معرفی و دانلود کتاب صوتی خداحافظ گری کوپر

عکس جلد کتاب صوتی خداحافظ گری کوپر
قیمت:
۱۴۴۰۰۰ ۱۰۰,۸۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خداحافظ گری کوپر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خداحافظ گری کوپر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خداحافظ گری کوپر

کتاب صوتی خداحافظ گری کوپر یکی از شاهکارهای رومن گاری است که ماجرای جوانی به نام لنی را تعریف می‌کند که از تمام چهارچوب‌های تمدن و جامعه تنفر دارد و برای فرار از جنگ ویتنام، به خانه‌‌ی کوهستانی دوستش در کوه‌های آلپ پناه می‌برد تا بتواند از هر وابستگی آزاد باشد.

درباره کتاب صوتی خداحافظ گری کوپر:

جوانی دلزده از جنگ و تمام قوانین و هنجارهای اجتماعی، به کوه‌های آلپ فرار می‌کند تا بتواند زندگی دلخواه خود را پیش ببرد. ماجرای کتاب صوتی خداحافظ گری کوپر (Goodbye Gary Cooper) در دورانی رقم می‌خورد که آمریکا نیروهای خود را برای جنگ با ویتنام می‌فرستد و لنی جوانی بیست و یک ساله است که به ورزش اسکی عشق می‌ورزد، قوانین خاصی برای زندگی‌اش دارد و نمی‌خواهد به جنگی بیهوده برود که پدرش را نیز در آن از دست داده است. بنابراین تصمیم می‌گیرد که از کشورش فرار کند و تنها عکسی از گری کوپر هنرپیشه آمریکایی را با خود ببرد که گویی تنها خاطره‌اش از آنجاست.

بنابراین لنی تصمیم می‌گیرد که به خانه‌ی دوستش باگ مورن در سوئیس پناه ببرد؛ خانه‌ای که جوانان دیگری نیز در آنجا حضور دارند و هر کدام به دلایل مختلفی به آنجا رفته‌اند. اما آرزوی اصلی لنی، اسکی کردن در کوه‌های آلپ است و او می‌خواهد که از هر وابستگی و تعلق آزاد شود.

در رمان خداحافظ گری کوپر درباره نحوه گذران زندگی این افراد توضیح داده می‌شود؛ اینکه لنی و دیگران مجبورند برای پول درآوردن و گذران زندگی، گاه از کوهستان پایین بیایند و در میان مردم عادی ظاهر شوند و حتی لنی اگر شاگردی پیدا کند، به آن‌ها اسکی یاد می‌دهد. اما در این بین او با دختری فعال و جسور به نام جسی آشنا می‌شود و عشق، مسیر داستان را دستخوش تغییراتی می‌کند.

کتاب صوتی خداحافظ گری کوپر پر از دیالوگ‌ها و گفت‌وگوهای سیاسی، اجتماعی و فلسفی است و مفاهیمی همچون تمدن، سوسیالیسم، کمونیسم، سیاه پوستان، نژادپرستی، آمریکا، زندگی، مرگ و ... به چالش کشیده می‌شود. در واقع رومن گاری با خلق شخصیت لنی می‌خواهد علیه تمام ساختارها و قوانین دست و پا گیر تمدن عصیان کند.

رمان خداحافظ گری کوپر برای اولین بار با نام ولگرد اسکی باز در سال 1965 میلادی نوشته شد، اما نویسنده در سال 1969 با بازنویسی دوباره کتاب به زبان فرانسوی، نام آن را به آدیو گری کوپر تغییر داد.

از روی این داستان فیلمی فرانسوی به کارگردانی Nassim Amaouche در سال 2009 ساخته شد که در جشنواره کن همان سال نیز توانست جایزه‌ای را دریافت کند.

رومن گاری (Romain Gary) را بیشتر بشناسیم:

او رمان نویس، دیپلمات، کارگردان فیلم و خلبان فرانسوی در جنگ جهانی دوم بود. رومن تنها نویسنده‌ای است که توانسته دو بار برنده جایزه گنکور شود؛ چرا که هر نویسنده تنها یک بار می‌تواند چنین افتخاری را کسب کند، اما چون گاری دو رمان خود یعنی «ریشه‌های بهشتی و زندگی در پیش رو» را با نام‌های مستعار نوشت، توانست دو بار این جایزه را در کارنامه ادبی خود ثبت کند. البته تا مدت‌ها این مسئله پنهان مانده بود، اما سرانجام او در کتاب «مرگ و چند داستان دیگر» این موضوع را فاش کرد.

او یکی از پرکارترین و محبوب‌ترین نویسندگان فرانسه به شمار می‌رود که در طول زندگی ادبی‌اش 21 رمان با نام واقعی خود و یک رمان با نام مستعار فوسکو سینی بالدی و چهار رمان با نام مستعار امیل آژار نوشت.

رومن گاری علاوه بر موفقیت در حوزه داستان نویسی، فیلمنامه فیلم‌های «طولانی‌ترین روز» و «قتل» را نوشت و سپس آن‌ها کارگردانی کرد. همچنین در سال 1979 نیز به عنوان عضو هیئت داوران بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم برلین انتخاب شد.

این هنرمند فرانسوی با نام اصلی رومن کاتسف زندگی پرتلاطمی را گذراند و تجربیات مختلفی را پشت سر گذاشت. او که در سال 1914 در شهر ویلنا در لیتوانی به دنیا آمد، به خاطر طلاق پدر و مادرش در سن چهارده سالگی به فرانسه مهاجرت کرد. پس از آن توانست در رشته حقوق تحصیل کند، اما با شروع جنگ جهانی، به استخدام نیروی هوایی فرانسه درآمد و به خاطر شجاعت‌هایش در جبهه نبرد با آلمان نازی، موفق شد که نشان لژیون دونور را از ژنرال دوگول دریافت کند.

او پس از جنگ مدتی وارد فضای سیاست شد و در چندین شهر به عنوان دیپلمات کار کرد، اما سرانجام از این روند خسته شد و همه چیز را رها کرد.

سرانجام در سال 1980 میلادی، رومن گاری در سن شصت و سه سالگی با شلیک گلوله‌ای به خود، زندگی‌اش را به پایان رساند. او قبل از مرگش یادداشتی نوشت که در آن گفته بود: «به خاطر همسرم نبود. دیگر کاری نداشتم... واقعا به من خوش گذشت، متشکرم و خداحافظ!»

برخی از آثار این نویسنده مشهور فرانسوی عبارتند از: «اوضاع در ارتفاعات کلیمانجارو روبه‌راه است، ریشه‌های آسمان، قلابی، مرگ و چند داستان دیگر، سگ سفید، میعاد در سپیده دم، بادبادک‌ها، مردی با کبوتر و...»

جملات برگزیده کتاب خداحافظ گری کوپر:

- بهترین آدم‌ها همان‌ها بودند که اون هرگز ندیده بود.
- اگه تنها باشی می‌تونی کاری بکنی؛ می‌تونی دنیای خودت رو عوض کنی. دنیای آدمای دیگه دست تو نیست.
- کسانی که عقاید احمقانه‌شان را ابزار می‌کنند اغلب بسیار حساسند. هر قدر عقاید کسی احمقانه‌تر باشد کمتر باید با او مخالفت کرد.
- تمدن ما تمدن دسته خر پلاستیکی است. هیچ چیزش طبیعی و صادقانه نیست؛ همه چیزش مصنوعی است و نقش بازی می‌کند.
- هیچ‌کس تا به حال دو مرتبه در عمرش عاشق نشده، عشق دوم، عشق سوم، این‌ها بی‌معنی است. فقط رفت و آمد است؛ افت و خیز است، معاشرت می‌کنند و اسمش را می‌گذارند عشق.

کتاب صوتی خداحافظ گری کوپر به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر رمانی را می‌پسندید که محتوایی فلسفی و سیاسی داشته باشد و مدت‌ها شما را به فکر فرو ببرد، این کتاب برای شما مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی خداحافظ گری کوپر می‌شنویم:

باران می‌آمد و روی شیروانی ترانه می‌نواخت. «ترانه‌ای که اگر اون رو شب در امن آغوش اون گوش کنه، زیباترین ترانه دنیاست. هر قدر باد شدیدتر باشه و بارون تندتر بیاد، بازوهاش دورت محکم‌تر فشرده میشه و تو توی بغلش راحت‌تری و هیچ چیز نمی‌ترسی؛ دست کم احساس من اینه. تمام عمرم صدای بارون روی شیروانی رو تنها شنیدم. بارون دوست نداره که کسی تنها ترانه‌اش رو گوش بده؛ من ناکامیش رو خوب حس می‌کنم. حالا لابد اسکی‌هاش رو بغل گرفته و داره خرخر می‌کنه؛ لابد خیال می‌کنه که اجاق من سرده. وولف می‌نویسه که 75 درصد زن‌ها از نظر جنسی نیمه سردن؛ نمی‌فهمم منظورش از نیمه سرد چیه. از این موضوع دیافراگم و این جور چیزها سر در نمیارم. سه ساله یکی خریدم؛ فقط می‌ذارم جلوم و نگاش می‌کنم. آخه آدم وقتی به اصطلاح هنوز دست نخورد‌ه‌اس، از این کلمه دلم بهم می‌خوره و بوی قرون وسطای اسپانیا رو میده، چطور می‌تونه دیافراگم بذاره؟ من فقط دلم می‌خواست توی تاریکی توی بغلم بخوابم و به صدای بارون گوش بدم. الان هردومون داریم بارون به این خوبی رو تلف می‌کنیم.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
69 دقیقه
فصل اول
75 دقیقه
ادامه فصل اول
12 دقیقه
فصل دوم
24 دقیقه
فصل سوم
21 دقیقه
فصل چهارم
51 دقیقه
فصل پنجم
19 دقیقه
فصل ششم
25 دقیقه
فصل هفتم
27 دقیقه
فصل هشتم
26 دقیقه
فصل نهم
19 دقیقه
فصل دهم
37 دقیقه
فصل يازدهم
65 دقیقه
فصل دوازدهم
59 دقیقه
فصل سیزدهم
53 دقیقه
ادامه فصل سیزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خداحافظ گری کوپر
نویسنده
راویحامد فعال
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۴۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۴۴۰۰۰ ۱۰۰,۸۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خداحافظ گری کوپر

مریم مهدی
۱۴۰۱/۵/۲۳
از رومن گاری زندگی پیش رو را خونده بودم که خیییلی بیشتر از این دوسش دلشتم علی رغم اینکه این کتاب معروف تره.
ترجمه و گوینده خیلی عالی بود ولی کلا موضوع داستان طوری است که باید روی یه مباحثی از جامعه شناسی و سیاست و تاریخ تسلط داشته باشی تا متوجه فضای داستان بشی. مثلا مساله جنگ ویتنام و امریکا، یا تعاریف کمونیست و سوسیالیست و فاشیست و …
به هر حال فکر نکنم برای عموم جالب باشه.
ریحانه قاسمی
۱۴۰۰/۴/۳۱
این رمان گرچه معروفه و نویسنده‌ی خوبی داره ولی متأسفانه ترجمه ش چنگی به دل نمیزنه. این کتاب با کلی عنوان و مکتب سیاسی و افکار مختلف و اصطلاحات خاص نیاز به معادل فارسی رسانا و قوی‌ای داره که متأسفانه موفق نبوده. صدای راوی عالی بود و آخر داستان بهتر از همه یرقسمت هاش بود
Ali Sharifmehr
۱۴۰۲/۱۰/۲۵
شاید بشود گفت که از بهترین آثار و ماندگارترین کتاب‌های این نویسنده است، داستانی که با تمام ناملموس بودنش برای ما قابل درک و هم ذات‌ پنداری است و جذابیت شخصیت‌ها و دوری از پیچیدگی‌های بی مورد کتاب را بسیار دلچسب میکند
نیما امیدفر
۱۴۰۰/۳/۳۱
داستان طنز و نقد زیبایی دارد که عقاید مختلف و دیدگاه‌ها را به طنز زیبایی نقد میکند، همچنین ترجمه بی نظیری دارد گویی نویسنده فارسی زبان است حتی شعر‌ها در متن اصلی به صورت شعر فارسی ترجمه شده‌اند که کار بسی دشوار است
mjv SHABi
۱۳۹۹/۱۲/۱۵
صدای آقای حامد فعال بی نظیره، من از ایشون مرشد و مارگاریتا رو هم گوش دادم و نمیدونم چرا مرشد و مارگاریتا حذف شده از سایت‌های کتاب!
کتاب خداحافظ گری کوپر حتما ارزش خوندن و شنیدن داره، از دست ندید
Ketabrah
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
این کتاب چنان مطالب سنگین، کنایه‌های اجتماعی، انتقادهای سیاسی رو مسلسل وار میگه که گاهی مجبور شدم چندین بار گوش بدم، عجب موجودیه این رومن گاری، آقای فعال هم که بینظیر مثل همیشه
مارال
۱۴۰۲/۱۰/۶
یکم آشفته ست. شاید هم به تناسب حال شخصیت اصلیه. و سوال این جاست چون ضعیف بود نمی‌تونست با جامعه خودش رو تطبیق بده یا چون فهمش خیلی بیشتر بود
رضا ارشدی
۱۴۰۲/۹/۲۰
از این نویسنده چیز‌ی نخونده بودم، این کتابو خیلی دوست نداشتم و نتونستم با داستانش ارتباط برقرار کنم ولی کار گوینده خوب بود.
آنا دال
۱۴۰۱/۱۱/۲۲
شخصیت زنی که کم کم توی داستان پررنگ میشه از خود نقش اول ماجرا جالب تره و رمان حوصله آدم رو سر نمیبره، حتما ارزش یک بار شنیدن داره.
طاهره بصیری راد
۱۴۰۱/۳/۲۲
این کتاب مناسب کسایی هست که علاقه به خوندن مستند زندگی کسی رو دارن
برای من جذابیت نداشت اما قطعا بعضی از دوستان علاقمند هستن
پدرام بیعان
۱۴۰۲/۲/۶
میشود با این کتاب تغییر چشمگیری در خود ایجاد کرد، و از خود سوال پرسید واقعا چرا باید اینطور مثل همه زندگی کنیم!
Mahtab Faraji
۱۴۰۲/۱/۳
دوست نداشتم کتاب رو، خیلی درهم نوشته شده بود و داستان غریب بود
شهلا جعفرزاده
۱۴۰۱/۱۱/۲۴
اجرای حرفه‌ای و صدای زیبای آقای حامد فعال جذابیتی به این اثر باشکوه افزوده!
محدثه نصر
۱۴۰۱/۸/۲۱
از تعریفی که شنیده بودم انتظار بیشتری از این کتاب داشتم ولی خب اون طور نبود
مرضیه علیزاده
۱۴۰۰/۱۰/۲۸
کتاب نثر روانی داره صدای اقای پاک نیت هم خوب بود.
مشاهده همه نظرات 22

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خداحافظ گری کوپر

برای دریافت کتاب صوتی خداحافظ گری کوپر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.