معرفی و دانلود کتاب رخدادی به نام جهان: دنیایی که فکر می‌کردید می‌شناسید

عکس جلد کتاب رخدادی به نام جهان: دنیایی که فکر می‌کردید می‌شناسید
قیمت:
31000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رخدادی به نام جهان: دنیایی که فکر می‌کردید می‌شناسید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رخدادی به نام جهان: دنیایی که فکر می‌کردید می‌شناسید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رخدادی به نام جهان: دنیایی که فکر می‌کردید می‌شناسید

کتاب رخدادی به نام جهان: دنیایی که فکر می‌کردید می‌شناسید به قلم نویسنده و فیزیک‌دان آمریکایی، آلن لایتمن است. او در این کتاب بی‌نظیر و متفاوت، فیزیک، فلسفه و دین را با هم می‌آمیزد و تضاد میان میل انسان به فناناپذیری و ناپایدار بودن طبیعت را بررسی می‌کند.

درباره‌ی کتاب رخدادی به نام جهان: دنیایی که فکر می‌کردید می‌شناسید:

درک ما از جهان همواره محدود است. این محدودیت نه تنها برای اجداد ما که قرن‌ها پیش می‌زیستند، بلکه در مورد ما که امروز در آن نفس می‌کشیم نیز صدق می‌کند. اما آنچه بحث درباره‌ی راه‌ و‌ رسم جهان را بی‌پایان می‌کند دانش نیمه‌کاره‌ی ما نیست؛ شیوه‌های متفاوت نگریستن به رخدادی‌ست که ما آن را جهان می‌نامیم.

آنچه به کتاب رخدادی به نام جهان (The accidental universe) ارزش می‌بخشد ذهن روشن آلن لایتمن (Alan Lightman) است که با آغوشی باز به استقبال علم و ایمان می‌رود و هیچ یک را از نظر دور نمی‌دارد. در تفسیرهای لایتمن از سازوکار هستی، خبری از تعصب و جزم‌اندیشی نیست.

وی اعتقاداتش را نمایان نمی‌کند تا شما را با زور و اجبار در مسیری که خود در آن قدم گذاشته وارد نکند. آلن لایتمن هر یک از جستارهایش را با مرور خاطرات روزمره آغاز می‌کند، سپس با جستجو در ویژگی‌های جهان و کهکشان‌ها به روح آدمی می‌رسد. او در این کتاب با آمیزش علوم فیزیک، فلسفه و دین به ما آرامشی درونی می‌دهد، شاید چون درک می‌کنیم در برابر عظمت هستی چه اندازه ناچیزیم و نگرانی‌ها و دغدغه‌هایمان چقدر بیهوده است. برایمان از آن «حس شگفتی» می‌گوید که رهاورد علم و ایمان، هر دو، برای ماست.

نکوداشت‌های کتاب رخدادی به نام جهان: دنیایی که فکر می‌کردید می‌شناسید:

- آلن لایتمن جزو معدود فیزیکدانانی است که می‌تواند به طور ماهرانه شما را در بحث‌های فیزیک و فلسفه مدرن هدایت کند. او در این کتاب به شما این فرصت را می‌دهد تا به طور عمیق جهان هستی را وارسی کنید. (هفته نامه ناشران)

- آلن لایتمن در این کتاب در مورد کیهان‌شناسی نوشته است و این فرصت را دارید تا با عمق قوانین و فرمول‌های آن آشنا شوید. (مجله کتاب نیویورک)

- آلن لایتمن ذهن یک فیزیکدان و روح یک هنرمند را دارد... او دیدگاه‌هایی را ارائه می‌دهد که چطور می‌توانید شکافی را که میان علم و زندگی ایجاد شده است، از بین ببرید و بیشتر جهان هستی را درک کنید. (آگاهی قفسه)

کتاب رخدادی به نام جهان: دنیایی که فکر می‌کردید می‌شناسید برای چه کسانی مناسب است؟

نویسنده در این کتاب شما را با ارتباط قوانین جهان هستی و زندگی انسان‌ها آشنا می‌کند. نگاه عمیق و زیبای او به فیزیک، فلسفه و معنویت، دیدگاه نوینی را پیش روی نه تنها مخاطب غیرمتخصص، بلکه دانشجویان و اساتید فیزیک می‌گشاید.

با آلن لایتمن بیشتر آشنا شویم:

وی نویسنده‌ی اهل آمریکاست و در سال 1948 به دنیا آمده است. اگرچه مدرک تحصیلی‌اش را در رشته‌ی فیزیک به دست آورده، با این حال در رمان‌نویسی نیز یدی طولا دارد. از آلن لایتمن به جز کتاب «در ستایش اتلاف وقت»، کتاب «رویاهای انیشتن» نیز به فارسی ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب رخدادی به نام جهان: دنیایی که فکر می‌کردید می‌شناسید می‌خوانیم:

در آوریل سال 2012 در حالی که گل‌های ماگنولیا کاملاً شکفته شده بودند، تنسی، ایالتی که در آن به دنیا آمده‌ام، قانون جدیدی تصویب کرد که به استناد آن معلمانی که به دانش‌آموزان خود اجازه می‌دادند نظریه‌ی تکامل، تغییرات اقلیمی و دیگر نظریه‌های علمی را زیر سوال ببرند مشمول حمایت قانون می‌شدند. طبیعتا زیر سوال بردن و آزمودن هر بخشی از دانسته‌ها همیشه رویکردی مثبت است. اما منتقدان اندیشمند قانون جدید نگران هستند که این قانون به‌صورت ضمنی به مدارس اجازه دهد نظریه‌ی تکامل و نظریه‌ی خلقت را به یک چشم ببینند و دوباره نتوانند دانش و مذهب را از هم تفکیک کنند. این باعث می‌شود مشکل همیشگیِ مرز بین دانش و مذهب دوباره بالا بگیرد. حالا پس این مرز دقیقاً کجاست؟ چه تفاوتی بین انواع دانسته‌های دانش و مذهب وجود دارد؟ چطور قرار است به انواع این دانسته‌ها دست پیدا کنیم؟

این‌ها پرسش‌های ساده‌ای نیستند و من مدت زیادی از زندگی‌ام را صرف دست و پنجه نرم کردن با این پرسش‌ها کرده‌ام. سال‌های سال من به‌ عنوان یک فیزیک‌دان در دنیای دانش زندگی کرده‌ام و روش‌ها و منطق دانش را فراگرفته‌ام. من همین‌طور به‌ عنوان یک رمان‌نویس در دنیای هنر و علوم انسانی هم زیسته‌ام و درک می‌کنم اعتقادات و تجربه‌هایی وجود دارند که خارج از حوزه‌ی تحلیل منطقی هستند.

به‌ طور کلی دانش دارای دو نوع دانستنی است: خصوصیات چیزهای فیزیکی و قواعدی که بر آن چیزهای فیزیکی حاکم است. مورد دوم را قوانین طبیعت می‌نامیم. برای مثال ما اندازه و جرم توپ‌های گلف را می‌دانیم. صدایی را که بلبل درمی‌آورد می‌شناسیم. رنگ‌های نور خورشید را بلد هستیم. در دانش نوین ما با اندازه‌گیری به‌کمک معیارها، مقیاس‌ها و ابزار دیگری خارج از بدن خودمان به این حقایق دست پیدا می‌کنیم. در قرون گذشته ما برای درک جهان، از بینایی، شنوایی و لامسه‌ی انسانی خود استفاده می‌کردیم اما این حواس در هر فرد متغیر است و به‌ راحتی نمی‌توان آن‌ها را استاندارد کرد. ممکن است بگوییم رنگ نور خورشید به چشم ما زرد و اندکی قرمز می‌آید اما روش بسیار دقیق‌تر و قابل‌ اعتمادتر تعیین رنگ خورشید این است که نور آن را از منشور رد کنیم و با استفاده از ابزاری الکتریکی میزان نور قرمز، نور زرد، نور سبز و دیگر رنگ‌ها را در آن اندازه بگیریم. دانش تا حد ممکن تلاش می‌کند خصوصیات چیزها را به‌شکلی تعیین کند که بارها قابل تکرار باشد و همیشه نتیجه‌ی مشابهی داشته باشد.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
پیش‌گفتار
جهان موقتی
جهان معنوی
جهان اتفاقی
جهان متقارن
جهان غول‌آسا
جهان قانون‌مند
جهان بی‌جسم
تقدیر
در مورد نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رخدادی به نام جهان: دنیایی که فکر می‌کردید می‌شناسید
نویسنده
مترجمخشایار خدیور
ناشر چاپیانتشارات آسمان نیلگون
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات124
زبانفارسی
شابک978-622-7633-52-8
موضوع کتابکتاب‌های فیزیک، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک
31000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رخدادی به نام جهان: دنیایی که فکر می‌کردید می‌شناسید

حمیدرضا میرزاصادقی
۱۴۰۱/۱/۳
با سلام و احترام، نوشته یکی از افراد نخبه بوده و اگرچه به نظر می‌رسد موضوعات کلی مطرح شده لیکن نکات مفیدی بسیاری بدست میدهد و نگاهی نو ایجاد می‌کند.
مهدی کارگری
۱۴۰۱/۳/۲۵
عالی فلسفه فیزیک ودین با هم همه مورد علاقم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب رخدادی به نام جهان: دنیایی که فکر می‌کردید می‌شناسید

برای دریافت کتاب رخدادی به نام جهان: دنیایی که فکر می‌کردید می‌شناسید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.