معرفی و دانلود کتاب حقیقت تلخ: در باب بیماری‌های مهلکی که سفر روح ما را رقم می‌زنند

عکس جلد کتاب حقیقت تلخ: در باب بیماری‌های مهلکی که سفر روح ما را رقم می‌زنند
قیمت:
۸۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حقیقت تلخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حقیقت تلخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حقیقت تلخ: در باب بیماری‌های مهلکی که سفر روح ما را رقم می‌زنند

جین شینودا بولن پزشک و روان‌پزشکی است که در کتاب حقیقت تلخ تجربیاتِ علمی خود را در ترکیب با اساطیر و کهن‌الگوها ارائه داده است. از نظر نویسنده ارتباط بیمار با روح خود در روزهایی که مرگ را نزدیک احساس می‌کند، می‌تواند در درمان او مؤثر باشد. هدف از نگارشِ این اثر، همراهی با بیماران و اطرافیانِ آنان و هدایتِ آن‌ها در مسیری نجات‌دهنده است.

درباره‌ی کتاب حقیقت تلخ

بیماری یکی از مواردی است که تمام جنبه‌های زندگی را دست‌خوش تغییر می‌کند، بر احساسات و عواطفِ شخص بیمار و نزدیکان او اثر می‌گذارد و روابط او را عمیق یا تضعیف می‌کند. دکتر جین شینودا بولن (Jean Shinoda Bolen) در کتاب حقیقت تلخ (Close to the Bone) با بررسیِ بیماری‌های روحی، به شخص بیمار و اطرافیان او در این مسیر یاری می‌رساند.

شاید بیماری برای ما تاکنون تصویری مساوی با مرگ و از دست رفتن زندگی داشته است؛ فرقی هم نمی‌کند که بیماری جسمی یا روحی باشد. انسان در لحظه‌ای مرزی قرار می‌گیرد که با سؤالات بنیادین زیادی مواجه می‌شود؛ مثل این‌که هدف از خلقت ما چیست؟، نزدیک‌ترین افراد به ما چه کسانی هستند و کدام روابط عمیق‌تر است؟

جین شینودا بولن، پزشک، روان‌پزشک و روان‌تحلیل‌گر، در کتابِ حقیقت تلخ، بیماری را ترکیبِ دو مفهوم «خطر» و «فرصت» می‌داند. روحِ بیمار با اطلاع از بیماری، به چهانِ پس از مرگ سرازیر می‌شود. بیماری برای بیمار و اطرافیان به‌مثابه‌ی بحرانی است که هم احساس خطر را به آن‌ها منتقل می‌کند و هم فرصتی برای محک زدن روابط و درک معنای زندگی در اختیار بیمار قرار می‌دهد. بنابراین بیماریِ کشنده، بحرانی برای روح تلقی می‌شود.

پزشک بودنِ شینودا بولن از سمتی به درک عمیق بیماری‌های جسم به او کمک کرده و روان‌پزشک بودن او مبنایی برای بررسیِ بیماری‌های روحی در اختیارش قرار داده. او ممعتقد است در طول یک بیماریِ مهلکِ جسمی یا روحی، شخص بیمار دچار افسردگی می‌شود. آن زمان است که دیگر درمانِ داروییِ افسردگی یا درمانِ جسمیِ صرف کافی نیست؛ چراکه بیمار بین مرگ و زندگی قرار دارد و این مسئله‌ای بنیادین است. پزشک نیز در گذرگاهِ بین مرگ و زندگی عامل دخالت‌کننده‌ای در از دست رفتنِ زندگیِ بیمار دارد. کتاب حقیقت تلخ نشان می‌دهد که گاهی شفای بیمار بیشتر از آنکه در دستان پزشک باشد، در گروِ ارتباط عمیقِ بیمار با روح خود و پاسخ به پرسش‌های بنیادین زندگی است.

کتاب حقیقت تلخْ بیماری را در زندگی شخص، به پرتاب کردن سنگ در رودخانه تشبیه می‌کند. زندگیِ شخص با مرکزیت بیماری دچار تغییراتی اساسی می‌شود؛ همان‌طورکه سنگْ آب را با حلقه‌های امواجِ ایجادشده دست‌خوش تغییر می‌کند. این اثر با هدف کمک به بیماران و خانواده‌ی آنان در روزهای سخت بیماری نوشته شده است. جین شینودا بولن با ترکیب اساطیر و کهن‌الگوها با داستان و تجربیات واقعی، لحظه‌ی تجربه‌ی بیماری و نزدیک شدن به مرگ را موشکافی می‌کند. او ثابت می‌کند، تجربه‌ی مواجهه با مرگ می‌تواند به نجاتِ زندگی و روح کمک کند.

بیماران و بستگانِ او با مطالعه‌ی کتاب حقیقتِ تلخ، از نگرانی‌های زائد خود کاسته و در مسیری سازنده و نجات‌دهنده قدم برمی‌دارند. بنیاد فرهنگ زندگی دیجیتال این اثر را با ترجمه‌ی آرزو محمودیان منتشر کرده است.

کتاب حقیقت تلخ برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های خودیاری این کتاب را مفید می‌یابند.

در بخشی از کتاب حقیقت تلخ: در باب بیماری‌های مهلکی که سفر روح ما را رقم می‌زنند می‌خوانیم

ذهنیت جمعی درباره‌ی انواع سرطان و ویژگی پخش‌شوندگی آن‌ها، به‌ویژه هنگامی‌ که به استخوان‌ها یا دیگر اعضای بدن نفوذ می‌کنند، اغلب یادآور جوامع گذشته است که به جادو و طلسم‌شدن افراد اعتقاد داشتند. خانمی که سرطان سینه، استخوان‌هایش را درگیر کرده بود برایم تعریف کرد که تلفنی با یکی از دوستانش صحبت می‌کرد. دوست خانمِ مبتلا به سرطان، خانم جوانی بود که پسری کوچک داشت. درست وسط مکالمه‌ی دو دوست، پسر کوچولوی او سر رسید و با صدایی بلند که به‌راحتی به آن‌سوی خط می‌رسید فریاد زد: «دوستت هنوز نمرده؟» واضح است پسرک همان جمله‌ای را تکرار کرده بود که احتمالاً در خانه و از زبان پدر و مادرش شنیده بود. همین موضوع نشان می‌دهد اکثریت افراد جامعه بر این باورند که ابتلا به بیماری سرطان، به‌ویژه اگر دچار متاستاز و پراکندگی هم شده باشد، همچون طلسمی است که به یک‌باره فرد را می‌کشد و حتماً موجب مرگ ناگهانی بیمار می‌شود.

«بیماران استثنایی­» همچون بیمارانی که دکتر سیگِل در کتاب خود توصیف کرده است، فرضیات مرسوم جامعه و افکار و ذهنیات جمعی را نمی‌پذیرند. آن‌ها تمایل دارند در راستای زنده‌ماندن و سالم‌زیستن، تغییرات اساسی در زندگی خود ایجاد کنند. می‌توان گفت «روان‌درمانگران استثنایی­» همچون دکتر لِشان نیز از آن‌دسته افراد هستند که رویکردی شبیه به بیماران استثنایی دارند و تلاش می‌کنند به مراجعان خود کمک کنند در این راه قدم بردارند. نقطه‌ی عطف در زندگی این مراجعان، با این باور شکل می‌گیرد که ایجاد تغییر، امکان‌پذیر است و اقدام‌کردن، اولین قدم در تحقق چنین تغییری است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1. حقیقت تلخ: بیماری و روح
2. زمین، زیر پاهایمان دهان باز می‌کند
3. سفر روان
4. همچون گوشت فاسدی که از قلاب آویزان است
5. قطع عضو با پروکروستس
6. نقطه‌ی عطفی به نام بیماری
7. گاهی همه‌ی ما به داستان نیاز داریم
8. ارتباطات روح
9. فراخواندن فرشتگان: دعا‌کردن
10. تجویز تصویرسازی
11. آیین‌ها و مناسک: تجلی اسطوره‌ها
12. یاری‌رساندن به یکدیگر
13. ژرف‌اندیشی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حقیقت تلخ: در باب بیماری‌های مهلکی که سفر روح ما را رقم می‌زنند
نویسنده
مترجمآرزو محمودیان
ناشر چاپیانتشارات بنیاد فرهنگ زندگی دیجیتال
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات149
زبانفارسی
شابک978-622-7087-50-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حقیقت تلخ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب حقیقت تلخ

برای دریافت کتاب حقیقت تلخ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.