معرفی و دانلود کتاب روباهی به نام پکس 2: بازگشت به خانه

عکس جلد کتاب روباهی به نام پکس 2: بازگشت به خانه
قیمت:
۵۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روباهی به نام پکس 2: بازگشت به خانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روباهی به نام پکس 2: بازگشت به خانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روباهی به نام پکس 2: بازگشت به خانه

کتاب روباهی به نام پکس 2: بازگشت به خانه، جلد دوم مجموعه رمان زیبا و پرفروش روباهی به نام پکس، نوشته‌ی سارا پنی پکر است و داستانی آموزنده و عمیق از تجربه‌ی وابستگی، دل‌شکستگی و احساس گناه را با زبانی شیوا روایت می‌کند. در خلال گفت‌وگوهای کتاب، جهان از دیدگاه یک روباه به تصویر کشیده می‌شود و همین مسئله مطالعه‌ی آن را به تجربه‌ای جذاب و لذت‌بخش تبدیل می‌کند.

درباره‌ی کتاب روباهی به نام پکس 2: بازگشت به خانه

در جلد اول کتاب روباهی به نام پکس دیدیم جنگ باعث جدایی پیتر و پکس شد. پیتر، پسربچه‌ی دوست‌داشتنی، چاره‌ای نداشت جز اینکه دوست روباهش، پکس، را در جنگل رها کند. پیتر به سختی با این اتفاق کنار آمد، اما پکس بر خطرات موجود در جنگل وحشی فائق آمد و بعد از مدتی به زندگی در حیات وحش خو گرفت. این دو دوست صمیمی بنابر جبر طبیعت از یکدیگر جدا شدند. یک جدایی که البته ابدی به نظر می‌آید.

حالا در جلد دوم، در کتاب روباهی به نام پکس 2: بازگشت به خانه، جنگ تمام شده و پدر پیتر جانش را در جنگ از دست داده است. روزها از پی هم می‌آیند و می‌روند و پیتر با احساس گناه و حسرت دست و پنجه نرم می‌کند. از آن طرف، پکس به زندگی در جنگل ادامه داده و از حرکت باز نمی‌ایستد. بهار از راه می‌رسد، زندگی از برگ‌های تازه‌ی درختان به لانه‌ی پکس و همسرش سرک می‌کشد و پکس صاحب بچه‌هایی دوست‌داشتنی می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب روباهی به نام پکس 2: بازگشت به خانه

حس گناه و پشیمانی، احساسی کشنده است که قلب آدم را می‌فشارد و مانع از این می‌شود که از گذشته عبور کنیم. پیتر داستان ما تمام این احساسات دردناک را همراه با غم از دست دادن پدرش به دوش می‌کشد و زیر فشار این بار سنگین، دروازه‌های قلبش را به روی عشق و محبت می‌بندد. تا اینکه روزی به طور اتفاقی پکس و فرزندش را می‌بیند. فرزند پکس بیمار شده است و نیاز به کمک دارد. چاره‌ای نیست جز اینکه عشق بار دیگر به قلب پیتر راه پیدا کند. بنابراین پیتر و دوست روباهش قدم در مسیر پرفرازوفرود التیام و عبور از گذشته‌های دردناک می‌گذارند. اما آیا موفق می‌شوند دوباره دستان همدیگر را بگیرند؟!

کتاب روباهی به نام پکس 2: بازگشت به خانه (Pax, Journey Home) رمانی بسیار لطیف و تأثیرگذار نوشته‌ی سارا پنی پکر (Sara Pennypacker) است؛ داستانی آموزنده درباره‌ی دردها و حسرت‌ها، کنار آمدن با گذشته و ساختن دوباره‌ی زندگی. از تصاویر جذاب و چشم‌نوازِ تصویرگر مشهور، جان کلاسن (Jon Klassen)، نیز در این کتاب نباید غافل بود که صحنه‌به‌صحنه فضای داستان را برای مخاطب ملموس‌تر می‌کند.

کتاب روباهی به نام پکس 2: بازگشت به خانه توسط آرزو قلی‌زاده ترجمه شده و نشر محبوب پرتقال آن را به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب روباهی به نام پکس

مجموعه کتاب روباهی به نام پکس (Pax) از رفاقت لطیف میان پسربچه‌ای به نام پیتر و روباهی به نام پکس می‌گوید که جنگ زندگی‌شان را زیر و رو می‌کند. دنیای کوچک پیتر و پکس با جنگ فرو می‌پاشد و مسیر زندگی‌شان از یکدیگر جدا می‌شود. بعد از این جدایی، اتفاقات دردناکی برای این دو دوستِ صمیمی رقم می‌خورد که درس‌های بزرگی را به آن‌ها می‌آموزد. نگاه نقادانه و متفاوت به جنگ نیز از محورهای اصلی این مجموعه رمان است که دیدی عمیق‌تر از نتایج فاجعه‌بار جنگ به ما می‌دهد.

این مجموعه رمان اثر سارا پنی پکر، نویسنده‌ی برجسته‌ی کودک و نوجوان، و از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز است. تصویرگری آن را جان کلاسن (Jon Klassen)، تصویرگر شناخته‌شده، انجام داده که به زیبایی هر چه بیشتر کتاب اضافه می‌کند. انتشارات پرتقال، ناشر متفاوت کتاب‌های کودک و نوجوان نیز این مجموعه را به زبان فارسی منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب روباهی به نام پکس 2: بازگشت به خانه

  • انتخاب به‌عنوان کتاب سال آمازون
  • حضور در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون
  • کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز

نکوداشت‌های کتاب روباهی به نام پکس 2: بازگشت به خانه

  • این‌بار با خطراتی جدی‌تر و دردهایی عمیق‌تر به سراغ این مجموعه داستانِ تأثربرانگیز می‌رویم و کاوشی ارزشمند و دلگرم‌کننده در مفاهیم خانه، خانواده و عشق خواهیم داشت. (بوکلیست)
  • این مجموعه داستانِ تأثیرگذار نگاهی ظریف و استادانه بر ضعف‌ها و قوت‌های قلب انسان دارد. (Kirkus Reviews)
  • پیام کتاب روباهی به نام پکس 2: بازگشت به خانه به سادگی در این گفته‌ی پکس به بچه‌اش مشخص است: «بعد از اینکه از یه نفر خوشت بیاد، دیگه می‌ترسی» اما ارزشش را دارد. این کتاب اشکتان را درمی‌آورد، بنابراین کنار خودتان دستمال داشته باشید. (نشریه‌ی مرکز کتاب کودکان)
  • پنی پکر به زیبایی عمق درد و نیروی عشق را به تصویر می‌کشد. داستان با التیام و بخشش به پایان می‌رسد؛ التیام یافتن از رنج‌های جنگ، از سموم موجود در طبیعت و از درد و فقدان. (نشریه کتاب نیویورک)

کتاب روباهی به نام پکس 2: بازگشت به خانه برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب روباهی به نام پکس 2: بازگشت به خانه را به نوجوانان و علاقه‌مندانِ رمان و ادبیات داستانی، دوست‌داران حیوانات و تمام کسانی که می‌خواهند از پس حسرت‌ها و پشیمانی‌های زندگی بر بیایند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب روباهی به نام پکس 2: بازگشت به خانه می‌خوانیم

وقتی طوفان با تگرگ غافلگیرشان کرد، پکس دخترش را به بیشه‌زاری انبوه برد، اما به‌محض اینکه طوفان آرام گرفت و فقط باران ماند، به حرکتشان ادامه دادند. پکس به دخترش یاد داد طوفان را روی خزهایش حس کند و نفسش را محکم از بینی بیرون بدهد تا قدرتش را دریابد.

روز بعد، سفرشان خوب پیش رفت. حرکت کردن برای توله راحت‌تر شده بود. یاد گرفت آماده‌ی لنگیدن سمت چپ بدنش باشد و راه‌حلی برایش پیدا کند. این‌طوری کمتر می‌افتاد. عزمش را جزم کرده بود از پدرش عقب نیفتد و انگار کمتر به استراحت احتیاج داشت، شاید بیماری‌ای که در تالاب سوت‌وکور گرفتارش شده بود، داشت بهتر می‌شد.

در طول مسیر، دوباره کنجکاوی بچه‌روباه گل کرد و پکس خیلی از چیزهای این دنیا را نشانش داد.

اشتهایش هم دوباره برگشت. تخم‌ پرنده‌ها و حیوانات را می‌خواست؛ فقط همین. هر دو روباه شکمشان را از محتویات لانه‌های پروپیمان فصل بهار پر کردند: بازهم تخم لاک‌پشت خوردند و تخم مرغابی و اردک جنگلی و غاز. با دیدن غذا خوردن ماده‌روباه کوچک، دلواپسی‌های پکس هم رفع شد.

هروقت پا به ساحل می‌گذاشتند، پکس می‌فهمید که پیتر همان چند ساعت پیش از آنجا گذشته و هنوز سالم است. دانستن این موضوع همیشه بهش آرامش می‌داد.

تا اینکه صدایی به گوشش خورد.

صدا را می‌شناخت؛ آب بود که روی سنگ گرانیتی می‌کوبید. قبلاً صدای این غرش آرام‌تر بود. پکس می‌دانست صدا از آن قسمت رودخانه می‌آید که خاکستری مرده بود، رانت پایش را از دست داده و پکس صاحبش را رها کرده بود. با برادوَلی فاصله‌ی زیادی نداشتند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روباهی به نام پکس 2: بازگشت به خانه
نویسنده
مترجمآرزو قلی زاده
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات204
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب روباهی به نام پکس 2: بازگشت به خانه

برای دریافت کتاب روباهی به نام پکس 2: بازگشت به خانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.