معرفی و دانلود کتاب راهکارهای حیاتی

عکس جلد کتاب راهکارهای حیاتی
قیمت:
35000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهکارهای حیاتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهکارهای حیاتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهکارهای حیاتی

جی آبراهام در کتاب راهکارهای حیاتی تکنیک‌هایی را ارائه می‌کند که در صورت عمل‌ کردن به ‌آن‌ها، به احتمال نزدیک به یقین از شرایط رکود اقتصادی خارج می‌شوید و می‌توانید کسب‌وکار خود را رونق ببخشید. این شما و این اثری کاربردی در باب مدیریت کسب‌وکار.

درباره‌ی کتاب راهکارهای حیاتی

رکود وضعیتی است که ممکن است در هر فضای اقتصادی و برای هر کسب‌وکاری رخ دهد و گاهی امکان دارد پایان یک شغل را رقم بزند. یا اینکه ممکن است تنها چند ماه طول بکشد، اما کسب‌وکاری تا سال‌ها به اوج خود بازنگردد. باتوجه به شرایط سخت و بحران اقتصادی‌ای که در کل جهان وجود دارد، تلاش برای در امان‌ ماندن از آسیب‌های رکود اقتصادی، از نکاتی است که یک کارآفرین عالی را از ضعیف متمایز می‌کند. اقتصاددانان و نویسندگان بسیاری تلاش کرده‌اند با ارئه‌ی راهکارهای خود، مشاغل را از خطر رکود نجات دهند.

کتاب راهکارهای حیاتی (The Sticking Point Solution) که در سال 2009 توسط جی آبراهام (Jay Abraham) تألیف‌ شده است تلاش دارد با ارائه‌ی نُه راهکار و روش مهم در راستای انتقال کسب‌وکارها از رکود به رشد خیره‌کننده، در شرایط سخت اقتصادی قدم بردارد. نویسنده درنظر دارد به کارآفرینان و مدیران اجرایی یاری برساند که در ابتدا متوجه شوند آیا در شرایط رکود قرار گرفته‌اند یا خیر و حال اگر پاسخ مثبت است، چگونگی راه برون‌رفت از این بحران را بیابند.

جی آبراهام در کتاب راهکارهای حیاتی از ابزارهایی صحبت می‌کند که اگر مدیران شرکت‌ها به آن‌ها دست یابند، می‌توانند از تله‌ی بحران اقتصادی رهایی یابند و از رشد تصاعدی لذت ببرند. از منظر او، هرکسی می‌تواند وقتی همه‌چیز برای او مهیا است و هیچ مشکلی وجود ندارد پیشرفت کند و به موفقیت برسد؛ اما هنر اصلی و خمیرمایه‌ی افراد زمانی مشخص می‌شود که بتوانند در شرایط طوفانی و مصیبت‌زده، کشتی خود را به سلامت از این ورطه به‌در ببرند.

جی آبراهام در کتاب خود، ابتدا چند دلیل را برای ایجاد شرایط رکود برمی‌شمرد: مانند عدم گنجاندن تفکر رشد در تمام جنبه‌های کسب‌و‌کار، عدم اندازه‌گیری، نظارت، مقایسه، نداشتن برنامه‌ی بازاریابی دقیق و ندانستن چگونگی تعیین اهداف مناسب و خاص. اگر یک مدیر بتواند این اتفاقات را شناسایی و از بروز آن جلوگیری کند، نیمی از راه را در کنترل بحران طی کرده است. درحقیقت، اطلاعات عمیق و تاریکی از دنیای اقتصاد و تجارت در این اثر وجود دارد که ممکن است درباره‌ی آن‌ها چیزی ندانید، اما شاید افرادی که رقیب‌تان هستند، قبل از شما از آن‌ها سردربیاورند و از شما پیشی بگیرند.

این نُه راهکار در طی یازده فصل به مخاطبان ارائه می‌شوند. نویسنده در فصل اول ابتدا فضای گرفتار شدن در رکود اقتصادی را شرح می‌دهد؛ زیرا عده‌ی بسیاری حتی متوجه قرارگرفتن در شرایط رکود نیستند. فصل دوم با یک پرسش آغاز می‌شود: آیا شما به‌دلیل شکست در رقابت گیر کرده‌اید؟ در این فصل، یاد خواهید گرفت که حتی باوجود شکست، چگونه کسب‌وکار خود را به سمت جلو هدایت کنید. در فصل سوم از فروش ناکافی به‌عنوان یکی از عوامل گرفتار شدن در شرایط بحران یاد می‌شود و راهکارهایی برای تغییر آن ارائه می‌گردد. به همین ترتیب در هر فصل دلایلی که ممکن است شما را وارد شرایط رکود اقتصادی کند، یادشده و سپس راه‌حل‌های کنترل آن بیان می‌شود.

کتاب راهکارهای حیاتی توسط ساسان جعفرنیا و بهاره قاسمی ترجمه و در انتشارات زمان تغییر منتشر شده است.

کتاب راهکارهای حیاتی برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این اثر به صاحبان کسب‌وکار و مشاغل و مدیران شرکت‌ها پیشنهاد می‌شود.

با جی آبراهام بیشتر آشنا شویم

جی آبراهام نویسنده و کارآفرین آمریکایی است که در لس‌آنجلس، کالیفرنیا، زندگی می‌کند. بنیان‌‌گذار و مدیرعامل شرکت آبراهام گروپ، تنها به فکر شرکت خود نیست؛ بلکه او در زمینه‌ی مشاوره دادن به بیش از ده هزار مشتری در بیش از چهارصد صنعت در سراسر جهان فعالیت کرده و درآمد آن‌ها را به‌طرز محسوسی افزایش داده است. این افراد از حق امتیاز کسب‌و‌کار گرفته تا صاحبان مشاغل کوچک، اذعان دارند که تلاش‌ها و ایده‌های آبراهام منجر به افزایش سود در محدوده‌ی میلیون‌ها دلار برای آن‌ها شده است.

فعالیت‌های جی آبراهام موجب شده تا او به‌عنوان یک نابغه بازاریابی در یو‌اس‌ای تودی، نیویورک تایمز، لس‌آنجلس تایمز، واشنگتن پست، سانفرانسیسکو کرونیکل، OTC Stock Journal، نشنال آندررایتر و بسیاری از نشریات دیگر مورد تحسین قرار گیرد. کتاب‌های «نبوغ بازاریابی خود را به‌کار گیرید»، «شاهرگ ثروت موجود در کسب‌وکار خود را پیدا کنید»، «راهکارهای حیاتی» از جمله بهترین آثار ترجمه‌شده‌ی جی آبراهام به زبان فارسی محسوب می‌شوند.

جملات برگزیده‌ی کتاب راهکارهای حیاتی

  • استراتژی خود را تغییر دهید تا نتایج خود را تغییر دهید.
  • با دیگران به گونه‌ای رفتار کنید که می‌خواهند با آن‌ها رفتار شود.
  • در حالی که رقبای شما مشغول تمرکز بر جایگاه باریک خود هستند، به بازارهای جدید نفوذ کنید.
  • کسب و کار باید دائماً رشد کند. شما نباید تنها به زنده ماندن قانع باشید، بلکه باید متعهد به شکوفایی باشید.
  • هر کاری که مرتبط نیست، توانایی انجامش را ندارید، یا به طور کامل مشتاق انجامش نیستید، باید به شخص دیگری واگذار شود.

در بخشی از کتاب راهکارهای حیاتی می‌خوانیم

برخی از تاجران می‌خواهند خودشان به تنهایی همه کارها را انجام دهند. من به شما می‌گویم که این کار به ندرت، نتیجه مطلوب را می‌دهد. شاید این روش در گذشته ایده‌آل بوده باشد، اما امروزه بی‌تأثیر است و به قیمت بهره‌وری، سودآوری و تثبیت موقعیت شما تمام می‌شود. از سوی دیگر، اهرم قرار دادن دیگران مؤثر است.

مردم اغلب نمی‌دانند که چگونه به‌طور ماهرانه‌ای خودشان را از طریق دیگران بالا بکشند. به خاطر داشته باشید که به ندرت پیش می‌آید که کسب و کار کاملاً خودکفا باشد. هرگز کسب ‌و کاری را ندیده‌ام که به تنهایی تمام مهارت‌های لازم را برای عملکرد مطلوب داشته باشد.

رابرت ‌هارگرو، مربی شغلی، می‌گوید که ویژگی تعیین‌کننده بزرگ‌ترین کارآفرین در قرن بیست‌ویکم، توانایی او برای همکاری خلاقانه با افراد دیگر است. شما خودتان هرگز تمام مهارت‌های لازم را کسب نخواهید کرد.

و این در دنیای جدید و پرشتاب امروزی که پایگاه دانش به سرعت در حال تکمیل است، امکان‌پذیر نمی‌باشد. (گستره دانش ما ظاهراً هر شش ماه دو برابر می‌شود.)

به نظر من، این‌ها منابع بی‌شماری هستند که دیگران می‌توانند در اختیارتان قرار دهند: تبلیغات، مشاوره، نمایندگی‌ها، دارایی‌ها، همکاران، انجمن‌ها، باورها، پاداش‌ها، قدرت خرید، پول نقد، وثیقه، ارتباطات، اعتبار، داده‌ها، پایگاه‌های اطلاعاتی، اشتیاق، برابری، حسن نیت، دارایی‌های مشهود، منابع انسانی، ایده‌ها، تخیل، نفوذ، دارایی‌های نامشهود، سرمایه‌گذاری، دانش، سرنخ‌ها، فهرست‌ها، مدیریت، بازارها، گروه‌های مغز متفکر، پول، فرصت‌ها، امتیازها، افراد، محصولات، تحقیق و توسعه، روابط، قوت نسبی، نیروی فروش، مهارت‌ها، سیستم‌ها، توصیه‌ها، ارزش‌ها، عمده‌فروشان، و این لیست ادامه دارد. فقط با دید شما محدود می‌شود. بنابراین از اهرمی استفاده کنید که از همکاری خلاقانه با کسانی که بخش‌هایی از دانش، مهارت، نفوذ، دسترسی یا پازل رابطه خود را در اختیارتان قرار می‌دهند، عایدتان می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

ستایش‌هایی در وصف جی آبراهام
کتاب درست. زمان درست.
مقدمه. شرایط اقتصادی بد؟ چه خبر خوبی!
1. آیا کسب‌وکار شما گیر کرده است؟
2. آیا شما به خاطر شکست در رقابت گیر کرده‌اید؟
3. آیا شما به خاطر فروش ناکافی گیر کرده‌اید؟
4. آیا شما به خاطر حجم کاری نامنظم گیر کرده‌اید؟
5. آیا شما به خاطر شکست در استراتژی‌سازی گیر کرده‌اید؟
6. آیا شما به خاطر استفاده تمام سودتان بابت هزینه‌ها گیر کرده‌اید؟
7. آیا شما به خاطر انجام کارهایی که دیگر جواب نمی‌دهند، گیر کرده‌اید؟
8. آیا شما به خاطر در حاشیه قرار گرفتن توسط بازار گیر کرده‌اید؟
9. آیا شما به خاطر بازاریابی متوسط و یا ضعیف گیر کرده‌اید؟
10. آیا شما به خاطر جمله "من خودم می‌توانم این کار را انجام دهم!" گیر کرده‌اید؟
11. چگونه در بحران اقتصادی رشد کنید و به حرکت خود ادامه دهید
نتیجه‌گیری. تبریک می‌گویم! شما از رکود خارج شدید!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهکارهای حیاتی
نویسنده
مترجمساسان جعفرنیا، بهاره قاسمی
ناشر چاپیانتشارات زمان تغییر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات272
زبانفارسی
شابک978-622-5872-01-1
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک
35000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهکارهای حیاتی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب راهکارهای حیاتی

برای دریافت کتاب راهکارهای حیاتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.