معرفی و دانلود کتاب وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی!

عکس جلد کتاب وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی!
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی!

کتاب وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی! نوشته‌ی نوبوئو سوزوکی اثری جذاب در ستایش نقص و کاستی است. این کتاب خواندنی به شیوه‌ای تأثیرگذار به آموزش این موضوع می‌پردازد که پذیرفتن نقص‌ها و ناپایداری‌ها می‌تواند ما را رها و آزاد کند و زندگی آرامش‌بخشی را به ما هدیه دهد.

دربار‌ه‌ی کتاب وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی!

کتاب وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی! (Wabi Sabi: The Wisdom in Imperfection) نخستین اثر نوبوئو سوزوکی (Nobuo Suzuki) نویسنده و فیلسوف است. این کتاب به معرفی یکی از مفاهیم جالب به نام وابی سابی می‌پردازد. وابی سابی یکی از مفاهیم مرتبط با ذن است که بر این اصل تکیه دارد: همه‌چیز ناقص، ناتمام و ناپایدار است. این فلسفه‌ نگاه تازه‌ای به زندگی در دنیا دارد. در دورانی که زندگی واقعی و مجازی ما کاملاً به هم ریخته است، کتاب وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی به ما نشان می‌دهد چطور این مفهوم را در زندگی، افکار و موقعیت‌های روزمره‌ی خود به کار ببریم.

کمال‌گرایی و سرزنش خودتان به خاطر کارهایی که نتوانستید به شکلی «بهتر» انجام دهید، سلامت روان شما را به خطر می‌اندازد. هرچقدر هم کارها را به بهترین نحو انجام دهید، باز هم مواردی وجود دارند که می‌توان آن‌ها را بهبود داد و بهتر کرد. پس شاید هیچ‌گاه نتوان به آن حد کمالی برسید که در ذهن دارید. نویسنده در کتاب وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی! به شما کمک می‌کند معنای واژه‌ی «بهتر» را از نو ارزش‌گذاری کنید؛ ببینید چه چیزی واقعاً مهم است و واقعا به دنبال چه چیزی هستید. این اثر با ارائه چند تمرین و چالش ساده خلاقیت شما را به کار می‌اندازد و برای رسیدن به زندگی ساده‌تر، نکاتی در مورد به حداقل رساندن وسایل زندگی و دوری از بی‌نظمی‌های ذهنی و فیزیکی ارائه می‌دهد. ویکتور گارسیا نویسنده‌ی کتاب پرفروش «ایکی گای» نیز در مقدمه‌ی کتاب حاضر خوانندگان را از منظر زیبایی‌شناسی با وابی سابی آشنا می‌کند و تجربه‌ی خود را در این حوزه با مخاطب به اشتراک می‌گذارد.

کتاب وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی! در سه بخش کلی نگارش شده است. نویسنده‌ی کتاب در بخش اول به بررسی فلسفه‌ی وابی سابی می‌پردازد و از خاستگاه این مفهوم می‌گوید. در تفکر بودایی سه کلید زندگی وجود دارد که در ژاپن در قالب ذن تجلی یافته است. این سه کلید عبارتند از: «ناپایداری همه‌چیز در دنیا»، «رنج یا عدم امکان برآوردن تمام امیال»، «تهی بودن یا نیستی». بخش دوم کتاب به اصول وابی سابی در هنرهای ژاپنی و به‌عنوان مثال در معماری می‌پردازد. به‌عنوان‌مثال می‌گوید هنر مبتنی بر وابی سابی پذیرنده‌ی عدم کمال است و به همین دلیل در آثار هنری مبتنی بر این فلسفه برخلاف آثار هنری غربی شاهد عدم تقارن، سادگی، بی‌پیرایگی، بی‌قاعدگی و تصادفی بودن هستیم. در بخش سوم کتاب، وابی سابی به‌عنوان شیوه‌ای از زندگی مطرح می‌شود؛ بر اساس این فلسفه، کامل نبودن راهی به سوی اعتلا است. کتاب وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی! به زیبایی هرچه تمام‌تر این تناقض را بیان می‌کند که بهترین چیزها در زندگی تقریباً همیشه از کمال به دورند.

نکوداشت‌های کتاب وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی!

  • اثری بسیار آرامش‌بخش که ما را به تفکر و پذیرش تشویق می‌کند. (مجله لایبرری)
  • ما عاشق این کتاب خوشایند و مسرت‌بخش هستیم که به وابی سابی به‌عنوان یک فلسفه و شیوه‌ای از زندگی نگاه می‌کند. (گریتیست)
  • کتاب وابی سابی پر از نقل‌قول‌های عالی است و به غیر از وابی سابی مفاهیم بسیاری از جمله کینتسوگی، طبیعت‌گرایی، ایچی‌گو ایچی‌یه و ذن را معرفی می‌کند. (گودریدز)

کتاب وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی! برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای علاقه‌مندان به آثار روان‌شناسی، فلسفه‌‌ی زندگی و ذن مناسب است. اگر شما هم درگیر کمال‌گرایی هستید و دوست دارید همه چیز در ایده‌آل‌ترین شکل خود باشد، پیشنهاد می‌کنیم کتاب وابی سابی هنر کامل نبودن در زندگی را بخوانید.

با نوبوئو سوزوکی بیشتر آشنا شویم

نوبوئو سوزوکی نویسنده و فیلسوف تازه کاری است. او در یکی از دانشگاه‌های اروپایی هنر و ادبیات خوانده است و بعد از آن شروع به نوشتن در حوزه‌ی خلاقیت و رشد شخصی کرده است. وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی! نخستین اثر اوست که مورد استقبال و تحسین افراد زیادی از سراسر جهان قرار گرفته. سوزوکی در دومین اثر خود به نام «گانباته، هنر ژاپنی حرکت رو به جلو» قدرت انعطاف‌پذیری در دنیای مدرن را بررسی می‌کند.

جملات برگزیده‌ی کتاب وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی!

  • بیارام و مهربان باش. لازم نیست چیزی را اثبات کنی. (جک کروآک)
  • برای این‌که به طور مزمن شاد باشیم، باید کاملاً احمق باشیم. (گوستاو فلوبر)
  • ما همه دچار اشتباه می‌شویم، هم در زندگی شخصی‌ خود و هم در آفرینش‌های هنری‌مان. (کاتسوشیکا هوکوسائی)
  • وابی احساسی است که آسمان در بعدازظهری پاییزی به آدمی می‌دهد، مالیخولیای رنگ، وقتی همه‌ی صداها خاموش شده‌اند. (کامو نو چومئی)

در بخشی از کتاب وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی! می‌خوانیم

سبک زندگی آزاد من وقت کافی برای سفرهای آزادانه را در اختیارم می‌گذارد. هر زمان بتوانم، دوست دارم بدون هیچ مقصد مشخصی بار سفر ببندم و راهی جست‌وجو در گوشه و کنارهای کم‌تر شناخته شده‌ی جزیره‌های‌مان بشوم.

پیش از این، مدت کوتاهی پیشنهادی برای بازدید از معبد ذن دایجوجی را پذیرفتم. بیست راهب آن‌جا زندگی می‌کنند که روزشان را ساعت چهار و نیم صبح با یک جلسه‌ی مراقبه‌ی دو ساعته آغاز می‌کنند.

من در یکی از ریوکان‌های نزدیک معبد یک ساعت قبل از طلوع خورشید از خواب بیدار شدم. پس از گذشتن از بیشه‌زارهای تیره و تاریک، به دروازه‌ی سیاهی رسیدم که ورودی مجموعه را مشخص می‌کند. بر اساس افسانه‌ها، این مونِ سیاه نخستین چیزی بود که قبل از تصمیم برای پی افکندن معبد ساخته شد.

چوب مون آن‌قدر سیاه است که به نظر می‌رسد، همچون یک سیاه‌چاله می‌خواهد جنگل را ببلعد. بالای دروازه و حتی گیاهان خزه روییده است که جوانه‌ها و برگ‌هایش باعث می‌شوند مون طوری به نظر برسد، انگار کلاهی حصیری به سر دارد. کمی جلوتر، پس از گذشتن از در ورودی، ناقوس عظیمی وجود دارد و عمود بر آن کنده‌ای که برای نواختن ناقوس به‌کار می‌رود. چند لحظه آن‌جا متوقف شدم تا چرخ دارما را نظاره کنم، که هم روی فلز زنگارگرفته‌ی ناقوس نقش شده بود، هم روی کنده. چرخ دارما همیشه مرا درباره‌ی فناپذیری‌ام به عنوان یک انسان به فکر فرومی‌برد.

وقتی بمیرم، هم ناقوس و هم مونِ سیاه همچنان آن‌جا خواهند بود و در هماهنگی با طبیعت دست نخورده‌ی جنگل زندگی خواهند کرد. یک بار که آن‌جا بودم، همراه با راهب‌های دایجوجی به مراقبه پرداختم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
جادوی نقص و کاستی
سه بعد وابی سابی
بخش یکم: فلسفه‌ی وابی سابی
خاستگاه‌ مفهوم
ذن و وابی سابی
به خود و دیگران بیش از حد سخت نگیرید
درس‌هایی از طبیعت
بخش دوم: هنر مبتنی بر وابی سابی
اصول وابی سابی در هنرهای ژاپنی
زیبایی مالیخولیا
از انعطاف‌ناپذیری به خودانگیختگی
وابی سابی و خلاقیت
بخش سوم: وابی سابی به عنوان شیوه‌ای از زندگی
کامل نبودن به مثابه راهی به سوی تفوق و اعتلا
وابی سابی و انعطاف‌پذیری
خلق فضا
مکتب مینیمالیسم
معنویت وابی سابی
کلام آخر: بهترین نسخه‌ی ناقص خودتان باشید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی!
نویسنده
مترجممجتبی پردل
ناشر چاپینشر سنگ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات140
زبانفارسی
شابک978-622-7383-22-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی!

نسترن
۱۴۰۱/۱۰/۱۷
سلام بر دوستان و همراهان کتابراه. من در ابتدا جذب خلاصه ای که در توضیح این کتاب آمده بود شدم و کتاب را خریدم البته باید بگم خیلی مردد بودم چون بیشتر تمایل به کتابهای صوتی دارم. اما چون نوشته بود که این کتاب برای غلبه بر کمال طلبی کمک کننده است و فکر میکنم کمال طلبی مسئله آزاردهنده برای اکثر انسانها از جمله خود بنده بود و هست تصمیم به خرید کتاب گرفتم. اما وقتی کتاب را خواندم واقعا مجذوب محتوای کتاب شدم. واقعا صحبتهای جذاب و جدیدی در مورد علت اشتباه بودن کمال طلبی ارائه میداد. بخصوص در اوایل کتاب به روشنی و خیلی منطقی دلایل اشتباه بودن کمال طلبی رو مختصر و مفید بیان می کند. صحبت هایی که در کتاب های دیگری که خوانده بودم، پیدا نمیشد و واقعا آدمیزاد رو به تعمق در مورد مباحث وامیداشت. به خصوص اینکه در طول کتاب به ادبیات کشورهای مختلف اشاره میشود و علاوه بر آن به فرهنگ مردم ژاپن هم که واقعا باید ازشون یاد گرفت اشاره دارد. در پرانتز لازم هست این نکته خدمت دوستان کتابراهی عرض کنم اگر مثل خود بنده علاقه مند به پیدا کردن علت این همه موفقیت روزافزون ژاپن هستید علاوه بر کتاب وابی سابی، کتاب ایکی گایی (رموز زندگی شاد و طولانی راپنی ها) رو که در همین نرم افزار کتابراه هم موجود هست رو معرفی میکنم. کتاب وابی سابی و ایکی گایی مکمل های خوبی برای پیدا سبک زندگی و تفکر سالم هستند. هر دو به هنر خوب تفکر و زندکی کردن با توجه اصول مردم ژاپن میپردازند. در مورد ترجمه کتاب باید بگم واقعا ترجمه خوبی دارد. البته در برخی بخش ها متن یه کم گنگ و سنگین بود اما به طور کلی محتوای اصلی رو میگیرد و مفهوم رو در می یابید. واقعا کتاب خوبی بود و خوندنش به دوستان کتابراهی خودم پیشنهاد میکنم. ممنون از کتابراه عزیز.
Eli
۱۴۰۲/۵/۱۲
بنظرم وابی سالی یک کتاب نیست به تنهایی و یک سبک زندگی هستش برای اینکه. این سبک رو درک کنیم خب باید منابع دیگه‌ای هم پیدا کنیم و خودمون رو در جریان این رود آگاهی قرار بدیم. ولی اگه بخوام صرفا به چشم کتابنگاه کنم خارج از صحبت در باره این موضوع باید بگم خیلی هیجانی نشین چون این مدل کتابها مد شده نسخه خودتون نمون رو مطالعه کنین چون بر عکس ضرب المثل مرسوم اعتقاد دارم هر کتابی ارزش یک بار خوندن رو نداره بله چون روی عکر ادم حساب میشه در مورد این کتاب بله کیشه یک بار خوند برای اشنایی با این مبحث صرفا ولی فکر نکنین بعدش قرار اتفاق خاصی در شما ایجاد بشه پیجیر منایع دیگه هم باشین
صدف مقدم
۱۴۰۱/۹/۲۲
کتاب وابی رو به هر کسی که در زندگی احساس ناآرومی، اضطراب و کمالگرایی منفی میکنه پیشنهاد میکنم. من از طریق این کتاب یاد گرفتم که چطور واقع بینانه به زندگی نگاه کنم و چطور نقص، نه تنها باعث زشت شدن یک پدیده نمیشه بلکه حتی میتونه بهش زیبایی ببخشه.
گرچه ادعا نمیکنم که زندگیم وابی‌سابی‌گونه هست ولی و
همینکه توی ذهنم موندگار شده هر روز اصول کلی وابی سابی رو به خودم یادآوری میکنم واسم یه قدم مثبت بوده و هست.
زهرا قدیمی
۱۴۰۱/۹/۲۱
اگر میخواهید یادبگیرید چطور از پس به هم ریختگیها و بی نظمیهای زندگی کمال و یگانگی را ببینید باید موضوع این کتاب را بشناسید. در دنیای مدرن افسردگی و وسواس فکری آفت روان بشر شده است. اگر والدینمان وابی سابی بلد بودند و به ما می‌آموختند. حملات اضطراب و اعتیاد بسیار کاهش می‌یافت. یاد می‌گرفتیم چطور در زمان حال زندگی کنیم نه در گذشته و آینده... هنوز برای ما و فرزندانمان شاید فرصت باشد که زندگی کنیم...
تکتم اصغری
۱۴۰۲/۱۰/۲۱
آرامشی که انسان پس از پذیرش خودش باهمه خوب و بد، کمال و نقص، بالا و پایین هاش احساس می‌کنه با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.
حال درون آدم خوب میشه وقتی می‌فهمه زیبایی هرچیز به ذات خودش بستگی داره نه به صورت بیرونی و بی نقص بودنش. هرچیزی بی نظیره چون خودشه! هر پدیده ای، هر هنری، هر انسانی!
برای با که
اشنایی فلسفه تفکر شرق دور کتاب‌های دیگه‌ای در کتابراه هست مثل" ایکی گایی "و"ایچی گو ایچی یه"رو هم‌پیشنهاد می‌کنم بخونید.
لیا سالاری
۱۴۰۲/۱/۲۰
به نظرم یکی از کتاب‌هایی هست که هر شخص باید یکبار آنرا بخواند چون دیگر گونه نگریستن به کاستی‌های زندگی ورضایت داشتن، ما رو عادت میده که در رودخانه خروشان زندگی دست و پای بیخود نزنیم و آرام باشیم و در حال زندگی کنیم و بتدریج این سبک زندگی رو عملی کنیم و در نتیجه اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم و به کمال واقعی برسیم من به سهم خودم از خواندن کتاب لذت بردم و به دوستان کتابراه توصیه میکنم که حتما این کتاب رو بخونن
هاله
۱۴۰۱/۱۰/۱۸
کتابی ساده و روان و برای من بسیار پرمغز و دلپذیر.
به عنوان کسی که از کودکی بار سنگین کمال‌گرایی را به دوش کشیده‌ام، در کنار خواندن کتاب "غلبه بر کمال‌خواهی" و تلاش برای رهایی از ایدئال‌گرایی، این کتاب به من کمک کرد بدون هیچ کوششی در همان خوانش اول، دست از کمال‌گرایی ناسالم خود بردارم. از نویسنده و مترجم محترم، ناشر فرهنگ‌دوست و دست‌اندرکاران کتابراه برای انتشار این اثر زیبا نهایت سپاس را دارم.
مهیار مسعودراد
۱۴۰۲/۴/۳
کتاب برای من جالب نبود، سعی می‌کردم که بخونمش و چیز آموزنده‌ای که بشه ازش استفاده کرد رو بهم یاد نداد.
مثال میزنم مثلا یه کتابی به شما میگه چطور با یک فرد طلبکار و خسته و بی حوصله حرف بزنید، مثلا بگید بله، حق با شماس، سعی میکنم کارها رو سریعتر راه بندازم یا مثلا فلان جواب دیگه.
اما این کتاب که قراره آموزنده باشه، خسته کننده میشه و چیزی ازش یاد نمیگیرید.
مریم نادران
۱۴۰۱/۱۰/۲۷
کتاب فوق العاده‌ای بود، از وقتی این کتاب را خوندم، نظرم راجب به جهان پیرامونم عوض شده، متوجه شدم که به هیچ چیز در این دنیا نباید دل بست و هیچ چیز ثباتی نداره و پایدار نیست، جهان مرتب در حال تغییره، پس ما هم باید تغییر کنیم و رو به جلو پیش بریم، طبیعت به من چیزهای زیادی یاد داد، خوشحالم از اینکه این کتاب ا خوندم و به همه توصیه میکنم.
نیلا موسوی
۱۴۰۲/۹/۱۸
بسیار برام دوست داشتنی بود و از اینکه نقص‌ها و ناتمامی را زیبا می‌دانست نه یک عیب بیشتر دوست داشتم در صورتی که در جوامع امروزی همه روی ناقصی‌ها بیشتر تمرکز میکنند و یک سبک زندگی راحت و پراز آرامش یاد میده من با خواندنش احساس میکردم توی چنین زندگی هستم و دارم لذت میبرم. کتاب خوبی به دوستان پیشنهاد میکنم بخوانند
Rey
۱۴۰۲/۸/۳۰
به عنوان کسی که سالیان ساله داره با کمال گرایی دست و پنجه نرم میکنه
این کتاب مقدمه خوبی بود تا بالاخره یقه خودمو ول کنم
شاید وقتی دارید کتاب رو میخونید خیلی تغییری احساس نکنید اما شک نکنید که در ضمیر ناخودآگاهتون میشینه
اگر کمال گرایی دارید پس تعلل نکنید و با خوندن این کتاب یک قدم برای بهبود خودتون بردارید
K Kh
۱۴۰۱/۱۲/۲۵
برای افراد کمال گرا که خیلی بخاطر این مساله تحت فشار هستن خیلی خوبه که کمی سعی کنند کمتر به خودشون سخت بگیرن و اینکه همه چیز ممکنه کامل و ایده آل نباشه نه تنها یه عیب نمیتونه باشه که میتونه جذابیت خاصی هم داشته باشه و اینکه بدونیم رشد سقف نداره و همه چیز در جریانه و این به نوعی میتونه مفهومی برای امید باشه
Mahsa Saeedi
۱۴۰۱/۱۱/۲
خیلی دوست داشتنی و کتاب کاربردی بود نگاه ما به زندگی بسیار سختگیرانه است با مطالعه این کتاب امیدوارم زندگی را به گونه وابی سابی ببینید واز لحظه لحظه زندگی خود لذت ببرید چقدر سنت‌ها و ارزش هارادر این کتاب زیبا توصیف کرده نوبوئو سوزوکی پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید
ف.م
۱۴۰۱/۱۰/۲۸
از وقتی این کتاب رو خوندم نظرم راجب جهان پیرامونم عوض شده متوجه شدم که نباید به هیچ چیز در این دنیا دل بست و هیچ چیز ثباتی ندارد جهان مرتب در حال تغییره پس ما هم باید تغییر کنیم و رو به جلو بریم طبیعت به من چیزهای زیادی یاد داد خوشحالم که این کتاب رو خوندم و ممنونم از کتابراه
پرستو کمالی
۱۴۰۳/۱/۱۱
یه نگاه متفاوت و جذاب به آنچه کامل نیست کتاب سعی داره نشون بده چقدر بیهوده به دنبال کمال هستیم، کمالی که اصلا معلوم نیست وجود داره یا نهو چقدر ساده از کنار واقعیت دنیای ناکامل خودمون عبور می‌کنیم و زیبایی‌های اون رو نادیده می‌گیریم
مشاهده همه نظرات 46

راهنمای مطالعه کتاب وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی!

برای دریافت کتاب وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.