معرفی و دانلود کتاب رنگ شگفت انگیز روح

عکس جلد کتاب رنگ شگفت انگیز روح
قیمت:
57600 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رنگ شگفت انگیز روح و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رنگ شگفت انگیز روح و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رنگ شگفت انگیز روح

امیلی اکس. آر. پن در کتاب رنگ شگفت انگیز روح داستان خواندنی دختر نوجوانی را تعریف می‌کند که به‌تازگی مادر خود را از دست داده و حالا باید با این واقعیت بزرگ کنار بیاید. نویسنده در این قصه‌ با لیِ پانزده‌ساله‌ و دنیای پرچالش او همراه می‌شود تا به این سوال پاسخ دهد: چطور باید با اتفاقات زندگی کنار آمد؟ این کتاب موفق به کسب افتخارات زیادی از جمله نامزدی بهترین کتاب اول گودریدز شده است.

دربار‌ه‌ی کتاب رنگ شگفت ‌انگیز روح

«لی» دختر نوجوان داستان رنگ شگفت‌ انگیز روح (The Astonishing Color of After) ماجرای عجیب زندگی خود را برای ما روایت می‌کند.

امیلی اکس. آر. پن (Emily X.R. Pan) نویسنده‌ی این رمان از روزهای سختی که لی پانزده ساله با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند می‌گوید. او به تازگی مادرش را از دست داده است و به آخرین یادداشتی که مادرش از خود به‌جای گذاشته نگاه می‌کند و به سختی با این واقعیت که مادرش خودکشی کرده کنار می‌آید. اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود. در ادامه از واقعیت عجیب‌تری خبردار می‌شویم.

لی فکر می‌کند مادرش هنوز کنار اوست؛ او یقین دارد روح مادرش به جسم یک پرنده برگشته است و زندگی می‌کند. لی برای گذشتن از این روزهای طولانی راهی سفر جدیدی می شود. او به تایوان و نزد پدربزرگ و مادربزرگش و جایی که قبلاً مادرش زندگی می‌کرده می‌رود. این شاید بهترین راهی است که می‌تواند به لی کمک کند تا با واقعیت کنار بیاید؛ اما لی برای سر درآوردن از این جریانات، به دنبال گذشته‌ی مادر خود و گذشته‌ی خانوادگی است. با این حال پدرش نگران حال اوست و رابطه‌ لی با دوست صمیمی‌اش «اکسل» هر روز پیچیده‌تر می‌شود.

لی چگونه می‌خواهد سر از رمز و راز و شگفتی ماجرایی که او را به این‌جا کشانده سردربیاورد؟ او چطور خود را برای این چالش‌ها آماده می‌کند؟ با لی و زندگی پرماجرای او همراه باشید.

این کتاب در سال 2018 در بازار جهانی منتشر شد و در سال 1399 با ترجمه‌ی شروین جوانبخت توسط نشر پرتقال در دسترس مخاطبان فارسی‌زبان قرار گرفت.

جوایز و افتخارات کتاب رنگ شگفت ‌انگیز روح

  • نامزد جایزه‌ی لینکلن سال 2020
  • نامزد جایزه‌ی بهترین کتاب اول گودریدز
  • نامزد جایزه‌ی لینکلن (Lincoln Award)
  • نامزد‌ جایزه‌ی Asian/Pacific American
  • از پرفروش‌ترین‌های نشریه‌ی نیویورک تایمز
  • نامزد جایزه‌ی کتاب نوجوان رود آیلند سال 2020
  • نامزد جایزه‌ی کتاب لس آنجلس تایمز سال 2018
  • برنده‌ی جایزه‌ی والتر آنر (Walter Honor Award)
  • برنده‌ی جایزه‌ی فریمن (Freeman Book Award)
  • منتخب Booklist Editors' Choice (منتخب ویراستاران بوک‌لیست) برای داستان نوجوانان.
  • و ...

نکوداشت‌های کتاب رنگ شگفت انگیز روح

  • اثری شاعرانه و پر از تعلیق. مجله‌ی ادبی (The New York Times)
  • کتاب رنگ شگفت‌‌انگیز روح رمانی خاطره‌انگیز است با احساس تعلیق بین دنیا‌ها. این داستان در مورد جستجوی امید و یافتن زیبایی حتی در تاریک‌ترین ساعات زندگی است. (Kirkus Reviews)
  • ظرافت و ابهام در عناصر فراواقعی، این داستان را در قلمرو رئالیسم جادویی می‌دهد. این داستان پر از ارواح و احساسات پیچیده و ارسال پیامی انکارناپذیر درباره قدرت امید و نیروی درونی است. (Publishers Weekly)

کتاب رنگ شگفت ‌انگیز روح برای چه کسانی مناسب است؟

این رمان برای نوجوانانِ مشتاق به داستان‌های ماجراجویانه و آموزنده پیشنهاد می‌شود.

با امیلی اکس. آر. پن بیشتر آشنا شویم

امیلی اکس. آر. پن نویسنده‌ی جوان آمریکایی و خالق پرفروش‌ترین رمان‌های نوجوانان در نشریه‌ی معروف نیویورک تایمز است. این نویسنده بیشتر به‌خاطر رمان تقدیر‌شده‌ی رنگ شگفت‌انگیز روح شناخته می‌شود.

این رمان پس از انتشار توانست جایگاه دهم در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز را کسب کند. داستان نامبرده ادای احترامی‌ست به مادربزرگ نویسنده و با الهام از زندگی او در تایوان استعماری نوشته شده است.

در بخشی از کتاب رنگ شگفت انگیز روح می‌خوانیم

یوان‌یانگ سرش را تکان می‌دهد. «به حرف تو گوش می‌ده. بگو بیشتر تلاش کنه. بگو باید اولویت‌هاش رو بشناسه.»

جینگ‌لینگ می‌گوید: «باشه.» تا مادرش را آرام کند. ولی می‌داند روحیه‌ی خواهر کوچک‌ترش با بقیه فرق دارد؛ او آرزوهای دیگری دارد. خواهرش، حتی همین الان هم که دبیرستانش دارد تمام می‌شود، فکرهای خیلی بیشتری دارد. رویاهایی دارد که از فرزند نمونه و یا همسر نمونه بودن فراتر می‌روند. خواهرش با پشتیبانی و هدفی مناسب می‌تواند هنرمندی واقعی شود.

جینگ‌لینگ با قاطعیت چنین باوری دارد، خواهرش می‌تواند موفق باشد و مشهور. همه‌ی دنیا عاشقش خواهند شد، فقط کافی است او را بشناسند. آن‌طور که خواهرش سونات‌ها و کنسرتوهای کامل را یاد می‌گرفت، آن هم با تمرین روی میز شکسته‌ی آشپزخانه، مثل سحر و جادو بود. قدرتی آسمانی در انگشت‌های خواهرش هست. گاهی وقت‌ها بقیه‌ی اعضای خانواده نمی‌فهمند.

یوان‌یانگ می‌گوید: «ممنونم، جینگ‌لینگ.» صدایش نشان از آسودگی خیالش دارد. «تو همیشه می‌دونی چی‌کار کنی. به حرف تو گوش می‌ده. مطمئنم.»

جینگ‌لینگ هم مطمئن است، چون می‌داند قرار است به خواهرش چه بگوید؛ تمام تلاشت را بکن، اولویت‌هایت را بشناس. ولی بدان اشکالی ندارد اگر اولویت‌هایت با اولویت‌هایی که خانواده‌ برایت مشخص کرده، فرق دارند. اگر آن‌ها به زمان نیاز دارند تا اولویت‌های او را بفهمند، حتی چندین سال، حداقل جینگ‌لینگ از او حمایت خواهد کرد، تا مامان و بابا بدانند که برای بعضی‌ چیزها می‌شود از چیزهای دیگر گذشت.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رنگ شگفت انگیز روح
نویسنده
مترجمشروین جوانبخت
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات462
زبانفارسی
شابک978-600-462-666-8
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
57600 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رنگ شگفت انگیز روح

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رنگ شگفت انگیز روح

برای دریافت کتاب رنگ شگفت انگیز روح و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.