معرفی و دانلود کتاب ربکا

عکس جلد کتاب ربکا
قیمت:
82000 تومان - 8.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ربکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ربکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ربکا

کتاب ربکا شاهکار دافنه دوموریه، رمانی عادی به نظر می‌رسد اما از هر شرح حال پر حادثه‌ای، بیشتر شما را شیفته و درگیر خود می‌کند. ربکا از زمان انتشار تا به امروز در گروه رمان‌های عاشقانۀ معروف جهان قرار دارد و ماجرای خواستگاری غیر منتظره‌ی مردی شجاع به نام ماکسیم از زن جوان و خدمتکار را به تصویر می‌کشد.

ربه‌کا (Rebecca) برای اولین بار در سال 1938 به انتشار رسید و در همان سال موفق شد تا جایزه‌ی ملی کتاب آمریکا را از آن خود کند. این کتاب تنها کمی پس از منتشر شدنش، به بیشتر زبان‌های دنیا ترجمه و به فروش خوبی نیز دست یافت. اگر بخواهید از برجسته‌ترین کتاب‌های کلاسیک عاشقانه سراسر دنیا لیستی تهیه کنید، ربه‌کا به طور حتم یکی از کتاب‌های این لیست خواهد بود.

دافنه دوموریه در این کتاب داستان زندگی دختر جوانی را به تصویر می‌کشد که با اربابش زندگی می‌کند. او بیشتر زمان خود را ‌ در سفر به سر می‌برد تا اینکه روزی در یکی از این سفرها همراه با اربابش به یک هتل ییلاقی می‌رود. دختر جوان در آن هتل با مرد مسنی که بسیار ثروتمند بود آشنا می‌شود و پس از مدتی با هم ازدواج می‌کنند.

زن جوان پس از اینکه به خانه‌ی اشرافی وارد می‌شود درمی‌یابد که ماکسیم به‌ تازگی همسر خود، ربکا را از دست داده و چند سالی است که تنها زندگی می‌کند و این حوادث شروع ماجرای حیرت‌انگیز دختر جوان در آن عمارت است. بعد از مدتی با تعریف و تمجیدهایی که از گوشه‌ و کنار در مورد مردم‌داری، شخصیت و زیبایی ربه‌کا می‌شوند شیفته شخصیت او شده و تلاش می‌کند تا بانوی اول عمارت این عمارت را بیشتر بشناسد.

جذابیت داستان هنگامی آغاز می‌شود که زن جوان تصمیم می‌گیرد مثل ربه‌کا رفتار کند، اما متوجه می‌شود که تفاوت‌های عجیبی با وی دارد که چالش داستان نیز درست در همین قسمت شکل گرفته و شما را با تمام وجود به خواندن ادامه‌ی داستان تشویق می‌کند.

چیزی که شما را به خواندن ادامه‌ی داستان علاقه‌مند می‌کند این است که ربکا از دنیا رفته، اما شخصیت او چنان تاثیرگذار به تصویر کشیده شده که حضور او را در تمام داستان احساس خواهید کرد.

توصیفات دلنشین دافنه دوموریه هنگام نگارش کتاب ربکا باعث شده تا داستان به راحتی در ذهن شما شکل بگیرد و شما قادر خواهید بود خود را در تمام اتفاقات و حودث آن تجسم کنید. به علاوه داستان این کتاب به اندازه‌ای مورد توجه سینماگران قرار گرفت که فیلمی به نام ربکا به کارگردانی آلفرد هیچکاک در سال 1940 ساخته شد و جوایز اسکار بهترین فیلم و بهترین فیلمبرداری را از آن خود کرد.

برخی نظرات دربارۀ رمان عاشقانه‌ی ربکا:

- شگرف... ممتاز... چیره دستی در همه‌ی غافل‌گیری‌ها (Newsweek)
- اعتیادآور و مهیج. تلفیق ملودارم با لطافت و باریک‌بینی در این کتاب، بسیار مبتکرانه است. (Independent)
- این حکایت دلهره‌آور و پرتعلیق، تازگی و جذابیت خود را از زمان نوشته شدن تا به حال حفظ کرده است. (Daily Telegraph)

دافنه دوموریه را بیشتر بشناسیم:

دافنه دوموریه (Daphne du Maurier) در سال 1907 در لندن دیده به جهان گشود. او که دختر سرجرالد دوموریه؛ یکی از کارگردانان مشهور است، از شناخته شده‌ترین افراد در دنیای ادبیات محسوب می‌شود اما بیشتر شهرت خود را مدیون رمان ربکاست.

دوموریه مادر 3 فرزند بود و در طول حیات خود موفق به کسب مقام «بانوی دربار بریتانیا» شد. او در سال 1989 درحالیکه 82 سال داشت، پس از انتشار 37 کتاب دیده بر جهان فروبست.

در بخشی از کتاب ربکا می‌خوانیم:

چه خوب که تب نخستین عشق، دیگر برگشتنی نیست. چون همان‌گونه که شعرا می‌گویند تب است، بار سنگین مسئولیت است؛ به ویژه اگر این عشق حول‌ و حوش بیست سالگی به سراغمان بیاید، با ترس و واهمه همراه است. روزهای عمرمان پر از سستی و بزدلی، پر از ترس‌های بی‌اساس می‌شود و به‌ راحتی دچار صدمات روحی شده، به‌ سرعت جریحه‌دار می‌شویم و با کمترین حادثه‌ای از پا درمی‌آییم.

امروز من پشت سپر دفاعی بلوغ و پختگی هستم، خراش ناچیز روزمره دیگر تأثیر چندانی روی من ندارد و به زودی فراموش می‌شود. یک بی‌اعتنایی کوچک چندان ناراحتم نمی‌کند و به زخمی دردناک تبدیل نمی‌شود... افراد بزرگسال می‌توانند با اعتماد به‌ نفس، به‌ راحتی و با صورتی خندان دروغ بگویند، اما در سنین نوجوانی و آغاز جوانی، یک فریبکاری ناچیز، هم زبان گوینده‌اش را به لکنت وا می‌دارد و هم او خود را محکوم به عذاب می‌بیند.

خانم وان هاپر همان‌طور که به بالش‌های تخت تکیه داده و از ماندن در رختخواب عاصی شده بود، از داخل کشوی پاتختی‌اش بستۀ کارت‌ها را برداشت و رو به من پرسید: «امروز صبح چه‌کار کردید؟»

پیشاپیش از دروغ خودم مضطرب و اندکی سرخ شده بودم. پاسخ دادم: «با مربی‌ام تنیس بازی می‌کردم.» ناگهان لرزیدم که نکند خود مربی به اینجا آمده و شکایت کرده باشد که مدتی است سر کلاس‌اش حاضر نمی‌شوم.

خانم وان هاپر سیگارش را در ظرف کرم پاک کنندۀ آرایش‌اش خاموش کرد، دستۀ ورق‌ها‌ را برداشت تا آن‌ها را بُر بزند و گفت: «من که توی رختخواب گیر افتاده‌ام، تو را هم نمی‌دانم در طول روز مشغول چه‌کاری هستی.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ربکا
نویسنده
مترجمصدف محسنی
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات520
زبانفارسی
شابک978-600-253-545-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
82000 ت - 8.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ربکا

خاطره اسماعیل نژاد
۱۴۰۱/۱۱/۱
داستان زندگی دو زن با دو تیپ شخصیتی کاملا متفاوت در زندگی با یک مرد نوشته شده
داستان لحظات هیجان انگیزی دارد واتفاقاتی که
رخ می‌دهد خیلی قابل پیش بینی نیست وحتی برخی از قسمت‌ها شوکه کننده است
در توضیح وتفسیر فضا اعم از باغ و گل هایش وجنگل ودریا وصخره‌ها ورفتار افرادخیلی زیاد توضیح داده که با که
سلیقه افرادی ازتوانایی تبدیل متن به تصویر وخیال پردازی برخوردارند بسیار عالی است
وشاید برای برخی کسل کنتده باشد
برای یک بار خواندن خوبست
حنا بابایی
۱۴۰۱/۸/۲۶
رمان ربکا از اون دسته رماناست که از خوندنش دلزده نمیشی اگر چه بعضی از قسمت‌ها نویسنده بیش از حد به توصیف محیط ماندرلی پرداخته بود ولی تاثیر منفی در زیبایی داستان نداشت. اوایل کتاب داستان با ریتم آرومی پیش میره تقریبا از صفحه ۳۰۰ به بعد داستان واقعه جذاب میشه که ظرف ۲ روز میشه همشو خوند و در آخر اینکه به عقیده من علاوه بر روایتی زیبا آموزنده هم بود
سوسن حاجیان
۱۳۹۹/۶/۲۶
رمان جالبیه مخصوصا تصورات نویسنده و اینکه نمیشه حدس زد یا پیش بینی کرد چ اتفاقی میوفته در کل به نظرم قدرت تخیل و تصور نویسنده فوق العاده بوده من دوسش داشتم 😍❤
H.M
۱۴۰۲/۶/۲۴
یه کتاب خوب توصیف مکان و صحنه ها فوق العاده بود جوری که حس می کردی دقیقا اونجایی و داری می بینی پایان بندی خوبی داشت و در کل ارزش خوندن داره!
Mahsa Davudi
۱۴۰۲/۱/۲۸
اونقدر برام جالب بود که دوست نداشتم کتاب و نصفه ول کنم و به کارای دیگه‌م برسم. مخصوصا که تا اخرین لحظه هم نتونستم داستان حدس بزنم و این برام خیلی لذت‌بخش بود
Shiva Mousavi
۱۴۰۱/۵/۱۲
کتاب خوبی بود من عاشقانه کلاسیک دوست دارم اماخیلی عاشقانه نبود به نظرم و چون معمایی بود خیلی دوسش نداشتم. اما در کل برای یکبار خوندن کشش و جذبه داشت برام
Negar Souri
۱۳۹۹/۶/۲۷
کتاب خیلی خوبی بود اولش یکم سرد بود ولی هرچی به اخر کتاب میرسیدم بیشتر لذت میبردم و غافلگیر میشدم در کل عالی بود ممنونم
ایلین جاوید
۱۴۰۰/۵/۲۹
خیلی کم پیش میاد از کتابی خوشم بیاد ولی این کتاب عالییی بود😍عالی♥😋
Pari parparo
۱۳۹۹/۱۰/۳
توصیه میکنم حتما بخونید من نسخه چاپی رو خوندم ولی بهتون اطمینان میدم ارزش خوندن رو داره
S H
۱۳۹۹/۷/۸
اول کتاب چاپیش رو خوندم و بعد فیلمش رو تماشا کردم!
قطعا کتاب چیز دیگه‌ای هستش...
shahrzad izadi
۱۴۰۰/۵/۲۵
از شاهکارهای ادبیات جهان. این کتاب بینظیره. ترجمه نسبتا خوب و روانی داشت.
مبینا دشت کوهی
۱۴۰۱/۱/۱۶
عاااالیه عاااااالیهه
نازنین ش
۱۳۹۹/۷/۸
نوستالژیک بود، ممنون
Zeynabsa
۱۴۰۱/۵/۱۲
این کتاب فوق العادس
مشاهده همه نظرات 14

راهنمای مطالعه کتاب ربکا

برای دریافت کتاب ربکا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.