معرفی و دانلود کتاب روباهی به نام پکس

عکس جلد کتاب روباهی به نام پکس
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روباهی به نام پکس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روباهی به نام پکس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روباهی به نام پکس

کتاب روباهی به نام پکس اثر پرفروش و به یادماندنی سارا پنی پکر، داستان رفاقت صمیمانه یک پسربچه و روباهی را روایت می‌کند که روزگار با جدایی نابهنگام‌شان درس‌های بزرگی به آن‌ها می‌دهد. این کتاب پرفروش در سال 2017 جایزه یادبود جودی لوپز را در بخش ادبیات کودک و نوجوان از آن خود کرد.

درباره کتاب روباهی به نام پکس (pax):

پیتر پسربچه دوست‌داشتنی و مهربانی‌ست که جان یک روباه را در کودکی نجات داده است و اکنون او بهترین و صمیمی‌ترین دوست پیتر است. پکس رفته رفته خلق و خوی یک حیوان اهلی و خانگی را به خود می‌گیرد و به مرهمی برای پیتر که مادرش را از دست داده است، تبدیل می‌شود. این دو دوست صمیمی را هیچ چیز نمی‌توانست از هم جدا کند، به جز یک حادثه تلخ، جنگ!

پدر پیتر که یک نظامی بود، برای جنگ اعزام می‌شود و به ناچار پیتر را به خانه پدربزرگش می‌فرستد و وی را مجبور می‌کند که پکس را در طبیعت رها کند. تحمل و پذیرش این اتفاق ناگوار برای پیتر به غمی باور نکردنی تبدیل شده بود. خانه پدربزرگ پیتر ساعت‌ها با مکانی که پکس را رها کرده بود فاصله داشت. او یک روز تصمیمی بزرگ می‌گیرد و برای جستجوی پکس راهی سفری دور و دراز می‌شود.

پکس نیز در این مدت سعی کرده بود با شرایط پیش آمده خود را وفق دهد و برای بقا در طبیعت با چالش‌هایی روبه‌‎رو شود که در بخش‌هایی از کتاب به زبان خودش روایت می‌شود.

آیا دیدار مجدد این دو یار دیرین میسر خواهد شد؟

بخشی از افتخارات و جوایز کتاب روباهی به نام پکس:

- نامزد دریافت جایزه ملی کتاب در بخش ادبیات کودک و نوجوان سال 2016
- حضور در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
- دریافت مدال خوانندگان جوان کالیفرنیا در سال 2018
- دریافت جایزه یادبود جودی لوپز برای ادبیات کودکان سال 2017
- دریافت جایزه ویلیام آلن وایت در بخش داستان کودک و نوجوان سال 2019
- نامزد جایزه گودریدز در بخش داستان کودک و نوجوان سال 2016
و...

نکوداشت‌های کتاب روباهی به نام پکس:

- صادقانه، دلخراش و دوست‌داشتنی! این اثر یک شاهکار است. (کاترین اپلگیت)

- یک داستان حیرت‌انگیز که هم کودکان و هم بزرگسالان باید آن را بخوانند و در مورد آن بحث و بررسی صورت گیرد. (مجله کتابخانه مدرسه)

- روباهی به نام پکس، داستانی بی‌نهایت احساسی و قابل تأمل است که مسائلی همچون عشق و وفاداری را به چالش می‌کشد. (The Horn Book)

- مانند شخصیت خود روباه این کتاب نیز بسیار جذاب و دوست‌داشتنی‌ست. انتخاب این حیوان برای چنین شخصیتی در داستان بسیار هوشمندانه بوده است. (نیویورک تایمز)

خواندن کتاب روباهی به نام پکس به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

تمامی نوجوانان علاقمند به داستان‌ها و رمان‌های واقع‌گرایانه را به خواندن این کتاب هیجان‌انگیز دعوت می‌کنیم.

با سارا پنی پکر بیشتر آشنا شویم:

سارا پنی پکر (Sara Pennypacker)، فعال اجتماعی، حامی حقوق کودکان و داستان‌نویس برجسته‌ای است که در سال 1951 در ایالت ماساچوست دیده به جهان گشود. وی تا کنون ده‌ها داستان در حوزه ادبیات کودک و نوجوان تألیف کرده است که همگی با استقبال خوبی از سوی مخاطبان و منتقدین مواجه شده.

در بخشی از کتاب روباهی به نام پکس می‌خوانیم:

وقتی نور در چشم‌های پکس افتاد، کمی ترسید اما از جایش تکان نخورد. مردمک چشم‌هایش عادت کرد و پکس دید که مرد قوز کرده تا او را نگاه کند. پکس هم‌چنان از جایش تکان نخورد. پنجه‌اش در هوا مانده بود و ظرف شیشه‌ای هنوز بین دندان‌هایش بود. پکس به چهره‌ی مرد خیره شده بود و مرد هم او را نگاه می‌کرد.

مرد زیر لب چیزی گفت و به چانه‌ی خود دست کشید. بعد شروع کرد بلند بلند خندیدن. پکس پنجه‌اش را کمی پایین آورد ولی همچنان به مرد نگاه می‌کرد تا ببیند چه کار می‌کند. پدر صاحبش باز هم بلند خندید. بعد ایستاد و درِ چادر را کنار زد. بعد هم با پا به سمت خروجی چادر اشاره کرد.

پکس منظورش را فهمید. مرد این کار را قبلاً زیاد انجام داده بود. کنار در خانه‌شان، کنار در لانه‌اش؛ یعنی برو! همین الان برو و من کاری با تو ندارم. پکس به این قرارداد اطمینان داشت! پس به سرعت از کنار مرد رد شد و در تاریکی شب از چادر بیرون رفت.

تا وقتی به دامنه‌ی تپه رسید سرعتش را کم نکرد. ظرف شیشه‌ای را زیر خاک قایم کرد. نزدیک صبح شده بود و پکس کمی قوز کرد تا رفت و آمد‌های توی اردوگاه را برانداز کند. با اینکه مطمئن بود هیچ‌کسی او را دنبال نکرده است، با این حال سمت شرق رفت و حدود نیم ساعت اردوگاه را دور زد تا دوباره به سمت رود‌خانه حرکت کند.

وقتی پکس برگشت، رانت بیدار شده بود و برای اولین بار بعد از انفجار، داشت تلاش می‌کرد که بایستد. اما بریسل موافق نبود و می‌خواست که رانت دوباره بنشیند.

پکس دید لب‌های رانت خشک شده و چشم‌هایش گود افتاده‌اند. اون به آب احتیاج داره.

بریسل رودخانه را نگاه کرد. فاصله‌ی زیادی تا آنجا بود؛ حتی برای یک روباه سالم. پس چطور رانت می‌توانست آن‌قدر راه برود؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روباهی به نام پکس
نویسنده
مترجمبهرنگ خسروی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات214
زبانفارسی
شابک978-600-8347-02-6
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روباهی به نام پکس

Mohadese Gh
۱۴۰۲/۱۲/۱۲
کتاب خوبی بود، برای پسرم هر شب می‌خوندم، داستان خوبی داره ولی نگارش کمی سختش کرده، مثل قسمت‌هایی که به مایل و فوت و... تعریف شده بود. در کل علائم نگارشی رعایت نشده بود.
یلدا ظفرمند
۱۴۰۲/۱۰/۶
بهترین کتاب‌ای است که تا به حال خوانده ام
ستایش عباسی
۱۴۰۰/۹/۱۸
عالی بود🥰❤ خوشم اومد
NEGAR
۱۴۰۲/۵/۱۴
بسیار زیبا و مهیج
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب روباهی به نام پکس

برای دریافت کتاب روباهی به نام پکس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.