معرفی و دانلود کتاب روانشناسی ورزشی

عکس جلد کتاب روانشناسی ورزشی
قیمت:
۱۲۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روانشناسی ورزشی

کتاب روانشناسی ورزشی، نوشته‌ی دکتر عهدیه یداله‌زاده، به مبانی روانشناسی ورزشی می‌پردازد. این کتاب، که برای دانشجویان رشته‌ی تربیت‌بدنی، مربیان و ورزشکاران بسیار مفید است، نشان می‌دهد که دانستن مباحث روانشناسی مرتبط با ورزش چگونه می‌تواند بر بهبود عملکرد ورزشکاران اثرگذار باشد و با پرداختن به مباحثی مانند روانشناسی انگیزش، کنترل استرس و مهارت توجه در ورزش، گام مؤثری برای کمک به موفقیت ورزشکاران برمی‌دارد.

درباره‌ی کتاب روانشناسی ورزشی

تابه‌حال به تأثیر روان بر ورزش فکر کرده‌اید؟ تأثیر نیروهای روانی را بر عملکرد ورزشکاران چگونه ارزیابی می‌کنید؟ تا‌به‌حال شده است که پیش خودتان مطمئن باشید ورزشکاری توان مقابله با حریف یا انجام مسئولیتی نظیر بلند کردن وزنه‌ای خاص را دارد، اما در کمال تعجب ببینید که چنین نشده است؟ تا‌به‌حال برای خودتان پیش آمده است که در رقابت با دوستان، کاری که مطمئن بودید می‌توانید انجام دهید از دستتان بر نیاید؟ اصلاً به نظرتان دلیل اینکه برای تنبیه یک تیم فوتبال، مسابقه‌ای را بدون تماشاگر برگزار می‌کنند چیست؟ پاسخ به این‌گونه سؤالات را می‌توانید در کتاب روانشناسی ورزشی عهدیه یداله‌زاده پیدا کنید.

معرفی و دانلود کتاب روانشناسی ورزشی

عهدیه یداله‌زاده، استادیار دانشگاه فرهنگیان، با کتاب‌های متعددی که در زمینه‌ی بهداشت ورزش و روانشناسی ورزشی نوشته است شناخته می‌شود. او در ابتدای کتاب، تأکید می‌کند که دانستن مبانی روانشناسی ورزشی برای همه‌ی مربیان حرفه‌ای از ضروریات است تا بتوانند به ورزشکار کمک کنند همان طور که بر تقویت عضلات خود تمرکز می‌کنند، تقویت ذهن خود و استفاده‌ی درست از آن در ورزش را نیز در اولویت قرار دهند و از این طریق به موفقیت بیشتری برسد.

در کتاب روانشناسی ورزشی، به همه‌ی مباحث این حوزه، به‌صورت کامل پرداخته شده است. در فصول اول تعریف و ماهیت روانشناسی و روانشناسی ورزشی، همین‌طور تاریخچه آن و کاربرد مفاهیم روانشناسی ورزشی مورد بررسی قرار می‌گیرد. از فصل چهارم به بعد، موضوعات مختلفی که در آن روانشناسی می‌تواند بر ورزش اثر بگذارد بررسی می‌شود. مسائلی مانند انگیزش در ورزش، چگونگی مهار فشارهای روانی، چگونگی کنترل استرس، تصویرسازی ذهنی در ورزش، مهارت‌های توجه در ورزش، اعتماد‌به‌نفس، رهبری، ارتباطات و هیپنوتیزم در ورزش، مباحث جالبی که در فصول آخر کتاب با آن برخورد می‌کنیم، یکی آشنایی با خصوصیات روانی ورزشکاران رشته‌‌های مختلف است و دیگری تأثیر ورزش بر رشد کودکان و نوجوانان از دیدگاه روانشناسی.

کتاب روانشناسی ورزشی در هر فصل با معرفی اهداف آموزشی آن فصل شروع می‌شود و پس از مقدمه‌ای کوتاه به سراغ آموزش مطالب می‌رود و در آخر با خلاصه‌ای کوتاه از کل مباحث فصل و همچنین طرح پرسش‌هایی که به جا افتادن بهتر مطالب درس و همچنین توجه به قسمت‌های مهم‌تر آن درس، کمک می‌کند به پایان می‌رسد. متن درس، در هر جایی که لازم است با شکل‌ها و جداول کامل می‌شود. در کل، کتاب روانشناسی ورزشی، یک کتاب پر و پیمان و باکیفیت درسی است که به آموزش جامع و کامل روانشناسی ورزشی می‌پردازد. این کتاب را انتشارات حتمی، ناشر تخصصی کتاب‌های تربیت بدنی و علوم ورزشی به چاپ رسانده است.

کتاب روانشناسی ورزشی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب روانشناسی ورزشی برای همه‌ی دانشجویان تربیت بدنی، مربیان و ورزشکاران بسیار مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب روانشناسی ورزشی می‌خوانیم

اغلب اوقات برداشتمان از فرد از ظاهر بدنی او نشأت می‌گیرد. ممکن است به فردی به‌عنوان چاق، استخوانی، خوش‌قیافه، شلخته، جذاب یا صمیمی فکر کنیم. این جزئیات می‌تواند پیامی بزرگ را ارسال کند. نوع لباس نیز می‌تواند اطلاعات مؤثرتری را انتقال دهد. برای مثال، پژوهشی (گرینلس، بردلی، هولدر و تلول، 2005) نشان داد ورزشکاران در زمانی که حریفانشان لباس ورزشی خاصی را در مقابل لباس ورزشی معمولی می‌پوشند، اعتمادبه‌نفس پایین‌تری را گزارش می‌کردند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: تعریف و ماهیت روانشناسی ورزشی
فصل 2: تاریخچه روانشناسی ورزش در جهان فصل
فصل 3: کاربرد مفاهیم روانشناسی ورزشی
فصل 4: انگیزش در ورزش
فصل 5: انگیختگی، استرس و اضطراب
فصل 6: آشنایی با چگونگی کنترل فشارهای روانی
فصل 7: تنظیم نیروی روانی
فصل 8: مهارت‌های تصویر سازی ذهنی در ورزش
فصل 9: مهارت‌های توجه در ورزش
فصل 10: اعتماد‌به‌نفس
فصل11: آشنایی با فلسفه مربیگری و ارتباط آن با روانشناسی ورزشی
فصل 12: رهبری
فصل 13: ارتباط
فصل 14: آشنایی
فصل 15: آشنایی با خصوصیات روانی ورزشکاران رشته‌های مختلف
فصل 16: رشد کودک و نوجوان و روانشناسی ورزش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روانشناسی ورزشی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات277
زبانفارسی
شابک978-600-355-237-1
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روانشناسی ورزشی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب روانشناسی ورزشی

برای دریافت کتاب روانشناسی ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.