معرفی و دانلود کتاب رهبران موفق از خرد رهبری می‌گویند: آرمان‌گرایان، سازندگان، تغییر دهندگان، تصمیم‌ گیرندگان و استادان

عکس جلد کتاب رهبران موفق از خرد رهبری می‌گویند: آرمان‌گرایان، سازندگان، تغییر دهندگان، تصمیم‌ گیرندگان و استادان
قیمت:
۵۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رهبران موفق از خرد رهبری می‌گویند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رهبران موفق از خرد رهبری می‌گویند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رهبران موفق از خرد رهبری می‌گویند: آرمان‌گرایان، سازندگان، تغییر دهندگان، تصمیم‌ گیرندگان و استادان

رهبران قدرتمند می‌توانند را به جای بهتری تبدیل کنند. هر کسی می‌تواند رهبر شود، به‌شرطی که در مسیر درست قرار داشته باشد و از اصول صحیحی پیروی کند. کتاب رهبران موفق از خرد رهبری می‌گویند حاصل ده‌ها مصاحبه‌ی دیوید روبنشتاین با رهبران حوزه‌های مختلف است. این کتابِ پرفروش نیویورک‌ تایمز با برشمردن ویژگی‌های مشترک رهبران، خواننده را در مسیر تبدیل شدن به یک رهبر موفق هدایت می‌کند.

درباره‌ی کتاب رهبران موفق از خرد رهبری می‌گویند

ویژگیِ انسان‌های بزرگ فقط یافتن مسیر موفقیت نیست، بلکه آن‌ها با شرح فرازونشیب‌های زندگی‌شان راه موفقیت را به دیگران نیز نشان می‌دهند. دیوید روبنشتاین (David M. Rubenstein) در کتاب رهبران موفق از خرد رهبری می‌گویند (How to Lead: Wisdom from the World's Greatest CEOs, Founders, and Game Changers) پنج دسته از رهبران بزرگ دنیا را به مخاطب معرفی می‌کند که نقاط عطف زندگی خود را با زبانی صمیمانه با مردم در میان می‌گذارند.

کتاب رهبران موفق از خرد رهبری می‌گویند در پنج بخشِ اصلی تقسیم‌بندی می‌شود: آرمان‌گرایان، سازندگان، تغییردهندگان، تصمیم‌گیرندگان و استادان. نویسنده در هر بخش، خوانندگان را با تعدادی از انسان‌های برجسته آشنا می‌کند. مواجهه‌ی ما با بزرگان پیش از این کتاب، محدود به تصویری موفق و غیرقابل دسترس از رهبران بوده است. دیوید روبنشتاین ‌در این اثر، واقعیتی مهم را به روی مخاطب می‌گشاید: چیزی که این افراد را به انسان‌هایی بزرگ بدل کرده است، اشتیاق و انگیزه‌ای است که همه‌ی ما نیز از آن برخورداریم. فقط کافی است راهنمای دل‌سوزی ما را در این راهِ پرپیچ‌وخم یاری کند. شاید بتوان گفت بزرگ‌ترین راز موفقیت زندگی کسانی مثل بیل گیتس و استیو جابز مهارت در کشف مسیر و حفظ و تداوم انگیزه است.

رهبران مختلفی در سراسر جهان وجود دارند. همه‌ی رهبران شرکت بزرگی تأسیس نکرده و کارمندان زیادی ندارند. برخی با خلق آثار هنری منحصربه‌فرد رهبری می‌کنند، عده‌ای دیگر با کسب مهارت در رشته‌ای ورزشی، طیف زیادی از طرفداران را با خود همراه می‌سازند و عده‌ی دیگری نیز در شیوه‌ی تفکرات فلسفی و یا علمی رهبر هستند. کتاب رهبران موفق از خرد رهبری می‌گویند حاصل مصاحبه با طیف متفاوتی از رهبرهاست. دیوید روبنشتاین قصد دارد این بینش را به مخاطب ببخشد: زمانی که به یک رهبر یا یک قهرمان برخورد می‌کنید، اول از همه از خود بپرسید که او چطور به اینجا رسیده است؟ اپرا وینفری چگونه به ثروتمندترین زن آمریکا بدل شده و سر ریچارد برانسون چه مسیری را طی کرده که مالکیتِ 400 شرکت را در اختیار گرفته است؟

مسیر رهبری قطعاً برای هر انسانی متفاوت است، اما ویژگی‌های مشترکی بین تمام رهبران وجود دارد که ما را بر این باور استوار می‌دارد که برای رهبر شدن باید این خصوصیات را در خود پرورش دهیم. برخی ویژگی‌های لازم برای رهبری از این قبیل است: اشتیاق به موفقیت، رفتن به دنبال چیزهای جدید، سخت کار کردن، تمرکز، شکست‌ناپذیری، ایستادگی، مشارکت دادن دیگران در دستاوردها، توانایی یادگیری مداوم و شانس. بله، یکی از فاکتورهایی که اغلبِ رهبران به آن اشاره می‌کنند شانس است؛ مثل برخورد اتفاقی با شخصی که در مسیر موفقیت به آن‌ها کمک کرده؛ اما باید توجه داشت که شانس بدون فاکتورهای دیگر عملاً بی‌فایده است.

بیل گیتس، اپرا وینفری و جف بزوس جزو نام‌آشناترین افرادِ گروه آرمان‌گرایان هستند. جف بزوس بنیان‌گذار سایت آمازون است. او اولین کسی نبود که فکر بنیانِ یک سایت کتاب الکترونیکی به ذهنش خطور کرد، اما همه مشتاقند بدانند چطور از میان این‌همه سایت، آمازون سایتی بود که به موفقیت زیادی دست یافت! جف بزوس راز موفقیت خود را برملا می‌کند. او تمرکز بر برنامه‌ها و اهداف بلندمدت، آمادگی برای ریسک کردن و شکست خوردن و مقدم دانستن مشتریان را عوامل مؤثر در موفقیتش می‌داند.

مدیرعامل شبکه‌ی تلویزیونی، هنرپیشه و تهیه‌کننده‌ای به نام اپرا وینفری، این دیدگاه را به زندگی دارد که تک‌تک کارهای ما در شبانه‌روز بر زندگی دیگران تأثیر می‌گذارد و میراث ما چیز جز زندگی‌هایی نیست که از ما تأثیر گرفته‌اند. این دیدگاهِ رهبری است که موفقیت دیگران را به‌اندازه‌ی موفقیت خود ارجح می‌داند. انسان‌های بزرگ به درکِ این نکته رسیده‌اند که موفقیت فردی کافی نیست و احساس رضایت و شادی ما در زندگی در گرو موفقیت دیگران است.

کتاب رهبران موفق از خرد رهبری می‌گویند درس‌های مهمی از رهبری و موفقیت ارائه می‌دهد. انتشارات اژدهای طلایی این اثر را با ترجمه‌ی آزاده بیداربخت روانه‌ی بازار کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب رهبران موفق از خرد رهبری می‌گویند

  • کتابِ پرفروش نیویورک‌ تایمز
  • پرفروش‌ترین کتاب وال‌استریت ژورنال

نکوداشت‌های کتاب رهبران موفق از خرد رهبری می‌گویند

  • دیوید روبنشتاین از خواننده می‌خواهد مجموعه‌ی کاملی از داشته‌ها و نداشته‌های رهبران را ببینند. (فوربز)

  • دیوید روبنشتاین اطلاعاتِ ارزشمندِ خود را درمورد رهبران بزرگ به اشتراک می‌گذارد؛ چیزهایی که در جای دیگری قابل‌دسترس نیست. (بوک‌لیست)

  • رهبری یک علم نیست، بلکه یک هنر است و دیوید روبنشتاین ما را به گردشی هنر میان رهبران فقید دعوت می‌کند. (جان میچم؛ نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌ تایمز)

  • گفتگوهای دیوید روبنشتاین با رهبران حوزه‌های مختلف، کتابی الهام‌بخش را پدید آورده که به ما یاد می‌دهد چطور رهبری کنیم. (رابرت ام. گیتس؛ نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌ تایمز)

  • خواندن این گنجینه‌ی گرانبها به این می‌ماند که روی صندلی لم داده و مشغول گوش دادن به سخنان رهبرانی هستیم که اسرار خود را برای ما فاش می‌کنند. (والتر آیزاکسون؛ نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌ تایمز)

کتاب رهبران موفق از خرد رهبری می‌گویند برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب بر آنان که سودای رهبری در سر دارند واجب است؛ گرچه سخنان رهبران موفق، سرمشقی مناسب برای زندگی تمام افراد محسوب می‌شود.

با دیوید روبنشتاین بیشتر آشنا شویم

دیوید روبنشتاین کتاب‌های پرفروشِ «آزمایش آمریکایی (The American Experiment)» و «داستان آمریکایی (The American Story)» را به رشته‌ی تحریر درآورده. او یکی از مؤسسان و رؤسای شرکت بزرگ و موفقی به نام The Carlyle Group است. دیوید روبنشتاین همچنین به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره‌ی مرکز هنرهای نمایشی جان اف کندی و گالری ملی هنر شناخته می‌شود.

از افتخارات دیوید روبنشتاین می‌توان به دریافت مدال بشردوستی کارنگی و جایزه‌ی دیوید راکفلر اشاره کرد.

در بخشی از کتاب رهبران موفق از خرد رهبری می‌گویند: آرمان‌گرایان، سازندگان، تغییر دهندگان، تصمیم‌ گیرندگان و استادان می‌خوانیم

دیوید روبنستاین (دی‌آر): وقتی اول نایک را تأسیس کردی نه چیزی از طراحی کفش می‌دانستی، نه چیز زیادی از مدیریت و نه پولی داشتی. امروز ارزش شرکت در بازار سرمایه‌گذاری حدود 100 میلیارد دلار است، حدود 40 میلیارد دلار درآمد و 74 هزار کارمند دارد. آیا وقتی در اوایل دهه 1960 نایک را درست کردی هیچ به فکرت می‌رسید بتواند چیزی بشود که حالا شده؟

فیل نایت (پی‌کِی): گاهی که این سؤال را از من می‌پرسند می‌گویم: «ما دقیقاً طبق برنامه عمل کردیم.» اما پیش تو نمی‌توانم از این لاف‌ها بزنم. فرازوفرودهایی داشتیم که هیچ‌کس واقعاً نمی‌توانست پیش‌بینی کند.

وقتی کارمان را شروع کردیم کل فروش کفش‌های ورزشی مارک‌دار در ایالات متحده حدود 2 میلیارد دلار بود. سال پیش 9 میلیارد دلار فروش داشتیم. براساس آمار سال اول، سهم ما از بازار 450 درصد است. ما از بازار گرم دویدن، که به رواج بی‌سابقه‌ی آهسته دویدن تبدیل شد و بعد به‌شکل تب تناسب اندام درآمد استفاده کردیم و از همه‌شان سود بردیم.

دی‌آر: به‌نظرت شرکت بیشتر از یک شرکت بازاریابی خوب بودن سود برد یا یک شرکت فناوری خوب بودن؟ به عبارت دیگر، داشتن محصول بهتر یا بازاریابی بهتر، یا ترکیبی از هردو؟

پی‌کِی: ما یک شرکت بازاریابی هستیم و محصولْ مهم‌ترین ابزار بازاریابی ماست.

دی‌آر: چه مهارت‌هایی را وارد این شرکت کردی؟ هوش زیاد، انگیزه‌ی بالا، رهبری درست؟

پی‌کِی: همه‌ی آن‌ها. نه، اگر یک چیز باشد این است که من خیلی خوب مردم را ارزیابی می‌کنم. یکی از چیزهایی که می‌خواهم در کتاب تفهیم شود -و امیدوارم تفهیم شده باشد- [خاطرات نایت، کتاب سگ کفش]، این بوده که چقدر شرکای اولیه‌ام، کارمندانم، هم‌تیمی‌هایم، ارزشمند بوده‌اند. آن‌ها محشر بوده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
آرمان‌گرایان
جف بزوس
بیل گیتس
سر ریچارد برانسون
اپرا وینفری
وارن بافت
سازندگان
فیل نایت
رابرت اف. اسمیت
تغییردهندگان
ملیندا گیتس
اریک اشمیت
تیم کوک
جینی رومتی
ایندرا نویی
تصمیم‌گیرندگان
کریستین لاگارد
دکتر آنتونی اس. فاوچی
قاضی روث بیدر گینزبرگ
استادان
جک نیکلاس
مایک کرزیشفسکی «مربی کی»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رهبران موفق از خرد رهبری می‌گویند: آرمان‌گرایان، سازندگان، تغییر دهندگان، تصمیم‌ گیرندگان و استادان
نویسنده
مترجمآزاده بیداربخت
ناشر چاپیانتشارات اژدهای طلایی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات320
زبانفارسی
شابک978-622-7950-40-3
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب رهبران موفق از خرد رهبری می‌گویند

برای دریافت کتاب رهبران موفق از خرد رهبری می‌گویند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.