معرفی و دانلود کتاب رز گمشده

عکس جلد کتاب رز گمشده
قیمت:
۲۵۰۰۰ 12500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رز گمشده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رز گمشده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رز گمشده

سردار ازکان در کتاب رز گمشده روایت‌ کننده سفر دور و دراز دختری به نام دیانا است. سفری که به واسطه‌ی وصیت مادر دیانا برای جستجوی خواهر دو قلویش آغاز می‌شود اما با پایانی غافلگیر کننده شما را در بهت و حیرت فرو می‌برد. این کتاب به 36 زبان متفاوت دنیا ترجمه شده و در بیشتر کشورها هم چنان در صدر لیست آثار پرفروش قرار دارد.

رمان رز گمشده (The Missing Rose) که در حال حاضر با آثار برجسته‌ای نظیر کیمیاگر و شازده کوچولو مقایسه می‌شود مبحث مهم خودیابی را دنبال می‌کند. این رمان همانند عناوین نام برده شده بر بعد جهانی انسان تاکیدی ویژه‌ دارد و به همین خاطر در سرتاسر دنیا مورد تشویق بسیاری از منتقدان و خوانندگانش قرار گرفته است.

در حقیقت اُزکان در این کتاب با قوه تخیلی قوی و سرشار از احساسات در قالب داستانی پرکشش سعی دارد به موضوعی بپردازد که در این دنیای مدرن کمتر مورد توجه بشر قرار می‌گیرد. بدون شک او با نگارش این داستان توانست ادبیات معاصر ترکیه را به دنیا معرفی کند.

موضوع رمان رز گمشده چیست؟

سردار اُزکان در این کتاب اعجاب‌انگیز سیر دیانا را نشان می‌دهد، دختری جوان که در پی خواهر گمشده‌اش قدم به سفری طولانی نهاده است. مری، خواهر دیانا بر اساس گفته‌های مادرش سال‌ها پیش توسط پدر خانواده که آن‌ها را ترک کرده، برده شده و برای همیشه ناپدید می‌شود.

به این ترتیب مادر دیانا او را راهی سفری شگفت‌انگیز می‌کند، سفری که در نهایت به استانبول رسیده و به باغی از گل رز ختم می‌شود. جایی که پیرزن ساکن در آن می‌تواند به دیانا برای پیدا کردن مری کمک کند.

رمان زر گمشده نکات اسرارآمیز بسیاری را در دل خود نهفته دارد، شما در طول داستان خواهید فهمید که در واقع مری، خواهر دوقلوی دیانا نیست بلکه نیمه‌ی دیگر وجود خود اوست. کسی که در این دنیای امروزی و برای تایید و تشویق دیگران به دست فراموشی سپرده می‌شود. به مفهومی بهتر در این کتاب دوقلوهای مری و دیانا نمادی از یک آدم هستند که دو شخصیت مستقل از هم دارد. دو شخصیتی که یکی از عقلش تبعیت می‌کند و دیگری راه دلش را پیش می‌گیرد...

سردار ازکان را بیشتر بشناسیم:

سردار ازکان در سال 1975 دیده به جهان گشود. او فارغ‌التحصیل رشته‌ی مدیریت بازرگانی و روانشناسی از دانشگاه لیگی است. در حال حاضر ازکان بعد از اورهان پاموک و یاشار کمال، سومین نویسنده‌ی ترک زبانی‌ست که رمانش شهرتی جهانی برایش رقم می‌زد.

نکوداشت‌های رمان رز گمشده:

- هر چند ده یک بار داستانی منتشر می‌شود که به قلب مردم سراسر جهان می‌نشیند، رزگمشده چنین داستانی است.
- رز گمشده یکی از قشنگ‌ترین قصه‌هایی است که تاکنون خوانده‌ام. هنگامی که آن را تمام می‌کنی هدیه‌ای ارزشمند دریافت کرده‌ای.
- این شازده کوچولوی جدید دل همه را ربوده است!
- داستانی شگفت و الهام‌بخش درباره‌ی جستجو و پیدا کردن خوشبختی حقیقی.
- داستانی شگفت‌انگیز که بی‌تردید، دل همه‌ی ما را به یکدیگر نزدیک خواهد کرد.

در بخشی از کتاب رز گمشده می‌خوانیم:

از آن شاپرکى که در اتاق پرواز مى‌کرد، تنها کمى دود پراکنده در اطراف لامپ و کمى بوى سوختگى باقى‌مانده بود. دیانا به آن دود نگاه مى‌کرد و به این مى‌اندیشید که چه چیز آن شاپرک را وامى‌دارد که خود را به دل این روشنایى سوزان پرتاب کند.

دیانا اندیشید: «به طور حتم، سائقه‌اى قوى آن شاپرک را از تاریکى دور مى‌کند و به طرف نور مى‌کشاند. ضرورتى که شاپرک را به پرواز درآورده است، باید شوریدن علیه ظلمتى بوده باشد که او پیرامون خویش احساس مى‌کرده است. شوریدن علیه عدم یقین. او ترجیح داده است بسوزد و دود پراکنده شود، اما عمر کوتاه خویش را در تاریکى پرواز نکند.

آیا گشودن و خواندن نامه ماریا کارى شبیه کار آن شاپرک نبود که خود را به دل آتش افکند؟ آیا این کار، گریز از ظلمتى نبود که او با نادیده گرفتن تقاضاى مادرش هنگام مرگ، خود را به آن دچار کرده بود؟ اگر چنین باشد، آیا براى گریز از ظلمت عدم یقین و بى‌وفایى، باید همچون آن شاپرک با خطر سوختن و نابود شدن روبرو شود؟

فکرش به جایى نمى‌رسید. نمى‌دانست چرا در ظلمت گرفتار شده است و سرانجامش چه خواهد شد، و این که تقصیر که بود که این وضعیت را براى او پیش آورده بود... آیا مقصر خود او بود، چون آرزوى مادرش را برنیاورده بود؟ یا این‌که مقصر مادرش بود که چنین بارى سنگین را روى شانه‌هاى او گذاشته بود؟ پدرش چه، همو که خانواده را به دو نیمه تقسیم کرده بود؟ شاید باید ماریا را سرزنش کرد. زیرا او بود که آن یادداشت خودخواهانه را براى مادر فرستاده بود. شاید خدا بود که ماریا را از مادر محروم ساخته بود. شاید همه مقصر بودند، و شاید هیچکس...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رز گمشده
نویسنده
مترجمرضا برزگر
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات236
زبانفارسی
شابک978-600-118-046-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۵۰۰۰ 12500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رز گمشده

یگانه سهرابی
۱۴۰۲/۱/۸
خوندنش بسیار لذت‌بخشه، هم داستان خوبی داره که مخاطب رو با خودش همراه می‌کنه و هم در غالب همین داستان درس‌ها و نکات مفید و مهمی در اختیار مخاطب قرار می‌ده.
این کتاب هم برای کسانی که صرفا دنبال داستان خوب با پایانی خوب هستن مناسبه و هم برای کسانی که به داستان‌های فلسفی علاقه‌مندند و دوست دارن نگاهی عمیقتر به زندگی داشته باشن مناسبه.
حنانه .
۱۳۹۹/۹/۱۱
من این کتاب تازه شروع کردم واقعا پیشنهاد میکنم بخونید خیلی جذابه و مثل بعضی از رمان‌ها نیستش که حوصلتون سر ببره داستانش جوریه که مشتاق به خوندن بقیش میشید پیشنهاد میکنم مطالعه کنین
کاربر Shimagoli
۱۳۹۹/۹/۱۴
کتاب بسیار جذابی هستش که گاهی مارو با خودش به اوج میبره و گاهی به فرود میاره، اما درنهایت با یک غافلگیری بزرگ روبرو میشیم و می‌فهمیم زندگی آدم‌ها با تمام تفاوت هاش بسیار به هم شباهت داره.
Sevda Ghanbari
۱۳۹۹/۱۲/۲۰
کتابی بسیار زیبا که زندگی انسان را به گل رز تشبیه میکند.
برخی از جملات این کتاب رو باید با طلا نوشت آنقدر که ارزشمند هستند.
با تشکر از کتابره😊
حسین بهرامی
۱۴۰۰/۱۰/۲۸
خیلی عالی و جذاب. نظرات رو که خوندم اکثرا نوشته بودند پایانی غیر منتظره. درحالیکه پایان رمان قابل پیش بینی می‌نمود
انا مریوانی
۱۴۰۰/۲/۲۴
کتاب قشنگیه با ظرافت خاصی انسان را متوجه خود میکندو توجه انسان را به دلیل خلقت هر فرد معطوف میکند.
نرگس ملکی
۱۴۰۰/۱/۲۶
کتاب خوبی و بعد معناگرایی خاصی داره نتیجه گیری کتاب ادم رو یه فکر وامی داره
رسا جلالی
۱۴۰۰/۳/۱۴
برای من اصلا جذاب نبود
وحید قنادی
۱۳۹۹/۱۱/۱۳
کتاب خوبی هستش جذاب و عالی
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب رز گمشده

برای دریافت کتاب رز گمشده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.