معرفی و دانلود کتاب پیکرسنجی و استعدادیابی ورزشی: ویژه‌ی مربیان و دانشجویان علوم ورزشی

عکس جلد کتاب پیکرسنجی و استعدادیابی ورزشی: ویژه‌ی مربیان و دانشجویان علوم ورزشی
قیمت:
۹۴۵۰۰ ۴۷,۲۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پیکرسنجی و استعدادیابی ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیکرسنجی و استعدادیابی ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیکرسنجی و استعدادیابی ورزشی: ویژه‌ی مربیان و دانشجویان علوم ورزشی

محمدحسین نظری، بهروز حاجیلو، حامد اسماعیلی و رفعت شمس مداح با ترجمه و گردآوری کتاب پیکرسنجی و استعدادیابی ورزشی، منبعی جامع و کاربردی را در اختیار مربیان ورزشی قرار داده‌اند تا بتوانند به کمک مطالب آن، ورزشکاران نخبه و استعدادهای ورزشی را بهتر شناسایی کنند. روش‌های اندازه‌گیری حجم و ابعاد اعضای بدن به کمک ابزارهای استاندارد، موضوع اصلی این کتاب حوزه‌ی ورزش محسوب می‌شود.

درباره‌ی کتاب پیکرسنجی و استعدادیابی ورزشی

در سده‌ی نوزدهم میلادی، شاخه‌ی جدیدی به علوم ورزشی افزوده شد که امروزه آن را با عنوان پیکرسنجی یا آنتروپومتری می‌شناسیم. متخصصان این دانش از فنون مختلفی بهره می‌برند و می‌کوشند تا با سنجش و اندازه‌گیری قابلیت‌ها و مشخصه‌های جسمانی افراد مختلف، میزان توانایی‌ها و استعدادهای ایشان را برای انجام تمرینات ورزشی تشخیص داده و به این طریق، افراد مستعد برای ورزش‌های گوناگون را شناسایی کنند. همچنین ترکیبات بدن افراد مختلف را تشخیص داده و میزان آمادگی آن‌ها را برای فعالیت‌های جسمانی ارزیابی می‌کنند. می‌بینید که پیکرسنجی تاچه‌حد می‌تواند در ورزش حرفه‌ای و برای شناخت ستارگان آینده‌ی دنیای ورزش اهمیت داشته باشد و اطلاعات مهمی را در رابطه با ترکیبات جسمی ورزشکاران در اختیار مربیان قرار دهد. مطالعه‌ی کتاب پیکرسنجی و استعدادیابی ورزشی (Kinanthropometry and exercise physiology) به شما کمک می‌کند تا با ابعاد و زوایای متنوع این علم، ابزار آن و روش‌های ویژه‌ای که متخصصان پیکرسنجی به کار می‌برند، بیشتر آشنا شوید. گروهی از نویسندگان و مترجمان، متشکل از محمدحسین نظری، بهروز حاجیلو، حامد اسماعیلی و رفعت شمس مداح، ترجمه و گردآوری این اثر را به عهده داشته‌اند.

کتاب حاضر پنج فصل را دربرمی‌گیرد. فصل نخست آن شما را با کلیاتی در باب آنتروپومتری و پیکرسنجی آشنا می‌کند. تعریف این علم، مشخصه‌های دانش آنتروپومتریک، اهداف اندازه‌گیری به کمک این علم، حوزه‌ی مطالعاتی پیکرسنجی، انواع اندازه‌گیری‌هایی که در این حوزه انجام می‌شوند و... موضوعات و مباحثی هستند که در نخستین فصل کتاب به‌طور دقیق مطرح می‌شوند. با مطالعه‌ی فصل دوم، تاریخچه‌ی پیکرسنجی و نحوه‌ی استفاده از آزمون‌های آن را بهتر خواهید شناخت. در این فصل جایگاه آنتروپومتری چه در ایران و چه در سطح بین‌المللی، برایتان شرح داده می‌شود. در ادامه، کاربردهای تخصصی پیکرسنجی در زمینه‌ی ورزش، استعدادیابی ورزشی با بهره‌گیری از این علم، روش‌های استعدادیابی و مراحل آن، الگوهایی که در کشورهای پیشرفته برای استعدادیابی ورزشی به کار می‌روند، الگویی که ایرانیان برای استعدادیابی ورزشی استفاده می‌کنند و... برای شما توضیح داده می‌شوند. در کنار این مباحث، اطلاعاتی نیز در اختیارتان قرار می‌گیرند که شما را با مطالعات ساختار ژنتیکی افراد، کنترل تمرینات ورزشکاران، ارزیابی میزان سلامتی و رژیم غذایی ورزشکارها، همچنین مزایا و معایب استعدادیابی با استفاده از پیکرسنجی آشنا می‌کنند.

آن‌چه در فصل سوم به شما ارائه می‌شود، مجموعه‌ای است از آزمون‌هایی که برای اندازه‌گیری بدن یا ابعادسنجی کاربرد دارند. ابزاری که آنتروپومتری به این منظور به کار می‌گیرد، ویژگی‌های این ابزار، صحت چنین اندازه‌گیری‌ای و خطاهایی که ممکن است به دنبال داشته باشد، معیارهای اندازه‌گیری در آنتروپومتری، همچنین انواع آزمون‌هایی که برای ابعادسنجی قد، وزن و اندام‌های بدن به کار می‌روند، در همین فصل معرفی شده‌اند. شیوه‌ی اندازه‌گیری حجم دست و پا و محیط اندام‌های بدن موضوع دیگری است که در فصل سوم به‌طور دقیق برایتان شرح داده می‌شود.

شاخص‌های آنتروپومتری و نسبت‌های مهم آن، موضوعات اصلی فصل چهارم به شمار می‌روند. شاخص‌های مربوط به قد و طول اندام‌های بدن، همین‌طور شاخص‌ها و نسبت‌های اندام‌های بدن مباحث دیگری هستند که در همین فصل برای مخاطبان تحلیل می‌شوند. در فصل پنجم کتاب پیکرسنجی و استعدادیابی ورزشی، آزمون‌های ترکیب بدنی یا ترکیب‌سنجی مطرح شده و مورد تحلیل قرار گرفته‌اند. شیوه‌ی وزن‌کشی زیر آب، عکس‌برداری رایانه‌ای، اندازه‌گیری دور اعضای شاخص بدن، روش‌های سنجش میزان چربی بدن، راه‌کارهایی برای اندازه‌گیری چین‌های پوستی، استفاده از روش محیط‌سنجی برای اندازه‌گیری درصد چربی بدن، ریخت‌سنجی و شیوه‌ی تعیین تیپ بدنی افراد، همچنین کاربردهای تیپ‌سنجی در حوزه‌ی ورزش، برخی از موضوعات محوری این فصل به شمار می‌روند.

محمدحسین نظری، بهروز حاجیلو، حامد اسماعیلی و رفعت شمس مداح، در صفحات پایانی کتاب، بخشی را با عنوان ضمائم در نظر گرفته‌اند و طی آن انواع فرم‌های جمع‌آوری اطلاعات را برای شیوه‌های مختلف پیکرسنجی ارائه کرده‌اند. جداول مربوط به اندازه‌های آنتروپومتریکی نیز در همین بخش در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

به‌طور کلی، کتاب حاضر اثری است مصور و با زبان ساده که به مربیان ورزشی عموم رشته‌ها کمک می‌کنند در سنجش میزان استعداد ورزشی ورزشکاران، عملکرد بهتری داشته باشند. درعین‌حال، مجموعه‌ای از تمرینات کاربردی و سودمندی را نیز برای ارزیابی و سنجش ابعاد جسمانی ورزشکاران ارائه می‌کند. انتشارات حتمی چاپ و نشر این اثر را به عهده داشته است.

کتاب پیکرسنجی و استعدادیابی ورزشی برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان گرایش‌های علوم ورزشی و تربیت بدنی، همچنین مربیان ورزشی، مخاطبان اصلی کتاب حاضر به شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب پیکرسنجی و استعدادیابی ورزشی: ویژه‌ی مربیان و دانشجویان علوم ورزشی می‌خوانیم

آنتروپومتری دانشی قدیمی و در عین حال شاخه‌ای جدید و کاربردی است. آنتروپومتری ورزشی زیرشاخه‌ای از علم فیزیکال آنتروپومتری است که خود نیز یکی از شاخه‌های کینانتروپومتری و آن هم زیرشاخه‌ای از بیومکانیک کاربردی در ورزش است. علوم متعددی با آنتروپومتری یا پیکرسنجی مرتبط‌اند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به اندازه‌گیری و آمار، بیومکانیک، حرکت‌شناسی و تحلیل حرکت، آناتومی، ارگونومی و... اشاره کرد. علاقه به طبقه‌بندی بدن انسان، در طول تاریخ وجود داشته است. اندازه‌گیری و استفاده از آزمون‌های پیکرسنجی در ورزش، با اندازه‌گیری‌های مربوط به تیپ (ریخت) بدنی آغاز شد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: کلیات
فصل دوم: تاریخچه و کاربرد آزمون‌های ‌آنتروپومتریکی
فصل سوم: آزمون های مربوط به اندازه‌ های بدنی (ابعادسنجی)
فصل چهارم: نسبت ها و شاخص های مهم در آنتروپومتری ورزشی
فصل پنجم: آزمون‌های ‌ترکیب بدنی
ضمائم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیکرسنجی و استعدادیابی ورزشی: ویژه‌ی مربیان و دانشجویان علوم ورزشی
نویسنده، ، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات139
زبانفارسی
شابک978-600-355-512-9
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۹۴۵۰۰ ۴۷,۲۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پیکرسنجی و استعدادیابی ورزشی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پیکرسنجی و استعدادیابی ورزشی

برای دریافت کتاب پیکرسنجی و استعدادیابی ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.