معرفی و دانلود کتاب مدیر یک دقیقه‌ای

عکس جلد کتاب مدیر یک دقیقه‌ای
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیر یک دقیقه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیر یک دقیقه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیر یک دقیقه‌ای

کارکنان، کلید موفقیت سازمان‌ها هستند؛ پس سرمایه‌گذاری بر آن‌ها با بهبود کسب‌وکار برابری می‌کند. حداکثر بازدهی کارمندان در گرو مدیریت خوب و سنجیده است. ازاین‌رو کن بلانچارد و اسپنسر جانسون در کتاب مدیر یک دقیقه‌ای، راهکارهایی جدید را در جهت مدیریتی مؤثر بیان می‌کنند. این اثر یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سایت آمازون است.

درباره‌ی کتاب مدیر یک دقیقه‌ای

کتاب مدیر یک دقیقه‌ای (The One Minute Manager) اثر کن بلانچارد (Kenneth Blanchard) و اسپنسر جانسون (Spencer Johnson)، کسب‌وکارها را در سراسر جهان متحول کرده است. این کتاب در بستر داستانی جذاب، سه راز مدیریت را عنوان می‌کند: اهداف یک دقیقه‌ای، تحسین‌های یک‌دقیقه‌ای و بازهدایت‌های یک دقیقه‌ای. این اثر با زبان ساده‌ی خود راهکارهای عملی زیادی را در اختیار مدیران قرار می‌دهد. نویسندگان همچنین با کنکاش در علوم پزشکی و علوم رفتاری، نحوه‌ی کارکرد این تکنیک‌ها را بر روی کارمندان ارزیابی می‌کنند.

کتاب مدیر یک دقیقه‌ای داستان جوانی را روایت می‌کند که سودای مدیر شدن در سر دارد. او می‌خواهد فردی باتجربه را بیابد تا نزد او کار کند و اصول مدیریتی را از او بیاموزد. چنین فردی وجود دارد؛ مدیری که در شهر معروف است و همه دوست دارند برای او کار کنند. او با شوق فراوان به ملاقات مدیر می‌رود، به امید اینکه اسرار مدیریتی‌اش را بفهمد، اما داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود.

معرفی و دانلود کتاب مدیر یک دقیقه‌ای

در گذشته، شیوه‌ی مدیریتی با رویکردی از بالا به پایین همراه بود، اما امروزه مدیریت تنها با روابطی دوشادوش اثربخش است. کن بلانچارد و اسپنسر جانسون نوع جدید مدیریت را در کتاب مدیر یک دقیقه‌ای بازتاب داده‌اند. راهکارها و نکات کتاب منطبق با جهان پرسرعت امروز گزینش شده‌اند. آن‌ها به مدیران می‌آموزند که چه روشی برای هدایت کارکنان و رساندن آن‌ها به حداکثر بهره‌وری اثربخش است. این کتاب با روش‌های نوین خود به میلیون‌ها نفر در سراسر جهان کمک کرده تا کسب‌وکار خود را رونق بخشند.

در واقع اصطلاح مدیر یک دقیقه‌ای به این نکته اشاره دارد که هر مدیر باید هر روز به مدت یک دقیقه به کارمندان خود نگاه کند تا به یاد آورد مهم‌ترین سرمایه‌ی او هستند. امروزه تنها دلیل افراد برای کار کردن رفع نیاز مالی نیست؛ آن‌ها در شغل خود به دنبال معنا می‌گردند و می‌خواهند در کاری که می‌کنند سهیم باشند. مدیر یک دقیقه‌ایِ جدید این نکته را می‌داند و این نکته را اساس رفتار خود با افراد قرار می‌دهد. برای مدیر یک دقیقه‌ای جذب و نگهداری از استعدادها اولین اولویت را دارد.

سه رازی که در کتاب مدیر یک دقیقه‌ای عنوان شده، شما را به سطح جدیدی از مدیریت می‌رساند. این کتاب توسط انتشارات هورمزد و با ترجمه‌ی نیره جودی به چاپ رسیده است.

افتخارات کتاب مدیر یک دقیقه‌ای

  • پرفروش آمازون
  • پرفروش نیویورک‌تایمز
  • از کتب پرفروش در ایران

کتاب مدیر یک دقیقه‌ای برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب منبعی کاربردی برای مدیران سازمان‌ها و آنان که سودای مدیریت در سر دارند، به شمار می‌آید.

در بخشی از کتاب مدیر یک دقیقه‌ای می‌خوانیم

مدیر گفت: «می‌خواهی بدانی چرا تنظیم اهداف یک‌دقیقه‌ای کارآمد است؟ بسیار خوب». از جایش بلند شد و درحالی‌که به آرامی در اتاق قدم می‌زد گفت: بگذار مثالی بزنم که ممکن است به فهم مطلب کمک کند. طی سال‌ها، در سازمان‌های مختلفی کار کرده‌ام و افراد زیادی را دیده‌ام که انگیزه‌ی کارکردن نداشتند اما این افراد را پس از ساعت‌های کاری‌شان ندیده‌ بودم. چند سال پیش، شبی در باشگاه بولینگ، یکی از این کارمندان مشکل‌سازِ اداره‌ی سابقم را دیدم. این فرد که به خوبی او را به یاد می‌آوردم، یکی از مشکل‌سازترین‌ها بود. توپ بولینگ را برداشت، پرتاب کرد و با خوشحالی بالا و پایین پرید. فکر می‌کنی چرا اینقدر خوشحال بود؟

- چون تمام پین‌ها را انداخته بود.
- دقیقاً. فکر می‌کنی چرا او و دیگر افراد این میزان از اشتیاق را در کار ندارند؟

مرد جوان کمی فکر کرد: «چون نمی‌دانند پین‌ها کجا هستند، هدفشان چیست. متوجه شدم؛ وقتی نمی‌توانند پین‌ها را ببینند چرا باید بخواهند که توپی پرتاب کنند؟»
مدیر یک‌دقیقه‌ای گفت: «درست است. من معتقدم بسیاری از مدیران به اشتباه فرض می‌کنند که افراد گروهشان هدف را می‌شناسند. زمانی که چنین فرضی می‌کنید، نوعی بولینگ بی‌اثر طراحی کرده‌اید. شما پین‌ها را می‌چینید اما زمانی که بازیکن می‌خواهد توپ را پرتاب کند، متوجه می‌شود که صفحه‌ای رو‌به‌روی پین‌ها قرار دارد. بنابراین، زمانی که توپ را پرتاب می‌کند و توپ به زیر صفحه می‌غلتد، او صدای افتادن پین‌ها را می‌شنود اما نمی‌داند چه تعداد پین را انداخته است. زمانی که از او می‌پرسید عملکردش چگونه بوده است؛ پاسخ می‌دهد که نمی‌داند ولی فکر می‌کند که خوب بوده است.

این کار مانند گلف بازی کردن در شب است. بسیاری از دوستان من دست از گلف کشیده‌اند و وقتی علت را جویا شدم، گفتند که زمین‌های بازی خیلی شلوغ هستند. وقتی پیشنهاد کردم که شب‌ها بازی کنند، خندیدند؛ چون هیچ کس بدون اینکه بتواند حفره‌ها را ببیند، گلف بازی نمی‌کند. تماشای مسابقات ورزشی هم همینطور است. چه کسی حاضر است بازی دو تیم را تماشا کند درحالی‌که در مسابقه هیچ امتیازی مطرح نیست؟»

فهرست مطالب کتاب

جستجو
مدیر یک‌دقیقه‌ای جدید
راز اول: اهداف یک‌دقیقه‌ای
اهداف یک‌دقیقه‌ای: خلاصه
راز دوم: تحسین‌های یک‌دقیقه‌ای
تحسین‌های یک‌دقیقه‌ای: خلاصه
ارزیابی
راز سوم: بازهدایت‌های یک‌دقیقه‌ای
بازهدایت یک‌دقیقه‌ای: خلاصه
مدیر یک‌دقیقه‌ای جدید توضیح می‌دهد
چرا اهداف یک‌دقیقه‌ای کارآمد هستند
چرا تحسین‌های یک‌دقیقه‌ای کارآمد هستند
چرا بازهدایت‌های یک‌دقیقه‌ای کارآمد هستند
یک مدیر یک‌دقیقه‌ای دیگر
برنامه‌ی راهبردی مدیر یک‌دقیقه‌ای جدید
هدیه‌ای به خودت
هدیه‌ای به دیگران
سپاسگزاری
درباره‌ی نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیر یک دقیقه‌ای
نویسنده،
مترجمنیره جودی
ناشر چاپینشر هورمزد
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-622-5850-29-3
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیر یک دقیقه‌ای

میلاد غلام زاده بایگی
۱۴۰۳/۱/۱
کتاب "مدیر یک دقیقه‌ای" به خاطر نثر شیوا و داستان‌های کوتاهش که راهکارهای مدیریتی را تشریح می‌کنند، مورد تحسین قرار گرفته است. این کتاب، با تمرکز بر سه اصل مدیریتی کلیدی، به خوانندگان کمک می‌کند تا درک بهتری از مدیریت موثر داشته باشند
علیرضا طاهری
۱۴۰۲/۱۱/۱۷
عالی و مزیت کتاب به صورت داستانی بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب مدیر یک دقیقه‌ای

برای دریافت کتاب مدیر یک دقیقه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.