معرفی و دانلود کتاب صوتی در ستایش اتلاف وقت

عکس جلد کتاب صوتی در ستایش اتلاف وقت
قیمت:
۵۵۰۰۰ 27500 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی در ستایش اتلاف وقت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی در ستایش اتلاف وقت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی در ستایش اتلاف وقت

کتاب صوتی در ستایش اتلاف وقت به قلم نویسنده و دانشمند آمریکایی، آلن لایتمن است. او در این کتاب کم‌حجم اما بی‌اندازه غنی و پرمغز، کوشیده تا این باور رایج را که می‌گوید انسان باید پیوسته در حال انجام فعالیت‌های مفید باشد، زیر سوال ببرد. نویسنده با استدلال‌هایی که بیشتر جنبه‌ی جامعه‌شناسانه و گاهی نیز رنگ و بوی فسلفی دارند، بسیاری از باورهای کلیشه‌ای شما در بابِ کار و زمان را زیر سوال می‌برد.

درباره کتاب صوتی در ستایش اتلاف وقت:

در این شکی نیست که انسان‌ها در جوامع امروزی وضع و حالی به مراتب بهتر از اجداد و گذشتگان خود دارند. پیشرفت صنعت و رشد تکنولوژی به ما در رفع بسیاری از نیازهای حیاتی‌مان یاری رسانده است؛ نیازهایی که تا همین یکی دو قرن اخیر، از بزرگ‌ترین معضل‌های دولت‌ها و مردم به شمار می‌رفتند.

پیشرفت دانش پزشکی سبب شده که امروزه کمتر کودکی به بیماری‌هایی چون کزاز و فلج اطفال مبتلا شود. رشد اقتصادی فقر مطلق در جهان را تا حد قابل توجهی کاهش داده است. رشد و توسعه‌ی سیاسی مردمِ بسیاری از دولت‌ها را از حقوق مدنیِ غیرقابل تعرض برخوردار نموده است. خلاصه‌ی کلام اینکه زندگی در دنیای مدرن بسیار ساده‌تر از زندگی در اعصار گذشته است. با این حال زیستِ مدرن روی دیگری نیز دارد؛ رویی تیره و تار، که از بحران‌های روحی و روانی‌ای خبر می‌دهد که در جوامع پیشین هرگز نظیرشان یافت نمی‌شد. آلن لایتمن (Alan Lightman) در کتاب در ستایش اتلاف وقت (In Praise of Wasting Time)، سعی کرده یکی از مهم‌ترین معضلات زندگی در جهان امروز را واکاوی کند.

او در این اثر که چاپ نخست آن به سال 2018 بازمی‌گردد، این ایده را مطرح کرده که ذهنیت مدرن تلقی‌ای نادرست از مفاهیمی چون سود و فایده دارد. به نظر لایتمن، واقعیت‌هایی چون افرایش سرعت کسب و کارها و افزایشِ سرعت انتقال اطلاعات، زندگی بشر را دچار نوعی شتاب‌آلودگیِ مضر گردانیده است.

ما گویی مدام در حال دویدن‌ایم، اما حتی برای یک لحظه خود را نزدیک به مقصد حس نمی‌کنیم. جهان پیرامون‌مان با سرعتی دیوانه‌وار به پیش می‌رود، و ما خسته و ناتوان، عقب ماندنِ خود از قافله را نظاره می‌کنیم. اما پیش از آنکه بپرسیم چاره‌ی این احساسات چیست، باید بپرسیم که آیا اصلاً چنین احساساتی به راستی حاوی حقیقت‌اند؟ آلن لایتمن پاسخ می‌دهد که «نه».

به باور او، عواطفِ این‌چنینی حاصل تلقین‌های بیرونی است. او در کتاب در ستایش اتلاف وقت به شما نشان می‌دهد که در جامعه‌ی مدرن تمام امور، از سیستم آموزشی گرفته تا تبلیغات تجاری، به گونه‌ای نظام یافته‌اند که انسان را به تقلای هرچه بیشتر تشویق کنند. مثلا تعداد واحدهای فشرده‌ی یک ترمِ معمول تحصیلی در دانشگاه را در نظر بگیرید. آیا زمان‌بندیِ این‌چنینی به دانشجو مجالی برای تأمل بر خوانده‌هایش می‌دهد؟ خیر. زیرا هدف نه آموختن و تعالی فکری، بلکه اخذ مدرک تحصیلی و رشدِ اقتصادی - اجتماعی است.

از کتاب در ستایش اتلاف وقت خواهید آموخت که بسیاری از اضطراب‌ها و تنش‌ها در زندگی حاصلِ وضعیتی‌ست که توصیف شد. لایتمن در مقامِ متفکری معتدل و دلسوز، برای شما از جهان‌بینی‌ای سخن می‌گوید که به جای کمیت، برای کیفیت امور اهمیت قائل است. او از شما می‌خواهد بی‌هراس و دغدغه، به هرآنچه که برخلافِ مقتضیاتِ زندگی انسانی است پشت پا بزنید. حتی اگر آن چیز باوری باشد که مورد قبول درصد عظیمی از انسان‌هاست.

نکوداشت‌های کتاب صوتی در ستایش اتلاف وقت:

- اثری آکنده از عقل سلیم و احساس دلسوزی. (Sherry Turkle)
- دیدگاهی تازه درباره‌ی زندگی مدرن. (amazon)

کتاب صوتی در ستایش اتلاف وقت مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به فلسفه و جامعه‌شناسی مخاطبینِ خاص این اثرند. با این حال هر کس که به دنبال بینشی جدید برای بهبود کیفیت زندگی خود باشد، می‌تواند از مطالب این کتاب صوتی بهره‌های فراوانی بگیرد.

با آلن لایتمن بیشتر آشنا شویم:

وی نویسنده‌ی اهل آمریکاست و در سال 1948 به دنیا آمده است. اگرچه مدرک تحصیلی‌اش را در رشته‌ی فیزیک به دست آورده، با این حال در رمان‌نویسی نیز یدی طولا دارد. از آلن لایتمن به جز کتاب در ستایش اتلاف وقت، کتاب رویاهای انیشتن نیز به فارسی ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب صوتی در ستایش اتلاف وقت می‌شنویم:

چند سال قبل، به یک مراسم مراقبه ده روزه به سبک و سیاق بودایی‌های تبت، در منطقه روستایی دلپذیری در ویسکانسین رفتم. همسرم، در تمرینات مراقبه مهارت دارد. سال‌هاست که روزانه بیست دقیقه‌ای خلوت می‌کند و مشغول مراقبه می‌شود. من هم گاهی این فعالیت را انجام می‌دادم. بالاخره تصمیم گرفتم خودم را به یک مرکز مراقبه‌ی اصیل بسپارم. به همین دلیل، لابه‌لای برنامه‌هایم، زمانی کافی برای خودم دست و پا کردم و عازم ویسکانسین شدم. ما هر روز هفت، هشت ساعت در مراقبه‌های برنامه‌ریزی‌شده شرکت می‌کردیم، و فقط برای صرف وعده‌های غذایی آن را متوقف می‌کردیم. بقیه وقت‌ها کتاب می‌خواندیم و به پیاده‌روی‌های طولانی می‌رفتیم و در تنهایی می‌اندیشیدیم. کار دیگری انجام نمی‌دادیم. آن مرکز مراقبه فعالیت‌های دیگری ترتیب نداده بود...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
20 دقیقه
فصل یک: روستایی در کامبوج
22 دقیقه
فصل دو: شبکه
22 دقیقه
فصل سه: شتابزدگی و حالت تهوع
23 دقیقه
فصل چهار: بازی
24 دقیقه
فصل پنج: ذهنِ فارغ‌بال (بخش یک)
20 دقیقه
فصل پنج: ذهنِ فارغ‌بال (بخش دو)
25 دقیقه
فصل شش: زمان خاموشی کامپیوتر و فعالیت‌های نو
24 دقیقه
فصل هفت: زمان کمی و زمان کیفی
18 دقیقه
فصل هشت: نصف ذهن

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی در ستایش اتلاف وقت
نویسنده
مترجمشهاب الدین عباسی
راویاشکان عقیلی پور
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی
۵۵۰۰۰ 27500 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی در ستایش اتلاف وقت

Mr.amin
۱۴۰۱/۱۰/۸
این کتاب بیشتر مناسب کشور‌های توسعه یافتس، که مردمشون زندگی ماشینی پیدا کردن، ولی برای ما هم مفیده. این کتاب میخواد به ما بگه که درسته که زمان و عمر ما خیلی با ارزشه ولی این درست نیست برای تک تک لحظه هامون حتما باید یه کاری رو مشخص کرده باشیم تا مبادا به بطالت بگذره. گاهی وقتا باید به بطالت بگذره، ما ربات نیستیم، انسان هستیم، بسیاری از ایده و راه حل‌ها در زمان‌هایی اتفاق میفتن که ذهن ما رها و آزاد از روزمرگی به فکر فرو می‌ره.
معصومه شرفیان
۱۴۰۰/۱۲/۱۱
واقعا خوب بود ما همیشه دنبال این هستیم که فرصت هامونو از دست ندیم و به سمت مقصد‌های گوناگون بدون اتلاف وقت در حال دویدنیم این کتاب به ما یادآوری میکنه که برای رشد خلاقیت و پیدا کردن توانایی هامون نیاز داریم که زمانی رو فقط به خودمون و استراحت بگذرونیم
Ehssan Hosseini Koupaie
۱۴۰۰/۱۱/۲۸
این کتابی است در خلاف مسیر خیلی از کتبی که همواره سعی در افزایش سرعت و سبقت آدمیان در به اصطلاح "موفقیت" دادند.... همواره نباید کار کرد، دمی باید ایستاد و به خود و پیرامون نگرید
مجتبی م
۱۴۰۲/۴/۱۴
به نظرم انسجام محتوایی خوبی نداشت و میتوانست دسته بندی بهتر مطالب و مثالهای متعدد بیشتری داشته باشه. مثل نوشتن خاطرات یک فرد بود. فکر میکردم یک کتاب فلسفی و عمیق باشه.
mohammad amin
۱۴۰۲/۱/۷
در این کتاب تمدن زمان محور مدرن به دقت مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. و کندی و تامل و تفکر و مراقبه توصیه شده است
رضا پیک فلک
۱۴۰۱/۹/۲۹
بعضی از مباحث مورد تایید من هم بود و لیکن کلمه استراحت ذهن به جای اتلاف وقت شایسته تر است.
مریم ح
۱۴۰۱/۸/۱
بسیار مفید است. لازم است در این عصر مدرن این کتاب را بخوانیم
م ع
۱۴۰۲/۶/۱
کتابی خوب ولی نه عالی، در حد متوسط خوب بود، خیلی خاص و گیرا نبود ولی ارزش خواندن را دارد
سهیل خطیبی
۱۴۰۱/۸/۹
زیاد نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم
حامد هوشمند
۱۴۰۱/۷/۷
بسیار کتاب خوبیه.
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب صوتی در ستایش اتلاف وقت

برای دریافت کتاب صوتی در ستایش اتلاف وقت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.