معرفی و دانلود کتاب روانشناسی زن و خانواده

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی زن و خانواده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی زن و خانواده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روانشناسی زن و خانواده

کتاب روانشناسی زن و خانواده نوشته‌ی مهرانگیز شعاع کاظمی، معصومه فتحعلی زاده و زهرا شهابی نژاد، ابعاد زندگی زنان را از جنبه‌های جسمی، روانی و اجتماعی بررسی کرده و با نگاهی دقیق و علمی آن‌ها را واکاوی می‌کند.

درباره‌ی کتاب روانشناسی زن و خانواده:

از زمانی که علم روانشناسی پدیدار شد، یکی از مباحثی که همیشه پیرامون آن بحث و چالش وجود دارد، مطالعات جنسیتی است که نقاط مبهم آن همچنان نیز باقی مانده. پیشرفت‌های علم در دهه‌ی اخیر، روانشناسی و شاخه‌های مربوط به آن را نیز متحول کرده است. روانشناسی زنان نیز یکی از همین حوزه‌هاست که سابقه‌ی چندان طولانی ندارد و به سبب ضرورت اجتماعی و فردی از روانشناسی شاخه گرفته است.

در پیدایش این جنبه از روانشناسی، «مردگرایی» از عواملی به شمار می‌آید که بیش از هر چیز دیگری تاثیرگذار بوده، است. جنبش آزادی خواهی زنان در دهه‌های 1960 و 1970 و روانشناسان و آزادی خواهان فمینیست نیز از جمله عوامل موثر در پیدایش این علم بوده‌اند. روانشناسی زن قدمت چندانی ندارد و به نظر می‌آید که همچنان به تحقیقات طولانی و گسترده نیاز دارد. این شاخه از روانشناسی مطالب و موضوعات متنوعی را در برمی‌گیرد و می‌تواند به عنوان موضوعی منحصر به فرد مورد بحث قرار گیرد.

موضوع سلامت روان و شیوه‌های حفظ و مراقبت از آن، از دغدغه‌های اصلی انسان و مورد توجه پژوهشگران در حوزه‌های مختلف علوم به خصوص روانشناسی بوده است. در این کتاب در گام نخست به بررسی مسئله سلامت پرداته می‌شود. با توجه به نقش پررنگ زنان در جامعه، برخورداری از رفاه کامل جسمی و جنسی مبحث بعدی کتاب روانشناسی زن و خانواده است. خانواده واپسین موضوع این کتاب است که به شکلی دقیق و کامل نقش زنان را به عنوان محور خانواده بررسی می‌کند. سلامت جامعه‌ی سالم وابسته به خانواده‌ی سالم است و خانواده‌ی سالم وابسته به زنانی‌ست که در مسیر صحیح اخلاقی و سعادت جامعه گام بردارند.

کتاب روانشناسی زن و خانواده مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به مباحث روانشناسی زنان از خواندن این اثر لذت خواهند برد. همچنین این کتاب در زمینه‌های مشاوره خانواده، تعلیم و تربیت و همینطور رشته‌ی مطالعات زنان در همه‌ی مقاطع آکادمیک کاربرد دارد.

در بخشی از کتاب روانشناسی زن و خانواده می‌خوانیم:

زنان وقتی احساس امنیت نکنند، تلاش می‌کنند به نوعی خود را به همسرشان نزدیک کرده و با آنان ارتباط برقرار کنند. احساس عدم اتصال در رابطه‌ی متقابل، بریدن از مردی است که دوستش داریم، یعنی شکستن پل ارتباطی بین زن و مرد است باید به یاد داشته باشیم که به دلیل این که مهر و محبت از طرف زنان در مرحله‌ی اول قرار دارد، به عبارتی زنان خود را حافظ ارتباطشان می‌دانند و برای ارتباط معنوی و روحی احساس مسئولیت می‌کنند، پس اتصال زنان با مردان (جنس مخالف) نماینگر تعهد و زنده نگه داشتن عشق است.

ارتباط واقعی تنها به معنای باهم بودن یا دوست بودن نیست، بلکه چیزی بیش از آن می‌باشد که مستلزم داشتن صمیمت و محبت است. صمیمت یعنی به همسرتان اجازه ورود به دنیای احساسی آنان را داشته باشیم.

به همین خاطر فقط باهم بودن مطرح نیست، بلکه در میان گذاشتن افکار و احساس‌های درونی افراد با یکدیگر است که اهمیت داد. صمیمت یکی از مهم‌ترین اجزای ارتباط موفقیت آمیز است. در کل وقتی زنی به دنیای درونی مردی راه پیدا می‌کند و اطمینان قلبی او درباره‌ی رابطه‌ی خود افزایش می‌یابد و زن نه تنها احساس امنیت می‌کند، بلکه از نظر روحی نیز احساس ارتباط نزدیکی می‌کند. در حقیقت می‌فهمد که برای او ارزش گذاشته شده است یعنی سومین نیاز اساسی یک زن تامین شده است. وقتی مردی سعی در برآوردن یکی از نیازهای زنان می‌کند سه نتیجه را همزمان می‌گیرد: "ارزش و احترام، محبت و صمیمیت و امنیت".

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش 1: زن و سلامتی
فصل اول: زن و سلامت روان
فصل دوم: زن و استرس
فصل سوم: اختلال خواب
فصل چهارم: اختلال خوردن
فصل پنجم: زن و گرایش به زیبایی
فصل ششم: زن و احساس امنیت
فصل هفتم: زن و احساس ارزشمند بودن
بخش 2: بهداشت جسمی و جنسی زن
فصل اول: زنان و ورزش
فصل دوم: زنان و سلامت ارتباط جنسی
فصل سوم: زن و تعادل عاطفی
بخش 3: زن و خانواده
فصل اول: زن و نقش مادری
فصل دوم: نقش مادر و فرآیند دلبستگی فرزند
فصل سوم: زن و فرزند آوری
فصل چهارم: زنان و سبک‌های فرزند پروری
فصل پنجم: خانواده و پویایی
فصل ششم: خانواده و تعهد
فصل هفتم: زنان و مدیریت خانواده
منابع فارسی
منابع لاتین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روانشناسی زن و خانواده
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات آوای نور
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات184
زبانفارسی
شابک978-600-309-234-1
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
33000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روانشناسی زن و خانواده

محبوبه مرادی
۱۴۰۲/۱/۱۱
نقش زن در خانه و خانواده
چالش‌ها و مسیر زندگی خانوادگی
بیشتر برای متخصصین حوزه خانواده و پژوهشگران مناسبه تا مخاط عام
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب روانشناسی زن و خانواده

برای دریافت کتاب روانشناسی زن و خانواده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.