معرفی و دانلود کتاب روانشناسی خودخواهی مثبت: راز دستیابی به شخصیت سالم

عکس جلد کتاب روانشناسی خودخواهی مثبت: راز دستیابی به شخصیت سالم
قیمت:
۲۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی خودخواهی مثبت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی خودخواهی مثبت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روانشناسی خودخواهی مثبت: راز دستیابی به شخصیت سالم

خودخواهی مگر می‌تواند جنبه‌ی مثبتی هم داشته باشد؟ احتمالا این سوالی است که در مواجهه با عنوان کتاب روانشناسی خودخواهی مثبت نوشته‌ی عباس سالاری از خودمان می‌پرسیم. نویسنده در این کتاب به‌ دنبال پاسخ دادن به این سوال است که چطور در برخی از وجوه زندگی، نیازمند خودخواهی از نوع مثبت آن هستیم.

درباره‌ی کتاب روانشناسی خودخواهی مثبت

در آموزه‌های همگی ما، خودخواهی عموما به‌‌عنوان یک ویژگی ناپسند شناخته می‌شود که همواره در تلاش بوده‌ایم تا از آن دور باشیم. برای همین، از آدم‌های خودشیفته که نگاه از بالا به پایینی نسبت به بقیه دارند، دوری می‌کنیم. اما آیا خودخواهی همیشه بد است؟ دوست داشتن خود نمی‌تواند همراه و توأمان دوست داشتن دیگری باشد؟ عباس سالاری نویسنده کتاب روانشناسی خودخواهی مثبت: راز دستیابی به شخصیت سالم قرار است به ما بگوید که چرا برای یک زندگی و داشتن شخصیت سالم باید خودخواهی داشته باشم؛ اما از نوع مثبت آن!

نویسنده در کتاب روانشناسی خودخواهی مثبت، قبل از پرداختن به ضرورت خودخواهی مثبت در زندگی فردی و اجتماعی هر کس، بحث خود را با این مقدمه آغاز می‌کند که خودخواه کسی است که خودش را می‌خواهد! اما آیا این ویژگی مثبت است یا منفی است؟ اگر کسی خودش را بخواهد به این معنی است که دیگری را نمی‌خواهد؟ در آغاز باید گفت که خودخواهی بد نیست و اتفاقا لازمه‌ی رسیدن به یک شخصیت سالم است.

به‌طور کلی کتاب روانشناسی خودخواهی مثبت را می‌توان تلاشی برای بازتعریف مفهوم خودخواهی دانست. نویسنده قصد دارد وجوه مثبت خودخواهی را در موقعیت‌های گوناگون زندگی به ما نشان بدهد و از دلایل اهمیت خودخواهی مثبت و چگونگی داشتن آن صحبت کند. در بخش‌های ابتدایی کتاب به موانع خودخواهی مثبت و همه‌ی آن چیزی که باعث می‌شود ما به جای خودخواهی، خودتخریبی داشته باشیم، پرداخته می‌شود. عباس سالاری یکی از موانع رسیدن به خودخواهی مثبت را افکار سمی و آسیب‌زننده می‌داند. بخش دوم کتاب به توضیح ضرورت داشتن خودخواهی مثبت اشاره دارد. نویسنده در این بخش به بیان این مطلب می‌پردازد که چطور خودخواهی مثبت برای پاسخ دادن به نیازهای انسان و دوست‌ داشتن خود و دیگری اهمیت دارد. او خودخواهی مثبت را بخشی از تلاش برای قرار گرفتن در مسیر درست زندگی و داشتن شخصیتی سالم می‌داند. فصل سوم نیز با ارائه راهکارهایی برای داشتن و تقویت خودخواهی مثبت شما را برای حرکت در این مسیر یاری می‌کند.

راهکار مهم نویسنده برای تقویت و ایجاد خودخواهی مثبت، رجوع به درون خود و بازنگری در رابطه با خویشتن است. ما اغلب از رابطه خودمان با درون خویش غافلیم. برای همین اگر می‌خواهیم به خودخواهی مثبت برسیم، ابتدا باید به درون خود رجوع کنیم تا راهکارهای توصیه‌شده در این زمینه کارآمد باشند. این راهکارهای عملی و نتیجه‌بخش عبارت‌اند از:

  • رقابت با خود به جای قرار گرفتن در فضای رقابتی با دیگران
  • تمرین آرامش، تاب‌آوری و جرئت داشتن در وجوه مختلف زندگی
  • داشتن برنامه عملی شخصی
  • تقویت مهارت‌های فردی و پرهیز از احساس درماندگی
  • و....

کتاب روانشناسی خودخواهی مثبت با عنوان فرعی راز دستیابی به شخصیت سالم نوشته‌ی عباس سالاری به همت انتشار لیوسا در اختیار علاقه‌مندان به کتاب‌های خودسازی و توسعه‌ی فردی قرار گرفته است.

کتاب روانشناسی مثبت خودخواهی مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب می‌تواند برای همه‌ی افرادی که به اندازه کافی در زندگی شخصی و اجتماعی خویش به خودباوری نرسیده‌اند، مفید باشد. از آنجا که این کتاب در دسته کتاب‌های خودشناسی و موفقیت قرار می‌گیرد، همه‌ی علاقه‌مندان به کتاب‌های این حوزه نیز می‌توانند از خواندن آن لذت ببرند.

عباس سالاری را بیشتر بشناسیم

عباس سالاری متولد سال 1345 در تهران است. او در رشته‌ی روان‌شناسی از دانشگاه تهران و علامه طباطبایی فارغ‌التحصیل شده است. همچنین در رزومه‌ی کاری خویش سابقه‌ی تدریس و مشاوره‌ در مرکز علامه حلی تهران را دارد که به‌ عنوان مدرسه تیزهوشان شناخته می‌شود. او همچنین با نگارش و تألیف مقالات حوزه‌ی روانشناسی به عنوان پژوهشگر و نویسنده نیز شناخته می‌شود. یکی از افتخارات او کسب عنوان برگزیده در سومین جشنواره مطبوعات کشور است. کتاب روانشناسی خودخواهی مثبت در سال 1393 توسط او نوشته شد و به چاپ رسید. او سال‌هاست که به‌ عنوان روانشناس در حوزه تخصص و علاقه‌مندی خود مشغول به کار است.

در بخشی از کتاب روان‌شناسی خودخواهی مثبت می‌خوانیم

به‌قدری عبارت «خودخواهی» با رنگ منفی و ناپسند آن معرفی شده است که ما نیز در این کتاب باید به‌طور پی‌درپی یادآور شویم که منظور ما از «خودخواهی» جنبه‌ی مثبت آن یعنی خواستن خود (و نه تکبر و غرور) و دوست داشتن خود و نه خودشیفتگی) است. «خودخواهی مثبت یعنی انسان خودش را خوب و دوست‌داشتنی بداند؛ بنابراین چون خود را می‌خواهد و دوست دارد، همه‌ی خوبی‌ها و زیبایی‌های دنیا را نیز برای خودش می‌خواهد و کارهای خوب انجام می‌دهد و در عوض هیچ یک از کارهای بد و زشت را برای خودش نمی‌خواهد و انجام نمی‌دهد. در خودخواهی مثبت انسان تلاش می‌کند مسئولیت کارهای خود را بپذیرد و حق دیگری را نیز زیر پا نگذارد. انسان خودخواه عدالت، زیبایی، نظم، دانش، بهداشت، نوع دوستی ،معنویت پاکدامنی و خلاصه همه‌ی چیزهای خوب را می‌خواهد و چون این‌ها را می‌خواهد و در تلاش برای انجام خوبی هاست، بدی‌ها را از خود دور می‌کند. در مورد چنین انسان خودخواهی با تعریف ارائه‌شده چیزهایی مثل غرور، نخوت، تکبر، کینه‌ورزی خود پسندی، تحقیر و تمسخر دیگران و..... نمی‌تواند وجود داشته باشد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل یک. خودخواهی مثبت چیست؟
خلاصه و جمع‌بندی بخش نخست
فصل دو. خودخواهی مثبت-چرا؟
خلاصه و جمع‌بندی فصل دوم
فصل سه. خودخواهی مثبت-چگونه؟
خلاصه و جمع‌بندی فصل سوم
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روانشناسی خودخواهی مثبت: راز دستیابی به شخصیت سالم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات135
زبانفارسی
شابک978-600-336-008-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روانشناسی خودخواهی مثبت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب روانشناسی خودخواهی مثبت

برای دریافت کتاب روانشناسی خودخواهی مثبت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.