معرفی و دانلود کتاب رهایی از سردرگمی با کمک ندای درون

عکس جلد کتاب رهایی از سردرگمی با کمک ندای درون
قیمت:
۹۱۰۰۰ 54600 تومان ۴۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رهایی از سردرگمی با کمک ندای درون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رهایی از سردرگمی با کمک ندای درون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رهایی از سردرگمی با کمک ندای درون

حضور شما چه بدانید و چه ندانید در این دنیا اهمیت دارد. شما کاری در این دنیا دارید که باید به سرانجام برسانید. کتاب رهایی از سردرگمی با کمک ندای درون اثر پرفروش جیمز هیلمن، با روش‌هایی علمی و نوین شما را در این مسیر هدایت خواهد کرد. روح شما، منتظر نشسته تا به خواسته‌اش پاسخ دهید!

درباره‌ی کتاب رهایی از سردرگمی با کمک ندای درون:

خواسته روح، گاهی در کودکی خودش را مطرح می‌کند، گاهی در زندگی نکبت بار گذشته و گاهی در شرایط امروز ما، دقیقا وقتی که ناامید، خسته یا مستاصل شده‌ایم، پیامش را مخابره می‌کند! اگر خدایی ناکرده نتوانید درست صدای خواسته روح را بشنوید، ناخواسته سرگردانی، بی‌هدفی و حس پوچی به درون زندگی‌تان رخنه می‌کند. کتاب رهایی از سردرگمی با کمک ندای درون (The Soul's Code) توسط شناخته شده‌ترین چهره در بین روانکاوان پیرو مکتب کارل گوستاو یونگ یعنی جیمز هیلمن (James Hillman) نوشته شده و کارش رمزگشایی از روح سرگردان شماست.

این اثر در مورد کشش و ندای درونی صحبت می‌کند. ندای درون، گاهی شبیه به نیرویی خفیف است که شما را درون جریان رودخانه‌ای ناشناخته و غریب هُل می‌دهد؛ باعث می‌شود مدتی بی‌هدف و سرگردان با این جریان ناآشنا حرکت کرده تا در نهایت، امواج رودخانه شما را به ساحلی ‌برساند که گویی از قبل برایتان مشخص شده است. هنگامی که به پشت‌سر و مسیر طی‌شده می‌نگرید، با خود می‌اندیشید بی‌شک دست سرنوشت شما را به این نقطه رسانده است.

کتاب رهایی از سردرگمی با کمک ندای درون از کودکان دفاع کرده و یک اصل نظری را برای درک بهتر زندگی آن‌ها ارائه می‌دهد. اصلی که خود، اصول دیگری را از دل اساطیر، فلسفه، فرهنگ‌های مختلف و تخیل بیرون می‌کشد. این کتاب تلاش دارد رفتارهای به اصطلاح ناکارآمد کودکان را معنا بخشد تا بار دیگر شاهد تعابیر غلط والدین از این رفتارها و فرستادن بی‌مورد کودکان به جلسات روان‌درمانی نباشیم.

بدون باور به وجود نظریه‌ای که از همان روزهای نخستینِ تولد حامی کودک باشد و بدون باور به دانش اسطوره‌ای که هر کودک را به پیش از نقطۀ آغاز خود متصل می‌کند؛ کودکی که قدم به این جهان می‌گذارد، محصولی تصادفی یا از‌ پیش‌برنامه‌ریزی شده خواهد بود که بی‌اصالت است. بنابراین مشکلاتی که برای این کودک پدید می‌آید نیز اصالت نخواهند داشت؛ زیرا کودک با دلایل خود به این دنیا نیامده است و این یعنی با روح محافظ خود هدایت نمی‌شود. نظریۀ میوۀ بلوط، نوع دیگری از روان‌شناسی کودک را به ما ارائه می‌دهد و منحصر‌به‌فرد بودن ذاتی و سرنوشت را تأیید می‌کند.

به عبارت دیگر، باتوجه به این نظریه در درجۀ اول درمی‌یابیم که همۀ اطلاعات بالینی که راجع به عملکرد بد یا غیر قابل‌قبول کودکان وجود دارد، به همین منحصربه‌فرد بودن افراد و سرنوشت آنان مربوط می‌شود. روان‌درمانگری، به‌ اندازۀ اصالت خود کودک اعتبار دارد. اطلاعات بالینی، در حقیقت قسمتی از استعداد کودک هستند و این یعنی تک‌تک کودکان بااستعداد بوده و اطلاعات متفاوت و بسیاری را درون خود دارند. استعداد ویژه و منحصر‌بفرد یک کودک، گاه ممکن است به شکلی غیرمعمول، ناهنجارانه و حتی دردناک، خود را آشکار کند؛ پس شاید بتوان گفت این کتاب دربارۀ کودکان است.

کتاب رهایی از سردرگمی با کمک ندای درون مناسب چه کسانی است؟

اگر می‌خواهید استعداد نهانی و منحصر‌ به فردی که از پیش از حیات درون شما وجود داشته را متجلی کنید و مسیری جدید در زندگی را با کمک ندای درون آغاز کنید، خواندن این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود. همچنین این اثر سعی دارد به شما بیاموزد که به گونه‌ای دیگر به کودکان نگاه کنید و قدم به تخیل آن‌ها بگذارید تا از این راه بتوانید شیوۀ ارتباط با آنان را کشف کرده و دریابید که سرنوشت از آن‌ها چه می‌خواهد یا ندای فرشتۀ نگهبان (دیمن)، آن‌ها را به چه سو هدایت می‌کند.

جیمز هیلمن را بیشتر بشناسیم:

این روانشناس آمریکایی در سال 1926 دیده به جهان گشود. هیلمن به مدت دو سال در بیمارستان نیروی دریایی ایالات متحده خدمت نمود و پس از آن در دانشگاه سوربن پاریس در رشته ادبیات انگلیسی تحصیل کرد؛ سپس در کالج ترینیتی در رشته روانشناسی و اخلاق فارغ التحصیل شد.

هیلمن تحصیلات خود را در مقطع دکترا از دانشگاه زوریخ در سال 1959 به اتمام رساند و همچنین مدرک دیپلم تحلیلگر خود را از دانشگاه سی جی دریافت کرد. برترین اثر او، کتاب روانشناسی تجدید نظر در سال 1975 نوشته شد که برای آن نامزد دریافت جایزه پولیتزر شد. وی در سال 2011 به علت سرطان از دنیا رفت.

در بخشی از کتاب رهایی از سردرگمی با کمک ندای درون می‌خوانیم:

انکار زیبایی، انکار ایزدبانوان است. ایزدبانوانی که به تاوان این انکار و نادیده گرفته شدن، خود را به شکل‌های مختلفی در زندگی ما آشکار می‌کنند: به شکل تجاوز جنسی در ادارات و وزراتخانه‌ها؛ به شکل تحقیقات جنسیتی در آزمایشگاه‌ها و به شکل ملاقات‌های اغواگرانه و شهوت‌آمیز در اتاق‌های مشاوره. روان‌شناسی بدون حضور زیبایی، قربانی محدودیت‌های شناختی خود خواهد شد و تمام شور و اشتیاقش، صرف رسیدن به مقام بالاتر و تیراژ بیشتر کتاب می‌شود. بدون زیبایی، دیگر چیزی به نام سرخوشی و حس شوخ‌طبعی وجود ندارد.

انگیزه‌های متعالی در طبقه‌بندی‌های روان‌شناسانه‌ای چون خودبزرگ‌بینی، گم می‌شوند و ماجراجویی در دنیای بی‌انتهای اندیشه‌ها و تخیلات، محدود به چهارچوب‌ها و طرح‌های آزمایشی می‌شوند. اندک باقی‌ماندۀ خیال‌پردازی و عشق در وجود افراد، خود را به شکل اشتیاق به کمک به انسان‌های رنج‌دیده و با شرکت در برنامه‌های آموزشی برای روان‌درمانگران، آشکار می‌کند. اما اگر «کمک کردن» از ندای درون ما سرچشمه می‌گیرد، مطالعۀ زندگی افرادی چون مادر ترزا می‌تواند به‌مراتب مکتب آموزنده‌تری نسبت‌به مباحث روان‌شناسی باشد که فاقد روح، زیبایی و لذت هستند. روان‌شناسی حتی از تجویز یک نسخۀ شفابخش برای پریشانی خود نیز عاجز است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: خلاصه‌ای از تئوری میوۀ بلوط و رستگاری روان‌شناسی
فصل 2: ریشه دواندن
فصل 3: خطای والدین
فصل 4: بازگشت به نادیدنی‌ها
فصل 5: بودن،‌ دیده شدن است.
فصل 6: نه عوامل وراثتی و نه عوامل محیطی؛ بلکه چیزی میان این‌دو
فصل 7: داستان‌های عامه‌پسند و تخیل ناب
فصل 8: لباس مبدّل
فصل 9: سرنوشت
فصل 10: بذر فاسد
فصل 11: میان‌مایگی
سخن آخر: یادداشتی بر روش تحقیق

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رهایی از سردرگمی با کمک ندای درون
نویسنده
مترجمآرزو محمودیان
ناشر چاپیانتشارات بنیاد فرهنگ زندگی دیجیتال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات446
زبانفارسی
شابک978-622-7087-12-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۹۱۰۰۰ 54600 ت ۴۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رهایی از سردرگمی با کمک ندای درون

آیداشریفی
۱۴۰۱/۴/۲۷
اصلا نتونستم بااین کتاب ارتباط بگیرم. دارم یه دور دیگه میخونم ببینم چیزی بهم اضافه میکنه. ولی از سایر نظرات متعجبم. تااینجا که به نظرم واقعا کتاب به درد نخوری است. یه مطلب نداشت که فک کنم چیزی بهم اضافه شده فقط بازی باکلماته. هیچ منطقی نداشت
زهرا معصومی
۱۴۰۱/۳/۲۷
درسته متن کتاب سنگین هست ولی بسیار کتاب خوبیه من که نمیتونم گوشی و زمین بزارم
پوریا سیاهوشی
۱۴۰۱/۵/۹
کتابی مفید
وعالییی
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب رهایی از سردرگمی با کمک ندای درون

برای دریافت کتاب رهایی از سردرگمی با کمک ندای درون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.