ها و حقایق رژیم‌های غذایی کاهش وزن

یکی از مشکلات دنیای امروز که بخش زیادی از مردم با آن درگیرند، اضافه‌وزن است. زندگی ماشینی و کم‌تحرک و همین‌طور تغییر الگوی تغذیه باعث شده تا خیلی‌ها با افزایش وزن روبرو شوند. اولین ایده‌ی همه برای لاغر شدن، گرفتن رژیم است. اما کدام رژیم؟ امروز ما با بیش از ده نوع رژیم کاملاً متفاوت مواجهیم که گاهی متضاد هم هستند. این تکثر باعث می‌شود تا فرد دائماً به برنامه‌های مختلف روی بیاورد که در نهایت باعث می‌شود که هیچ نتیجه‌ی مشخصی نگیرد و ناامید همه‌ی آن‌ها را رها کند. پرسش مهمی که برای بسیاری مطرح می‌شود این است که چرا خیلی از رژیم‌ها جواب نمی‌دهند و رژیم درست کدام است؟ این پرسش‌ها یک پاسخ مهم دارند و آن این است که رژیم و سلامت غذایی بیش از هر چیزی یک صنعت اقتصادی است. صنعتی بسیار پول‌ساز و پردرآمد که مبالغ هنگفتی در آن جابجا می‌شود. طبیعتاً در چنین فضایی، تبلیغات و اغراق هم وجود دارد. و همین است که باعث می‌شود ما فریب بخوریم به سراغ رژیمی برویم که احتمالاً نه متناسب با ماست و نه آنچنان که تبلیغ می‌کند مؤثر خواهد بود. ملودی شوئنفلد (Melody Schoenfeld) و سوزان کلاینر (Susan Kleiner) که هر دو از برجسته‌ترین متخصصان تغذیه‌ی دنیا به‌حساب می‌آیند، در کتاب دروغ‌ها و حقایق رژیم‌های غذایی کاهش وزن (Diet Lies and Weight Loss Truths) به همین موضوع پرداخته‌اند و کوشیده‌اند رازهای این صنعت را افشا کنند. آن‌ها رژیم‌های مختلف را مرور می‌کنند و می‌گویند که رسانه‌ها چطور در موردشان بزرگنمایی کرده‌اند و چه افسانه‌ها و باورهای غلطی درباره‌ی آن‌ها به وجود آمده است.

معرفی و دانلود کتاب دروغ‌ها و حقایق رژیم‌های غذایی کاهش وزن

اینکه ما در یک رژیم موفق نبوده‌ایم، هرگز به این معنا نیست که آن رژیم دروغ و فریب است. شکست ما می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد که احتمالاً اصلی‌ترین آن، انتخاب برنامه‌ی اشتباه است. یعنی به سراغ رژیمی رفته‌ایم که متناسب با فیزیولوژی و روان ما نبوده. درواقع گام اول در کاهش وزن هم توجه به همین موضوع است؛ اینکه از میان ده‌ها رژیم غذایی، مناسب‌ترین را برگزینیم. اما مشکل اینجاست که تبلیغات و ترندها باعث شده تا واقعیت‌ها مخدوش شوند و کسی به این تناسب اهمیتی ندهد. امروز همه به سراغ رژیمی می‌روند که اسمش مطرح است و بیشتر در موردش صحبت می‌شود. درحالی‌که این رفتار کاملاً اشتباهی است و به احتمال زیاد به نتیجه نخواهد رسید. ملودی شوئنفلد و سوزان کلاینر در کتاب دروغ‌ها و حقایق رژیم‌های غذایی کاهش وزن، پس از پرداختن به این موضوع، بحث فیزیولوژی بدن و روانشناسی را هم پیش می‌کشند و رابطه بین آن‌ها و کاهش وزن را توضیح می‌دهند. همین‌طور در مورد تأثیر ورزش صحبت می‌کنند و نشان می‌دهند که چطور می‌توان به کاهش وزنی بادوام دست‌یافت.

کتاب دروغ‌ها و حقایق رژیم‌های غذایی کاهش وزن را سمیرا سادات قالیشورانی برای انتشارات مبانی ترجمه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب دروغ‌ها و حقایق رژیم‌های غذایی کاهش وزن

  • من برای نزدیک به دو دهه در صنعت فیتنس بوده‌ام و به‌ندرت کسی را دیده‌ام که مثل ملودی شوئنفلد بتواند اطلاعاتی کاربردی، مستند و باکیفیت ارائه دهد. او کارشناسی متبحر است و اکیداً توصیه می‌کنم درس‌های او را یاد بگیرید. (مولی گالبریث، کوچ و مربی)
  • شوئنفلد علم را با تجربیات دنیای واقعی ترکیب می‌کند و به خواننده این امکان را می‌دهد تا حقایق را بیابد، افسانه‌ها را کنار بگذارد، و راهی مطمئن برای کاهش وزن طولانی‌مدت پیدا کند. (دکتر خوزه آنتونیو، متخصص تغذیه‌ی ورزشی)

کتاب دروغ‌ها و حقایق رژیم‌های غذایی کاهش وزن برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به همه‌ی آن‌هایی توصیه می‌شود که به دنبال رژیم و کاهش وزن اصولی هستند.

در بخشی از کتاب دروغ‌ها و حقایق رژیم‌های غذایی کاهش وزن می‌خوانیم

تمرین قدرتی در مقابل کاردیو

همیشه نوعی نبرد بین اردوهای تمرین استقامتی و تمرینات وزنه‌ای در مورد اینکه چه کسی بهترین نتیجه را برای کاهش چربی دارد، وجود داشته است. چه کسی درست می‌گوید؟ پاسخ این است که مسلما، «بستگی دارد.»

می‌خواهم این را بگویم، خیلی بد مشتاقم که بگویم که تمرینات قدرتی بیش از کاردیو برای کاهش چربی مؤثر هستند . من شخصا یک ورزشکار قدرتی هستم و می‌دانم که از زمان شروع ورزش‌های وزنه‌برداری و تمرینات قدرتی، بهترین پیشرفت‌ها را در فیزیک خودم دیده‌ام. من وزنم را دوست دارم. اما افسوس که تحقیق به سادگی احساسات من را پس نمی‌زند. به نظر می‌رسد فعالیت قلبی-عروقی (هوازی) برای کاهش چربی مؤثرتر است علاوه بر این، به نظر می‌رسد ورزش قلبی-عروقی برای خلاص شدن از شر چربی احشایی نیز بهتر از تمرین با وزنه عمل می‌کند. همان‌طور که قبلا اشاره کردم، چربی احشایی چیزهای بسیار خطرناکی است. می‌تواند پیش‌بینی‌کننده اصلی دیابت نوع 2 ،انواع مختلف سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی - عروقی و موارد دیگر باشد. به نظر می‌رسد فعالیت قلبی - عروقی برای خلاص شدن از شر برخی موارد مهم باشد. علاوه بر این، به نظر نمی‌رسد که اضافه کردن تمرینات وزنه‌ای به کاردیو، نتایج هرگونه چربی سوزی را در مقایسه با کاردیو فقط نسبت به کاردیو بهبود بخشد.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول
رژیم غذایی کم کربوهیدرات
رژیم غذایی کم چربی
رژیم‌های غذایی تجاری
رژیم غذایی گیاه‌خواری
رژیم غذایی خام‌خواری
روزه‌داری متناوب
رژیم غذایی فاقد گلوتن
رژیم غذایی گروه خونی
رژیم‌های غذایی دورهای
پاک‌سازی و سم زدایی
رژیم غذایی مدیترانه‌ای
رژیم غذایی سه ساعتی
بخش دوم
دروغ‌های دیگری که ممکن است در مورد آنها شنیده باشید
بنابراین بهترین رژیم غذایی چیست؟
درمورد فعالیت بدنی چطور؟
بخش سوم
زیست‌شناسی و کاهش وزن
روان‌شناسی و کاهش وزن
سایر سوالات متداول
تعیین هدف
سایر موارد مهم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دروغ‌ها و حقایق رژیم‌های غذایی کاهش وزن
نویسنده،
مترجمسمیرا سادات قالیشورانی
ناشر چاپیانتشارات مبانی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات191
زبانفارسی
شابک978-622-6882-60-6
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دروغ‌ها و حقایق رژیم‌های غذایی کاهش وزن

برای دریافت کتاب دروغ‌ها و حقایق رژیم‌های غذایی کاهش وزن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.