معرفی و دانلود کتاب روان درمانی: مشاوره با روان درمانگرها چگونه موثر واقع می‌شود

عکس جلد کتاب روان درمانی: مشاوره با روان درمانگرها چگونه موثر واقع می‌شود
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روان درمانی: مشاوره با روان درمانگرها چگونه موثر واقع می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روان درمانی: مشاوره با روان درمانگرها چگونه موثر واقع می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روان درمانی: مشاوره با روان درمانگرها چگونه موثر واقع می‌شود

روان‌درمانی، آری یا خیر؟ کتاب روان درمانی: مشاوره با رواندرمانگرها چگونه موثر واقع می‌شود توسط سوزی اورباخ، روان‌شناس برجسته‌ی بریتانیایی به رشته‌ی تحریر درآمده که تجربه‌ای طولانی در امر روان‌درمانی دارد. این کتاب در قالب گزارش یا به عبارت بهتر، نمایشنامه‌ای از پرونده‌های واقعی و جزئیات آن‌ها نگاشته شده و خواننده را با نکاتی آشنا می‌سازد که به تأثیرگذار بودن یک مشاوره منجر می‌شوند.

درباره‌ی کتاب روان‌درمانی: مشاوره با روان درمانگرها چگونه موثر واقع می‌شود

با گذشت سالیان طولانی از پدید آمدن رشته‌ی روانشناسی و روان‌درمانی در میان دیگر شاخه‌های پزشکی، هنوز افراد بسیار زیادی با وجود مشکلات و اختلالات روانی، از رفتن نزد مشاور اجتناب می‌کنند و هراس دارند. سوزی اورباخ (Susie Orbach) که بیش از چهل سال به روان‌درمانی و ارائه‌ی مشاوره مشغول بوده، در کتاب خود با عنوان روان‌درمانی: مشاوره با روان‌ درمانگرها چگونه مؤثر واقع می‌شود (In Therapy: How Conversations With Psychotherapists Really Work) به شرح وقایع پشت صحنه‌ی یک مشاوره پرداخته و خواننده را از جزئیات این فرآیند آگاه می‌سازد.

سوزی اورباخ در کتاب حاضر برای ملموس بودن هر چه بیشتر گفت‌وگو میان مشاور و درمان‌جو، آن‌ها را در قالب نمایشنامه‌هایی مجزا از هر پرونده ارائه کرده تا خواننده مانند یک تماشاچی نامرئی، شاهد فرآیند مشاوره باشد. افرادی که برای دریافت مشاوره به یک روانکاو مراجعه می‌کنند، بر این گمان هستند که فقط آن‌ها به مشکلی خاص دچار شده و در دنیا تنهایند، اما این مشکلات به ظاهر شخصی و خاص، از مجموعه رفتارهایی مشترک بین انسان‌ها سرچشمه گرفته و امر مشاوره باعث می‌شود فرد با اظهار مشکلات خود نزد یک متخصص، مشکل را از زاویه‌ای دیگر ببیند و به علل رفتارهای متناقض خود پی ببرد.

کتاب روان‌درمانی سوزی اورباخ به پنج پرونده اختصاص یافته که در قالب نمایشنامه نگاشته شده‌اند. آخرین فصل کتاب شامل مؤخره و نتیجه‌گیری از پرونده‌های ذکر شده می‌باشد و به نکات پایانی و جمع‌بندی موارد مذکور اختصاص یافته است.

کتاب روان‌درمانی: مشاوره با روان درمانگرها چگونه موثر واقع می‌شود توسط انتشارات آریاگهر و با ترجمه‌ی امیرحسن مکی به چاپ رسیده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب روان‌درمانی: مشاوره با روان درمانگرها چگونه موثر واقع می‌شود

- حکایت‌های سوزی اورباخ دلنشین، جذاب و افشاگرانه است. (روزنامه‌ی گاردین)

- کتاب روان‌درمانی: مشاوره با روان درمانگرها چگونه مؤثر واقع می‌شود معنایی تازه به پدیده‌ای می‌بخشد که آن را به عنوان نمایش‌روان‌درمانی می‌شناسیم و کتابی مسحورکننده است. (روزنامه‌ی تایمز)

- کتاب روان‌درمانی، اثری واقع‌گرایانه و الهام‌بخش است و مطالعه‌ی آن برای اشخاصی که نسبت به مشاوره و روان‌درمانی کنجکاو هستند، یک امر الزامی محسوب می‌شود. (بی‌بی‌سی)

کتاب روان‌درمانی: مشاوره با روان درمانگرها چگونه موثر واقع می‌شود برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن کتاب روان‌درمانی به علاقه‌مندان آثار روانشناسی در حوزه‌ی روانکاوی و همچنین کسانی که می‌خواهند مطالب بیشتری درباره‌ی فرآیند مشاوره بیاموزند توصیه می‌شود.

با سوزی اورباخ بیشتر آشنا شویم

سوزی اورباخ نویسنده و روانکاو یهودی‌الاصل، متولد 1946 در انگلستان است که بیشتر به خاطر ارائه‌ی مشاوره به پرنسس دایانا، همسر فقید شاه کنونی انگلستان در دهه‌ی نود میلادی، شهرت دارد. او در چند رشته‌ی گوناگون تحصیل کرد و دکترای روانکاوی خود را از دانشگاه لندن اخذ نمود. ازجمله سازمان‌های مشهوری که در امر مشاوره از او بهره جسته‌اند، می‌توان به بانک جهانی، NHS و یونیلور اشاره کرد. او همچنین یکی از افرادی است که کمپین زیبایی حقیقی شرکت داو را بنیان گذاشت.

اورباخ در دوران فعالیت حرفه‌ای خود در زمینه‌های گوناگونی مشغول به کار بوده و به‌غیراز نگارش کتاب، به‌عنوان ژورنالیست نیز فعالیت کرده است. او بیش از ده سال ستونی ثابت در روزنامه‌ی گاردین داشت و هنوز هم برای روزنامه‌ها و مجلات گوناگونی مطلب می‌نویسد. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب‌های «درک زنان: یک رویکرد روانکاوانه‌ی فمینیستی (Understanding Women: a Feminist Pshchoanalytic Aprroach)» و «بدن‌ها (Bodies)» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب روان درمانی: مشاوره با روان درمانگرها چگونه موثر واقع می‌شود می‌خوانیم

خیلی جالب است که در طول جلسه‌ی مشاوره و درمان، مشکلی که مراجع به آن اشاره کرده است به واقع اتفاق می‌افتد. جو درباره‌ی طرد شدن صحبت می‌کرد و من متوجه شدم که خودم هم ناغافل چنین رفتاری نسبت به او دارم. این باعث شده که بر ناراحتی و آشفتگی او افزوده شود.

دلم نمی‌خواهد جلسه‌ام با جو بی‌مقدمه و با این شکل به اتمام برسد؛ ده سال پیش رابطه‌ی او با نامزدش بی‌مقدمه تمام شده بود و تصور می‌کنم وقتی کودکی بیش نبوده پدرش هم به‌ناگهان ناپدید شده است. از طرفی، می‌دانم که اگر به دوستش مشاوره بدهم نمی‌توانم برای جو مفید واقع شوم. این که از زبان دوستش وصف حال او را بشنوم یا این که دوستش را از چشم او ببینم با روان‌درمانی جور در نمی‌آید. روان‌درمانی یک فضای مهر و موم شده است. برای این که بتوانیم مخاطبمان را تحلیل کنیم باید مطالب را از زبان خودِ او بشنویم و از چشم او به قضایا نگاه کنیم. این که از زبان شخص دیگری شرح حال او را بشنویم به تحلیل و قضاوت ما لطمه می‌زند.

این قوانین در طول سال‌ها تجربه در زمینه‌ی دانش روان‌کاوی حاصل شده است. در آغاز فروید و پیروانش، دوستان و همکاران خود را که با آنان نشست و برخاست داشتند روانکاوی می‌کردند، اما پس از جنگ جهانی دوم که روانکاوی در ایالات متحده توسعه یافت به تجربه دریافتند که دوستی و رفاقت با روانکاوی و مشاوره جور در نمی‌آید. به بیان دیگر، دوستی روانکاو با مراجع یا بیمار خود باعث سوگیری در تحلیل‌های روانکاوی می‌شود.

در دنیای امروزی با گسترش اینترنت و شبکه‌های اجتماعی عملاً محال است که سوابق اشخاص پنهان بماند. همچنین، اشخاصی که به روان‌درمانگر مراجعه می‌کنند به احتمال زیاد از قبل سوابق او را در اینترنت جستجو کرده‌ و زیر و بم زندگی او را در آورده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

تقدیرهایی که از این کتاب شده است
درباره‌ی نویسنده
درباره‌ی مترجم
مقدمه
ریچارد و لوییز
هریِت
جو
هلن
جان
مؤخره

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روان درمانی: مشاوره با روان درمانگرها چگونه موثر واقع می‌شود
نویسنده
مترجمامیرحسن مکی
ناشر چاپیانتشارات آریا گهر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-600-7632-61-1
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب روان درمانی: مشاوره با روان درمانگرها چگونه موثر واقع می‌شود

برای دریافت کتاب روان درمانی: مشاوره با روان درمانگرها چگونه موثر واقع می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.