معرفی و دانلود کتاب رنگین کمان رویاها: سینمای ارسن ولز

عکس جلد کتاب رنگین کمان رویاها: سینمای ارسن ولز
قیمت:
۳۴۰۰۰ ۱۷,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رنگین کمان رویاها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رنگین کمان رویاها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رنگین کمان رویاها: سینمای ارسن ولز

فیلم، فقط مجموعه‌ای از تصاویر و گفت‌وگوها نیست؛ بلکه اندیشه‌ی آدمی را در لطیف‌ترین حالت خودش به‌تصویر می‌کشد. پیتر کووی در کتاب رنگین کمان رویاها نگاهی ژرف و تأمل‌برانگیز به فیلم‌ها و آثار سینمایی ارسن ولز، تهیه‌کننده، بازیگر و نویسنده‌ی سرشناس آمریکایی داشته است. این اثر از عناوین خواندنی مجموعه‌کتاب‌های مطالعات سینمایی به همت نشر چشمه است.

درباره‌ی کتاب رنگین کمان رویاها

فیلم‌ها و آثار سینمایی یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین اشکال هنر به‌شمار می‌روند. هنری که از دیرباز تا به امروز، باب همدلی، هم‌صحبتی و نزدیکی فکر و اندیشه را به روی آدمیان و ملل گوناگون باز کرده است. هر یک از آثار سینمایی توانسته‌اند قطره‌ای از جوهر زیبایی و حقیقت را در دریای بشریت بچکانند.پیتر کووی (Peter Cowie) انگلیسی، از جمله مشهورترین مورخان سینما و یکی از نویسندگان برجسته‌ با بیش از سی جلد کتاب است. او با نگارش کتاب رنگین رویاها (A Ribbon of Dreams) به سراغ بررسی دقیق، جذاب و موشکافانه‌ی آثار یکی از مشهورترین نویسندگان و تهیه‌کنندگان آمریکایی، یعنی ارسن ولز (Orson Welles) رفته است.

در این کتابْ شرح مختصر، اما زیبا و جذاب پیتر کووی را خواهید خواند که با وسواس و دقت‌ِنظر خاص خودش، آثاری چند از ارسن ولز را بررسی می‌کند و زیر ذره‌بین می‌برد.نویسنده در کتاب رنگین کمان رویاها، علاوه‌ بر بیان خلاصه‌ی کارها و فیلم‌های حرفه‌ای ارسن ولز، توضیحات مفید و ارزشمندی را درباره‌ی زندگی حرفه‌ای و شخصی ولز ارائه می‌کند. با مطالعه‌ی این کتاب، در کنار خوانش آثار برجسته‌ی این تهیه‌کننده، میل خودتان را نیز نسبت به پرسه در میان آثار شاخص سینمایی پاسخ خواهید داد.

نشر چشمه کتاب رنگین کمان رویاها اثر پیتر کووی را با ترجمه‌ی روان حمید شاهرخ به‌چاپ رسانده است. همه‌ی علاقه‌مندان به فیلم و سینما از خواندن این کتاب لذت می‌برند.

کتاب رنگین کمان رویاها برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به تمامی دوستداران عرصه‌ی فیلم و سینما، به‌ویژه آثار نویسنده، بازیگر و تهیه‌کننده مشهور آمریکایی، ارسن ولز، پیشنهاد می‌کنیم.

با پیتر کووی بیشتر آشنا شویم

نویسنده‌ی مشهور و مورخ انگلیسی که به‌واسطه‌ی تألیف کتاب‌های خود با محوریت فیلم و سینما شناخته می‌شود، پیتر کووی نام دارد. او تاکنون توانسته بیش از سی جلد کتاب در زمینه‌ی فیلم منتشر کند. اغلب آثار پیتر کووی مورد استقبال علاقه‌مندان به فیلم و سینما قرار گرفته است.

این نویسنده تجربه‌ی 40‌ساله‌ی سردبیری را در کارنامه فعالیت‌های خود دارد.

در بخشی از کتاب رنگین کمان رویاها می‌خوانیم

همشهری کین از اهمیتی نخستین در تاریخ سینما برخوردار است، به خاطر بی‌پروایی و مهارت فنی ولز و به واسطه‌ی تأثیری که سبک او در سراسر جهان برای دو دهه‌ی آینده بر فیلم‌ها اعمال می‌کند. فیلم مطمئناً پانزده سالی از زمان خودش جلوتر بود و حتا آن زمان هم با هیچ الگوی متعارفی که نشانه‌ی پیشرفت زیبایی‌شناسانه باشد جور درنمی‌آمد. فیلم، مانند بعضی از دیگر آثار ولز، نمونه‌ی آفرینشی عجیب و یکتا و بازتابی نفس‌بُر از نبوغ خالقش باقی می‌ماند (با اجازه‌ی پائولین کیل).

منتقدها کوشیده‌اند تا اهمیت فیلم را از طریق یافتن همانندهای تئاتری و ادبی مشخص کنند: «برای اولین‌بار روی پرده‌ی سینما معادل داستان بلندی داریم از دُس پاسوس»، «و صرف نظر از اهمیت سینمایی، همشهری کین از نقطه‌نظر ساختار چنان انقلابی به پا می‌کند که از زمان آشیل تابه‌حال هنر نمایش به‌ندرت دستخوش آن بوده است.» و روان‌تر از همه نقد دیلیس پاول ‌است وقتی که فیلم اول‌بار در 1941 به انگلستان آمد: «در این‌جا مسأله‌ی تجربه به خاطر تجربه وجود ندارد، مسأله‌ی مردی‌ست درصدد حل مشکلی روایتی با استفاده از نور، صحنه‌آرایی، صدا، زوایا و حرکت دوربین بیشتر به همان شکل که نویسنده‌یی خلاق کلمه‌ها، فرازها، آهنگ کلام و وزن را به کار می‌گیرد و از آن‌ها به‌راحتی و شهامت و قدرت کسی استفاده می‌کند که اختیار‌دار رسانه‌اش هست نه در اختیار آن.»با وجود این بسیاری از شگردهای فنی‌یی که چنین با موفقیت توسط ولز به کار گرفته شده‌اند پیش از 1940 ابداع شده بودند. درخشش ولز سرچشمه‌گرفته از توانایی اوست در ترکیب و هماهنگ ساختن همه‌ی سبک‌های ممکن به صورت وسیله‌یی یگانه به قصد بیان داستانش. تنها گِرِگ تولند، مدیر فیلم‌برداری، با ولز در مورد به کار گرفتن عدسی کانونی کوتاه و صحنه‌های سقف‌دار موافق بود که با عنوانی یکسان از نظر اندازه با عنوان خود کارگردان در پایان فیلم پاداش گرفت.

فهرست مطالب کتاب

مدخلی کوچک برای ولزِ بزرگ: مصایب آپولون
مقدمه
فیلم‌ها
همشهری کین: بررسی یک غولدیسه
همشهری کین: گزیده‌ی فیلم‌نامه 1
همشهری کین: گزیده‌ی فیلم‌نامه 2
امبرسون‌های باشکوه: بررسی اشرافیتی رنگباخته
امبرسون‌های باشکوه: گزیده‌ی فیلم‌نامه 1
امبرسون‌های باشکوه: گزیده‌ی فیلم‌نامه 2
بیگانه: بررسی ترس
بانویی از شانگهای: بررسی پلیدی
مکبث: بررسی هراس
اتللو: بررسی حسادت و بدگمانی
گزارش محرمانه / آقای آرکادین: بررسی هویت
نشانی از شر: بررسی تباهی
محاکمه: بررسی تعقیب و آزار
ناقوس‌های نیمه‌شب / فالستاف: بررسی تراژدی یک رفیق خوب
حکایت بی‌پایان: بررسی زمانه
ولزِ بازیگر
نتیجه
پیوست
افزوده‌ی 1
افزوده‌ی 2
افزوده‌ی 3
تصاویر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رنگین کمان رویاها: سینمای ارسن ولز
نویسنده
مترجمحمید شاهرخ
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات162
زبانفارسی
شابک978-600-229-746-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش فیلم سازی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۴۰۰۰ ۱۷,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رنگین کمان رویاها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رنگین کمان رویاها

برای دریافت کتاب رنگین کمان رویاها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.