معرفی و دانلود کتاب رباعی‌های مادربزرگ: 209 رباعی مناسبتی استان سمنان

عکس جلد کتاب رباعی‌های مادربزرگ: 209 رباعی مناسبتی استان سمنان
قیمت:
18000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رباعی‌های مادربزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رباعی‌های مادربزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رباعی‌های مادربزرگ: 209 رباعی مناسبتی استان سمنان

کتاب رباعی‌های مادربزرگ، مجموعه شعرهای عامیانه‌ای هستند که با لهجه مردم روستای جام و آبخوری از توابع استان سمنان کاربرد محلی یافته‌اند. این اشعار بیشتر در مراسم خاص و محلی خوانده می‌شوند و بیشترشان را محبوبه یحیایی از زبان مادربزرگ‌های خود شنیده و در این اثر گردآوری کرده است.

درباره کتاب رباعی‌های مادربزرگ:

در این کتاب برای اولین بار رباعی‌های خطه جام و آبخوری با جمع‌آوری میدانی گردآوری شده و اشعار پرتکرار و رایج و برگزیده این منطقه به نقل از مادربزرگ‌های آنجا گزینش شده و بر اساس محتوا دسته‌بندی شده است؛ که البته این تفکیک دال بر این نیست که رباعی‌های هر دسته مختص همان محتوا باشند. گهگاه می‌توان شعری را در چندین دسته‌بندی جای داد. شعرهای گردآوری شده در کتاب بیشتر در مراسم شادی و عروسی از سوی خویشاوندان که از منسوبان عروس و داماد هستند در خوش‌آمد گویی ورود به مجلس سرور و شادباش عروس و داماد و خوش‌آمد گویی زائر و حاجی‌ها خوانده می‌شوند.

نکوداشت‌های کتاب رباعی‌های مادربزرگ:

- سرکار خانم محبوبه یحیایی در کتاب ارزشمند «رباعی‌های مادربزرگ» به گردآوری مجموعه رباعی‌های منطقه جام پرداخته‌اند، از ایشان به خاطر این امر زیبا که باعث جلوگیری از نابودی فرهنگ و آیین منطقه‌ای می‌شود، سپاسگزارم و تهیه این کتاب ارزشمند را به تمام علاقه‌مندان توصیه می‌کنم. (دکتر حسین شیر محمدی – آموزگار کوچینگ و نویسندگی)

- ضمن تقدیر و تشکر از خانم محبوبه یحیایی که در این دنیای پرآشوبی که هویت‌ها از یاد رفته و هر فردی گرفتار مشکلات زندگی روزمره است، خدا را شاکرم که هنوز جوانانی یافت می‌شوند که به فکر احیای فرهنگ خود و فولکلور سرزمین خود هستند. (ناصر علیپور – معلم بازنشسته روستای جام)

- خواهرزاده عزیزم در کتاب «رباعی‌های مادربزرگ»، ما را به سال‌های دور و مناسبت‌هایی که مادربزرگ‌ها، خاله‌ها، عمّه‌ها و دیگر بزرگان رباعی‌های مرتبط با مراسم می‌خواندند می‌برد. بنده شخصاً با خواندن رباعیات تصویر همان لحظات پس از سال‌ها برایم زنده شد. (مظفر یحیایی – کارآفرین نمونه)

کتاب رباعی‌های مادربزرگ مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این کتاب به تمامی پدربزرگ و مادبزرگ‌ها، مادر و پدرها و نوه و نتیجه‌هایی که سرزنده هستند و به دنبال راه‌هایی برای زنده نگه داشتن خاطرات و رسوم گذشته می‌باشند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب رباعی‌های مادربزرگ می‌خوانیم:

شده ماوای من موی تو دختر
طناب چادرم موی تو دختر
شبی که حاجیان از حج بیایند
زیارتگاه من روی تو دختر

فهرست مطالب کتاب

اظهار لطف و نظر برخی اساتید و بزرگواران
مقدمه
زیارت
دعا
خوش آمد گویی
طنز
بردن دختر از خانه پدر
مناسب مجالس و جشن‌ها
برای عزیزان و معشوقه
برای مخاطبین مشخص
خواستگاری
وصف حال خود
وفاداری
سختی‌های روزگار
بی‌اعتباری دنیا
بی‌وفایی
دوری و غربت
نارضایتی از همسر
از دست دادن عزیز
اشعار گلچین
تقدیر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رباعی‌های مادربزرگ: 209 رباعی مناسبتی استان سمنان
نویسنده
ناشر چاپینشر مانیان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات149
زبانفارسی
شابک978-622-732162-3
موضوع کتابکتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه الکترونیک
18000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رباعی‌های مادربزرگ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رباعی‌های مادربزرگ

برای دریافت کتاب رباعی‌های مادربزرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.